Visa vraagje

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
moo
komt net kijken
komt net kijken

Visa vraagje

#1 Bericht door moo » zondag 31 januari 2010, 08:58

Ik heb een vraagje over mijn visa aanvraag. Ik vertrek 20 april (kom de 21ste aan) en blijf tot 22 juni in Thailand.
Tussen door zal ik misschien nog een weekje naar cambodja gaan maar dat is nog niet zeker.
Nu las ik dat het visa gratis word uitgegeven dit jaar om het toerisme te stimuleren, klopt dit? En zelf dacht ik dat ik dat het best een dubbel entry kon aan vragen met een drie maanden visa aangezien ik net te lang blijf voor een 2 maanden visa.

Heeft iemand hier ervaring mee of nog tips?
groetjes
We kunnen de olifant uitroeien, de dolfijn en de walvis.
maar we blijven zitten met de mug...

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Visa vraagje

#2 Bericht door Loe » zondag 31 januari 2010, 09:54

Hallo Moo,

Een tourist visa is inderdaad nu gratis en is geldig voor 60 dagen maar kun je in thailand zonder meer verlengen met 30 dagen a raison van 1900 bht. Maar als je de grens over wil vervalt dit visum en zul je dus een dubbel entry moeten aanvragen, soms geven ze deze ook gratis maar niet altijd.

groetjes Loe

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door elst99 » zondag 31 januari 2010, 13:09

Bel het consulaat in A'dam en vraag even, als je Thailand verlaat na een maand krijg je bij binnenkomst per vliegtuig wederom een maand, per land maar 15 dgn. Je kan misschien een double entry krijgen voor niks.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door prajak » zondag 31 januari 2010, 17:11

20 april tot 22 juni, ik neem aan dat je 22 juni vliegt, en niet 23. Dat zijn in april 11 dagen (dag van aankomst telt mee, dag van vertrek ook) , in mei 31, en in juni 22, dus samen 64. Anders 65. Dat is meer dan 60, effe snel gerekend. Je zou het bezoek aan Cambodja na 50 dagen kunnen doen en dan over land binnenkomen en 15 dagen krijgen. Dat is genoeg. Doe Ca dus gewoon aan het einde van jouw reis. Dan kun je ook toe met een single entree.

moo
komt net kijken
komt net kijken

#5 Bericht door moo » maandag 01 februari 2010, 10:46

Dank jullie wel voor de reacties! denk wel dat ik een dubbel entry ga aanvragen want dat kan ik elk moment naar cambodja.
Consulaat in amsterdam is niet bereikbaar, krijg een soort faxtoon.... :?:
Is het dus zo dat als ik een dubbel enty 2 maanden visa aanvraag en ik reis over land heen en weer naar cambodja ik op het moment dat ik weer thailand binnenkom in nog eens 60 dagen heb of heb ik dat verkeerd begrepen?
Anders word het toch een drie maanden visa.
groetjes
We kunnen de olifant uitroeien, de dolfijn en de walvis.
maar we blijven zitten met de mug...

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Loe » maandag 01 februari 2010, 17:54

Hallo Moo,

Inderdaad als je terug de grens over komt maak je gebruik van de tweede entry en dit is weer 60 dagen.
Een drie maand touristvisa bestaat niet wel kun je de 60 dagen in thailand verlengen naar 90 dagen maar hiervoor betaal je 1900 baht.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”