Geruchten en wat zijn ze waard ?

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Geruchten en wat zijn ze waard ?

#1 Bericht door prajak » woensdag 03 februari 2010, 15:58

Op Thaise TV wordt openlijk geroepen dat op de 26 e wel eens de pleuris kan uitbreken. Op die dag namelijk gaat de regering de vastgezette zakcent van de heer Zandbak in beslag nemen. Veel is het niet, een 1,5 miljard euro slechts maar het zal tot reacties leiden. Ik hoor verder, maar wat is "horen" waard in het verre NK, dat leger en regering klaar staan om onlusten de kop in te drukken.

Ach, verder hoor je dan dat legermensen en de rangers de buik vol hebben van het gestook door de heer Zandbak in de politiek van dit land en "men" zich achter de PM A en legerleider A zal scharen.

Enkele farang hier hebben de koffer klaar staan om de brug over te gaan maar naar mijn mening hoeft dat pas na 50 jaar want in NK gebeurt alles 50 jaar later.

Ik drink er geen wijntje minder om.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Geruchten en wat zijn ze waard ?

#2 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 03 februari 2010, 17:21

Wie het weet mag het zeggen maar ik denk dat niemand maar bij benadering kan zeggen op hoeveel steun Thaksin nog kan rekenen. dat het rommelt en blijft rommelen zolang Thaksin nog kan ademen is duidelijk. Jammer dat deze man nu een karikatuur van zichzelf wordt en niet in staat is om over zijn eigen schaduw heen te stappen.
Het gaat hem nu alleen nog maar om de macht, om zijn centen terug te krijgen en om de mensen te grazen te nemen die verantwoordelijk zijn voor de coup en het afnemen van zijn geld.

Het zal wel weer loslopen (hoop ik) zoals zo vaak.
Live your dream, don't dream your life.

HarryS
heeft ervaring
heeft ervaring

#3 Bericht door HarryS » woensdag 03 februari 2010, 18:19

Is dit iets om serieus rekening mee te houden als toerist...?
Hadden ze de laatste maal niet het vliegveld in Bangkok bezet en demonstreren in de straten, ik heb toen volgens mij niets gelezen dat toeristen in gevaar zijn geweest....of wel?

groet,

Harry

RuudThai
Expat
Expat

#4 Bericht door RuudThai » woensdag 03 februari 2010, 18:27

HarryS schreef:Is dit iets om serieus rekening mee te houden als toerist...?
Hadden ze de laatste maal niet het vliegveld in Bangkok bezet en demonstreren in de straten, ik heb toen volgens mij niets gelezen dat toeristen in gevaar zijn geweest....of wel?

groet,

Harry
Je weet het nooit hè, in Thailand. Voor hetzelfde geld gaan de roodhemden op de 26e inderdaad allemaal met een liter benzine de straat op, zoals door één van hun onverantwoordelijke leiders is gesuggereerd.

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid

#5 Bericht door Sert » woensdag 03 februari 2010, 18:43

prajak schreef:...
Enkele farang hier hebben de koffer klaar staan om de brug over te gaan maar naar mijn mening hoeft dat pas na 50 jaar want in NK gebeurt alles 50 jaar later.
...
Zo, dan ben jij je tijd ver vooruit met je internet aansluiting!

HarryS
heeft ervaring
heeft ervaring

#6 Bericht door HarryS » woensdag 03 februari 2010, 19:22

Lekker slim om mensen op te roepen met een liter benzine, ik wilde morgen voor een ticket gaan.
Ik neem aan dat ik gewoon een ticket kan bestellen met een goede verzekering en annuleringsverzekering erbij dat ik
het altijd mag annuleren als het gevaarlijk wordt.

Rottiger is dat je er al zit en de mensen gaan de staten op met benzine om de boel een beetje te verlichten. :(

jumbo
Expat
Expat

#7 Bericht door jumbo » donderdag 04 februari 2010, 03:12

Dit zijn ook de berichten van de vermeende coup, maar zeg nooit, nooit.
Niemand kan op dit moment Thailand regeren, Thaksin en vazallen niet omdat hij de steun van de elite niet heeft en de elite niet omdat het de steun van de meerderheid niet heeft.
Normaliter mondt een patstand in deze regio uit in een coup van de militairen.

Mijn mening is derhalve dat mochten de roden er een puinbak van maken met de beslissing aangaande Thaksin zijn fortuin (wat een vreemde reden voor onlusten trouwens) en Abhiisit blijft met de handen op de rug gebonden zitten dat de militairen de macht grijpen en Thailand weer een paar jaar een militaire regering krijgt...

Niks mis mee overigens anders dan dat de buitenwacht de gegevens voortkomend uit deze vorm van regeren (junta/dictatuur) lager waardeert dan wanneer komend van een burgerregering en dat kan weer (hopelijk lichte) consequenties hebben voor de economie, munt en beurs/beleggers en eventuele investeerders die de boel zullen herzien, uitstellen of zelfs afstellen.....

Vervolgens komt er weer een verkiezing en over een jaar of tig zal het Thaksin effect wellicht weg zijn en kunnen de democraten of wie dan ook de verkiezingen op eigen kracht winnen... ondertussen kan huidig en bovenstaand scenario zich een paar maal herhalen....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

printen44
Expat
Expat

#8 Bericht door printen44 » donderdag 04 februari 2010, 04:21

Mijn broer, schoonzus en en vriend komt op 25 februari aan in Bangkok, verblijft daar twee nachten en komt dan naar het Noorden. Hij is dus de 26ste in Bangkok en ik denk niet dat hij op zijn hotelkamer zal blijven zitten, maar de stad zal willen ingaan. Het is trouwens zijn derde bezoek aan Thailand. Ik weet niet wat voor advies ik hem moet geven voor de 26ste.
Bij het zwembad van het hotel zitten en afwachten of stad in? Hij logeert in het Shangri-La hotel, dus vertier in dat hotel genoeg.

Hier in de rimboe van het Noorden hoor je niets van al dat gekrakeel in Bangkok. Ik lees de Bangkok Post en dat de enige nieuwsbron, politiek gezien dan, wat Thailand betreft, buiten dit forum dan. En net als in Nong Khai gebeurt hier alles bijna 50 jaar later. :lol:

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door Pieter » donderdag 04 februari 2010, 05:58

printen44 schreef:Mijn broer, schoonzus en en vriend komt op 25 februari aan in Bangkok, verblijft daar twee nachten en komt dan naar het Noorden. Hij is dus de 26ste in Bangkok en ik denk niet dat hij op zijn hotelkamer zal blijven zitten, maar de stad zal willen ingaan. Het is trouwens zijn derde bezoek aan Thailand. Ik weet niet wat voor advies ik hem moet geven voor de 26ste.
Bij het zwembad van het hotel zitten en afwachten of stad in? Hij logeert in het Shangri-La hotel, dus vertier in dat hotel genoeg.

Hier in de rimboe van het Noorden hoor je niets van al dat gekrakeel in Bangkok. Ik lees de Bangkok Post en dat de enige nieuwsbron, politiek gezien dan, wat Thailand betreft, buiten dit forum dan. En net als in Nong Khai gebeurt hier alles bijna 50 jaar later. :lol:
Nou eerst lekker vechten in BKK beetje bloed leger grijpt in

Daarna de komende 5 jaar op grote schaal onrust in het noorden :mrgreen: :mrgreen:

en onze engelse ting tong zegt:

Still think the red shirt - yellow shirt - blue shirt B$ is simple distraction for the people to stay 'calm' as Abhisit wants it and the ones who are really in power.
Because these people never change, no matter which party wins, no matter if there is a coup, no matter if there is democracy or a dictatorship.
It's 'the news' - just like Chelsea vs. ManU... The real problems of the country are an elite feeding of the poor migrants, which are bullied by police even. No existing health insurance and social security. You either 'have some' or it's off to the construction site with you, living on a salary that can buy no house nor allows your children to go to university. It's the ruling class of wealthy third generation Chinese which run this place and it's looking like colonialism to me at times. But that is just my humble opinion... 8-) 8-) :mrgreen:

Pieter

Mart
Erelid
Erelid

#10 Bericht door Mart » donderdag 04 februari 2010, 06:58

HarryS schreef:Is dit iets om serieus rekening mee te houden als toerist...?
groet,
Harry
De bezetting van de luchthaven heeft inderdaad plaats gevonden door de gele aanhang. Toeristen zijn niet in gevaar geweest, hebben soms wel erg lang moeten wachten.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

RuudThai
Expat
Expat

#11 Bericht door RuudThai » donderdag 04 februari 2010, 15:24

En de roodhemdige Thaksinaanhang was rond Songkran vorig jaar verantwoordelijk voor de rellen in Pattaya en Bangkok. Daar zijn wat doden en gewonden bij gevallen, maar er waren geen toeristen bij. Die zullen waarschijnlijk met een grote boog om de plaatsen waar de rellen waren zijn heengelopen.
En het is verstandig om dat ook eind februari maar te doen. Bepaalde gebouwen en zones kun je dan beter mijden. Bijv. Sanam Luang, het Government House en een paar ministeries als dat van Defensie, Financiën en Justitie. Want daar zal de oppositie haar pijlen op richten verwacht men.
Maar verder is Bangkok zo immens groot dat echt niet de hele stad onveilig wordt. De demonstranten zullen zich vast niet richten op het Koninklijk Paleis!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door prajak » donderdag 04 februari 2010, 16:13

Militair ingrijpen betekent niet altijd een coup. De staat van beleg kan door de PM worden afgekondigd en dan doet het leger de job. Er is in dit land maar EEN man die het volk kan rustig houden maar die man is heel oud. En dat weet de man in de zandbak maar al te goed en maakt er misbruik van. De huidige PM lijkt me een doetje. Het nieuwe volksleger van T met Ch aan het hoofd is een directe bedreiging maar de leiders worden niet preventief opgepakt. Er lijkt me ook geen internationale actie aan de gang om T op te sporen en te brengen waar hij thuishoort: in de bak.

joepattaya
Expat
Expat

#13 Bericht door joepattaya » vrijdag 05 februari 2010, 06:29

Ik houd me niet meer zo bezig met de Thaise politiek. Ik vertrouw helemaal op de email en sms-service van de Nederlandse Ambassade. Deze staan er niet om bekend dat ze heel snel zullen waarschuwen en dus zal het allemaal wel loslopen.

Tijdens de onlusten van 2008 is er niet 1 buitenlander in gevaar geweest, maar het gevoel van de beperkte vrijheid in verband met de bezette luchthavens was voor velen reden genoeg om moord en brand te schreeuwen.
Volgens mij, maar ik kan er zo maar helemaal naast zitten, is het land te versplinterd om er iets fatsoenlijks van te maken. Uiteindelijk zal een coup weer de enige 'oplossing' zijn. Thaksin en de zijnen hadden in 2008, tijdens de 'gele opstand' moeten toeslaan, maar nu is het te laat.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

jumbo
Expat
Expat

#14 Bericht door jumbo » vrijdag 05 februari 2010, 07:15

Over geruchten gesproken Joep, het gerucht gaat dat je balboekje voor de 12e alweer te vol is
om naar dat verdervelijke Bangkok te komen????
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#15 Bericht door prajak » vrijdag 05 februari 2010, 07:19

De Britse FCO is er sneller bij. Ik ben geabonneerd op hun nieuwsdienst en bijna dagelijks valt er iets in de bus over dit deel van de wereld. Maar ook bij de onlusten met en tussen geel en rood werd er niet zwaarder gewaarschuwd dan het vermijden van enkele plaatsen in BKK zelf. Er is wel een permanente waarschuwing voor het zuiden maar dat doet onze eigen BuZa ook.
En het dringend advies van bepaalde rookwaar en snoepjes en snuifjes af te blijven.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”