Tuktuk meter

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Tuktuk meter

#1 Bericht door Rene » vrijdag 22 januari 2010, 01:04

Een nieuw idee is gelanceerd. De Tuktuk met een meter op Phuket. Onderzocht wordt de haalbaarheid. Maar met een onfatsoenlijke beginstand. :(
Ben benieuwd hoe zich dat ontwikkeld. :roll:
http://www.thaivisa.com/forum/Tuk-Tuks- ... 31886.html
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Tuktuk meter

#2 Bericht door elst99 » vrijdag 22 januari 2010, 04:32

Zou in Hua Hin ook wel fijn zijn, die vragen voor een ritje van 500 m al 100 Bht. Taxi is goedkoper.
Brommertaxi is levensgevaarlijk na 3 pm. :( , die moeten wel rijden, want lopen kunnen ze niet meer. :(
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door prajak » vrijdag 22 januari 2010, 04:58

Het starttarief is overpriced maar wat wil je als veel mensen mee-eten uit de ruif. Ze moeten de maffia betalen voor een standplaats en die vullen dan weer andere kontzakken. Het systeem aldaar is ziek als de hel. Ik betaal in NK -maar dat is een kleine plaats- 100 baht voor een 8 km rit en 500 baht als spullen naar mijn dame moeten en dat is 2x 41 km. Stadsritten beginnen bij 20. Een starttarief van 120 baht is volstrekt buiten proporties. En meters willen wel eens kapot zijn en het regent dus je wilt toch mee...

Over regen gesproken. Met bakken valt het hier uit de lucht, na 4 maanden droogte. Heerlijk. Goed voor de bomen, die hun bloesem voorbereiden. Mijn vijf mangobomen staan er schitterend bij en de mierenpopulatie verheugt zich op de zoete sappen van deze boom en doet straks haar nuttig werk in de bloesem. Ook de moerbeibomen lopen lekker uiit dus dat wordt straks smikkelen en smullen.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door elst99 » vrijdag 22 januari 2010, 11:40

Vanmorgen uit een zwaar bewolkt Bangkok vertrokken naar Hua Hin, onderweg zon maar bij aankomst in Hua Hin is het hier ook zwaar bewolkt. Nog geen regen, maar zou hier ook wenselijk zijn.
Heb in Nederland 4 moerbei-dakbomen, staat heel leuk, maar oh mijn god als er vruchten inzitten, de kweker zei misschien 3 of 5 die kunt u zo weg plukken, hij bedoelde waarschijnlijk 3000 tot 6000 per boom en dat geeft vlekken op het terras, niet leuk meer. Je kunt dan echt niet buiten zitten.
Ik weet het daar moeten een heleboel mensen van eten, maar de tuktuks hier in Hua Hin, is echt niet meer normaal.
Je zou zeggen, we vragen een normaal tarief en hebben meer vervoer, nu staan ze de hele dag te wachten op een vrachtje en er zijn natuurlijk wel mensen die hier voor een paar dagen zijn en het betalen, maar ja dat is dit jaar ook een stuk minder.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door prajak » vrijdag 22 januari 2010, 16:25

Moerbei vlekken ! Ik heb al heel wat kleren in de was gedaan en je krijgt het er niet uit ! De buren lopen nu met die kleren rond. Die paarse rommel is onverwoestbaar. Op de huid gaat het nog, een paar keer flink met zeep en harde borstel, maar in kleding nestelt het zich onuitwisbaar. Al zal er best iets voor zijn maar dat heb ik in TH nog niet ontdekt.

Ben
Expat
Expat

#6 Bericht door Ben » zaterdag 23 januari 2010, 04:34

prajak schreef:Moerbei vlekken ! Ik heb al heel wat kleren in de was gedaan en je krijgt het er niet uit ! De buren lopen nu met die kleren rond. Die paarse rommel is onverwoestbaar. Op de huid gaat het nog, een paar keer flink met zeep en harde borstel, maar in kleding nestelt het zich onuitwisbaar. Al zal er best iets voor zijn maar dat heb ik in TH nog niet ontdekt.
Hangt aan de boom Prajak :D

Het sap geeft gemene vlekken, die alleen te verwijderen zijn door de vlek stevig in te wrijven met onrijpe vruchten.

http://www.cubra.nl/bomen/boomcuriosa/x ... 0nigra.pdf

En anders vraag het maar aan Klazien uut Zalk :D

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Harm » zaterdag 23 januari 2010, 22:34

prajak schreef:Moerbei vlekken ! Ik heb al heel wat kleren in de was gedaan en je krijgt het er niet uit ! De buren lopen nu met die kleren rond. Die paarse rommel is onverwoestbaar. Op de huid gaat het nog, een paar keer flink met zeep en harde borstel, maar in kleding nestelt het zich onuitwisbaar. Al zal er best iets voor zijn maar dat heb ik in TH nog niet ontdekt.

wat dacht je van een schaar :D :D
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid

#8 Bericht door Sert » zondag 24 januari 2010, 01:30

elst99 schreef:Vanmorgen uit een zwaar bewolkt Bangkok vertrokken naar Hua Hin, onderweg zon maar bij aankomst in Hua Hin is het hier ook zwaar bewolkt. Nog geen regen, maar zou hier ook wenselijk zijn.
Gisterenochtend ben ik door Hua Hin gereden, uurtje of 10.
Stromen van de regen........dus je wens is verhoord!

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door elst99 » zondag 24 januari 2010, 02:31

Ja Sert, heerlijk zo'n bui! Vanmorgen ook weer bewolkt, maar het klaart alweer wat op dus de regen gaat nu waarschijnlijk niet door! Zou het persoonlijk lekker vinden nog zo'n bui, maar er zijn hier in mijn buurt die daar anders over denken!

dutch
Expat
Expat

#10 Bericht door dutch » zondag 24 januari 2010, 05:08

elst99 schreef:Ja Sert, heerlijk zo'n bui! Vanmorgen ook weer bewolkt, maar het klaart alweer wat op dus de regen gaat nu waarschijnlijk niet door! Zou het persoonlijk lekker vinden nog zo'n bui, maar er zijn hier in mijn buurt die daar anders over denken!
Ik zit er begin Maart voor 10 dagen maar hoop toch op hetzelfde weer als vorig jaar op die tijd (stralend en geen regen en toch weer niet TE heet) :lol:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door elst99 » zondag 24 januari 2010, 07:09

Het is nu stralend, wel erg warm, eigenlijk warmer als we in Bangkok hadden.
Daar hebben we deze week voor een grote stad, waar de warmte langer blijft hangen als bij zee, heerlijk gehad 28 gr. een beetje bewolkt.
Maar begin maart reken er maar op is het altijd goed en vooral omdat wij er ook zijn ;)

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door Rene » zondag 24 januari 2010, 12:05

Zullen we nu weer terug gaan naar de Tuktuk en zijn eventuele meter??
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”