Thaise vriendin

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
MaVeRiCK007
komt net kijken
komt net kijken

Thaise vriendin

#1 Bericht door MaVeRiCK007 » donderdag 25 maart 2010, 20:46

Beste mensen,

Zoals veel mensen hier ben ik ook verbonden met Thailand op de 1 of andere manier. Ik heb sinds 5 jaar een Thaise vriendin vanaf mijn 19de. Ik was niet speciaal op zoek naar een Thaise maar dit is toevallig zo gekomen. Ze woont hier vanaf haar 11de jaar en haar Nederlands is prima.

Opzich had ik dus niks met Thailand en gebruiken en rituelen kende ik dus al helemaal niet. Langzaam rol je hier in want haar moeder woont ook hier in Nederland. Vorig jaar ben ik voor de eerste keer naar Thailand geweest en ik kwam echt in een hele andere wereld terecht dan wat ik gewend ben. ik ben ook haast niet op toeristische plekken geweest maar veelal bij haar familie die daar bijna allemaal nog woont.
Ik ben toen 5 weken in Thailand geweest wat echt de mooiste vakantie was die ik heb gehad.

Het enige wat mij zwaar tegenviel is dat ik nauwelijks westerse mensen heb gezien van mijn leeftijd. Van de 10 westerse mensen die je ziet zijn er 8 bejaard.
Oke dat vind ik geen probleem maar deze liepen dan weer in hand in hand met meisjes waar ik zo 10 minuten naar kan staren. Lijkt me vast niet de bedoeling dat een 24 jarige naar een meisje zit te kijken van een bejaarde. Dan is er toch iets mis en ik vind ook dat daar wat mis mee is want deze meisjes zijn van mijn leeftijd of jonger. Ik wil de vinger niet op de zere plek leggen maar dit kan blijkbaar alleen in Thailand en zou in Nederland dus nooit lukken voor deze wat oudere mannen. Tuurlijk had ik verhalen gehoord maar ik vond het erger dan verwacht. Ik heb dus ook eerlijk gezegd dat ik het maar een vieze boel vond in Thailand op dat gebied tegen mijn vriendin en daar was ze het 100% mee eens. Heb haar toen maar verteld dat de voorzieningen niet van zo'n niveau waren als in Nederland en sommige dames haast geen keuze hebben want ik kan me niet voorstellen dat deze meiden dat voor hun plezier doen. Ik ga niet alle mannen daar over 1 kam scheren want er lopen natuurlijk ook mannen met wat oudere dames maar gewoon over het algemeen.

Ik ben trouwens in Bangkok geweest, en nog wat plaatjes waar ik de naam niet eens meer van weet maar waar ik de enige falang in de spiegel zag namelijk mijzelf. In Bangkok zijn we trouwens maar 3 dagen geweest. de laatste weken gingen we naar Changmai waar de meeste familie woont.

Twee gedeelte
Ok mensen ik heb de berichten ook maar gelijk gelezen en misschien ben ik wat hard door de bocht. Ik wil hier ook geen mensen kwetsen of dergelijke en zal alijd respect hebben voor de wat oudere medemens. Het is gewoon wat mij opviel toen ik in Thailand was. Vooral 1 persoon voelt zich op zijn teentjes getrapt maar daar ga ik niet eens op reageren
In Changmai zijn we het grootste gedeelte geweest en daar wonen ook allemaal vriendinnen waar ze bij in de klas heeft gezeten. Elke avond zat ik bijna ergens anders te BBQén en werd ik abnormaal goed vezorgd. Bij deze mensen was ik de eerste falang die bij hun huis kwam en dit werd dan af en toe ook bijna gevierd. Bij 1 werd er zelfs verlichting opgehangen. Eerst zat ik op een klein krukje(ik ben behoorlijk lang) maar dit vonden ze toch wat te klein voor mij. Toen kwam er een iets groter krukje maar ook dit vonden ze nog niet goed genoeg voor mij. Ik zat dus uiteindelijk op een stoel haha

Ben ook een aantal keer in stappen geweest maar ook daar komt weer dat (voor)oordeel naar voren van de wat oudere mannen met jongere dames. En nu ben ik nog niet eens 1 keer uitgeweest in toeristische gebieden want daar vliegen ze je op je nek heb ik gehoord. Mijn vriendin was 11 toen ze naar Nederland kwam dus uitgaan heeft ze daar niet gedaan. Zo gingen we op een avond poolen na een ritje met de taxi. Zag er behoorlijk normaal uit allemaal maar dat verdween snel weer. Ik en mijn vriendin gingen dus poolen maar binnen de kortse keren zaten er wel 10 dames te kijken. Ik weet niet waar ze allemaal zo snel vandaan kwamen maar ze gingen er ook echt allemaal goed voor zitten om alles goed te bekijken. Allemaal erg korte rokjes enzo. Mijn vriendin kreeg het gevoel dat deze dames dachten dat ze alleen voor deze avond bij mij hoorde en dat ik haar zou betalen ofzo. Mijn vriendin voelde zich dan ook absoluut niet op haar gemak en binnen de kortste keren waren we weer weg. Ik moet toegeven zonder arrogant te worden dat ik lelijkere mensen dan mij ken maar zoveel aandacht krijg ik in Nederland nou ook weer niet haha. Op deze plek zaten natuurlijk wel weer twee oude mannen aan de bar die het juiste plekje wel weer gevonden hadden. Om hun hingen trouwens geen dames.

De plekken waar de vriendinnen ons heenbrachten waren echt voor de Thaise mensen en hier waren dan ook geen Falangs te bekennen. Niet echt mijn manier van uitgaan maar wel leuk om mee te maken. Er stonden overal tafeltjes en maar Whiskey drinken. De Thaise muziek maakt het ook lastig omdat ik totaal niet weet waar het over gaat. De vriendinnen waren erg aardig en voor zover ik met ze kon praten want hun Engels was nou niet echt fantastisch. M’n vriendin praatte wel over andere dingen natuurlijk omdat ze Thais kan. Al deze vriendinnen wilden wel graag een Falang. Wel graag jong maar die zagen ze hier niet zo vaak en dus moest ik volgende keer maar wat vrienden meenemen haha. Ik was vaak met veel Thaise dames aan het stappen(ik betaalde trouwens alles voor allemaal) en aan het einde van een avond zaten ze zo ongeveer allemaal om mij heen te dansen. Ik zie wat Thaise jongens wijzen en niet dat mij dat wat boeit wat hun zeggen maar ze hadden echt zo’n blik van zo hij neemt het er gelijk flink van en betaalt er gelijk 5. Terwijl ik hier met m'n vriendin bij familie op bbezoek ben en die vriendinnen maar wat zitten te klieren.
Tijdens het rijden naar deze bars zie je echt overal prostituees langs de straat staan.

Dit zijn maar twee voorbeelden waarbij het beeld van de falang met een Thais meisje compleet verkeerd word beoordeeld door de omgeving. Mij maakt het natuurlijk niks uit aangezien ik deze mensen nooit weer zal zien maar als mijn vriendin er last van heeft word het een ander verhaal. Erg kort door de bocht geschoten maar dit komt door de veel te grote seksindustrie in Thailand die voornamelijk door oudere mannen word bezocht.
Jullie kunnen me nu gaan aanvallen op van alles en nog wat maar dan krijg ik alleen het gevoel dat ik de juiste snaar heb geraakt en dan mijn mening hier klopt. Kom maar met punten waardoor ik het anders moet gaan zien. Hier sta ik zeker open voor maar zal zowiezo nog vaak naar Thailand op vakantie gaan.

PS: 5 weken werd mij trouwens haast te lang. Thailand is super maar alleen met je vriendin die Thais kan praten was toch wel erg lang af en toe bij haar familie. Ten eerste omdat ik eigelijk een beetje afhankelijk van haar ben omdat ik totaal niks weet daar. M’n vriendin houd nogal van winkelen en uiteindelijk kon ik dan ook geen markt meer zien hehe. Ten Tweede kan zij zoveel praten als ze wil in het Thais maar ik versta er niks van. Ik zat er af en toe dan ook bij maar begrijp er dan niks van. Ik probeer wel in het Engels te praten maar daar word je moe van zeg. Je praat natuurlijk lang niet zo makkelijk als in het Nederlands.
Laatst gewijzigd door MaVeRiCK007 op vrijdag 26 maart 2010, 00:50, 14 keer totaal gewijzigd.

Mojito's
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

Re: Thaise vriendin

#2 Bericht door Mojito's » donderdag 25 maart 2010, 22:20

Zit met smart op je 2e deel te wachten...........

Groetjes

30 jaar met een Thaise 31 jaar.

Soi 24
Expat
Expat

#3 Bericht door Soi 24 » donderdag 25 maart 2010, 22:41

In de Anglo-Saksische wereld is een maverick een onafhankelijk denkend en handelend persoon. Dat lijkt mij gegeven de cliche-matige opvattingen die jij koppelt aan de dingen die je gezien hebt een titel waarop jij geen aanspraak mag maken, maar dat terzijde.

Ik ga niet tegenspreken wat jij gezien hebt, want daar ben ik niet bij geweest, en bovendien is het een beeld wat mij bekend voorkomt. Ik weet ook niet wat jouw definitie van een "bejaarde" is noch hoe groot het leeftijdsverschil dient te zijn wil iemand behoren tot wat jij noemt een "vieze boel". In dat verband kan ik niet beoordelen of ik mij aangesproken dien te voelen.

Eén ding staat vast: jij bent zoals zo velen met je Nederlandse bril op naar Thailand toegegaan en oordeelt met jouw set van Nederlandse waarden en normen over iets wat je alleen gezien hebt. Je hebt je kennelijk niet verdiept in hoe men in Thailand tegen allerlei zaken anders aankijkt noch heb je de moeite genomen om datgene wat je ziet en het oordeel wat jij daar vervolgens aan koppelt eens of liever meerdere keren te toetsen door eens in gesprek te gaan met die mensen die jij (dis)kwalificeert als een "vieze boel".

Speelt geld een rol? Ja natuurlijk, en weet je wat het aardige is? Daar zijn ze in Thailand ook nogeens hartstikke eerlijk over. Maar is dat anders dan in Nederland? Mijn NL ex-vrouw heeft mij 25 jaar lang nooit gezegd dat ik mijn salaris maar voor mijzelf moest houden........ Om nog maar te zwijgen over het bedrag dat bij echtscheiding diende te worden afgerekend. Daarvan zou een gemiddeld plattelandsdorp in Noord-Oost Thailand enkele jaren gevoed kunnen worden.

Zit er kaf onder het koren? Jazeker, zoals overal in de wereld. Er zijn de nodige slechte dames die hun schoonheid in de strijd werpen om de naieve en verliefde farang zijn geld afhandig te maken. En er zijn vieze mannen die proberen alles in Thailand te n**ken wat los en vast zit.

Maar er zijn ook een heleboel hele mooie relaties waarbij man en vrouw, inderdaad vaak met een substantieel leeftijdsverschil, over en weer dolgelukkig zijn en hun geluk voor niets anders zouden willen inruilen. Met hun vaak, naar onze begrippen, nog bescheiden maandelijkse bijdragen krijgen ook de schoonfamilies eindelijk eens goed te eten, basale gezondheidszorg en fatsoenlijke huisvesting. Kortom iedereen gelukkig.

Het is jouw norm dat een (te groot) leeftijdsverschil iets tot een "vieze boel" maakt. Maar niet de norm van de mensen (met name het Thaise gedeelte daarvan) die jij zo snoeihard veroordeelt. En wanneer je, voor je vernietigende oordeel uit te spreken, de moeite had genomen daar eens wat navraag over te doen, dan was je oordeel op zeker veel genuanceerder geweest. Je schiet met hagel op iets wat je ziet en jouw oordeel is voor veel mensen (zowel mannen als vrouwen) uitermate beledigend en kwetsend.

Het komt me overigens bekend voor want mijn kinderen van jouw leeftijd kwamen met soortgelijke teksten bij mij op de koffie. Ik heb ze de tijd gegeven en inmiddels zijn ze ontsnapt uit hun eigen bekrompenheid en weten ze beter. En dat heeft niets te maken met het feit dat ze ook nog lekker kookt :mrgreen:
"There are no facts, only interpretations."
- Friedrich Nietzsche (1844-1900)

Mojito's
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#4 Bericht door Mojito's » donderdag 25 maart 2010, 22:53

Ten eerste soi24, waardeer ik enorm dat je de moeite nog neemt om het (waarschijnlijk voor de zoveelste keer) uit te leggen.
Ten 2e sluit ik mij volledig bij je verhaal aan.
Ten 3e Zie punt 1 en 2

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid

#5 Bericht door Sert » donderdag 25 maart 2010, 23:07

Is die wedstrijd al eens afgelopen?

Je hebt wel een gevoelige snaar geraakt aangezien het grootste gedeelte van alle in Thailand wonende prikkers hier met pensioen zijn, en die vinden zichzelf nog steeds jong, de term bejaarde gebruiken is ernstig taboe hier.

Daarnaast zullen deze mensen zich zeer zeker realiseren dat een 24-jarige zich niet kan verplaatsen in een 60-jarige, maar andersom wel!
Ik wil graag de rest van je verhaal horen.

Het is trouwens geen oordeel, maar een mening die hier geuit wordt. En ik kan dat zeker respecteren.

falangsoway
heeft ervaring
heeft ervaring

#6 Bericht door falangsoway » donderdag 25 maart 2010, 23:09

Beste MaVeRiCK007, uw enige impressie van Thailand na 5 weken notabene!! is dat je weinige falangs gezien hebt en diegenen die je tegenkwam waren oude zakken met een jong wijfie.
1/ u kan ternauwernood uw jaloersheid onderdrukken
2/ u bent erg beperkt in uw waarneming(en) want na mijn eerste reis naar Thailand jaren terug zou ik als een waterval mijn ervaringen en waarnemingen kunnen poneren over het land (zijn geografie, cultuur, politiek, inwoners, etc).
Om terug te komen op uw denigrerende opmerkingen over oudere falangs met een jonge Thaise dit :
1/ ik wil de Nederlandse en Belgische (ik ben Belg) 40 plussers met een jong Nederlands of Belgisch (geldt voor elke nationaliteit!) exemplaar niet de kost willen geven want
a/ oudere mannen (hoe ouder een man wordt hoe meer jongere vrouwen er zijn ;) ) zijn ervaren (ook en vooral sexueel en niet zoals de jonge vol-van-zich-zelf-snuiters die nog in de fase van het stiekem in een zakdoek rukken zitten) en nog moeten uitzoeken hoe je een vrouw naar haar hoogtepunt kunt krijgen (tip is niet bij elke vrouw hetzelfde)
b/ hebben levenservaring en kunnen vrouwen entertainen(leuke verhalen en anecdotes en niet zo iets als wat jij schreef want boring boring)
c/ hebben meestal wat (veel) geld aan de kant

2/ een 40 of 50plusser met een 20 jaar jongere vrouw/vriendin is geen pedofiel of sextoerist.

Voor de rest wens ik u nog vele jaren toe en spreken we elkaar nog eens over 20 jaar.
btw u bent dus 24 jaar. Op deze leeftijd ben je in Belgische jeugdhuizen niet welkom wegens ... te oud (over relativiteit gesproken!)
Verheug me reeds op as zondag Vertrek van Schiphol (Eva) en ja mijn 19 jaar jongere vriendin staat mij (weeral) op te wachten in Bangkok. Lekker samen son kraan vieren.
Btw als ik U tegenkom krijg je een emmer ijskoud water over je kop ;)
Laatst gewijzigd door falangsoway op donderdag 25 maart 2010, 23:29, 5 keer totaal gewijzigd.

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid

#7 Bericht door Sert » donderdag 25 maart 2010, 23:13

@falangsoway:
(bewust niet ge-quote, mocht je je post willen aanpassen)
dit is een aanval op-de-man. Noem je dat nou volwassen????

Mojito's
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#8 Bericht door Mojito's » donderdag 25 maart 2010, 23:19

Ga ik er toch nog iets over zeggen....

De kunst zit hem toch in de nuance dacht ik altijd. Nuance komt vaak met de jaren...toch? Oproep aan ieder die wil reageren in dit topic: Hoe ongenuanceerder hoe ongeloofwaardiger.

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door Loe » vrijdag 26 maart 2010, 00:31

Soi 24 heeft alles gezegd wat ik wilde zeggen dus ik ben snel klaar :lol:

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid

#10 Bericht door Sert » vrijdag 26 maart 2010, 01:30

Okay Maverick,

ik hoop dat je volgende vakantie in Thailand er voor zorgt dat je wat meer cultuur details gaat zien, maar je hebt in elk geval een aardige eerste indruk. Totdat die tijd aanbreekt heeft je vriendin alle gelegenheid om jou Thais te leren (en zo moeilijk is dat nou ook weer niet, de grammatica is vrij eenvoudig, een ruime woordenschat maakt het makkelijk, alleen wel aandachtig luisteren naar toonhoogte en uitspraak).

Het is inderdaad zo dat een heleboel dames hun vriend ophalen van het vliegveld, dolgelukkig dat hij er weer is, ook al is-ie 40 jaar ouder. Die vriend weet doorgaans niet dat hij simpelweg een sponsor is, of wil het niet weten. Zoals hij heeft zo'n dame nog 15 andere sponsors, en ze haalt ze allemaal op van het vliegveld.
Hij betaalt het eten, uitgaan, hotel, haar kleding, ze reist een hele vakantie met hem mee, allemaal op zijn kosten. En ja, daar hoort sex ook bij, maar daar wordt niet zo zwaar aan getild. Deze laatste categorie heren post trouwens ook op dit forum.
Het alternatief voor deze dames is snoeihard werken op het land, voor misschien net 2500 baht per maand. In westerse ogen misschien een vieze boel, maar dit is Thailand, een andere cultuur.

Dan zijn er een hoop expats/migranten die hier zijn komen wonen. Als je hier enkele jaren bent, dan zie je bovenstaand verhaal vanzelf om je heen gebeuren. Je lacht erom maar trapt er niet meer in. Degenen die een relatie hebben met een Thaise, hebben een relatie die heel veel lijkt op de relatie zoals het westen die kent. Alleen een heel stuk eerlijker - dat geld een belangrijke rol speelt heeft Soi24 al neergezet (hoewel dat naar mijn mening net iets genuanceerder had gekund), in het westen is het uiteindelijk niet veel anders.

Wat je (nog) niet hebt gezien: de Thaise vrouw heeft in deze cultuur een veel sterkere rol dan de Thaise man. Meer dan 60% van alle bedrijven wordt gerund door vrouwen in dit land!

Er zit maar 1 ding op: nog een keer naar Thailand!
Bangkok is zeker de moeite waard om enkele dagen door te brengen. Nana, Soi Cowboy of Patpong zijn doorgaans de ouwe-mannen plaatsen, maar Bangkok is groter dan dat. En compleet anders dan wat je in Changmai hebt gezien.
Als je een hoop farang van je eigen leeftijd wilt zien, en een minimum aan stelletjes met 40+ jaar leeftijdsverschil, dan ben je hier in het zuiden welkom.

Laat je niet kisten door de oude garde hier. Als je 24 bent, is 64 al gauw bejaard en op dit forum hebben we nog vrijheid van meningsuiting. Als je 64 bent, is zo'n opmerking van een 24 jarige behoorlijk zuur en ga je al je levenswijsheid in de strijd gooien om die 24-jarige even stevig van repliek te dienen....

jumbo
Expat
Expat

#11 Bericht door jumbo » vrijdag 26 maart 2010, 02:37

Je bent naar mijn mening niet op de juiste locaties geweest
Pak een gemiddeld avondje Khao San Road of een bekpek locatie als Koh Chang of ander stranden met budget guesthouses of locaties waar de full moon festivals worden gehouden of zelfs eilanden als Phuket en Samui op trance en dance avonden en dan kom je voldoende leeftijdgenoten tegen, maar het gros zijn vakantiegangers net als jij.... daar ligt je probleem

Expats (werkenden) worden wel jonger uitgezonden als voorheen, maar het gros is nog steeds 'volwassen/bejaard' verder is er een grote groepering pensionado's en vutters hier zonder meer...
Laatst gewijzigd door jumbo op vrijdag 26 maart 2010, 05:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mart
Erelid
Erelid

#12 Bericht door Mart » vrijdag 26 maart 2010, 04:59

haar moeder woont ook hier in Nederland :roll:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

joepattaya
Expat
Expat

#13 Bericht door joepattaya » vrijdag 26 maart 2010, 05:37

Volgens mij hoeven we mekaar hier geen mietje te noemen (al mag dat in mijn geval wel hoor :lol: ).
Een groot deel van de (oudere) mannen vindt een jongere vrouw/man veel aantrekkelijker dan een evenoude of oudere vrouw.
Nou wil het toeval, dat met in name in Thailand (maar ook in veel andere landen, zoals Brazilie, Philippijnen, Africa, etc.) veel jongere vrouwen de oudere mannen aantrekklijker vinden. Zoals al eerder aangegeven, de oudere man is wat rustiger, heeft meer levenservaring, biedt stabiliteit en heeft vaak een cent te makken en hoeft niet elke avond van bil. DAT is wat de jongere vrouw vaak zoekt, rust, stabiliteit en (financiele) zekerheid, voor haar en haar familie.

Trouwens, het gaat hier niet alleen om oudere farangs, maar ook net zo goed (zo niet veel meer) om oudere Thai. Ik geef de oudere Thai de kost die naast hun getrouwe echtgenote er ook nog een veel jongere 'kghik' op na houden. Beide vrouwelijke partners van de man weten van elkaars bestaan, maar de goede vrede wordt alles gedoogd. Zolang het aan beiden niets ontbreekt.

Da's ook een stukje cultuur.

Het zou me trouwens niets verbazen, dat bij het clubje jongemannen in Chiang Mai (tijdens 1 van je stapavonden) het vaste Thaise vriendje aanwezig was, om zijn vrouwtje in de gaten te houden :?:
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door Loe » vrijdag 26 maart 2010, 07:00

Sert,

de volgende keer zal ik tegen mijn schatje zeggen dat ze me niet meer komt ophalen op de luchthaven en als ik ergens een hekel aan het is haar met anderen te delen, dus voor vertrek gaat de kuisheidsgordel weer aan :mrgreen:

jumbo
Expat
Expat

#15 Bericht door jumbo » vrijdag 26 maart 2010, 07:06

joepattaya schreef: en hoeft niet elke avond van bil.
we gaan toch niet generaliseren hoop ik?? :lol: :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”