Vervolg(ing) Thaksin

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
RuudThai
Expat
Expat

Re: Vervolg(ing) Thaksin

#31 Bericht door RuudThai » zaterdag 13 maart 2010, 05:39

[quote="Ferwert"]
Ik weet niks technisch, maar alles Politiek. My goal is om dit website van 'geel' to 'rood' to maken. Is dat mogelijk?
Je weet ook niets over politiek want uit je antwoord op mijn vragen blijkt dat je alles aan je vrouw moet vragen, die hoge roodhemdencommissaris! :evil:
En ik denk niet dat dit forum als "geel" wil worden gezien, maar veeleer als realistisch en onafhankelijk. Ik ben ook geen aanhanger van "geel" omdat ik de PAD een vertegenwoordiger vind van "jouw" Amataya, de rijke kapitalistische oude elite met licht fascistoïde trekjes.

Ruud-Thai
Kom maar eens voor een koffie Ruud. Dan kan ik mijn Frisian practice. Ik praat nooit Fries, en ik ben afraid dat ik het vergeet. En jullie weten well dat Frisian de belangrijkste taal in de wereld is!
Ik ben mijn Fries ook allang kwijt hoor, meteen bij mijn geboorte, want dat was in Haarlem en de voertaal daar is het beste ABN van Nederland! ;)

Je praat ook over meer detail van alle Thaksin misdeeds dat de Amataya media in je hoofd heeft geplant. You also suggest that my point-of-view beschadigt is, because ik kryg het van een sterke Roode hemd...mijn vrouw. Maar dat is mijn sterkte. Zij was een politieke junkie all voor jaren. Zij weet hoe het was voor Thaksin en achter Thaksin. En daarom is zij nu een sterke roode shirt. Zij weet meer dan onze Farangs, and ik zal dat sharing met jullie. Jullie zijn gelukkig dat ik dat doen, en niet alleen een andere perspective van een andere domme Farang. Dan hebben jullie een ander perspective dan alleen van de Amataya Media. Zij is een schoolteacher met een Masters Degree.
Mooi dat je vrouw een goede opleiding heeft kunnen genieten maar dat is maar aan weinig mensen in de arme Isaan gegeven. Helaas lijkt mij dat jouw vrouw inmiddels zó sterk geïndoctrineerd is door de UDD/DAAD dat ze het zicht op de werkelijkheid heeft verloren.

Zij is een van de milioenen die morgen weer voor Thaksin would vote. Zijn all die milioenen wrong, en you yellows correct........Nou, dat hoef ik niet te antwoorden. Iedereen weet well dat de Amataya Media is responsible voor misleading you Farangs. Dat zal ik fix op dit website. Zo dat mijn countrymen will know the "Truth Today" Ik ben een beetje responsible to make sure my fellow Farangs and Nederlanders goed kunnen denken...LOL.
Jaja, de "Truth Today", dat programma op de roodhemdentv waarin alles werd voorgesteld als één groot complot tegen Thaksin en tegen de arme plattelandsbevolking. Mijn vrouw noemde het het grootste leugenprogramma op de tv. En zij is beslist niet rood- of geelhemd, maar neutraal en heeft een goede kijk op de gang van zaken in Thailand.
Kortom, gooi Thaksin en al zijn wan- en misdaden in een grote hoge hoed, zwaai er met je UDD-toverstokje overheen en spreek de toverspreuk Amataya erover uit en floep! daar komt als een konijn een schoongewassen Thaksin uit die hoed! :D Tovenaars zijn het bij die UDD/DAAD/Thaksinmarionetten!

>Oorlog op drugs en de Tai Bak casualties-Ik vraag mijn Thai politieke expert wat dit met Thaksin heeft te doen ,and promise you de correct perspective next week. Zij is vandaag in Bangkok in het midden van de "peoples war against the elite". Kijk maar voor haar op de televisie. Kijk voor een klein Thai vrouwtje met zwart haar en een rode shirt" Dat is mijn vrouw-LOL.
Misschien is ze de enige wel...... :lol:

>Dissapearance of Human Rights lawyer/activist-Ik wacht tot ik met de expert praat, en dan kan ik julie educate!Ik weet niet wat dit met Thaksin heeft te doen.
Tja, als je ook de historie van Thailand en je klassieken niet kent zou ik maar m'n mond houden

>Sino-Thai elite waar Thaksin is ook member-Ik ben niet zeker wat je met dit bedoeld Ruud
Zelfde opmerking als hierboven, maar ik zal een tipje van de sluier oplichten. Sino-Thai zijn de Thai-Chinese families (ik meen ongeveer 35 families) die in de loop van meer dan 100 jaar de economische macht van Thailand voor het grootste deel in handen hebben gekregen. Lange tijd zaten ze bij de oude elite (de Amataya dus), maar een deel van die families is eind vorige eeuw onder leiding van de Shinawatra-clan een "eigen" eliteclub begonnen. Die hebben zwaar geprofiteerd tijdens de regeerperiode van Thaksin.

>Vote buying-I am reminded van de Bible, "Let him who is without sin, cast the first stone". Alle politieke elections in Thailand hebben dit probleem. Maar de Amataya Media probeert jullie te vertellen dat dit alleen een probleem is voor de andere kant van de politieke divide en dat die zijn erger dan hunself-....................geloof jullie dat??.................. Nee, ik denk het niet. Maar de Amataya willen niet een solution vinden. Dit probleem is goed voor hun. Wat ze echt willen doen, is niet meer elections. Ze willen politicians appointed van within de Amataya. Zo dit 'vote buying" probleem is goed voor hun. Als ze maar convince mensen door hun media to beloven dat het probleem met Thaksin zit.

Dit is absoluut niet waar. Iedere farang weet dat stemmenkoperij hier altijd en door welke partij dan ook een normaal verschijnsel was. Bij de laatste algemene verkiezingen heeft de Democratische partij gepoogd met deze gewoonte te breken en dat is redelijk gelukt. De Pheu Thai partij (de thaksinvazallen) heeft er wel alles aan gedaan om zoveel mogelijk kiezers te kopen. Omdat er deze keer scherp werd opgelet door de Election Commission zijn dan ook meer dan 80 gekozen parlementsleden beboet met een rode of gele kaart. Van de Democraten slechts een stuk of 5, van de Pheu Thai partij meer dan 60.
Maar goed, volgens jou zal dat wel weer als oorzaak hebben dat de Election Commission natuurlijk allemaal tot de Amataya behoren..... :oops:

Voor hun, vote-buying is goed-elections niet goed. Een probleem will allow them to achieve the other. De Amataya media dat jouw love zo veel, praat veel over dit probleem Ruud, maar verteld je nooit how to fix it. En dat is niet bij kans...dat is by design.

Voor mij persoonlijk, denk it dat 'vote buying' is criminal. En ik denk dat de mensch die geld kryght is net zo groot een criminal als wie het geld geeft. zij kunnen het well controleeren als ze het willen.

Dus je vindt het zelf ook crimineel, dat stemmenkopen. In feite zijn dan alle PheuThai parlementsleden die een gele kaart hebben gehad maar nu weer vrolijk in het parlement zitten na hun herverkiezing dus misdadigers. En Thaksin als financier van de PheuThai partij is dan ook een misdadiger. Alweer, want hij is al 2 x veroordeeld en moet nu 2 jaar cel uitzitten

>waarom ze zo krampachtig achter Thaksin gaan...Hmmm, wat betekend 'krampachtig. Kan je even beter mij vertellen wat probleem yij denkt dit is?
Het is toch tegennatuurlijk om achter een zo omstreden en beschadigd politicus te gaan staan? Met die man kun je je als land zijnde in de wereld toch niet meer laten vertegenwoordigen. Met opnieuw Thaksin als PM slaat Thailand een pleefiguur! :evil: En nogmaals, waarom vormt de UDD zich niet om tot een organisatie die vanuit sociaaldemocratische principes opkomt voor de armen in dit land? Zet al die door Thaksin betaalde leiders aan de kant en kies echt partij voor de allerarmsten. Die arme demonstranten van dit weekend snappen niet dat ze worden gemanipuleerd door een slimme kapitalistische zakenman die slechts uit is op eigen gewin en dat van zijn trawanten. En op herstel van zijn enorme geleden gezichtsverlies, erg belangrijk voor een Thai zoals je wel weet!

dutch
Expat
Expat

#32 Bericht door dutch » zaterdag 13 maart 2010, 06:34

Hoeveel demonstranten zouden er vandaag zijn indien er GEEN vergoedingen tegenover stonden?
:?: :(
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Ben
Expat
Expat

#33 Bericht door Ben » zaterdag 13 maart 2010, 08:59

dutch schreef:Hoeveel demonstranten zouden er vandaag zijn indien er GEEN vergoedingen tegenover stonden?
:?: :(
Ferwert schreef: klein Thai vrouwtje met zwart haar en een rode shirt" Dat is mijn vrouw-LOL.
:D :mrgreen:

dutch
Expat
Expat

#34 Bericht door dutch » zaterdag 13 maart 2010, 09:02

Erg goed gevonden en geplakt.
:mrgreen: :D :lol: :mrgreen:
Ronald Reagan

Ferwert
heeft ervaring
heeft ervaring

#35 Bericht door Ferwert » zaterdag 13 maart 2010, 09:09

Foto en verhaaltje uit "De Nation"...............

Nouw, nu hebben wij de facts, right........Het is de Nation krant.

Wat ik in de Nation lees en zie, accepteerd ik????????????

Een beetje lijk toen Thaksin nog Prime Minister was. Hij 'sued' de Nation en Bangkok Post.

En toen was er heel veel lawaai van to Amataya about 'freedom of the Press'

Wat zij niet vertellen is het volgende:

De Amataya had beslist om Thaksin weg te doen.
.......De doctors waren kwaad want hij helped zieke mensen in veel armoed (poverty) om naar de hospitaal te gaan....zonder geld.
........De militairen waren kwaad hij cut de military budget.
........De schoolteachers waren kwaad want hij forceerde kwaliteit standaarden
........De Government Officials (Civil Servants) waren kwaad, want hij vertelde hun zij moeten iedereen goed serve
........De Drug masters waren kwaad want hij controlleerde drugs.
........De ondergrond lottery waren kwaad want hij stopte hun om land weg te nemen van mensen in kleine villages die de ondergrond lottery niet betalen.

Amataya everyone!

enzovoort, enzovoort.

Wat te doen om Thaksin weg te forceren was hun probleem. The Amataya had de Nation en de BKK post onder hun knibbel. Zo daar begonnen zij.

Zij begonnen vele verhaaltjes op te maken negatief over Thaksin, en report them as fact. Een verhaaltje achter de andere, dag achter dag, week achter week. Dat was gemakkelijk, want de Amataya controleerde dit media, het zelvde als nu.

Eindelijk had Thaksin genoeg. Hij neemde hun naar de court om hun verhaaltjes te prove.

En dat was de Nation.

En nu is De Nation heel bezig, heel bezig om verhaaltjes te vinden, om deze Democracy Rally te discredit.

Ik verwacht niets anders Ruud.

You zegde dat jouw vrouw neutraal was. Dat kan niet Ruud. Of iemand zegd dat zij neutraal is, betekend dat eigenlijk dat ze aan de kant van de PAD/geele zijn. Dat probeeren de PAD members vaak. Zij zeggen dat zij neutraal zijn, en dan promote de PAD ideeien. Zij denken dat mensen meer naar Neutraalen luisterd. Je kan niet neutraal over Democratie zijn. Je bent voor Democratie of niet. Je kan niet half-en-half wezen over Democratie.

Red Shirt Democracy Movement against de Amataya, against de Aristocracy, against de military, against de elite En against de media...de Nation en de Bangkok Post

Ik sta met de mensen die Democratie terug willen hebben dat de militaire en de Amataya van hun heeft gestolen....You stand by de Amataya, de military en all die mensen die niet Democratie willen hebbben, maar hun eigen mensen to appoint.

Maar jij bent nog mijn vriend Ruud.

Zo ver, allemaal geele op dit Board......Ik weet well dat all deze geele en ik, maken things ongeveer even, maar ik wou well graag som help hebben. After all, ik ben in de majority, en de geele in de minority. Waar zijn mijn helpers. Of heeft de Amataya Media eidereen onder de knoffel? Dat kan ik well een beetje verstaan. Dat zijn de enigste kranten dat Farang kan lezen. En als zij dag in, dag uit dit Amataya propaganda leest, dan eindelijk beginnen zij het te geloven..

Maar ik heb hope!
Laatst gewijzigd door Ferwert op zaterdag 13 maart 2010, 10:04, 4 keer totaal gewijzigd.

Ben
Expat
Expat

#36 Bericht door Ben » zaterdag 13 maart 2010, 09:34

Ferwert schreef:
De Amataya had beslist om Thaksin weg te doen.
.......De doctors waren kwaad want hij helped zieke mensen in veel armoed (poverty) om naar de hospitaal te gaan....zonder geld.
........De militairen waren kwaad hij cut de military budget.
........De schoolteachers waren kwaad want hij forceerde kwaliteit standaarden
........De Government Officials (Civil Servants) waren kwaad, want hij vertelde hun zij moeten iedereen goed serve
........De Drug masters waren kwaad want hij controlleerde drugs.
........De ondergrond lottery waren kwaad want hij stopte hun om land weg te nemen van mensen in kleine villages die de ondergrond lottery niet betalen.

Er was eens een Oostenrijker die een Nest bouwde in de Alpen en daar bekokstoofde
hoe hij over de rug van armoede een nieuw rijk kon stichten .

Geil van Machtsbelust.

De gevolgen zijn bekend .

dutch
Expat
Expat

#37 Bericht door dutch » zaterdag 13 maart 2010, 09:59

quote Ferwert
allemaal geele op dit Board
unquote

Man,ik ben helemaal niets(politiek gezien). :(
Ik heb geen stemrecht want ik ben geen Thai.
Ik heb echter wel een gezond verstand en een belangstelling die al van midden 70-er jaren dateert.Ook spreek ik met Thais van diverse maatschappelijke status en probeer daar wat van te vinden/denken.
Laat ze nou maar zelf uitmaken/uitzoeken/uitvinden wat ze nu en in de toekomst willen.
Ronald Reagan

Ben
Expat
Expat

#38 Bericht door Ben » zaterdag 13 maart 2010, 10:11

Ferwert schreef:
Zo ver, allemaal geele op dit Board......Ik weet well dat all deze geele en ik, maken things ongeveer even, maar ik wou well graag som help hebben. After all, ik ben in de majority, en de geele in de minority. Waar zijn mijn helpers. Of heeft de Amataya Media eidereen onder de knoffel? Dat kan ik well een beetje verstaan. Dat zijn de enigste kranten dat Farang kan lezen. En als zij dag in, dag uit dit Amataya propaganda leest, dan eindelijk beginnen zij het te geloven..

Maar ik heb hope!
Ferwert schreef:
Ik slaap met iemand die een van de sterkste Red Shirts is. Zij is een leider in "The Democracy Movement"

slaap maar lekker verder . :mrgreen:

Ferwert
heeft ervaring
heeft ervaring

#39 Bericht door Ferwert » zaterdag 13 maart 2010, 10:17

En dat zullen zij zeker doen Dutch - zelf uitmaken/uitzoeken/uitvinden.

Maar ik ben een "political junkie" met een Political Science Degree.

So obviously ben ik interessant in de politiek close to waar ik woon.

En ik ben ook sterk in favour van Electoral Democratie. In dit land en andere landen.

En daarom ben ik zo sterk voor de "Red Shirt Democracy Movement" die deze weekend proberen om Electoral Democracy terug te krijgen.

Ik wensen hun veel success.

Ik lees all in de Amataya media vandaag hoe zij proberen om deze demonstratie zo klein als mogelijk to report. Gisteren op de state televisie zegden ze met a straight face, dat 29,000 mensen komen van het Noord-oost. Dat is lachelijk. Er komen 30,000 van Khon Kaen alleen. Maar zij zeggen 29,000 duizend...niet 30,000 of 25,000 so mensen denken dat het is fact.

Ik kan well predict dat de kranten nu en de volgende week vol zit met hoe klein de demonstratie was. Verwacht het.

Dat gebeurt hier in Thailand, maar ik denk ook in Nederland. Ik heb well vaak gezien hoe de Nederlandse couranten quote de Amataya media hier in Thailand. Dat is gemakeleker, want obviously Nederlandse lezers weten niet dat dit Amataya media is. Zij denken dat dit normaale media is, met independent reporting.

Het zelvde wanneer zij report dat Thaksin is convicted in a court. De Red Shirt Democracy Movement zeggen dit is een "Judicial coup" gemaakt door een Amataya Court. Maar buitenlanders weten dat niet. De Democratie Movement in Thailand zeggen dat deze courts zijn niet normaal.

Ik praat hier veel over Thaksin, maar hij is niet mijn groote interessant. Protecting Electoral Democracy is mijn groote interessant.
Laatst gewijzigd door Ferwert op zaterdag 13 maart 2010, 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.

dutch
Expat
Expat

#40 Bericht door dutch » zaterdag 13 maart 2010, 10:23

Sinds dit "soort" (Maar ik ben een "political junkie" met een Political Science Degree) de politieke scene aan het bevolken zijn,gaat het steeds verder bergafwaarts.
Allemaal studies die geen enkele productiviteit opleveren.(Theoretici) :mrgreen: :mrgreen:
Ronald Reagan

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#41 Bericht door Wouter_Udon » zaterdag 13 maart 2010, 10:42

Ferwert schreef:En dat zullen zij zeker doen Dutch - zelf uitmaken/uitzoeken/uitvinden.

Maar ik ben een "political junkie" met een Political Science Degree.

So obviously ben ik interessant in de politiek close to waar ik woon.

En ik ben ook sterk in favour van Electoral Democratie. In dit land en andere landen.

En daarom ben ik zo sterk voor de "Red Shirt Democracy Movement" die deze weekend proberen om Electoral Democracy terug te krijgen.

Ik wensen hun veel success.

Ik lees all in de Amataya media vandaag hoe zij proberen om deze demonstratie zo klein als mogelijk to report. Gisteren op de state televisie zegden ze met a straight face, dat 29,000 mensen komen van het Noord-oost. Dat is lachelijk. Er komen 30,000 van Khon Kaen alleen. Maar zij zeggen 29,000 duizend...niet 30,000 of 25,000 so mensen denken dat het is fact.

Ik kan well predict dat de kranten nu en de volgende week vol zit met hoe klein de demonstratie was. Verwacht het.

Dat gebeurt hier in Thailand, maar ik denk ook in Nederland. Ik heb well vaak gezien hoe de Nederlandse couranten quote de Amataya media hier in Thailand. Dat is gemakeleker, want obviously Nederlandse lezers weten niet dat dit Amataya media is. Zij denken dat dit normaale media is, met independent reporting.

Het zelvde wanneer zij report dat Thaksin is convicted in a court. De Red Shirt Democracy Movement zeggen dit is een "Judicial coup" gemaakt door een Amataya Court. Maar buitenlanders weten dat niet. De Democratie Movement in Thailand zeggen dat deze courts zijn niet normaal.

Ik praat hier veel over Thaksin, maar hij is niet mijn groote interessant. Protecting Electoral Democracy is mijn groote interessant.

Ik zie in deze hele discussie maar 1 GROOT voordeel: je leert nu wel heel snel Nederlands lezen en schrijven. :mrgreen: :mrgreen:
Live your dream, don't dream your life.

Ferwert
heeft ervaring
heeft ervaring

#42 Bericht door Ferwert » zaterdag 13 maart 2010, 10:52

Yes, Thank you Wouter-udon.

Dat dachte ik self vandaag. Dit Nederlands schrijven word gemakeleker.

De moedertaal zit in je hoofd..je moet het eerst vinden.

Dit is niet goed news voor all de geele posters, maar I love them all!

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#43 Bericht door Jeanette » zaterdag 13 maart 2010, 11:08

Politiek is (oeps, ik vergeet het "volgens mij") een ongelooflijk grote vrachtwagen met een richting en snelheid in het verleden bepaald.
Politieke leiders hebben hun redenen om naar links of naar rechts te willen. Ze bepraten/betalen grote hoeveelheden poppetjes om aan het stuur te gaan trekken. Om ze van elkaar te onderscheiden krijgen ze een gekleurd t-shirt. Dit trekken kost zoveel kracht dat de poppetjes ogen en oren dicht doen om zich totaal op het naar links of rechts trekken te concentreren.

De leiders zijn allemaal rijk maar als je je poppetjes kiest uit het arme deel van de bevolking dan heb je er meer in Thailand. Dan moet je ze wel tevreden houden dus minstens 5 % van hun wensen laten uitkomen. Niet meer want lage lonen zijn nodig voor hun eigen rijkdom. Dit moet niet hardop gezegd worden want dan trekken ze je kar niet meer.

Ik heb echt geen belangstelling om mij in het geworstel rond de vrachtwagen te begeven en heb iets van... 'het zal mijn tijd wel duren'.

joepattaya
Expat
Expat

#44 Bericht door joepattaya » zaterdag 13 maart 2010, 11:30

Godallemachtig......or God-all-mighty.

Quote Ferwert: "Ik weet niks technisch, maar alles Politiek. My goal is om dit website van 'geel' to 'rood' to maken. Is dat mogelijk?"

En daar ga je te ver........too far. Begrijp je, verstehst du, cappice, comprendre, kauw jai mai, do you understand?
Deze website is niet geel, noch rood. Deze website wordt "bevolkt" door mensen die Thailand een warm hart toedragen door een zeer regelmatig op vakantie te gaan, door er te wonen of om er ooit nog eens neer te strijken als tijd en financien het toelaten.

Uiteraard heeft iedereen zo zijn mening en soms, ja heel soms, komt ook dit forum in de situatie dat de 1 de ander zijn mening wenst op te leggen en uiteindelijk lukt dat ook, zij het zelden.

Het is natuurlijk geweldig dat je een 'degree' in politiek hebt, maar dat zegt mij persoonlijk niet zo veel. Het feit alleen al, dat je dat aanhaalt, zegt mij voldoende. Ikzelf mag me ook houder van een graad noemen, maar dat maakt me niet beter of slechter dan de ander. Al is dat iets wat je ook niet pretendeert te zijn.

Ferwert, als je van dit forum een "rood" forum wenst te maken, dan mag je voor mij best een ander forum uitzoeken. Doe eens een poging op ThaiVisa.com; Engelstalig en meest bezocht Thailandgerelateerd forum, Wereldwijd.

Oh trouwens, ik ben niet geel, en ik ben niet rood en ja ik vind dat T. het nog niet zo slecht deed als PM. Hij regeerde dit land als een zakenman en dat had Thailand op dat moment nodig. Iedereen wist dat hij corrupt was, maar iedereen berustte erin; in principe werd iedereen er (een beetje) beter van.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Bart
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#45 Bericht door Bart » zaterdag 13 maart 2010, 11:33

check ook eens http://twitter.com/tulsathit

voor actuele updates :idea:

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”