Maandje Thailand: wat te doen, wat te zien :)

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
bauke66
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Contacteer:

Re: Maandje Thailand: wat te doen, wat te zien :)

#16 Bericht door bauke66 » maandag 22 maart 2010, 14:15

Welcome to Kanchanaburi, jullie gaan zeker genieten hier. De weekenden zijn inderdaad het drukste, maar buiten de Erawan waterfall om merk je er niet echt veel van. Als je geluk hebt, kun je in Nongkathum/Boploi ca. 30 km vanaf Kanchanaburi nog een grote optocht van de tempel bijwonen. Deze blanke zal die dag vast wel weer een 'hoofdrol' vervullen. Mocht je nog een leuk hotel, guesthouse of resort zoeken geef me dan maar een seintje.

groeten Bauke

Pivo
heeft ervaring
heeft ervaring

#17 Bericht door Pivo » maandag 22 maart 2010, 16:14

Hey Bauke! Ik had al wat topics doorgespit en kwam jouw tips daar al tegen. Heb daarom alvast Apple's Retreat op de shortlist voor Kanchanaburi gezet, ziet er erg goed uit :)

Zou je ook echt afraden om in het weekend te komen? Dan zouden we namelijk Bangkok -> Ayuthaya -> Kanchanaburi -> Bangkok -> trein naar Chiang Mai doen. Reis-technisch :P is het volgens mij logischer om Bangkok -> Kanchanaburi -> Ayuthaya -> trein naar Chiang Mai te doen. Of is dit verschil te verwaarlozen? In de laatste volgorde komen we volgens mij op vrijdag aan in Kanchanaburi en pakken we dus het hele weekend mee.

jumbo
Expat
Expat

#18 Bericht door jumbo » dinsdag 23 maart 2010, 03:03

Je kan zeker heel goed op de bonnefooi gaan in Thailand, doen wij ook en dat is met kind(eren)
Brengt ons naar de leukste locaties en soms leuk en goedkoop....
Je moet zoals in hoog- en piek-seizoen wel bereid zijn om je knip te trekken als het wat minder eenvoudig is wat te vinden.... da's het risico, maar dat is mij nog niet gebeurd...

Thailand leent zich er prima voor...

Mocht je echter wat later in de dag aankomen dan kan je altijd een nacht een kamer vastleggen en dan voor de andere dagen alsnog rondkijken...

Guesthouses zou ik niet zonder meer voor dagen vastleggen als je ze niet kent.....
Ook in Thailand hebben ze intussen knakkerds die een website kunnen opzetten met foto's uit 1960 vlak na de opening...beetje shoppen en alles is als nieuw.... behalve de realiteit.
Je kunt ook nooit zien wat er om zo een guesthouse zit aan bars en lawaai....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

bauke66
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Contacteer:

#19 Bericht door bauke66 » donderdag 01 april 2010, 10:09

Hoi Pivo,

Weekenden in Kanchanaburi worden wel eens 'afgeraden' vanwege de karaokeboten. Vaak valt het reuze mee en in veel accommodaties zul je er weinig van merken. Volgorde van reisschema heeft geen grote invloed, alleen traject Kanachanaburi-Ayutthaya blijft een puzzel. Menigeen wil graag Bangkok vermijden, maar bijna alle wegen gaan via de big city.
Kanchanaburi biedt voldoende overnachtingsmogelijkheden vantevoren reserveren is niet echt nodig. Ik wil je best wel wat websites doorsturen, maar het is ook geen probleem om een echte last minute te boeken.

groeten Bauke

Pivo
heeft ervaring
heeft ervaring

#20 Bericht door Pivo » donderdag 01 april 2010, 12:48

Bedankt voor je reactie :) Als je wil en tijd hebt zou ik graag zoveel mogelijk aan te bevelen adressen en tips uit de omgeving krijgen :) Ik blijft toch een beetje een control freak dus helemaal op de bonnefooi zal me wel nooit lukken :mrgreen: Hoewel, ik denk er nu over alleen Bangkok vooraf te boeken en de rest niet. Door hier adressen en tips te verzamelen neem ik die gewoon mee zodat we wel vooraf al wat opties hebben :)

We moeten van te voren nog maar even kijken hoe we Kanchanaburi-Ayuthaya-Bangkok gaan doen. Het is toch in ieder geval wel zo dat de trajecten Bangkok-Ayuthaya en Bangkok-Kanchanaburi eenvoudig te bereizen zijn in een paar uur? Mochten we Bangkok als tussenstop (moeten) gebruiken om door te reizen kost het misschien een paar uur extra maar geen hele reisdag (bv. sochtends vertrekken uit Kanchanaburi naar Bangkok en dezelfde dag de trein naar Chiangmai nemen is te doen)?

bauke66
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Contacteer:

#21 Bericht door bauke66 » vrijdag 02 april 2010, 04:14

Hoi Pivo,

Kanchanaburi-Chiangmai is goed te doen in een dag. Met de bus/mini-bus of met de trein natuurlijk naar Bangkok en dan lekker met de nachttrein naar het noorden. Trein Bangkok-Chiangmai tijdig reserveren dan heb je een mooie reis voor de boeg.

groeten Bauke

jumbo
Expat
Expat

#22 Bericht door jumbo » vrijdag 02 april 2010, 05:33

bauke66 schreef:Hoi Pivo,

Kanchanaburi-Chiangmai is goed te doen in een dag. Met de bus/mini-bus of met de trein natuurlijk naar Bangkok en dan lekker met de nachttrein naar het noorden. Trein Bangkok-Chiangmai tijdig reserveren dan heb je een mooie reis voor de boeg.

groeten Bauke
Bauke
Ik vraag me af waarom men de nachttrein neemt, lijkt mij juist leuk wat te zien, of is er niets te zien onderweg??
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#23 Bericht door Jim » vrijdag 02 april 2010, 06:16

tegen de tijd dat het landschap interessant wordt, is het donker :)

1x met de (nacht) bus en 1x met de (dag)trein naar chiang mai geweest.
voortaan alleen nog maar vliegen of met eigen vervoer :)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

bauke66
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Contacteer:

#24 Bericht door bauke66 » vrijdag 02 april 2010, 07:19

Voorkeur nachttrein is vooral financiele overweging, scheelt weer een overnachting. Veel backpackers vinden dat de nr 1 reden, persoonlijk zou ik ook gaan vliegen...Ik snap zelf ook wel dat het mooie 'uitzicht' een drogreden is. Ik heb zelf de nachttrein Chiangmai-Bangkok van 12 uur eens genomen, ik vond het een lange zit..Tussenstops in Ayutthaya en Sukothai/Phitsanulok lijken mij relaxter rijden.
Ik ben zeker geen 'aandeelhouder' Thaise treinen, het is voor mij meer 'u vraagt wij draaien'.

Pivo
heeft ervaring
heeft ervaring

#25 Bericht door Pivo » vrijdag 02 april 2010, 12:54

We willen sowieso vanuit Chiangmai terug naar het zuiden met het vliegtuig. Ik heb in 2006 de nachttrein van Surathani naar Bangkok gedaan, tis wel een belevenis dat geboemel. En ondanks mijn 2 meter lengte heb ik redelijk geslapen in dat minibedje (2e klas sleeper). De trein naar Chiangmai doet er alleen wel een stuk langer over dan Surathani - Bangkok geloof ik... dus misschien toch maar vliegen :P

bauke66
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Contacteer:

#26 Bericht door bauke66 » zaterdag 03 april 2010, 05:24

Vliegen is inderdaad geen gekke optie, alle bekende maatschappijen vliegen wel vanaf Bangkok op Chiangmai. Airiasia, Nokair en 12go zijn normaal gesproken het goedkoopste, soms heeft Thai Airways ook wel een leuke aanbieding.
Vanaf Chiangmai rechtstreeks naar Krabi of Phuket zal geen probleem zijn. Onze op een andere site beschreven Koh Samui monopolist Bangkok Airways kan je ook aardig op weg helpen.

printen44
Expat
Expat

#27 Bericht door printen44 » zondag 04 april 2010, 06:17

Een paar keer bracht ik de nacht door in Chiang Rai en de binnenstad is leuk om uit te gaan. Niet groot, maar alles redelijk bij elkaar en de nachtmarkt vind ik gezelliger als die in Chiang Mai.

Wat ik ook leuk vond was de "beach" van Chiang Rai. 800km van de zee, maar Chiang Rai heeft een "beach". Vele restaurantjes staan langs de rivier en het is er goed toeven.

Voor diegene die op doorreis zijn naar de Gouden Driehoek, overnacht gerust in Chiang Rai. Je zult er geen spijt van hebben. Ik woon 160km van Chiang Rai, maar kom er vaak langs als ik naar Mae Sai moet voor mijn visum.

Pivo
heeft ervaring
heeft ervaring

#28 Bericht door Pivo » dinsdag 25 mei 2010, 19:52

Nu de situatie in Thailand weer tot rust lijkt te komen ga ik weer verder met de voorbereiding :P Zit nu te kijken naar een vliegticket van Chiang Mai naar Phuket. Vroeg boeken blijkt wel aantrekkelijk want de prijzen die ik een maand geleden zag gelden al niet meer. Er is nu echter wel een super promo, ticket voor slechts 550 baht pp. Nadeel is dat deze vlucht om 22:30 vertrekt en rond 00:30 aankomt in Phuket. Is het dan nog net zo eenvoudig om van het vliegveld naar een hostel te komen? Voor ons onervaren reizigers lijkt het zo onpraktisch of valt dat heel erg mee? :mrgreen:

frans49
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#29 Bericht door frans49 » dinsdag 25 mei 2010, 20:42

Pivo schreef:Nu de situatie in Thailand weer tot rust lijkt te komen ga ik weer verder met de voorbereiding :P Zit nu te kijken naar een vliegticket van Chiang Mai naar Phuket. Vroeg boeken blijkt wel aantrekkelijk want de prijzen die ik een maand geleden zag gelden al niet meer. Er is nu echter wel een super promo, ticket voor slechts 550 baht pp. Nadeel is dat deze vlucht om 22:30 vertrekt en rond 00:30 aankomt in Phuket. Is het dan nog net zo eenvoudig om van het vliegveld naar een hostel te komen? Voor ons onervaren reizigers lijkt het zo onpraktisch of valt dat heel erg mee? :mrgreen:

Dit vind ik ook altijd heel lastig.
Vooral als je er nog nooit bent geweest.
Misschien kan je iets boeken via Internet en er dan rekening mee houden dat je een wat duur taxirit eraan moet koppelen.
Bangkok diedeldiedeldie.
Bangkok is the place for me.
You can go ........

frans49
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#30 Bericht door frans49 » dinsdag 25 mei 2010, 20:44

bauke66 schreef:Voorkeur nachttrein is vooral financiele overweging, scheelt weer een overnachting. Veel backpackers vinden dat de nr 1 reden, persoonlijk zou ik ook gaan vliegen...Ik snap zelf ook wel dat het mooie 'uitzicht' een drogreden is. Ik heb zelf de nachttrein Chiangmai-Bangkok van 12 uur eens genomen, ik vond het een lange zit..Tussenstops in Ayutthaya en Sukothai/Phitsanulok lijken mij relaxter rijden.
Ik ben zeker geen 'aandeelhouder' Thaise treinen, het is voor mij meer 'u vraagt wij draaien'.

Ik heb (heel) vaak treinen genomen.
Al meer dan 30 jaar.
Mijn voorkeur gaat uit van een tweede klas lower sleeper.
Fan, geen airco!

:roll: :roll: :roll: :roll:
Bangkok diedeldiedeldie.
Bangkok is the place for me.
You can go ........

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”