Free visa and $10,000 riot insurance for tourists extended

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Free visa and $10,000 riot insurance for tourists extended

#1 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 02 maart 2010, 13:37

Volgens de info van Thaivisa.com:

BANGKOK: -- Less than one month after Thailand’s Ministry of Foreign Affairs informed Thaivisa.com that the free tourist visa scheme would end on March 5, 2010, the Thailand Government has announced the tourism stimulus package will continue for another year, including $US10,000 in free riot insurance for tourists.

The extension of the tourism industry stimulus package was approved by the cabinet today, March 2, 2010 in response to a request from the Ministry of Tourism and Sports.

The extension will be effective from April 1, 2010 and go through to March 31, 2011 and appears to leave a three and a half week window in which tourist visas for Thailand will be charged for.

The tourism industry stimulus package includes: free-of-charge riot protection insurance worth US$10,000 for each foreign tourist; reduced aircraft landing and parking fees; help for state agencies to hold seminars and field trips in the country to boost domestic spending; and allows business operators who organise domestic seminars, training courses and tourist destination trips for employees to deduct the cost for tax purposes.

The extension of the tourism industry stimulus package came on the back of a report to cabinet that inbound foreign tourism arrivals for 2009 dropped 3 percent over those in 2008, resulting in an 8 percent drop in revenue to Bt527 billion (about $US16 billion).

The Tourism and Sports Ministry told cabinet that it expected inbound tourism arrivals for 2010 to increase by about 10 percent, to between 15.3 and 15.5 million, provided there was no major political disruptions throughout the year.

The $10,000 free riot insurance coverage was introduced last year and initiated by the Tourism Council of Thailand (TCT) in response to international insurance firms’ refusal to sell insurance coverage to visitors to Thailand following the 2008 closure of Thailand airports by members of the Peoples Alliance for Democracy (PAD).

When the insurance coverage was first introduced last year, Kongkrit Hiranyakit, president of TCT, said the government had set aside Bt190.75 million ($US5.820 million) for the initial six month period covering May to October, 2009, with the Ministry of Tourism and Sports responsible for paying the insurance premium of $1 per visitor.

The insurance policy provides for payments of up to $10,000 in the event of death, injury, and/or trip inconvenience, and appears to only cover people in possession of a 60-day tourist visa. Resident expatriates living and working in Thailand on non-immigrant visas do not appear to be covered for death, injury or inconvenience caused by riots.
Live your dream, don't dream your life.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Free visa and $10,000 riot insurance for tourists extended

#2 Bericht door prajak » dinsdag 02 maart 2010, 16:38

Maar dat is toch een giga bewijs van onvermogen ? Kom maar mensen, amuseer je, spendeer jouw waardevolle euro' s (nou, waardevol...) en jouw dollares en yens en pounds (ook al niks meer waard...) aan onze maatschappij en mocht je, nondepie, terechtkomen in malheur dan dokken wij max 10 k dollares. Wat is nou 10 k dollares ? Mijn nieuwe heup kost straks net zoveel zo niet meer Het is een doekje voor het bloeden. Kom maar mensen, het is link hier, maar we dokken een habbekrats van de schade.

En dan dit. "Resident expatriates living and working in Thailand on non-immigrant visas do not appear to be covered for death, injury or inconvenience caused by riots.". Hallo even zeg, ik ben hier 8 jaar en heb 5 miljoen baht naar hier gehaald om te spenderen en ik val er buiten !

De kans dat je iets oploopt bij "riots" is minimaal. Men richt zich niet op farang. Al maakt een bom geen onderscheid des persoons.

Een lezing voor de NVT door twee artsen van een groot Bangkok ziekenhuis gaf de ware gevaren aan voor toeristen ! Letsel door nieuwe sporten als parasailing; en brandwonden aan de kuiten ! Ik geef u te raden waar dat laatste letsel zoal van kan komen !

joepattaya
Expat
Expat

#3 Bericht door joepattaya » zondag 11 april 2010, 14:53

Er is nog steeds geen verlenging van de periode voor gratis toeristen-visums.
Was afgelopen vrijdag op het Thais Consulaat in Amsterdam en heb daar gevraagd hoe het zat.
De Thaise Ambassade (oftewel het Thais Ministerie van Buitenlandse Zaken) had nog steeds geen officieel bericht doen uitgaan.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

duikertje
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door duikertje » maandag 12 april 2010, 17:27

Iik zit eigenlijk ook met een probleem, ik wil/moet een paar dagen langer blijven maar mijn visa loopt af de 15e.
Waar kun je dit verlengen of moet ik effe op en neer naar Cambodja voor een 15 dagen visum.
Naar Bangkok lijkt mij nu niet de beste optie, en ik weet niet of er hier in Korat een office is dat werkt de komende dagen met Songkran.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door prajak » maandag 12 april 2010, 17:35

Wat voor een visum heb je ? Een T ? En de 15e is binnen songkran. Ik zou toch proberen en wel de 13e of 14e. Neem een Thais sprekende persoon mee. Men is wel aanwezig. En anders naar de grens. Dat kan op de 14e of 15e. Vanuit Korat is C en L evenver weg. En C goedkoper....

joepattaya
Expat
Expat

#6 Bericht door joepattaya » maandag 12 april 2010, 17:35

Voor zover ik weet zijn de overheidskantoren gesloten van maandag 12 tot en met donderdag 15 april.
Anders toch even de grens over.

Wat is trouwens een paar dagen?
Als dat 3 dagen zijn, gewoon bij uitreis THB 1,500 betalen, da's altijd nog goedkoper dan een visarun maken of laten verlengen bij een immigratiekantoor, want dat kost THB 1,900.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

duikertje
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door duikertje » maandag 12 april 2010, 17:42

ik heb een visum voor 30 dagen zo`n slip ingevuld in het vliegtuig ik weet niet of dat een T visum is ik heb mij daar nog niet zo in verdiept ik kom om de 4 weken blijf 4 weken en ga weer.
ik wil dan de 15 dagen maar weer volmaken e.e.a heeft te maken met de start van mijn werk wat later gaat beginnen dan gepland.
zou eerst de 20e zijn maar schuift op, hoe lang weet ik nog niet maar ik blijf dan die 15 dagen en ga dan maar richting NL.
opdrachtgever betaald dus heb niet zo,n probleem met de kosten.
wat ik lees is dat als je hier wilt verlengen allerlei documenten mee moeten etc, en als je effe de grens over wipt het wat simpeler is, klopt dat
Laatst gewijzigd door duikertje op woensdag 14 april 2010, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.

dutch
Expat
Expat

#8 Bericht door dutch » dinsdag 13 april 2010, 01:51

V.w.b. de $ 10.000,-;
In mijn ziektekostenverzekerings polis staat o.a. als uitzondering (dus niet gedekt):
Riots-oorlog-burgeropstand-relletjes etc etc !!
Weet niet of de $10.000,- voldoende zou zijn bij eventuele ziekenhuis kosten ?
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

joepattaya
Expat
Expat

#9 Bericht door joepattaya » donderdag 15 april 2010, 08:01

duikertje schreef:ik heb een visum voor 30 dagen zo`n slip ingevuld in het vliegtuig ik weet niet of dat een T visum is ik heb mij daar nog niet zo in verdiept ik kom om de 4 weken blijf 4 weken en ga weer.
ik wil dan de 15 dagen maar weer volmaken e.e.a heeft te maken met de start van mijn werk wat later gaat beginnen dan gepland.
zou eerst de 20e zijn maar schuift op, hoe lang weet ik nog niet maar ik blijf dan die 15 dagen en ga dan maar richting NL.
opdrachtgever betaald dus heb niet zo,n probleem met de kosten.
wat ik lees is dat als je hier wilt verlengen allerlei documenten mee moeten etc, en als je effe de grens over wipt het wat simpeler is, klopt dat
Je hebt geen visum, Duikertje, maar een visa-exempt (vrijstelling).
Dat papiertje, wat je in het vliegtuig invult is niets meer dan een registratie kaart en heeft niets met het visum te maken. Zorg wel dat je het papiertje goed en volledig invult en tekent, anders vertraagd dat de immigratie-activiteiten.
Aangezien je dus GEEN visum hebt bij inreis, kun je ook niets laten verlengen. WEL kun je overland nog eens 15 dagen krijgen en als je het land verlaat en weer terugkomt via de lucht krijg je nog eens 30 dagen.

Uit een andere draad begrijp ik dat je een toeristen-visum gaat halen, en dat is in principe 60 dagen geldig en dan heb je dus niets te maken met visum-runs e.d.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”