Maandje Thailand: wat te doen, wat te zien :)

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Pivo
heeft ervaring
heeft ervaring

Maandje Thailand: wat te doen, wat te zien :)

#1 Bericht door Pivo » donderdag 18 maart 2010, 22:06

Hoi! Ik lees inmiddels al een tijdje mee op dit mooie forum en word steeds een beetje wijzer ;) Nu dan toch het moment van m'n eigen topic! Mijn vriendin en ik gaan komende zomer naar Thailand. Van 11 juli tot en met 10 augustus. Aankomst Bangkok op 12 juli om 19:00 en vertrek 10 augustus om 10:00 dus dat zijn netto 28 dagen.

Ik ben in 2006 met m'n ouders al eens naar Thailand geweest. Dit was echter een voorgekookte rondreis van 18 dagen (via Fox!), hoewel erg leuk. Ik heb toen Bangkok + omgeving gezien en Koh Tao en Samui (en wat omgeving onderweg ;)). Nu we wat langer hebben willen we eigenlijk ook het Noorden zien. Heb inmiddels een Lonely Planet aangeschaft en hem 'm bijna uit :mrgreen: Blijkt dat er toch wel heel erg veel mogelijkheden zijn!

Het doel van dit topic is om met jullie hulp en input een globaal reisprogramma in elkaar te draaien zodat we eventuele binnenlandse vluchten zouden kunnen gaan boeken.

Ik heb nu zo ongeveer bedacht:

Aankomst Bangkok, acclimatiseren en rondkijken, 3 dagen 4 nachten? Vervolgens omgeving Bangkok, River Kwai, Erawan, misschien Ayuthaya. Daarna naar het Noorden, met de trein/bus of het vliegtuig. Chiang Mai zien. Chiang Rai ook? Vooral een beetje van de omgeving daar genieten denk ik (weet niet of daar specifieke hoogtepunten zijn?). Misschien een Olifanten opvang/verzorging bezoeken. Daarna naar het zuiden. We willen in ieder geval een dag of 5 op een eiland chillen met mooi weer :mrgreen: met goede snorkelmogelijkheden direct aan het strand. Ik heb zelf een duikbrevet dus een fundive of 2 zou ook leuk zijn. Ik had al gezien dat het weer in juli/augustus in de Golf van Thailand over het algemeen beter is. Maar daar is natuurlijk vooraf weinig garantie over te geven. Handig om daar niet te veel op vast te leggen dan denk ik ? In het zuiden zouden we ook graag Khao Sok NP bezoeken.

Beetje warrig verhaal misschien maar hopelijk kunnen jullie me een beetje een richting op sturen :)

Ben ook opzoek naar een fatsoenlijk Hostel voor de 1e dagen Bangkok. Niet direct op Khao San Rd (te druk, lawaaiig) maar in de omgeving is wel handig. Voor de 1e dagen willen we graag ietsje luxer om lekker te acclimatiseren en de jetlag achter ons te laten :)

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp!

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Maandje Thailand: wat te doen, wat te zien :)

#2 Bericht door pong » vrijdag 19 maart 2010, 05:46

nou-groetjes uit KhaoSarn dan (zit er nu 12 mtr vanaf).
je verhaal is totaal niet warrig-het is gewoon wat zo ongeveer elke 1e keer komer denkt te gaan doen en ook nog in die volgorde. Kortom-de afgelikte ieder doet hetzelfde (want zo avontuurlijk zijn we...) reis ''als schaapjes'' achter mekaar. (dit stond nl. net zo 2 weken terug in een reisblad hier).
En de rest: je HOEFT verder ook totaal helemaal niks anders te regelen. Je zegt het wel niet erg duidelijk-maar ik neem aan dat het lowbudget bekpek stijl is? dan is al dat getob met www overbodig-al die slaapplekken etc staan er toch niet op. we hebben hier bijna geen hoStels (inde juiste precieze betekenis van datwoord)-wel guesthouses-bij de 1000 and more. Bussen en treinen zat-alleen als je echt eens perse met zo'n slaapbedje in de trein wil is paar dagen tevoren RES doen raadzaam. JUist dat gewoon bonnefooien kan hier in Thaild in optima forma. Leuk-=blijf je-niet?=-ga je. Bovendien (schaapjes!) lopen al die jonge bekpekkers toch vooral mekaar achterna. 1 grote mate+meet party.
Beste dive-island is meest Koh Tao-boven Samui. De Thai zeggen dat daar geen Thai wonen-er werken vooral illegale Burmezen.
Verder heb je je 4 weken eigenlijk al zo'n beetje gevuld.
1 tip-KOOP diie overbekende reisgids-toch maar. Steeds meer mensen schijnen te denken dat op een site als deze of wereldwijzer alles staat-grote kletskoek. tenzij je echte meent dat enkel plekken waar al een NL-stempel op gezet is te vetrrouwen zouden zijn.

jumbo
Expat
Expat

#3 Bericht door jumbo » vrijdag 19 maart 2010, 05:53

Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Pieter » vrijdag 19 maart 2010, 07:06

Tip:

Disco trein van of naar Chang Mai

Changmai / Changrai zou ik zeker bezoeken en dag of 10 blijven
Verder Krabi

Pieter 8-)

Pivo
heeft ervaring
heeft ervaring

#5 Bericht door Pivo » vrijdag 19 maart 2010, 07:44

Bedankt voor de tips :)

@ Pong: je hebt helemaal gelijk :mrgreen: maar het is natuurlijk ook niet helemaal voor niets dat heel veel mensen ongeveer dezelfde dingen gaan zien ;) Of het avontuurlijk is, is een 2e :P

Ik ben geen ervaren reiziger wat betreft ticket-boeken-en-voor-de-rest-zien-we-wel. Het liefst zou ik dat gewoon doen, maar waar ik bang voor ben is dat je dan daar tijd kwijt bent met bedenken wat je eigenlijk wil gaan doen en in welke volgorde :?

Oh jah, de reis is in principe budget afhankelijk van wat er mogelijk is. Slapen tot 1000baht per nacht lijkt me prima.

suzi_1960
kenner
kenner

#6 Bericht door suzi_1960 » vrijdag 19 maart 2010, 09:29

Pivo schreef:Bedankt voor de tips :)

Ik ben geen ervaren reiziger wat betreft ticket-boeken-en-voor-de-rest-zien-we-wel. Het liefst zou ik dat gewoon doen, maar waar ik bang voor ben is dat je dan daar tijd kwijt bent met bedenken wat je eigenlijk wil gaan doen en in welke volgorde :?.
ha, zo ervaar ik het ook (ben dan ws alleen een stukje ouder dan jullie :roll: )ik zou graag op de bonnefooi gaan, maar heb gewoon wat houvast nodig.... het vinden van de juiste ticket was al een avontuur op zich, ontdekkingsreis dan... :D :mrgreen: ik ben ook bang dat ik daar ter plekke teveel tijd kwijt zou zijn aan het uitpluizen van dingen... wij hebben dan ook maar 2 weken, dan wil je het toch ten volle benutten

Misschien hadden we dan toch maar die trip naar Curacao moeten boeken, dat was zo simpel... daar is niet echt heel veel te doen :mrgreen: :lol:

tinoh
komt net kijken
komt net kijken

#7 Bericht door tinoh » vrijdag 19 maart 2010, 09:57

Pivo schreef: :)

Ben ook opzoek naar een fatsoenlijk Hostel voor de 1e dagen Bangkok. Niet direct op Khao San Rd (te druk, lawaaiig) maar in de omgeving is wel handig. Voor de 1e dagen willen we graag ietsje luxer om lekker te acclimatiseren en de jetlag achter ons te laten :)
Tips hostels in de buurt van KSR. Zou dan riichting Soi Rambuttri gaan. Iets rustiger, maar toch op loopafstand van KSR. Paar tips voor hotels met zwenbad, de duurste als eerste
http://www.navalai.com/
New Siam Riverside
http://www.bhimaninn.com
Rambuttri Village Inn

Groeten Tino

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Pieter » vrijdag 19 maart 2010, 10:33

Nasa Vegas

goed en goedkoop en in een leuke buurt

(va 700 Bth 900 Bth luxe 2 pers. kamer)

http://www.nasavegashotel.com/

en voor 2000 Bth heb je al een woonkamer + aparte slaapkamer

Pieter 8-)

bauke66
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Contacteer:

#9 Bericht door bauke66 » vrijdag 19 maart 2010, 15:01

Vergeet Kanchanaburi niet, lekker genieten aan de River Kwai...De koffie staat voor je klaar en een relaxede slaapplek is ook zo geregeld. Zoek je nog een plekje in Bangkok dan is Joe's guesthouse een aanrader.

groeten Bauke

Pivo
heeft ervaring
heeft ervaring

#10 Bericht door Pivo » vrijdag 19 maart 2010, 15:13

Bedankt voor de Hotel/Hostel opties! Dat wil ik in ieder geval vooraf boeken voor de eerste dagen Bangkok. Ik zal dit topic updaten als ik een verdere globale indeling heb van de reis.

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door Esther » vrijdag 19 maart 2010, 21:55

Leuk hoor op de bonne fooi, had ik maar de "ballen" om zoiets te doen. Maar net wat er gezegd word, t kost je (althans mij) een hoop tijd onderweg. Ben je echt op reis, dus weken of maanden dan zou t me ook geen moer uitmaken.

Maar ben al wel zo ver, we gaan van Kanchanaburi terug naar Bangkok en vanuit daar gelijk door een paar daagjes gek doen in Pattaya en we zien het wel hoe we er komen! Hahaha! Dus een hele vooruitgang voor mij :mrgreen:
Weet inmiddels dat er 101 mogelijkheden zijn en zo niet, lang leve de taxi! Altijd wel een chauffeur te vinden die je brengt.

En me love the Lonely Planet! Heb nu de nieuwste weer in bestelling, maar kan me ook nog helemaal vermaken met die van 2004 de Bangkok editie(her en der wat aanpassingen)
, en Thailand Islands & Beaches klap ik ook steeds weer open, haha!
Het word onze 2e reis naar Thailand, en zoveel beren dat we zagen van te voren.....nou ik heb geen beer gezien! Het is allemaal zo simpel. Een zalig land om in te reizen!
Maar ondanks dat, grote dank voor het internet, de reisgidsen en forums zoals deze. (Ik ben erg van het, zelf meegemaakt dus zal het wel weten principe)
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!

Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door Inge » zondag 21 maart 2010, 18:10

Hallo Pivo,

Als je Kao San Road uitloopt, rechtsaf en dan de 1e straat links , heb je Soi Rambuttri. On deze straat zitten veel guesthouses en eettentjes. Wij verbleven in http://www.khaosanroad.com/rambuttri_house/index.htm een groot hostel met veel kamers, zwembad op het dak. Wij hadden een splinternieuwe kamer voor 1000 bath. Er is een groot verloop dus altijd wel een kamer. Vooral het zwembad is aan het eind vd dag heerlijk. Wij hebben ook wel eens in een super de luxe hotel gezeten de 1e dagen maar toch is dat lang zo leuk niet. Hier zit je midden tussen de leuke tentjes maar uit de drukte van Kao San Road.

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door Inge » zondag 21 maart 2010, 18:57

Sorry foutje, was dit hotel!!!

http://www.khaosan-hotels.com/index.html

Succes

Pivo
heeft ervaring
heeft ervaring

#14 Bericht door Pivo » zondag 21 maart 2010, 21:24

Bedankt voor de tip Inge! Het gaat mij voornamelijk om het lawaai en in/uitloop. De tijd van iedere nacht doorhalen en zuipen hebben we achter ons dus een fatsoenlijke nachtrust stellen we wel op prijs :P

Nog een vraag:

Is de periode juli/augustus echt laagseizoen? Met het oog op seizoensdrukte qua boeken, maar ik las bv. ook dat het gebied boven kanchanaburi (erawan watervallen etc.) in het weekend vaak erg druk zijn (ook met Thai). Is het aan te raden dat gebied door de week te bezoeken? Dan doen we eerst Bangkok, dan naar Ayuthaya (weekend) en dan Kanchanaburi. Daarna weer terug naar Bangkok om naar het Noorden te reizen denk ik.

[edit]

Ook vast een voorlopig schema in elkaar geknutseld om een idee te krijgen of dit qua indeling te doen is. Dus niet teveel in te weinig tijd. En of het een logische indeling is :) De indeling vanaf het 'zuiden' gedeelte is denk ik compleet afhankelijk van het weer ter plaatse.

Afbeelding

Graag commentaar!

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#15 Bericht door Inge » maandag 22 maart 2010, 10:00

Wij gaan altijd rond Okt/Nov dus over het seizoen kan ik niks zeggen. Ik heb atijd maar zoiets van : slapen kun je echt wel ergens. Als je perse in een bepaald hotel wilt zitten zal het wel moeilijker worden denk ik maar volgens mij valt het verder wel mee.

Het schema ziet er volgens mij wel goed uit hoor, wel veel plekken maar nioet elke dag verkassen dus goed te doen denk ik.

Je kunt altijd ter plekke nog besluiten om naar de kant van Krabi te gaan ( persoonlijk mijn favoriet) ipv Kao Tao als het weer daar te slecht is.

Ga je in het Kao Sok park naar de tree tops??? Vonden wij echt super, wel erg basic, geen douche, bed op grond met klamboe, eten wat de pot schaft, maar helemaal super! 1 nacht in een boomhut geslapen en 2 nachten op een drijvend hutje op het stuwmeer.

Probeer je vlucht bij Air Asia te boeken, erg goedkoop en als je alles alvast vast zet en je een datum weet kun je dat nu al doen en de aanbiedingen( vliegen voor 0 euro alleen belastingen betalen) meepakken. De nachttrein zxal je in het hoogseizoen wel vooraf moeten boeken denk ik. ( misschien 2 dagen van te voren, kun je doen als je in Bangkok bent)
Vergeet ook zeker de fietstocht met Co van kessel niet te maken!

Groeten Inge

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”