Ik ben in 2006 met m'n ouders al eens naar Thailand geweest. Dit was echter een voorgekookte rondreis van 18 dagen (via Fox!), hoewel erg leuk. Ik heb toen Bangkok + omgeving gezien en Koh Tao en Samui (en wat omgeving onderweg

Het doel van dit topic is om met jullie hulp en input een globaal reisprogramma in elkaar te draaien zodat we eventuele binnenlandse vluchten zouden kunnen gaan boeken.
Ik heb nu zo ongeveer bedacht:
Aankomst Bangkok, acclimatiseren en rondkijken, 3 dagen 4 nachten? Vervolgens omgeving Bangkok, River Kwai, Erawan, misschien Ayuthaya. Daarna naar het Noorden, met de trein/bus of het vliegtuig. Chiang Mai zien. Chiang Rai ook? Vooral een beetje van de omgeving daar genieten denk ik (weet niet of daar specifieke hoogtepunten zijn?). Misschien een Olifanten opvang/verzorging bezoeken. Daarna naar het zuiden. We willen in ieder geval een dag of 5 op een eiland chillen met mooi weer

Beetje warrig verhaal misschien maar hopelijk kunnen jullie me een beetje een richting op sturen

Ben ook opzoek naar een fatsoenlijk Hostel voor de 1e dagen Bangkok. Niet direct op Khao San Rd (te druk, lawaaiig) maar in de omgeving is wel handig. Voor de 1e dagen willen we graag ietsje luxer om lekker te acclimatiseren en de jetlag achter ons te laten

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp!