Thaise vriendin

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
printen44
Expat
Expat

Re: Thaise vriendin

#16 Bericht door printen44 » vrijdag 26 maart 2010, 08:29

Ik ben "bejaard", 65 jaar oud. Dit althans volgens de schrijver van het bericht. Kom meer dan 14 jaar in Thailand en woont er nu 5 jaar. Niet in een van de toeristische steden, maar in een klein dorpje in het Noorden.

En ik ben vrijgezel hier. Woon alleen, kan niet uitgaan hier, want tegen negen uur ligt alles hier te slapen, mensen, kippen, varkens, waterbuffels. Alleen de muggen hebben een slaapstoornis, want die blijven de hele nacht wakker

De schrijver van het bericht maakt een grote fout of anders gezegd: hij probeert zijn westerse cultuur, logica en denkwijze te projecteren op de Thaise cultuur en samenleving. En dat botst.

Amerikanen die nog nooit in Nederland geweest zijn, denken dat alle Nederlanders in molens wonen en op klompen lopen. Zij hebben immers de bestseller op school gelezen van Hans Brinkers, die met zijn vinger in de dijk Nederland voor een grote watersnoodramp behoede. En Hans Brinkers woonde in een molen.

Nderlanders die nog nooit in Thailand geweest zijn, denken dat het hier net een grote hoerenkast is. Zij zien de beelden van Pattaya, Patpong en Patong Beach. Schrijve van het eerste bericht weet waarschijnlijk niet dat prostitutie verboden is in Thailand, dus volgens de Thaise logica bestaat prostitutie niet in Thailand. Trouwens Thais zijn uiters zedig. Ga maar een kijken op het strand van Cha-Am, de badplaats van de Thais. Die zwemmen daar met jeans, shirts, sokken, lange onderbroek, drie-dubbele onderrokken e.d. in de zee.

Ik ken Chaing Mai redelijk goed, maar ik denk dat de schrijver nooit in de oude stad geweest is, niet naar Doi Tung geweest is, niet naar Chae Son Nationale Park geweest is. Kortom, hij heeft alleen de toeristische kant van Thailand en Chiang Mai gezien. Dat is hetzelfde als je voor de eerste keer naar Amsterdam gaat en alleen de Walletjes bezoekt en dan beweerd dat je Amsterdam kent.

Kortom, kom meerdere keren naar Thailand, vermijdt de toeristische plekken en bezoek plaatsen waar weinig of geen "farangs" komen. Een totaal andere wereld zal je dan aantreffen.

MaVeRiCK007
komt net kijken
komt net kijken

#17 Bericht door MaVeRiCK007 » vrijdag 26 maart 2010, 10:17

Misschien ben ik dan wel niet op de juiste plaatsen geweest. Ik ben trouwens wel bij een strand geweest die alleen door Thai people werd bezocht. daar had ik inderdaad al gezien dat alles zoveel mogelijk bedekt word. Daaraan valt dan ook wel weer te zien dat mijn vriendin verwesterd is want die ging gewoon in bikini. We werden dan ook aangestaard net of we 5 seconden geleden waren geland met onze spaceshuttle vanuit Mars.

Mijn eerste posts waren een aantal voorbeelden ik heb ook enorm veel tripjes gemaakt naar tempels, boottochtjes, olifantrijden, ruines bekeken en op de plek geweest waar de film Rambo4 was opgenomen(en nog veel veel meer)

Zoals ik al zei ben ik nauwelijks op toeristische plekken geweest. We sliepen bij familie in een buitenwijk en bij de clubs waar ik ben geweest heb ik welgeteld 1 westerse gezien die ook met Thaise mensen opstap was. Uiteraard ontkom je er in de grote winkelcentra niet aan maar die moet natuurlijk wel bezocht worden als je mijn vriendin kent en het liefst ook zovaak mogelijk.

Volgende keer wil ik juist ook wat van de toeristische plekjes meepakken. Phuket ofzo met mooie stranden en palmbomen want ik heb nu geen blauwe zee gezien. Je denkt als je aan Thailand toch ook wel een beetje aan het paradijs op het strand;) Maar dit ziet mijn vriendin nog niet echt zitten. Vooral door de vele protistuees in zulke plaatsen. Beetje jammer dat waar veel falangs komen dan ook maar gelijk veel prostituees moeten zijn. Ik hou er toch ook wel een beetje van om westere mensen tegen te komen.

Door een aantal berichten heb ik mijn kort door de bocht meningtoch wel een beetje aangepast. Ik heb het inderdaad vanuit een Westere manier bekeken. Toch zal het me blijven opvallen dat er vooral oudere mannen rondlopen. Ik heb toevallig een Thaise dame aan de haak geslagen. Anders zou ik nooit naar Thailand op vakantie zijn geweestm aar zoals de meeste jongeren gewoon naar Spanje of Griekenland zijn gegaan.

Ik ga nu trouwens een weekendje weg naa rBelgie dus ik zal maandag pas weer reageren. Goed weekend

jomel17
Expat
Expat

#18 Bericht door jomel17 » vrijdag 26 maart 2010, 13:06

Nog een staaltje van Thaise preutsheid....
ik zit regelmatig achter de marktkraam van m,n schoonmoeder en als er dan een Thaise iets aanwijst of pakt houdt zij haar vrije hand voor haar decolletee :lol:
Mijn vrouw is 20 jaar jonger dan ik.
หลงรัก

Soi 24
Expat
Expat

#19 Bericht door Soi 24 » vrijdag 26 maart 2010, 13:38

Een Thaise vrouw met een decolletee.................. :) :D :shock: :mrgreen: ?
"There are no facts, only interpretations."
- Friedrich Nietzsche (1844-1900)

Emanuel
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#20 Bericht door Emanuel » vrijdag 26 maart 2010, 21:43

Ok ok mijn vrouw is even oud als ik.. net als dat jij met een Thaise vrouw bent is dat ook toeval..

Na een aantal jaar hier denk ik alleen dat je niet moet oordelen, voordat je alles snapt..

X . Y = XY in het kwadraat

Hmm.. dat snap ik niet.. dan zal het wel niet kloppen..
Nee dan ga je kijken waar dat vandaan komt wiskundig, net zoals in cultuur.
Er zijn wel sommige voorbeelden te noemen waarvan ik zeg "vies" hier in Thailand maar die hebben zeker niet met jouw standpunten te maken.

Als je hier niet gaat wonen, wordt het ook moeilijk om te snappen.. het staat misschien te ver van elkaar af, maar respecteren is al een stuk gemakkelijker!
Groeten,

Emanuel

Logica brengt je van A naar B, Verbeelding brengt je overal! (A. Einstein)

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#21 Bericht door Jeanette » vrijdag 26 maart 2010, 23:14

Wat is je bedoeling van dit draadje ....Rick...? Ik snap het niet helemaal. Oordelen is ongevraagd kritiek spuien dus laat ik eens met je meedoen. ;)

Ik ga je een beetje vergelijken met een Amsterdamse jongen die met zijn vriendinnetje naar haar geboortedorp Staphorst op vakantie is geweest. En die zich verbaasd (en zich erboven verheven voelt) over wat de andere toeristen allemaal uithalen. Je bent er trots op niet naar toeristische plaatsen te zijn geweest waarna je toch een beetje jaloers zegt.....
Volgende keer wil ik juist ook wat van de toeristische plekjes meepakken. Phuket ofzo met mooie stranden en palmbomen want ik heb nu geen blauwe zee gezien. Je denkt als je aan Thailand toch ook wel een beetje aan het paradijs op het strand;) Maar dit ziet mijn vriendin nog niet echt zitten. Vooral door de vele protistuees in zulke plaatsen. Beetje jammer dat waar veel falangs komen dan ook maar gelijk veel prostituees moeten zijn. Ik hou er toch ook wel een beetje van om westere mensen tegen te komen.
.....dus ik vermoed dat je iets teveel aan het 'window shoppen' bent geweest waar het de dames betreft. Als je geen hoer bent, geen pooier en geen hoerenloper waar bemoei je je dan mee? En waarom zou je vriendin er mee zitten als ze je vertrouwd?
En dan over leeftijden. Dat is maar een punt op een levensweg en 24 geeft aan dat de jouwe je nog maar van een korte levenservaring heeft voorzien en volgens mij ga je naadloos over van wat je van je ouders mocht naar wat je nu van je vriendin mag. Dus waarom oordelen over mensen die dubbel zolang hier rondhuppelen zonder je te interesseren in diezelfde mensen? En opeens zal jezelf rond de 60 zijn. Dan kijk je nog steeds de wereld in langs de zelfde neus als nu hoor. En het leven is erg oneerlijk in de verdeling van wat dan ook. Ik ben rijk voorzien van een flinke portie geluk dus het laatste wat ik wil uitstralen is dat ik dat verdiend zou hebben.
Ik mag de reakties van de mensen op dit forum graag lezen en de meeste vind ik integere mensen. O, ik irriteer hier ook wel eens iemand met mijn vragen maar dat is nooit mijn bedoeling.
Veel plezier in Belgie.

Mojito's
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#22 Bericht door Mojito's » vrijdag 26 maart 2010, 23:52

Je zou voor de grap je Thaise vrienden en familie eens mee moeten nemen naar de wallen of wat voor rode lichtjes buurt in elke stad van Nederland maar ook niet te vergeten Antwerpen, Hamburg, Berlijn, Parijs en vergeet de de NS-stations niet met de heroine-hoertjes.........wedden dat het een schock voor ze is. Wij vinden dat "normaal" of het is maatschappelijk in ieder geval geaccepteerd.
Maar owee als het over de ver van mijn bed landen gaat. Daar gebeuren de "raarste" dingen. Vergis je niet. Vraag een Amerikaan of hij wat van Nederland weet en hij zal je mooie verhalen vertellen over "being stoned in the red light district".

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#23 Bericht door carpediem » zaterdag 27 maart 2010, 11:30

MaVeRiCK007 schreef: Het enige wat mij zwaar tegenviel is dat ik nauwelijks westerse mensen heb gezien van mijn leeftijd. Van de 10 westerse mensen die je ziet zijn er 8 bejaard.
Oke dat vind ik geen probleem maar deze liepen dan weer in hand in hand met meisjes waar ik zo 10 minuten naar kan staren. Lijkt me vast niet de bedoeling dat een 24 jarige naar een meisje zit te kijken van een bejaarde. Dan is er toch iets mis en ik vind ook dat daar wat mis mee is want deze meisjes zijn van mijn leeftijd of jonger. Ik wil de vinger niet op de zere plek leggen maar dit kan blijkbaar alleen in Thailand en zou in Nederland dus nooit lukken voor deze wat oudere mannen. Tuurlijk had ik verhalen gehoord maar ik vond het erger dan verwacht. Ik heb dus ook eerlijk gezegd dat ik het maar een vieze boel vond in Thailand op dat gebied tegen mijn vriendin en daar was ze het 100% mee eens. Heb haar toen maar verteld dat de voorzieningen niet van zo'n niveau waren als in Nederland en sommige dames haast geen keuze hebben want ik kan me niet voorstellen dat deze meiden dat voor hun plezier doen. Ik ga niet alle mannen daar over 1 kam scheren want er lopen natuurlijk ook mannen met wat oudere dames maar gewoon over het algemeen.
Ik zal zo hypocriet als wat zijn in mijn reactie op dit deel van het bericht.
Ik ben niet vies van mooie, aardige, lieve. sensueel aantrekkelijke Thaise dames en meisjes die zich voor een voor ons luttig bedrag hun hele hebben en houwen aanbieden. Of het nou in de bar is of de zogenaamde relaties die op een meer natuurlijke manier ontstaan.

Ondanks mijn eigen gedrag kan ik niet ontkennen dat als ik anderen oude (re) mannen met een (veel) jongere vrouw zie lopen ik niet kan ontkennen dat er een gevoel van walgeling in me opkomt.
Velen met mij oordelen en vervolgens veroordelen dit gedrag.

Een ieder die ik spreek met dit soort relaties heeft zijn verdediging klaar, want bij hem (haar) is het toch heel anders.
Ook ik rationaliseer me te pletter als ik er op aangesproken word en heb vele argumenten om het goed te praten.

In vele opzichten vind ik het een onnatuurlijkke situatie als er een (te) groot leeftijdvershil zit in kortstondige en langerdurende relaties.
Of dit is omdat de dame een vadercomlex heeft of omdat het uit sociaal of financieel gekleurde motieven gebeurt.
Er is volgens mij altijd sprake van ongelijkwaardigheid die een volwaardige relatie in de weg staan.

Aan de andere kant kun je zeggen dat het zoeken van mannen naar mooie, gezonde vrouwen diep in onze genen zit om de voortplanting te waarborgen.
Beschaving wil onder andere zeggen dat we de primitiviteit voorbij zijn.

Mijn praktijk is dat ik de verleiding niet kan weerstaan en mijn primitieve genen de overhand krijgen op mijn gevoel voor beschaving.
Desalnietemin veroordeel ik gevoelsmatig mijn eigen gedrag, maar gelukkig zijn er genoeg argumenten te vinden om mijn gedrag voor mijzelf aanvaardbaar te maken om er niet een te groot probleem mee te hebben.
pluk de dag (carpediem)

Soi 24
Expat
Expat

#24 Bericht door Soi 24 » zaterdag 27 maart 2010, 14:19

Wanneer een goed geconserveerde viriele 55-jarige filmster met zijn 25 jaar jongere bloedmooie vriendin over de rode loper loopt naar weer een premiere, dan is hij een held, hij heeft het voor elkaar.

Doet een "gewone man" dat dan is hij een ouwe viezerik...........hoe hypocriet kunnen we zijn.....

Ik ben het volledig eens met Carpediem dat misschien wel het belangrijkste gevaar voor een relatie iedere vorm van ongelijkwaardigheid is (overigens ook weer een vooral westerse norm). Alleen kan die ongelijkwaardigheid zich op vele terreinen manifesteren (dus niet alleen leeftijdsverschil of cultuurverschil). Het enige wat je er naar mijn smaak aan kunt doen is je ervan bewust zijn, want dat helpt je beter bepaalde gebeurtenissen te begrijpen en er passend op te reageren.

Terwijl ik dit schrijf loopt mijn 19 jaar jongere vriendin (valt dit nog binnen de tolerantie of is dit al vies? :roll: ) zoals bijna iedere dag de woonkamer (in Nederland) binnen met een glimlach van oor tot oor. Ik hoef daarvoor geen verdediging te hebben. Ik hoef niet te zeggen dat het bij mij anders is dan bij anderen, want dat weet ik niet eens. Zij voelt zich goed en ik voel me goed dat is de enige rechtvaardiging die ik nodig heb voor mijzelf.

Ik geef toe dat ook ik bij het begin van mijn relatie enige tijd gebukt ben gegaan onder de beperkingen van mijn eigen benauwde waarden en normen (kan dit eigenlijk wel?). De realiteit heeft deze waarden inmiddels opgerekt.......mrs. Soi 24 is in verwachting van een klein Soi'tje....

Nu al verheug ik mij op de vragen straks of ik de opa of de pappa ben......... :mrgreen: en mijn vriendin heeft in de tussentijd geen flauw benul waar deze hele discussie over gaat.......niet omdat ze dom is......maar omdat het niet haar normen zijn.....

@carpediem in Chantaburi zullen ze wel heel blij zijn met het feit dat jij je eigen gedrag zo hard veroordeelt........of maakt zich daar net zoals in de rest van Thailand behalve jijzelf niemand druk over? Ooit overwogen jezelf te bevrijden van dit juk? Dan hoef je ook geen rechtvaardigingen meer te bedenken........ :lol: :lol:

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#25 Bericht door Gardensafari » zaterdag 27 maart 2010, 16:05

carpediem schreef:
Ik zal zo hypocriet als wat zijn in mijn reactie op dit deel van het bericht.
Ik ben niet vies van mooie, aardige, lieve. sensueel aantrekkelijke Thaise dames en meisjes die zich voor een voor ons luttig bedrag hun hele hebben en houwen aanbieden. Of het nou in de bar is of de zogenaamde relaties die op een meer natuurlijke manier ontstaan.

Ondanks mijn eigen gedrag kan ik niet ontkennen dat als ik anderen oude (re) mannen met een (veel) jongere vrouw zie lopen ik niet kan ontkennen dat er een gevoel van walgeling in me opkomt.
Velen met mij oordelen en vervolgens veroordelen dit gedrag.

Een ieder die ik spreek met dit soort relaties heeft zijn verdediging klaar, want bij hem (haar) is het toch heel anders.
Ook ik rationaliseer me te pletter als ik er op aangesproken word en heb vele argumenten om het goed te praten.

In vele opzichten vind ik het een onnatuurlijkke situatie als er een (te) groot leeftijdvershil zit in kortstondige en langerdurende relaties.
Of dit is omdat de dame een vadercomlex heeft of omdat het uit sociaal of financieel gekleurde motieven gebeurt.
Er is volgens mij altijd sprake van ongelijkwaardigheid die een volwaardige relatie in de weg staan.

Aan de andere kant kun je zeggen dat het zoeken van mannen naar mooie, gezonde vrouwen diep in onze genen zit om de voortplanting te waarborgen.
Beschaving wil onder andere zeggen dat we de primitiviteit voorbij zijn.

Mijn praktijk is dat ik de verleiding niet kan weerstaan en mijn primitieve genen de overhand krijgen op mijn gevoel voor beschaving.
Desalnietemin veroordeel ik gevoelsmatig mijn eigen gedrag, maar gelukkig zijn er genoeg argumenten te vinden om mijn gedrag voor mijzelf aanvaardbaar te maken om er niet een te groot probleem mee te hebben.
Het enige dat ik in jouw verhaal lees, is dat jouw Nederlandse, en dus calvinistische, opvoeding je nog steeds parten speelt.
Ik ben 17 jaar ouder dan mijn lief. Mijn Thaise zwager is 14 jaar ouder dan zijn Thaise vrouw: werkelijk niemand maakt zich daar druk om in Thailand.
En waar is waar: het huwelijk in Thailand heeft net zo veel te maken met geld dan met liefde. En ook dat vinden de Thai doodnormaal.
"Dat meisjes van 16 verliefd worden op jochies van 16 is meestal van voorbijgaande aard: ze worden wel een keer volwassen", zo lijkt de Thaise mores te zijn.
En zo werkt dat in alle landen zonder AOW en zorg van wieg tot graf.
Gewoon leven naar je eigen motto, zou ik zeggen. Daar blijf je jong bij!
En grotendeels van de tijd blijkt zulks ook uit jouw berichtjes, maar op dit punt blijf je kennelijk toch echt een Hollander.
En zelfs dat maakt niet uit.
Voor we het weten gaan we met de neus naar boven naar hemel, hel, walhalla, nirvana of blijkt het toch gewoon he einde van de reis te zijn.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#26 Bericht door Borat » zaterdag 27 maart 2010, 21:14

Als leeftijdsverschil geen probleem is waarom zie ik dan geen thaise vrouw van 50 met een farang/thai man van 30.

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#27 Bericht door Jim » zaterdag 27 maart 2010, 22:01

mijn schoonzus van 35 heeft een man van 26.
telt dat ook?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#28 Bericht door Wouter_Udon » zaterdag 27 maart 2010, 22:12

Borat schreef:Als leeftijdsverschil geen probleem is waarom zie ik dan geen thaise vrouw van 50 met een farang/thai man van 30.

Die zijn er wel. Ik ken in mijn omgeving twee stellen, Thaise vrouw veel ouder dan de man.
Live your dream, don't dream your life.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#29 Bericht door Jeanette » zaterdag 27 maart 2010, 23:34

Ik vind juist het punt discutabel dat een jonge man met vriendin zich een oordeel velt over het feit dat Thaise meisjes van zijn leeftijd een relatie aangaan met oudere niet Thaise mannen. Zolang zij beide Thais zijn ziet hij het niet eens. Het klinkt bijna jaloers. :mrgreen:

Zie ik het goed als ik denk dat in Thailand de vrouwen de jagers zijn? En dat deze vrouwen hele andere verwachtingen hebben van mannen en ze egostrelend tegemoed gaan? En daarna zwak en fragiel de sterke man nodig hebben?
Ik overdrijf nu even maar hier groeit langzamerhand een cultuur dat mannen 4 dagen moeten werken, 2 dagen voor de kinderen moeten zorgen, mee moeten doen met het huishouden en het koken en een flink salaris moeten binnen brengen. Dus ik kan mij voorstellen dat het een hele rust is als ze alleen nog maar dat laatste hoeven.

Soi 24
Expat
Expat

#30 Bericht door Soi 24 » zaterdag 27 maart 2010, 23:42

Borat schreef:Als leeftijdsverschil geen probleem is waarom zie ik dan geen thaise vrouw van 50 met een farang/thai man van 30.
Beetje vragen naar de bekende weg Borat dat kun je zelf ook wel verzinnen. Farang mannen hebben thuis en dus waarschijnlijk ook in het buitenland over het algemeen geen interesse in (veel) oudere vrouwen. Het feit dat men daar in Thailand geen moeite mee heeft, brengt in dat gebrek aan interesse geen verandering.

En bij Thais komt het wel voor zoals door de vorige posts al is opgemerkt. En dat weet je alleen wanneer je wat langer of dieper in de Thaise samenleving zit. Het is namelijk moeilijk zichtbaar omdat behoudens jonge paartjes in Bangkok vrijwel niemand in Thailand hand in hand loopt.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”