Bericht
door CNX » vrijdag 09 april 2010, 01:43
De Thai Baht is niet duurder!!! De Euro en de U.S Dollar zakken in. In feite zou de U.S dollar moeten crashen gezien het enorm veel in zijn waarde is gedaald.
De Euro daartegen, dat zit ook niet goed. De gehele gehele knoflook riem (onder ander: Griekenland, Portugal, Spanje en Italie) zitten behoorlijk in de problemen. Hun begroting tekort is verontrustend. Ook Nederland, Duitsland als Frankrijk ondervinden problemen. Ierland heeft een fin. plan liggen om flink te snijden on overheidskosten.
Wat ik 7 jaar geleden al zei:"Europa is een zinkend schip, Amerika is al verloren en slaat wilt om zich heen!" Enduring freedom, terrorisme...alleen domme mensen geloven in dat soort onzin. Vanaf 9/11 is zowel V.S en de E.U bezig om hun Imperium in stand te houden dor leugens te verkopen. Gros loopt als schapen mee en kijk nu eens waar ze nu staan. vanaf 2008 een econ. meltdown (wat overigens begin 2000 voorspeld was) en in 2010 of 2011 bereiken we de grond, juist door achterlijk bail-out denken we het bedrijfsleven (voornamelijk financiele instellingen) te helpen...het was een cover-up!! Het was een tijdelijke oplossing!!! We moeten de markt zijn werk laten doen, crashen met die zooi. Als consument ben je enigszin zelf verantwoordelijk. Leven op de pof is in feite een slaaf worden van een bank!!!!
Azie is up-coming en China loopt voorop.
Amerika probeert via oorlogen in Irak, Afganistan en Pakistand en geplande militaire conflicten in Jemen, Iran etc. hun resources veilig te stellen TEGEN China. Als dit plan mislukt........ OF we krijgen WWW3 of China wordt absoluut heerser voor de komende X-jaar. Ik verwacht het laatste. Ik denk niet dat de V.S zo dom is om een WWW3 te starten want Rusland heeft zijn militaire supreme arsenaal zowel langs de oost als westkust gevestigd. U.S defenisie is niet in staat om deze duikoboten op te sporen. Met 5 super duikboten 2 voetbal velden groot en 5 verdiepingen hoog) zijn zij in staat, met hun nuc. rak., om de V.S. plat te gooien. En China met z'n arsenaal..dan knijp/schijt je helemaal in je broek.
Als ik alleen even naar NL kijk. He gaat heel slecht in NL. Zelf werk ik vanuit Thailand binnen de vastgoed. De hele bouw-sector is in elkaar gedondert. Qua % zien we daling t.o.v. 08/09 en nu ter grootte van 20% tot 30%. Zelf mijn grootste klant ING heeft moeite om projecten te starten.
Het is van groot belang om de rust terug te keren. Financiele meltdown is net een koorts/griep laat het uitzieken, gebruik geen medicijnen of vaccins (lees: bail-out of andere financiele stimuleringpakketten). Laat de markt z'n werk doen, ja het doet pijn. Zorg eerst dat je zoveel mogelijk schulden vrij bent....enige schuld is in feite je huis. Als je altijd met een crdit-card geleeft hebt...knip dat ding door..je maakt alleen banken rijk (hoge rente). Winkels dat betalingen in termijnen...niet doen. Als je iets wilt kopen, sparen en meteen betalen.
koop producten waarin de to correct wordt beloond ipv. astronimische salarissen en bonussen.
Voorbeeld:
Bedijf zoals Reckitt Benckiser directe concurrent van Unilever beloont zijn topman met een top salaris van 'niet schrikken 105 mil. euro (en geen Thai bahtjes)! In deze tijd, of toekomst kun je niet maken om 1 pers. zoveel te laten verdienen. Wat denk je wat de rest van de top verdiend. Als je weet dat zo'n bedrijf dit soort salarissen en bonussen uitkeert, koop hun producten niet. En dat geldt ook voor banken...als zij door gaan ..switch van banken...en ga zo door. Lees meer fin. nieuws en ander nieuws (politiek en buitenlands nieuws).
Overheid als corporaties zijn machtig, alleen zij hebben 1 ding niet onder controle en dat zijn aantallen (lees: bevolking). Zorg voor een fin. stabiel leven, niet op de pof, geef je geld verstandig uit. Dan zul je zien dat we op de lange termijn een stabielere markt creeeren en behouden.