Denk dat je wel punt hebt. Mijn indruk is dat veel Thaise vrouwen veel slimmer zijn in het "bespelen" van mannen (je mag het ook ego-strelen noemen). Hier moet je van alles en als je dat dan doet dan is dat eigenlijk alleenmaar normaal en lever je hooguit een bescheiden bijdrage aan de wiedergutmachung van het mannelijke geslacht dat eeuwenlang de vrouw onderdrukt heeft. Het geven van enige blijk van erkenning is veel te sixties en is nergens voor nodig, wordt die man alleenmaar zelfvoldaan en lui van.Jeanette schreef:Ik vind juist het punt discutabel dat een jonge man met vriendin zich een oordeel velt over het feit dat Thaise meisjes van zijn leeftijd een relatie aangaan met oudere niet Thaise mannen. Zolang zij beide Thais zijn ziet hij het niet eens. Het klinkt bijna jaloers.![]()
Zie ik het goed als ik denk dat in Thailand de vrouwen de jagers zijn? En dat deze vrouwen hele andere verwachtingen hebben van mannen en ze egostrelend tegemoed gaan? En daarna zwak en fragiel de sterke man nodig hebben?
Ik overdrijf nu even maar hier groeit langzamerhand een cultuur dat mannen 4 dagen moeten werken, 2 dagen voor de kinderen moeten zorgen, mee moeten doen met het huishouden en het koken en een flink salaris moeten binnen brengen. Dus ik kan mij voorstellen dat het een hele rust is als ze alleen nog maar dat laatste hoeven.
Ik lever bij mijn Thaise vriendin dezelfde inspanningen (koken, wassen etc.) als voorheen in mijn NL-relatie en zij is daar zichtbaar dolgelukkig mee. Dat motiveert mij enorm om haar nog lang dolgelukkig te maken. Net zo goed als dat ik er blij mee ben wanneer zij zich op haar beurt voor mij uitslooft. Vanzelfsprekendheid en gebrek aan erkenning zijn dodelijke factoren voor zowel mannen als vrouwen.
En dat zwak en fragiel is een onderdeel van de slimheid, vooral aan de buitenkant. De Thaise vrouwen die ik ken zijn aan de binnenkant veel harder voor zichzelf en anderen dan hun Europese soortgenoten. Zij zijn namelijk veelal een product van een omgeving waar overleven de belangrijkste bezigheid is terwijl wij in Europa vooral bezig zijn met onze zelf-ontplooiing.