Hier nog een jonge prins van 25 jaartjes jong..

Na het lezen van je verhalen begrijp ik jou snelle en felle reacties wel, maar denk wel dat je te snel oordeelt.
Ik zelf heb ook een Thaise vriendin we wonen nu 2,5 jaar samen in Nederland. Ik ben al 4 keer in Thailand geweest en ook op heel veel andere plekken in Z.O Azië. Wat mij vooral opvalt aan je ervaringen en reacties dat je veel bekijkt vanuit het Nederlandse oogpunt. Jou verhalen over je schoon familie keur ik ook zeker af, maar die vind je even goed ook bij Nederlandse relaties want de Thaise vrouw laat zich meestal echt niet behandelen als een onderkruipsel. Als ze dat wel doet zal ze op zijn Thais lachen en nog eens en dan vertrekken! Ik heb veel ''voor Europees kijkende mensen'' aparte relaties gezien in Azie. Ik beoordeel mensen niet snel hierop omdat ik niet de hele situatie ken. Ik heb me zelf in het verleden ook al een paar keer betrapt op vooroordelen waar ik van geleerd heb. Afgelopen winter waren we in de Filipijnen (aanrader) en daar zagen we een farang van rond de 80 langs het strand lopen met een wandelstok en een bloed mooie jonge schoonheid ernaast. Ik denk dat ze nog geen 30 was! Ik zei toen tegen mijn vriendin kijk die ouwe heeft het goed voor elkaar. Mijn vriendin zei toen: She to because now she is rich. 4 jaar geleden had ik deze uitspraak van haar niet kunnen waarderen en had ik gedacht alle Aziatische vrouwen zijn alleen uit op het geld. Wat ik nu weet is dat geld een belangrijke status is en dat ze daar gewoon eerlijk voor uit komen in Azie. Zelf ben ik heel gelukkig met mijn Thaise vriendin en natuurlijk hebben wij ook irritaties. Ik zal nooit 100% thais kunnen denken en zei nooit 100% Nederlands. Toch zou ik liever meer Thais willen denken dan Nederlands maakt het leven stuk makkelijker en leuker.. Wij hebben plannen om over ongeveer 2 jaar richting Thailand te vertrekken. Vind het jammer dat ik hier op het forum weinig jongeren hoor!