Usufruct

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Usufruct

#31 Bericht door Jeanette » dinsdag 23 maart 2010, 17:42

En als er nog een kindje komt later dan kun je ze niet meer laten delen. Dan staat het al op naam van de oudste.

Emanuel
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#32 Bericht door Emanuel » dinsdag 23 maart 2010, 22:55

Jeanette er is mogelijkheid genoeg om dat te compenseren. Anders was ik niet eens aan het gehele plan begonnen. Ik behoor niet tot de "farangs" die hier zijn hele vermogen in een zaak legt en zegt "alles of niets" (en daarna na een jaar vertrekt, omdat hij/zij helemaal financieel uitgezogen is).

Maar al was dat er niet zo, dan heb ik het land toch liever in handen van 1 van mijn kinderen dan geen van mijn kinderen..

Bovendien Jeanette, heb ik een stiefzoon van 9 en een kind op komst. Nadat ons kind geboren is zijn we voor ons gevoel "klaar" en gaan we maatregelen nemen dat we niet meer kinderen zullen krijgen (sorry als ik hier mensen mee beledig die geen kinderen kunnen krijgen, maar dat is een bewuste keuze).
Dat soort toekomstdromen zijn dus helemaal niet aan de orde..

Ik kan wel rekening houden met 10 kinderen, maar dat is net zoiets als dat je een bar koopt voor 500,000 THB en rekening houdt met een winst van 10,000,000 THB per jaar. Dat is wel mogelijk, maar niet realistisch!
Daar bedoel ik mee te zeggen.. ik mag wel jong zijn maar ik heb helemaal de energie niet om 10 kinderen te maken :twisted (en dat was een grapje)

Ik ben naar Thailand verhuisd, omdat ik me er thuis voelde en omdat ik artrose heb wat in een warmer klimaat beter is te verorberen.
Jeanette ik heb het idee dat jij een bepaald vooroordeel hebt betreft mannen hier, daarom zeg ik dat.
Vergeef het me als ik dat verkeerd heb, maar dat zou wel jammer zijn..

Waar ik het nu ook over heb interesseert mij alleen zakelijk.. ook al mengt zakelijk en persoonlijk zich wel eens.
We hebben het over land en volledige zeggenschap er over..
Dat het dit voordeel meebrengt (dat je kinderen het land uiteindelijk krijgen) is alleen maar een plus!
Groeten,

Emanuel

Logica brengt je van A naar B, Verbeelding brengt je overal! (A. Einstein)

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#33 Bericht door Jeanette » dinsdag 23 maart 2010, 23:55

Emanuel schreef:Hallo allemaal,

Sommigen onder jullie zullen het al weten maar Ann en ik verwachten rond 1 september een baby.
Blij nieuws aangezien ze nu al 4 maanden is en we eigenlijk in de "veilige" periode zitten.

Hier reageerde ik op Emanuel, en ik was/ben blij voor jullie. Maar soms heb ik vragen over die voor hollandse begrippen toch vreemde wereld. Die zijn meer als overwegingen bedoeld en niet als kritiek. Ik heb juist veel respect voor mensen die hun dromen volgen. En heel misschien zit er een ietsiepietsie jalouzie bij dat dat voor mannen wat eenvoudiger lijkt.
Geniet ervan joh, binnenkort krijgt ze het gevoel van "vlinders in haar buik", ik weet nog dat dat met 4,5 maand was bij mij.
Jeanette

Emanuel
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#34 Bericht door Emanuel » woensdag 24 maart 2010, 08:59

En misschien reageerde ik ook wel iets te vel achteraf.. ;)
Groeten,

Emanuel

Phuket Dragon
Expat
Expat

#35 Bericht door Phuket Dragon » woensdag 24 maart 2010, 16:25

En hier nog een leuke.

Ben je getrouwd via de amphur kan je volgens de Thaise wet geen lease afsluiten met je partner.
Heb je dat wel dan klopt je lease niet.

lol
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Emanuel
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#36 Bericht door Emanuel » woensdag 24 maart 2010, 16:51

Ik denk dat er een aantal leden even moeten knipperen als ze dit zien.
Denk zeker dat een paar mensen dit wel hebben zonder zich er bewust van te zijn.

In dat geval is Usufruct dus een betere oplossing.
Groeten,

Emanuel

Phuket Dragon
Expat
Expat

#37 Bericht door Phuket Dragon » woensdag 24 maart 2010, 17:26

Hier op Phuket worden leases niet ingeschreven (op de landoffice waar wij zaken mee doen) als het je getrouwde partner betreft.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

jumbo
Expat
Expat

#38 Bericht door jumbo » donderdag 25 maart 2010, 03:23

Phuket is dat niet dat eiland dat Taxin wilde verkopen/weggeven aan Malaysie?? Ongetwijfeld voor olieconsessies.
Zullen wel andere regels hebben???? :D
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mart
Erelid
Erelid

#39 Bericht door Mart » donderdag 25 maart 2010, 03:38

Phuket Dragon schreef:Hier op Phuket worden leases niet ingeschreven (op de landoffice waar wij zaken mee doen) als het je getrouwde partner betreft.
:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :?:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Ben
Expat
Expat

#40 Bericht door Ben » donderdag 25 maart 2010, 04:42

Grond of onroerend goed in Thailand: De Thaise grond wet verbiedt in het algemeen bezit van freehold land aan buitenlanders in Thailand. Er zijn echter verschillende uitzonderingen in de wet met betrekking tot deze kwestie. Er zijn ook andere methoden beschikbaar voor het verkrijgen van geldige en wettelijke rechten op grond en onroerend goed in Thailand .

Land Lease-overeenkomsten: Hoewel Thailand onroerend goed recht beperkt grondbezit rechten aan niet-Thaise burgers, buitenlanders kunnen 100% voor grond te pachten. De Thailand lease wet maakt het mogelijk een 30-jarige maximale huurperiode, met de mogelijkheid van verlenging van de lease-overeenkomst voor 30 jaar extra periode.

Bedrijf Eigenaar: Thailand geregistreerde bedrijven met een meerderheid Thaise eigendom zijn in staat om land te kopen in Thailand. In het verleden is gemeenschappelijk voor vreemdelingen om een belang in Thais onroerend goed als minderheidsaandeelhouders in een verwerven Thaise meerderheid bedrijf.

Thaise Partner: Het Thais onroerend goed recht, een Thaise echtgenoot van een vreemdeling kan worden toegestaan om grond of onroerend goed kopen in Thailand in zijn of haar eigen naam. Maar het echtpaar kan worden gevraagd om verklaringen te ondertekenen bij het kadaster te stellen dat de gebruikte middelen afzonderlijke worden van het eigendom van de Thaise echtgenote. Dit kan tot gevolg hebben af te zien van een claim op de grond of onroerend goed door de niet-Thaise echtgenote. Dit kan problematisch worden in een echtscheiding geval als het moeilijk kan zijn voor de niet-Thaise echtgenoot aan dat de grond werd echtelijke woning te bewijzen. In dit geval kan een vakkundig opgesteld Thailand huwelijkse voorwaarden goed van pas komen om het risico te minimaliseren op de niet-Thaise echtgenote.

Vruchtgebruik: Een niet-Thai kan verwerven een leven termijn belang in bepaalde soorten van eigendomsrechten in Thailand. Een voorbeeld, is vruchtgebruik, een recht van gebruik (en de winst van) terreinen en is vergelijkbaar met een erfpacht, maar is niet overdraagbaar met enkele belangrijke verschillen.

Eigen huis in Thailand: In het algemeen kan een buitenlander eigen gebouwen en huizen in Thailand hebben ,Thais onroerend goed recht legt geen beperkingen op de nationaliteit bezit van huizen of gebouwen in Thailand.

Ben
Expat
Expat

#41 Bericht door Ben » dinsdag 30 maart 2010, 04:06

Phuket Dragon schreef:En hier nog een leuke.

Ben je getrouwd via de amphur kan je volgens de Thaise wet geen lease afsluiten met je partner.
Heb je dat wel dan klopt je lease niet.

lol
Idd lol voor een Lease mag het niet en voor een Usefruct hoeft het niet :D

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”