MaVeRiCK007 schreef:Goedemiddag,
Ik doelde eigelijk meer op agressie, diefstal etc aangezien ik daar als enige jongen rondloop met m'n vriendin en verder niemand daar ken. die meiden daar red ik me wel mee haha. Daar word je echt niet minder van. Laatst een film gezien (Bangkok Dangerous geloof ik) waar
dus de falang werd beroofd in een park tijdens een wandeling met z'n Thaise vriendin juist omdat die meestal geld hebben(de rest van dat stuk doet er niet toe aangezien de hoofdrolspeler een huurmoordernaar was die beide overvallers van het leven beroofde hehe). Is dat flauwekul of gebeurd dat regelmatig?
Zoals iemand hier voor zei om een keer goed te stappen in Bangkok met me vrienden word een beetje lastig. Ik ga zowiezo met m'n vriendin aangezien ik verder niemand ken in Bangkok:P. Maar wilde het gewoon een keer meemaken maar kwam er niet van(ik was trouwens ook kapot van de vliegreis, de warmte en het eten want de eerste 3 dagen van m'n vakantie waren in Bangkok).
Boos worden betekent in deze cultuur gezichtsverlies. Ik heb in Thailand zelden vechtpartijen tussen Thaien gezien. Als je dat al wilt zien, moet je naar een muay thai stadium.
Als een toerist ergens boos om wordt, dan zal de Thai zich doorgaans van hem/haar afkeren - hij wil geen deel uitmaken van die boosheid en wil er zeker niet voor aangekeken worden door andere Thai.
Bangkok Dangerous is slechts fictie, een film. Misschien heb je de documentaires gezien van Bravo?
Big trouble in Thailand. Daarin komen nogal wat realistischere problemen naar boven, en het meerendeel betreft dronken toeristen op Walking Street in Pattaya. In hun dronken onwetendheid hebben ze lang genoeg het bloed onder lokale nagels vandaan gehaald wat vervolgens kan eindigen in een paar rake klappen. Naar mijn mening compleet hun eigen schuld - dronkenschap kan nooit een excuus zijn, en onwetendheid is geen excuus om respect opzij te zetten.
Natuurlijk vind je in elke uithoek op deze wereld wel een paar rotte appels, maar Thailand is absoluut veiliger om alleen doorheen te reizen dan menig ander land. Voornamelijk omdat respect in deze cultuur een belangrijk goed is.