Digitaal aangifte doen van geboorte of huwelijk

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Digitaal aangifte doen van geboorte of huwelijk

#1 Bericht door prajak » dinsdag 09 maart 2010, 09:27

De burgerlijke stand en de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens (GBA) zullen zo op elkaar worden afgestemd, dat straks ook elektronisch aangifte kan worden gedaan van een huwelijk, geregistreerd partnerschap, geboorte of overlijden.

Mooi, de nieuwe techniek hou je niet tegen ! Nu nog digitaal stemmen.........
Gelijk maar meenemen ?

Chiang Rai Info
komt net kijken
komt net kijken
Contacteer:

Re: Digitaal aangifte doen van geboorte of huwelijk

#2 Bericht door Chiang Rai Info » zondag 04 april 2010, 02:32

Digitaal aangifte doen van geboorte? Dacht het niet....

Mijn zoon is op 5 december jl. geboren (King's Birthday!). Aangezien zowel mijn vrouw als ik geen Thai zijn hebben we een paspoort moeten regelen voor hem. Eerst het geboorte certificaat laten vertalen door een erkend vertaalburo (Thais). Dan gaat het naar het Ministerie van Buitenlandse Zaken (Thai) om gelegaliseerd te worden.

Dan naar de Nederlandse Ambassade om het door de Thai gelegaliseerde document nog maar eens door de Ambassade te laten legaliseren! Dan moet het ventje er nog bij zijn om het paspoort aan te vragen. Geen vingerafdrukken, dat ontbreekt er nog aan.

Dus.....digitaal aangifte doen? Dacht het niet......

greenthaiway
Expat
Expat
Contacteer:

Re: Digitaal aangifte doen van geboorte of huwelijk

#3 Bericht door greenthaiway » zondag 04 april 2010, 05:53

Chiang Rai Info schreef:Digitaal aangifte doen van geboorte? Dacht het niet....

Mijn zoon is op 5 december jl. geboren (King's Birthday!). Aangezien zowel mijn vrouw als ik geen Thai zijn hebben we een paspoort moeten regelen voor hem. Eerst het geboorte certificaat laten vertalen door een erkend vertaalburo (Thais). Dan gaat het naar het Ministerie van Buitenlandse Zaken (Thai) om gelegaliseerd te worden.

Dan naar de Nederlandse Ambassade om het door de Thai gelegaliseerde document nog maar eens door de Ambassade te laten legaliseren! Dan moet het ventje er nog bij zijn om het paspoort aan te vragen. Geen vingerafdrukken, dat ontbreekt er nog aan.

Dus.....digitaal aangifte doen? Dacht het niet......
Naar mijn mening doelt Prajak op een toekomstige optie in Nederland.
GBA, Gemeentelijke Basis Administratie :mrgreen:

Voordat zoiets in Thailand gerealiseerd is moet er nog heel wat water door de Meh Nam Kong stromen en dat kan met die 4, in de toekomst 8 Chinese dammen wel eens lang gaan duren...

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”