visa kosten
Moderator: Loempia
- marinusmali
- Standaard Lid
visa kosten
Kan iemand mij vertellen wat een jaar visum kost, waarbij je verschillende keren het land uit kunt en hoe heet zo'n visum? Mij werd 3 maanden geleden verteld dat dit 3900 bath kost, maar men wil er nu 1900 bath + 3900 bath voor rekenen!!!!
Dit is hier in Hua Hin, waar ik nu al 4 jaar woon en ik ben 59 jaar.
Normaal betaal ik 1900 bath, maar dan moet je extra betalen als je het land uit wilt.
Normaal betaal ik 1900 bath, maar dan moet je extra betalen als je het land uit wilt.
-
- Volwaardig lid
Re: visa kosten
een visum kun je in hua hin niet krijgen hiervoor moet je naar een ambassade of consulaat buiten thailand.
Waarschijnlijk bedoel je een verlenging voor je visum .
- jumbo
- Expat
da's gek ik krijg en verleng mijn visa 2 soms 3 jaarlijks in Thailand ad 1.900 thb en dat heet multy entry...en zo zullen er meer met zelfde en andere visa's zijnKhon Neu schreef:een visum kun je in hua hin niet krijgen hiervoor moet je naar een ambassade of consulaat buiten thailand.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- Expat
Bij mijn jaarlijkse verlenging van mijn visum (retirement) ad 1900 baht,koop ik altijd een single re-entry voor noodgevallen ad 1000 baht.
(als je n.l zonder re-enty buiten het land gaat kan je weer opnieuw een visum gaan aanvragen,want je bestaande is bij terugkomst vervallen.)
Ook kan je een multiple re-entry kopen en die kost je 3800 baht.
(als je n.l zonder re-enty buiten het land gaat kan je weer opnieuw een visum gaan aanvragen,want je bestaande is bij terugkomst vervallen.)
Ook kan je een multiple re-entry kopen en die kost je 3800 baht.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
- jumbo
- Expat
Kan me in de prijs vergissen.... maar het heet een multy entry en inderdaad , en net als met een residence permit, als je uitreist zonder een uitreis visa op een single entry dan vervalt hij automatisch...kan je weer opnieuw beginnen.
Voor starters aanvraag moet je inderdaad een inreisvium van 3 maanden aanvragen van buiten Thailand, is de meest eenvoudige en soms zelfs enige toegestane weg afhankelijk van het visum dat je aanvraagt en vervolgens vraag en krijg je in Thailand een visa op jouw situatie afgegeven.
Voor starters aanvraag moet je inderdaad een inreisvium van 3 maanden aanvragen van buiten Thailand, is de meest eenvoudige en soms zelfs enige toegestane weg afhankelijk van het visum dat je aanvraagt en vervolgens vraag en krijg je in Thailand een visa op jouw situatie afgegeven.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
- Ben
- Expat
Dit noemt men een Multiple RE ENTRY kosten 3.800 bathmarinusmali schreef:Kan iemand mij vertellen wat een jaar visum kost, waarbij je verschillende keren het land uit kunt en hoe heet zo'n visum? Mij werd 3 maanden geleden verteld dat dit 3900 bath kost, maar men wil er nu 1900 bath + 3900 bath voor rekenen!!!!
1.900 Bath voor je verlenging + een multiple RE entry 3.800 bath
Een single RE entry kost 1.000 bath
100 bath ?????????
Bron Immigration Thailand.
Transit visa: 800.- Baht
Tourist visa: 1,000.- Baht
Non-immigrant visa:
single entry: 2,000.- Baht
multiple entries within 1 year: 5,000.- Baht
multiple entries within 3 years for holders of passports or other travel documents from the Asia-Pacific cooperation group who travel in and out of the Kingdom for business:
Immigrant visa: 1,900.- Baht
Non-quota immigrant visa:
single entry: 1,900.- Baht
multiple entries within 1 year: 3,800.- Baht
- marinusmali
- Standaard Lid
Dus men (de dame op het emigratie kantoor in Hua Hin) probeert met mij door 1900 bath+3900 bath te vragen een (extra) slaatje eruit te slaan????

-
- Expat
Als jij een jaarvisum wilt verlengen met een extra multiple re-entry,dan is dat slaatje 100 baht.

"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
- Ben
- Expat
marinusmali schreef:Dus men (de dame op het emigratie kantoor in Hua Hin) probeert met mij door 1900 bath+3900 bath te vragen een (extra) slaatje eruit te slaan????![]()
![]()
Een stukje Charme wil wel eens helpen, Cassanova

-
- Volwaardig lid
Dat hebben wij vorig jaar in Hua Hin ook moeten betalen 2x 1900 Bht en 2x 3800 Bht, is
11.400 Bht. plus de legalisatie bij de ambasade en voor de kopieën vervolgens bij de emigration met 12.000 betalen en dan doet "ze" haar la open en zegt de rest voor mij
We hebben dit jaar maar weer een mulltiple non_immigrant O aangevraagd bij het consulaat per post in Nederland , een stuk minder ergernis en we gaan er toch meerdere malen uit voor een trip en zijn nog goedkoper uit ook.
Om ons iedere 3 maanden weer bij "ze" te melden bederft ons de vakantie.
Het is bij de emigration in Hua Hin zoiets van toerist-onvriendelijk, dat houd je niet voor mogelijk! "Ze" vroeg nog wel of we geen kennissen hadden die haar huis in Hua Hin wilde kopen, een huis van 12 Milj. Bht met zwembad, dus nu begrijpen we het een beetje
11.400 Bht. plus de legalisatie bij de ambasade en voor de kopieën vervolgens bij de emigration met 12.000 betalen en dan doet "ze" haar la open en zegt de rest voor mij

We hebben dit jaar maar weer een mulltiple non_immigrant O aangevraagd bij het consulaat per post in Nederland , een stuk minder ergernis en we gaan er toch meerdere malen uit voor een trip en zijn nog goedkoper uit ook.
Om ons iedere 3 maanden weer bij "ze" te melden bederft ons de vakantie.
Het is bij de emigration in Hua Hin zoiets van toerist-onvriendelijk, dat houd je niet voor mogelijk! "Ze" vroeg nog wel of we geen kennissen hadden die haar huis in Hua Hin wilde kopen, een huis van 12 Milj. Bht met zwembad, dus nu begrijpen we het een beetje

Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!
- marinusmali
- Standaard Lid
Wat moet ik nu uit deze site opmaken?
http://www.mfa.go.th/web/2482.php?id=2493
Channels to submit application
Applicant may submit their application at the Royal Thai embassy or Royal Thai Consulate-General in their home/residence country or at the Office of the Immigration Bureau in Thailand located on Soi Suan Plu, South Sathorn Road, Sathorn District, Bangkok 10120. Tel 0-2287-4948 (direct) or 0-2287-3101 - 10 ext. 2236.
4. Visa fee
2,000 Baht for single entry
5,000 Baht for multiple entries
Wat is het nu? 3800 bath/3900 bath of 5000 bath of zoals men hier in Hua Hin stelde 5700 Bath?

http://www.mfa.go.th/web/2482.php?id=2493
Channels to submit application
Applicant may submit their application at the Royal Thai embassy or Royal Thai Consulate-General in their home/residence country or at the Office of the Immigration Bureau in Thailand located on Soi Suan Plu, South Sathorn Road, Sathorn District, Bangkok 10120. Tel 0-2287-4948 (direct) or 0-2287-3101 - 10 ext. 2236.
4. Visa fee
2,000 Baht for single entry
5,000 Baht for multiple entries
Wat is het nu? 3800 bath/3900 bath of 5000 bath of zoals men hier in Hua Hin stelde 5700 Bath?

-
- Expat
- Contacteer:
Je schrijft het zelf al Jumbo, het heet een verlenging, extension of stay.jumbo schreef:da's gek ik krijg en verleng mijn visa 2 soms 3 jaarlijks in Thailand ad 1.900 thb en dat heet multy entry...en zo zullen er meer met zelfde en andere visa's zijnKhon Neu schreef:een visum kun je in hua hin niet krijgen hiervoor moet je naar een ambassade of consulaat buiten thailand.
Visa krijg je alleen bij ambassade/consulaat, verleninging alleen binnen Thauiland.
-
- Volwaardig lid
Gepast geld meenemen. In NK krijg ik die 100 baht altijd terug maar daar staat ook een bord aan de deur. Corruption stops here.
- Ben
- Expat
marinusmali schreef:Kan iemand mij vertellen wat een jaar visum kost, waarbij je verschillende keren het land uit kunt en hoe heet zo'n visum? Mij werd 3 maanden geleden verteld dat dit 3900 bath kost, maar men wil er nu 1900 bath + 3900 bath voor rekenen!!!!
3 maanden geleden met je 90 dagen melding ga ik dan vanuit je bent al 4 jaar hierMij werd 3 maanden geleden verteld dat dit 3900 bath kost, maar men wil er nu 1900 bath + 3900 bath voor rekenen!!!!
dus ga ik ervan uit dat het een verlenging is Extention omdat je 1.900 bath betaald zoals Steven en Jumbo aangeven .en daar ging ik al meteen vanuit .
Als je een extention hebt kost het 1.900 bath + 3.800 voor een multiple RE entry .
Zo niet moet je aangeven op welke manier je hier verblijft .
http://www.immigration.go.th/nov2004/en ... p?page=fee
- trangerkuda
- Volwaardig lid
Marinusmali,
de visumkosten voor het verlengen van een jaarvisum zoals een retirementvisum bedragen 1900 baht. Wil je ook een multiple-entrystempel voor een jaar, dan zijn de kosten daarvoor 3800 baht. Dit waren in ieder geval de prijzen die vorig jaar september golden, toen ik mijn visum voor een jaar ging verlengen en een multiple-entrystempel daarbij wilde. Diezelfde prijzen had ik eerder ook op de website van immigration gevonden. En op het immigratiebureau in Kantang, waar ik mijn visum en multiple entry ben gaan halen, stonden alle prijzen voor allerlei visa en aanvullende stempels zoals multiple entry keurig (in het Engels) uitgebreid en duidelijk ook nog eens op de frontzijde van de balie aangegeven.
Vriendelijke groet,
trangerkuda
de visumkosten voor het verlengen van een jaarvisum zoals een retirementvisum bedragen 1900 baht. Wil je ook een multiple-entrystempel voor een jaar, dan zijn de kosten daarvoor 3800 baht. Dit waren in ieder geval de prijzen die vorig jaar september golden, toen ik mijn visum voor een jaar ging verlengen en een multiple-entrystempel daarbij wilde. Diezelfde prijzen had ik eerder ook op de website van immigration gevonden. En op het immigratiebureau in Kantang, waar ik mijn visum en multiple entry ben gaan halen, stonden alle prijzen voor allerlei visa en aanvullende stempels zoals multiple entry keurig (in het Engels) uitgebreid en duidelijk ook nog eens op de frontzijde van de balie aangegeven.
Vriendelijke groet,
trangerkuda