Thaise vriendin

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
NieTan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Thaise vriendin

#61 Bericht door NieTan » donderdag 01 april 2010, 15:25

Beste Rick

Hier nog een jonge prins van 25 jaartjes jong.. :lol:
Na het lezen van je verhalen begrijp ik jou snelle en felle reacties wel, maar denk wel dat je te snel oordeelt.
Ik zelf heb ook een Thaise vriendin we wonen nu 2,5 jaar samen in Nederland. Ik ben al 4 keer in Thailand geweest en ook op heel veel andere plekken in Z.O Azië. Wat mij vooral opvalt aan je ervaringen en reacties dat je veel bekijkt vanuit het Nederlandse oogpunt. Jou verhalen over je schoon familie keur ik ook zeker af, maar die vind je even goed ook bij Nederlandse relaties want de Thaise vrouw laat zich meestal echt niet behandelen als een onderkruipsel. Als ze dat wel doet zal ze op zijn Thais lachen en nog eens en dan vertrekken! Ik heb veel ''voor Europees kijkende mensen'' aparte relaties gezien in Azie. Ik beoordeel mensen niet snel hierop omdat ik niet de hele situatie ken. Ik heb me zelf in het verleden ook al een paar keer betrapt op vooroordelen waar ik van geleerd heb. Afgelopen winter waren we in de Filipijnen (aanrader) en daar zagen we een farang van rond de 80 langs het strand lopen met een wandelstok en een bloed mooie jonge schoonheid ernaast. Ik denk dat ze nog geen 30 was! Ik zei toen tegen mijn vriendin kijk die ouwe heeft het goed voor elkaar. Mijn vriendin zei toen: She to because now she is rich. 4 jaar geleden had ik deze uitspraak van haar niet kunnen waarderen en had ik gedacht alle Aziatische vrouwen zijn alleen uit op het geld. Wat ik nu weet is dat geld een belangrijke status is en dat ze daar gewoon eerlijk voor uit komen in Azie. Zelf ben ik heel gelukkig met mijn Thaise vriendin en natuurlijk hebben wij ook irritaties. Ik zal nooit 100% thais kunnen denken en zei nooit 100% Nederlands. Toch zou ik liever meer Thais willen denken dan Nederlands maakt het leven stuk makkelijker en leuker.. Wij hebben plannen om over ongeveer 2 jaar richting Thailand te vertrekken. Vind het jammer dat ik hier op het forum weinig jongeren hoor!

MaVeRiCK007
komt net kijken
komt net kijken

#62 Bericht door MaVeRiCK007 » donderdag 01 april 2010, 16:22

Hey man,

Thanks voor je bericht. Thailand is super maar ik heb nog geen behoefte om er te gaan wonen. Ik vond het prachtig de vakantie en had van te voren geen flauw idee
waar ik zou gaan belanden. Ik vond het nog leuker dan dat ik me had voorgesteld vooral omdat het een totale andere wereld is. Ik heb het dan ook aangeraden aan al m'n vrienden dat ze ooit nog is naar Azië moeten anders hebben ze wat gemist in hun leven. Over m'n vrienden gesproken zoals je wel kan verwachten heb ik al zo gigantisch veel grappen over Thailand gehoord bijvoorbeeld dat ik niet te veel achter de kinderen aan moest gaan zitten daar etc. hehe.

Ik heb al langer dan 5 jaar met m'n vriendin en ik denk nog geen 2% Thais en dit werkt verder prima. Ze is gewoon al heel erg verwesterd. Dat ik niet Thais denk is niet zo'n probleem als je maar respect toont en de persoon in zijn waarde laat. Ik sta dan ook overal wel voor open.

Wel wil ik er ooit een keer een huis gaan kopen om er af en toe op vakantie te gaan maar om er te wonen moet ik nog niet aan denken(misschien verander ik ooit van mening). Dan wil ik eerst Thais leren zodat ik mezelf daar ook een beetje kan redden.

MaVeRiCK007
komt net kijken
komt net kijken

#63 Bericht door MaVeRiCK007 » donderdag 01 april 2010, 16:36

Ik heb eigenlijk een vraagje.

Ik ben maar 3 dagen in Bangkok geweest maar wilde daar ook nog een keer gaan stappen naar disco ofzo maar daar is het niet van gekomen. Mijn Thaise vriendin haar moeder deed nogal moeilijk. Constant herhalen dat het gevaarlijk is om te gaan stappen en dat ik overal moet uitkijken. Is dat ook echt zo?

Als ik ga stappen in Bangkok en in de verkeerde wijk terecht kom dan ben ik de ***? of kan je normaal gaan stappen daar zonder je zorgen te maken.

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#64 Bericht door Jim » donderdag 01 april 2010, 17:09

ze is waarschijnlijk bang dat je iemand anders tegen het lijf loopt ;) :D
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#65 Bericht door prajak » donderdag 01 april 2010, 17:18

Maverick, als je gaat stappen in BKK, neem jouw vriendin en haar moeder dan gewoon mee. Dan zal je niets gebeuren. Alle gevaarlijke vrouwen, zo je wilt "wilde wieven", zien dat je bezet bent. En je bent op tijd thuis. Lekker toch ?

Ben
Expat
Expat

#66 Bericht door Ben » donderdag 01 april 2010, 18:51

Jim schreef:ze is waarschijnlijk bang dat je iemand anders tegen het lijf loopt ;) :D
Die kans acht ik maar heel klein :D

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#67 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 01 april 2010, 19:10

prajak schreef:Maverick, als je gaat stappen in BKK, neem jouw vriendin en haar moeder dan gewoon mee. Dan zal je niets gebeuren. Alle gevaarlijke vrouwen, zo je wilt "wilde wieven", zien dat je bezet bent. En je bent op tijd thuis. Lekker toch ?

Klopt, maar sommigen maakt het echt niet uit. Hoe meer zielen hoe meer vreugd. :mrgreen:
Live your dream, don't dream your life.

NieTan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#68 Bericht door NieTan » donderdag 01 april 2010, 23:07

In Bangkok uitgaan is niet gevaarlijk hoor, ikzelf heb nooit agressie mee gemaakt daar. Wel een hoop vrouwen die ook gevaarlijk kunnen zijn :roll: ik denk dat je schoonmoeder hier op doelt. Plekken zoals Phad Pong, Nana Plaza en soi cowboy
kan je beter niet met je vriendin heen gaan maar zeker wel leuk om is te gaan kijken met je vrienden :D

Sukhumvit Soi is een plek in Bangkok waar je een aantal goede moderne clubs hebt. Op de eilanden in het zuiden is ook genoeg te doen in het nachtleven. Je moet wel een beetje sterk in je schoenen staan met de thaise bar girls!

Je wilt misschien een huis kopen in Thailand zeg je, besef wel dat dit niet zomaar kan op jou naam. Als je vriendin nog een Thais passport heeft kan het evt wel op haar naam anders ben je aangewezen op je lieve schoon familie :P
Wij hebben een huis op Koh Samui, (ik heb niks, het staat namelijk op mijn vriendin haar naam) heb paar maanden terug een motor gekocht ook op haar naam.
Ik zelf wil ook een beetje de taal leren voordat we daarheen gaan maar dat komt wel goed.. Wij praten thuis nog altijd Engels tegen elkaar en soms een beetje Thais, Nederlands leren zit er niet echt in voor mijn vriendin. Maargoed dat komt ook omdat we onze toekomst in Thailand zien en niet in NL. Jou vriendin zal inmiddels waarschijnlijk beter Nederlands spreken dan Thais?

Mart
Erelid
Erelid

#69 Bericht door Mart » vrijdag 02 april 2010, 02:03

NieTan schreef:Beste Rick
Ik zelf heb ook een Thaise vriendin we wonen nu 2,5 jaar samen in Nederland.
en verder:

Wij praten thuis nog altijd Engels tegen elkaar en soms een beetje Thais, Nederlands leren zit er niet echt in voor mijn vriendin.

:?: :?: :?: :?: :?: Geen MVV :roll: :roll: :roll:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

jumbo
Expat
Expat

#70 Bericht door jumbo » vrijdag 02 april 2010, 02:42

Mart schreef:
en verder:
Wij praten thuis nog altijd Engels tegen elkaar en soms een beetje Thais, Nederlands leren zit er niet echt in voor mijn vriendin.

Oude bomen moet je niet verplaatsen :lol: :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

jumbo
Expat
Expat

#71 Bericht door jumbo » vrijdag 02 april 2010, 02:43

NieTan schreef:In Bangkok uitgaan is niet gevaarlijk hoor, ikzelf heb nooit agressie mee gemaakt daar. Wel een hoop vrouwen die ook gevaarlijk kunnen zijn :roll: ik denk dat je schoonmoeder hier op doelt. Plekken zoals Phad Pong, Nana Plaza en soi cowboy
kan je beter niet met je vriendin heen gaan maar zeker wel leuk om is te gaan kijken met je vrienden :D
IK denk dat je juist wel je meissie moet meenemen naar dat soort locaties.... tenzij je wat te verbergen hebt natuurlijk...

jumbo
Expat
Expat

#72 Bericht door jumbo » vrijdag 02 april 2010, 02:45

MaVeRiCK007 schreef:Ze is gewoon al heel erg verwesterd.
De bakermat van alle ellende....

yandre
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#73 Bericht door yandre » vrijdag 02 april 2010, 04:18

ik voel me eigen net zo veilig in bangkok
als in nederland in nederland slaan ze je hersens in
voor wat euros. dan liever wilde vrouwen zijn liever
voor je

jumbo
Expat
Expat

#74 Bericht door jumbo » vrijdag 02 april 2010, 05:38

Ik voel me hier veiliger als in NL, zinloos geweld komt als eerste bij me op in 2008 voor het laatst in NL geweest en zie tegenwoordig in koffiehuizen al een portier...

Er heerst hier zeker wel criminaliteit, maar persoonlijk een keer een knokpartij gezien in
een uitgaanscentra (uiteraard een dronken farang aan de basis) en daar ken ik er veel
van en kom er vaak...

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#75 Bericht door Jim » vrijdag 02 april 2010, 06:12

Mart schreef:
en verder:

in ieder geval geen inburgeringsdiploma ;)

EU-route gedaan, nietan?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”