Nederlandse dierenactivist voor de rechter in Thailand

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Nederlandse dierenactivist voor de rechter in Thailand

#1 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 10 februari 2010, 17:29

Ook dit is Thailand.
Moet er wel bij zeggen dat een arrestatie me wel een beetje te ver gaat.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/6005 ... ter__.html
Live your dream, don't dream your life.

Singtoo
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Nederlandse dierenactivist voor de rechter in Thailand

#2 Bericht door Singtoo » woensdag 10 februari 2010, 21:14

Ik ben wel eens bij Edwin in zijn dierenkliniek / opvangcentrum geweest.
Ze doen daar veel goed werk voor dieren.
Maar ja daarvan is niet iedereen in Thailand dezelfde mening toegedaan.
http://www.wfft.org/
Laatst gewijzigd door Singtoo op woensdag 10 februari 2010, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Ignorante portam, non ventus suus / Als je niet weet naar welke haven je wilt, is geen enkele wind gunstig.

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door Rene » woensdag 10 februari 2010, 22:39

Thailand heeft veel plussen maar ook zeker een hoop minnen. Eén van die minnen is de lakse houding ten opzichte van dierenwelzijn. Het interesseert ze blijkbaar geen zier hoe het dier door het leven gaat. Als er wat internationale druk is of men kan goede sier maken dan wil er nog wel eens tamtam gemaakt worden maar dat is dan niet zo zeer voor het dier maar veel meer voor het nationale aanzien.
Zo heeft de olifant enige betekenis alhoewel, zoals we allemaal weten, deze dieren massaal misbruikt worden en men de overheid tot pijnigens toe moet wakkerschoppen om in actie te komen bij misstanden.
De commercie schijnt toch belangrijker te zijn dan het welzijn van deze bijzondere dieren. Het ontkennen van mishandelingen zien we wereldwijd als het om status en geld gaat.
Ik hoop dat deze toestand veel aandacht krijgt in de diverse media zodat het voor Edwin mee zal vallen.
Het is te gek voor woorden dat een dierenbeschermer zo behandeld wordt. Ik mag aannemen dat het niet verzonnen is wat er mis is. Ben er zelf nooit geweest maar het zou goed zijn als er reacties komen van mensen die er wel zijn geweest en hun eigen bevindingen ook laten weten.
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door prajak » donderdag 11 februari 2010, 00:56

Begaan zijn met dieren is OK maar dan wel met alle dieren en niet alleen met circusdieren want dat zijn die tijgers een beetje. Kijk op straat om je heen en je ziet dingen waar je geen brood van lust. En dat gedoe met die heel kleine vogeltjes is dan nog maar een licht vergrijp. Op de Balkan worden nog steeds beren mishandeld voor shows op straat. Het is op veel plaatsen mis. Zeehondjes, walvissen, plezierjacht sowieso.

Toch vind ik mensenrechten van een hogere orde en daarmee is het in dit land ook niet best gesteld. Verwacht in zo een land geen dierenrechten. Jammer maar het is zo.

Ik hoop voor hem dat hij bewijzen heeft van wat hij brult. Anders vergaat het hem slecht en wordt hij het land uitgeknikkerd. Je bent gast en komt aan de boterham van Thais. Dat is een slechte combinatie. Zeker als er een tempel in het geding is.

RuudThai
Expat
Expat

#5 Bericht door RuudThai » donderdag 11 februari 2010, 05:23

prajak schreef:Ik hoop voor hem dat hij bewijzen heeft van wat hij brult. Anders vergaat het hem slecht en wordt hij het land uitgeknikkerd. Je bent gast en komt aan de boterham van Thais. Dat is een slechte combinatie. Zeker als er een tempel in het geding is.
"Je bent gast....", ja, zo lust ik er wel een paar. Hij is niet zomaar een in het wilde weg roepende, maar hij heeft een organisatie op poten gezet, samen met Thaise dierenbeschermers. Dan mag je ook kritiek leveren op misstanden. Alleen had hij het misschien beter alleen via zijn Thaise medewerkers kunnen doen, want hij riskeert nu visumproblemen.
Die Thaise medewerkers worden ook vervolgd trouwens.
Ik heb overigens ergens anders in Thailand ook wel van die sufgespoten tijgers gezien waarmee je op de foto kunt. Het belang van een Thai die een paar grijpstuivers kan verdienen aan zo'n prachtig dier staat boven dierenwelzijn, je ziet het ook met olifanten.
Dierenbescherming, natuurbescherming, milieubescherming: op dat gebied is Thailand zeker een apenland! :evil:

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Rene » donderdag 11 februari 2010, 08:22

Hier moet de internationale media flink tamtam maken, dat kan wel eens een hoop schelen.
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

jannampla
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door jannampla » donderdag 11 februari 2010, 15:36

Kan me niet voorstellen dat er niet wat meer aan de hand is .
Zo'n frisse jongen was het nou ook weer niet .
If you are dumb enough to feed the troll you deserve to be trolled.

Singtoo
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Singtoo » donderdag 11 februari 2010, 16:44

jannampla schreef:Kan me niet voorstellen dat er niet wat meer aan de hand is .
Zo'n frisse jongen was het nou ook weer niet .
Ik snap dat je wilt zeggen waar rook is is vuur.
Maar dat geloof ik in dit geval zeker niet.

Dus waarom is Edwin geen frisse jongen?
Vertel.

Hij is, ik dacht, als militair in Thailand terecht gekomen ten tijde van grote studenten rellen in Bangkok.
Daarna is hij in Thailand gebleven.
Voordat hij Wildlife Friend For Thailand opgezet heeft had hij een fabriek in Thailand met meer als 100 werknemers.
Dit werd hem echter allemaal teveel.
Toen heeft hij de fabriek verkocht.

En heeft hij veel land gekocht en daar is hij de huidige dieren- kliniek / opvangcentrum begonnen.
Hij is vaker gearresteerd omdat hij beschermde diersoorten hield.
En dit is bij wet, ook, in Thailand verboden.

Dus daarvoor werd hij gearresteerd.
Edwin vroeg dan, aan de gouverneur van de provincie, waar moeten de dieren naar toe gebracht worden?
Naar de dierenasiels was het antwoord.
OK dat is goed.
Naar welk asiel moeten ze naar toe?
Eum eum alle asiels zitten VOL mijnheer Wiek.
DUS ????
Ja Ja blijft u de dieren maar verder verzorgen.
U doet goed werk OP EIGEN KOSTEN!!

MAAR Edwin zit ook in het vaarwater van stropers.
En ja zouden daar misschien ook andere mensen een, financieel, graantje van mee pikken?
Zouden die het misschien handig vinden dat Edwin weer gearresteerd word.
En als hij het land uitgezet zou worden ze dit helemaal toppie zouden vinden????

Ik heb Edwin ervaren als een behoorlijk goede zakenman.
En dat hij dus zo een centrum ook goed kan runnen komt door zijn manager ervaring.

Dus ik blijf geloven dat dit doorgestoken kaart is om het zo maar even te nomen.

Hij is voor mij onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
Ignorante portam, non ventus suus / Als je niet weet naar welke haven je wilt, is geen enkele wind gunstig.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”