Let op uw saeck !

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Let op uw saeck !

#1 Bericht door prajak » woensdag 24 maart 2010, 06:32

Dat mag je wel zeggen ! Een Duitse dame die heel vaak over de wereld reist, een ware globetrotster, had keurig geboekt voor een vakantie Thailand en meldde zich in Berlijn op de luchthaven. Ze mocht niet mee ! Reden: haar paspoort was kapot. Het buitenste blad was gescheurd en bijna van de rug los. Ze dacht dat het geen kwaad kon omdat de fotopagina nog intact was maar ze werd geweigerd. Boos uiteraard en toen op weg naar schadevergoeding. Die kreeg ze ruimhartig want de website van het reisbureau had “helemaal niets verteld over de staat waarin het reisdocument zich dient te bevinden”. Maar de reis viel in het water.

Eens temeer een reden het belangrijkste stuk papier dat wij hier hebben keurig te behandelen. Zoveel kost een net plastic hoesje nou toch ook weer niet ?

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Let op uw saeck !

#2 Bericht door elst99 » woensdag 24 maart 2010, 07:52

Heb hem keurig in een leren etui, maar bij iedere keer erin en eruit in Thailand,wordt er een formulier in geniet, daar wordt hij nou ook niet erg netjes van en dat is op zijn minst 6x per jaar.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

jumbo
Expat
Expat

#3 Bericht door jumbo » woensdag 24 maart 2010, 08:07

elst99 schreef:Heb hem keurig in een leren etui, maar bij iedere keer erin en eruit in Thailand,wordt er een formulier in geniet, daar wordt hij nou ook niet erg netjes van en dat is op zijn minst 6x per jaar.

een zakenpaspoort heeft een harde kaft, misschien dat het helpt....
maar het nieten blijf ik ook een vreemde zaak vinden
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Ben
Expat
Expat

#4 Bericht door Ben » woensdag 24 maart 2010, 08:53

joepattaya
Expat
Expat

#5 Bericht door joepattaya » donderdag 25 maart 2010, 02:22

Zoals misschien bekend, heb ik afgelopen week een nieuw paspoort gekregen in Bangkok en normaliter wordt dan door Immigratie mijn visum overgestempeld van mijn oude naar mijn nieuwe paspoort.
Aangezien ik op 8 april het land verlaat, vond men het niet nodig om het overstempelen in het overvolle Immigratie kantoor van Pattaya te doen en met niette het oude en het nieuwe paspoort met de kaften aan elkaar met de mededeling: als je ze zo aanbiedt bij vertrek op Suvarnabuhmi, dan is alles in orde.
Harde kaft of geen harde kaft: die Thaise nietjes zijn onverbiddelijk.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Phuket Dragon
Expat
Expat

#6 Bericht door Phuket Dragon » donderdag 25 maart 2010, 02:42

Ik heb ook in BKK niet zo lang terug mijn nieuwe zaken paspoort opgehaald en kreeg het oude weer mee met de erin geniete depart kaart.
Werden niet aan elkaar geniet, medewerkster zei gewoon bij uitreizen beide paspoorten geven aan de customs officer en je word uitgestempeld.
Mijn O non resident visum was verlopen en ging een nieuwe halen in Den Haag.

Bij sommige paspoorten zit de chip in de kaft, beetje lastig als ze daardoorheen rammen met een nietje.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

joepattaya
Expat
Expat

#7 Bericht door joepattaya » donderdag 25 maart 2010, 03:12

Phuket Dragon schreef:Ik heb ook in BKK niet zo lang terug mijn nieuwe zaken paspoort opgehaald en kreeg het oude weer mee met de erin geniete depart kaart.
Werden niet aan elkaar geniet, medewerkster zei gewoon bij uitreizen beide paspoorten geven aan de customs officer en je word uitgestempeld.
Mijn O non resident visum was verlopen en ging een nieuwe halen in Den Haag.

Bij sommige paspoorten zit de chip in de kaft, beetje lastig als ze daardoorheen rammen met een nietje.
Mijn tsjippie zit in mijn naam-pagina (althans volgens de dame achter het loket). Ach, ik zie het ding toch niet en gelukkig hebben ze de paspoorten met de achterkaften aan elkaar gejast.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

printen44
Expat
Expat

#8 Bericht door printen44 » donderdag 25 maart 2010, 04:00

De chip zit in de personalisatie-pagina. Rechtsboven, als je de pagina wat schuin houdt tegen het licht zie je een lichte verdikking. Het is een contactloze chip. Enkele landen hebben de chip in de kaft achterop de paspoort. De chip zal nooit in een slappe visum-pagina gezet worden. Het is of in de personalisatie-pagina of in de kaft achterop het paspoort.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”