Thailand uw droomland

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Thailand uw droomland

#1 Bericht door Jim » zaterdag 16 januari 2010, 15:26

Thailand uw droomland

AMSTERDAM - Uw lievelingsplekken de komende vakantie: Thailand, Curaçao, Italië en Balkonia. Balkonia? Nogal wat lezers laten mij weten dat zij in al die zomerdrukte liever thuis blijven. „Liefst zit ik dan met een fijn boek op mijn eigen balkon”, schrijft mij mevrouw Wijnbergen uit Dordrecht: „Geen gestress, geen files, geen vakantiedrukte op Schiphol en heerlijk goedkoop! Vakantiegevoel zit in jezelf en niet in een of andere dure bestemming.”

Zit wat in. Maar een mens wil er toch ook wel eens even úit. Dan scoort Thailand dit jaar wel héél hoog, bij onze lezers. Velen zijn bij eerdere bezoeken verliefd geraakt op dit mysterieuze koninkrijk van de eeuwige glimlach.

Het is inderdaad een súperleuk vakantieland. Cultuur, natuur, strand, steden, je hebt er alles. Lieve, aardige mensen. Zacht als zijde, buigzaam als bamboe.

Die Thaise keuken, mijn hemel! Zo’n klein koel Singha-biertje er bij, wat een gelukzaligheid. Ik weet er iéts van, want ik heb er jarenlang gewoond, als Azië-correspondent van deze krant. Feestjaren waren dat.

Alleen om er te komen, zit je wel eventjes opgevouwen in een vliegtuig. Gelukkig begint de KLM nu met economy-plus: iétsje meer betalen voor een béétje meer beweegruimte. Een goed idee, wat mij betreft.

Dat geldt natuurlijk evenzeer voor Curaçao, dit jaar ook een topbestemming, net als de Verenigde Staten. Lezers vinden het er héérlijk en gelijk hebben ze! Het leven is er één grote vakantie.

„Mijn man en ik hoeven nooit lang na te denken. Wij gaan al járen naar Curaçao, sinds onze zoon met vrouw daar naar toe is geëmigreerd. Onze kleinzoon is er geboren en die willen we toch minstens één keer per jaar zien”, mailt mij Rieja Hoogland uit Almere.

Onze Nederlandse campings zijn ook dit jaar weer enorm in trek, zo blijkt uit de honderden lezersreacties op mijn vraag van vorige week over ‘vakantiekriebels’.

Op de vakantiebeurs kunt u vandaag en morgen nog volop inspiratie opdoen.

Van de Europese steden is bij onze lezers Lissabon een favoriet, maar ook gaan lezers graag naar Barcelona en Berlijn. Italië is dit jaar een topper, maar Spanje en Frankrijk doen het uiteraard ook heel goed.

De Scandinavische landen zijn opvallend in opkomst bij rustzoekers. Hetzelfde geldt voor Slowakije, dat door veel lezers wordt aangeprezen om z’n schitterende natuur en de hartelijke, gastvrije bevolking. De euro deed er vorig jaar z’n intrede, maar het schijnt er spotgoedkoop te zijn, wat bij veel Nederlanders ook tot aanbeveling strekt.

Zeilvakanties vanuit Griekenland en Turkije zijn in toenemende mate populair. Een treinreis met de Transsiberië Express blijkt voor veel lezers een droom.

Net als een rondreis door Australië, waar velen kennelijk hard voor sparen. Vooral de ruimte en de rust noemen zij het aantrekkelijkst, op dit immense, dunbevolkte continent. Ook Canada is in dit opzicht erg in trek. Dit op één na grootste land ter wereld is zomers net Zuid-Frankrijk, schrijft mij een lezer.

„En ’s winters is het net Oostenrijk. Terwijl het dan maar een paar uurtjes vliegen is naar het warme Florida of de Cariben.”

„Al die verre landen: ik moet er niet aan denken!”, mailt mij een lezer uit Den Haag. „Veel plezier ermee, maar wij gaan lekker naar de Veluwe. Daar kan je pas echt alle kanten uit!”

jvnoord@telegraaf.nl

Uw reacties

Al volop vakantiekriebels…

Wij gaan beslist weer naar Thailand. Wat een lief land! Wij zijn er helemaal dol op. Omdat wij wat te vieren hebben, gaan we dit keer met de hele familie. Over kriebels gesproken: nu we er aan denken, raken we al helemaal in de vakantiestemming.

Fam. J. Wijzenbeek

Egypte

Wij hebben niet gewacht op de Vakantiebeurs: vorige week al geboekt voor een reisje naar Egypte via Sunweb. In oktober zijn we met Sunweb al op vakantie geweest naar Turkije en dat is ons enorm goed bevallen. Dat doen we dit jaar weer, maar nu eerst drie weken naar Egypte. We hebben ook ingeschreven voor dagtrips naar Caïro en Luxor.

Corrie Brugman

Champagne

Onze droomvakantie gaat dit jaar naar Spanje. Hebben onze kinderen voor ons geboekt bij Holiday Concept, vanwege ons 45-jarig huwelijk. Er is champagne bij en een gratis taxi naar het hotel. Als dat geen droom is, weet ik ’t niet meer.

Frans van den Berg

Thailand

Vorig jaar zijn wij naar Thailand geweest, samen met onze dochter en schoonzoon, die er hun tweede zoontje gingen ophalen. Land en bevolking bevielen ons zo goed dat we er dit keer met z’n allen heen gaan!

Riki Korsbo Zwart

Goedkoper

Wij hebben vliegtickets geboekt naar de VS, want in de zomer gaan we er vier weken rondreizen. Speurend op internet heeft het ons enorm verbaasd dat een site als expedia.nl veel duurdere tickets aanbiedt dan z’n broertjes expedia.de of expedia.co.ukWij hebben uiteindelijk geboekt bij de Britse site en vliegen met British Airways vanaf Düsseldorf via Londen naar Las Vegas en enkele weken later van New York terug naar Düsseldorf voor slechts 480 euro per ticket!

E. Winselaar en A. Frik

Mooi Europa

Bijzonder jammer is het dat de gevestigde reisbureaus in Nederland zo weinig aandacht hebben voor Europese bestemmingen als Kroatië, Montenegro en Macedonië. Op dit moment durven alleen Holland International en Id Riva het aan om het hele seizoen reizen aan te bieden naar deze prachtige landen.

Bert Douma
http://www.telegraaf.nl/reiskrant/57999 ... tml?p=25,1
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Thailand uw droomland

#2 Bericht door prajak » zaterdag 16 januari 2010, 15:35

Balkonia ! Mensen die weinig centen hebben voor vakantie gaan naar Balkonia of naar Rundumhausen. Ooit hoorde ik iemand zeggen "We hebben een leuk vakantie-appartement gevonden, een 500 km noordelijk van Parijs". Dat is pas een goeie !

Een pension in Lochem kan natuurlijk ook..... Heus, er gaat niets boven Lochem !

serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door serpay » zondag 17 januari 2010, 01:40

Alleen om er te komen, zit je wel eventjes opgevouwen in een vliegtuig. Gelukkig begint de KLM nu met economy-plus: iétsje meer betalen voor een béétje meer beweegruimte. Een goed idee, wat mij betreft.
evergreen of gewoon een andere maatschapij en je vliegt beter voor minder geld.
nee KLM betekend nog steeds voor mij K..t Luchtvaart Maatschappij.
Alfisti rebeli

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door elst99 » zondag 17 januari 2010, 09:02

Prajak wat heb je met Lochem? Persoonlijk ken ik het zeer goed, leuke plaats een lekker bruincafé bij de kerk en natuurlijk de Witte Wieven. Niks mis mee!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door prajak » zondag 17 januari 2010, 10:46

Lochem ken ik uit een liedje van Wim Sonneveld. De titel: iets van "water bij de wijn".

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door prajak » zondag 17 januari 2010, 10:59

Zo'n jongen nou als Piet, een intellectueel
Hij had niet zoveel eisen, hij wou niet eens zo veel
Gewoon een beetje reizen, de Balkan door of zo
Of één keer met een vrachtboot naar de Golf van Mexico

Maar Ansje z'n verloofde, die zei: "Da's niks gedaan
Je moet solliciteren, hier staat een goeie baan"
Ze had gelijk en dus zei Piet
"Nou dan maar niet"

Zoals wij allemaal, dat ligt zo in de lijn
Je doet gewoon een beetje water bij de wijn

't Bedrijf was heel dynamisch, en Piet was creatief
Vakantie van drie weken, hij zei: "Oh asjeblief"
Oh, laten we gaan trekken, Zuid-Spanje door of zo
Of met een IT vliegtuig naar de Golf van Mexico"

Maar Ansje zei: "Da's onzin, de kinderen gaan mee
Jan-Kees is wagenziek en Loes allergisch voor de zee"
Ze had gelijk en dus zei Piet
"Nou dan maar niet"

Zoals wij allemaal en Lochem is ook fijn
Je doet gewoon een beetje water bij de wijn

Maar op een keer in juni, gewoon maar zo op straat
Ontmoette hij Heleentje, ze kwam vijf jaar te laat
Ze was zo heel erg anders, ze was niet zo maar zo
Ze had in haar figuur de hele Golf van Mexico

Hij kon zo met haar meegaan, ze was van hem alleen
Maar ja, hij had de kinderen, en weggaan is gemeen
Zo zat dat dan en dus zei Piet
"Ik kan 't niet"

Zoals wij allemaal, dat is bekend terrein
Je doet enorme scheuten water bij de wijn

't Ging in de sector goed, en Piet klom langzaam op
Hij legde soepcontacten, hij was haast in de top
Jan-Kees moest gaan studeren, ze wouen oliestook
Hij werkte heel de zaterdag, en zondag 's avonds ook

Als resultaat kreeg Ansje een Persianer pad
En hij een grote maagzweer, ziezo, en dat was dat

En toen 'ie in' t ziekenhuis hoorde dat zijn zwager Gerard
Hoofd was geworden van de soepsector in plaats van hij
Nam 'ie de bijbel en las: "Alles is ijdelheid"
Dat was de Prediker die dat zei

Die had gelijk en dus zei Piet
"Nou dan maar niet"

Zoals wij allemaal, dat ligt zo in de lijn
Je doet alweer een tikkie water bij de wijn

De kinderen zijn de deur uit, Piet zit alleen met Ans
In een verzorgingsflatje, ze drinken jus d'orange
Ze kijken televisie, ze vinden 't maar zo-zo
Soms is er in 't nieuws een stukkie Golf van Mexico

Dan zegt hij: "Ik had daar altijd zo graag eens heen gegaan"
En Ans zegt: "Als je fut gehad had, dan had je 't wel gedaan"
En toen zei Piet: "Zo is 't maar net"
"Ik ga naar bed"

La la la la lala en dan komt Magere Hein
Die doet 't laatste scheutje water bij de wijn

===

Met grote dank aan Wim Sonneveld.

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Rene » zondag 17 januari 2010, 11:42

Hij had de hulp van Jezus in moeten roepen. Hij veranderde water in wijn volgens de geschiedenis. :mrgreen:
Mooi gedicht. Het kan een goed therapeutisch effect hebben op twijfelaars. :D
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid

#8 Bericht door Sert » zondag 17 januari 2010, 14:59

prajak schreef:Balkonia ! Mensen die weinig centen hebben voor vakantie gaan naar Balkonia of naar Rundumhausen.
Ben ik ook ooit geweest, ligt vlakbij Hintergarten.

Ik von 'r geen hol an.

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid

#9 Bericht door Sert » zondag 17 januari 2010, 15:06

Ja ja...de vakantiebeurs.
...Curaçao... VS... Thailand... Curaçao... Italië... Verenigde Staten.... Nederlandse campings... Lissabon... Barcelona... Berlijn... Italië... Spanje... Frankrijk... Scandinavische landen... Slowakije... Griekenland... Turkije... Transsiberië Express... Australië.... Canada... Zuid-Frankrijk... Oostenrijk... Florida... Cariben... Veluwe
Kortom, weer een vakantie-bestemming artikel waarin de halve wereld opgenoemd wordt. Achterliggende boodschap: ga naar de vakantie beurs en laat je daar een bestemming aansmeren.
Deze televaag journalist gaat kennelijk naar de Cariben, waar dat ook moge zijn....

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”