welke stekkers/stopcontacten?

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
afra
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: welke stekkers/stopcontacten?

#1 Bericht door afra » maandag 11 januari 2010, 21:07

Volgens mij kun je je eigen bericht weghalen met "wijzig".
Verder nog iets grappigs met betrekking tot stekkers: wij hadden maar 1 wereldreisstekker mee.
Voordat we weer op doorreis gingen wilden we natuurlijk allemaal tegelijk iets laden. fototoestel, filmcamera, ds, mobiel.
Pas bij de laatste accomodatie zegt de jongste van 7: past het niet gewoon in het stopcontact? En ja hoor werkte gewoon.
Is dit altijd zo? en heb ik dus voor niets midden in de nacht de laders verwisseld :mrgreen:

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#2 Bericht door Esther » maandag 11 januari 2010, 21:11

Is mij ook overkomen Afra :mrgreen:

Zag op een gegeven moment dat de waterkoker op de kamer dezelfde stekker had als mijn gsm oplader :o En dus ook van de de andere opladers, dus ook camera ;)

Geloof dat alleen iets met "dikke" geaarde stekker niet kan. Dus laptop had niet gekund, maar die had ik toch niet mee.

Dus ja ik denk dat het altijd zo is, of wij hebben toevallig in hetzelfde hotel gelogeerd :lol:
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!

Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)

Esther
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door Esther » maandag 11 januari 2010, 21:14

klinkie schreef:Foutje, zie volgend bericht. (Weet niet hoe je dit moet verwijderen)
Hmm, zie je volgende bericht niet....

Je kan m idd verwijderen. Wijzig of ik geloof zelfs verwijderen. Weet ik zo 1,2,3 niet, moet dan eerst het scherm voor me zien.

Maar als het over stekkers en stopcontacten ging dan heb je je antwoord, en als je twijfelt een wereld stekker aanschaffen. Heb er één van €5,- bij de Kijkshop, voor die prijs kun je geen onzekerheden aanhalen, toch?
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!

Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Jeanette » maandag 11 januari 2010, 23:05

klinkie schreef:Foutje, zie volgend bericht. (Weet niet hoe je dit moet verwijderen)
Alleen de schrijver van het laatste bericht ziet een X waarmee het bericht verwijderd kan worden. De beheerder en de moderators kunnen alle posten verwijderen.
Nu heb ik op wijzig gedrukt en typ ik er nog onder dat de X achter de ! staat

joepattaya
Expat
Expat

#5 Bericht door joepattaya » dinsdag 12 januari 2010, 02:12

De meeste Nederlandse stekkers "werken" ook in Thailand.
Zelfs de randaarde stekkers.

De Thaise stekkers werken in de regel niet in Nederland (dat zijn dan die 2 rare platte schuifjes)

In Thailand kent men nu ook randaarde, althans zo zijn de stopcontacten, en dan krijg je een stekker met een extra pin.
Deze past NIET in alle Thaise stopcontacten.

Oppassen: de platte stekkers van bijvoorbeeld laders, passen wel in de Thaise stopcontacten, maar ze hangen er vaak een beetje losjes bij. Zorg dat ze goed kontakt maken.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

patriot
Moderator
Moderator

#6 Bericht door patriot » dinsdag 12 januari 2010, 05:46

afra schreef:Volgens mij kun je je eigen bericht weghalen met "wijzig".

Een bericht verwijderen doe je met een klik op het kruisje .

Patriot
.
Op dit http://www.thailandforum.nl forum staat ook heel veel info.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Duiker » dinsdag 12 januari 2010, 12:54

Nederlandse stekkers passen weliswaar in thaise stopcontacten, maar maken niet altijd goed contact. Alleen stekkers met een wat dikkere pen maken beter contact. Het blijft dus opletten of je lader werkt. En natuurlijk is het ene stopcontact niet het andere.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Pieter » dinsdag 12 januari 2010, 12:57

Duiker schreef:Nederlandse stekkers passen weliswaar in thaise stopcontacten, maar maken niet altijd goed contact. Alleen stekkers met een wat dikkere pen maken beter contact. Het blijft dus opletten of je lader werkt. En natuurlijk is het ene stopcontact niet het andere.
een oplader werk altijd en over ter wereld in een badkamer -contact voor een scheerapparaat

Pieter

Ben
Expat
Expat

#9 Bericht door Ben » dinsdag 12 januari 2010, 14:57

Pieter schreef:
Duiker schreef:Nederlandse stekkers passen weliswaar in thaise stopcontacten, maar maken niet altijd goed contact. Alleen stekkers met een wat dikkere pen maken beter contact. Het blijft dus opletten of je lader werkt. En natuurlijk is het ene stopcontact niet het andere.
een oplader werk altijd en over ter wereld in een badkamer -contact voor een scheerapparaat

Pieter
klopt maar wie een thaise aarde stekker heeft bv aan je lap toppie moet je 3 gaatjes hebben
en vaak zijn er maar 2 en kan je niet opladen .
Dan wip je even het afdekplaatje eraf en voilla het past weer :D :D

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#10 Bericht door Gardensafari » dinsdag 12 januari 2010, 16:55

joepattaya schreef: Oppassen: de platte stekkers van bijvoorbeeld laders, passen wel in de Thaise stopcontacten, maar ze hangen er vaak een beetje losjes bij.
Maakt niet uit, dat geldt voor alles wat met electriciteit heeft te maken in Thailand.
Je had eens moeten zien hoe de kerstlampjes op de patio waren vastgemaakt. Een NL-electricien zou er een hartaanval van krijgen.
Overigens werd die kerstverlichting opgehangen met oud en nieuw en niet met de kerst.
Met een glas bier in de hand heb ik ervan genoten, eerlijk waar.

Maar hoe de Thaise "installatiemethode" de natte tijd overleeft is mij een raadsel.
Heb het ook nog niet gezien, want dan werk ik in Holland.
Maar nieuwsgierig ben ik wel.....

En om de vraag te beantwoorden: bijna alle Hollandse stekkers passen in de Thaise variant van "stopcontact", alleen wiebelt het dikwijls, maar dat is een feature in Thailand.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door Farang Baa » woensdag 14 mei 2014, 16:59

Ik bump dit topic even omdat ik over minder dan drie weken naar Thailand vertrek en daar mijn telefoon goed en comfortabel wil kunnen opladen.

Tijdens mijn vorige vakantie is gebleken dat de stekker vaak losjes in de Thaise stopcontacten zat, waardoor het opladen soms tot gevaarlijke toestanden leidde. Mijn mobiel protesteerde zichtbaar als de stekker er niet keurig recht in zat.

Kan ik een reisstekker/opzetstuk voor Thailand kopen? Dat kan wat mij betreft ook als ik daar (Pattaya) ben, bv. in een Big C.
Wellicht een vreemde vraag, daar de Nederlandse stekker in principe compatibel is met het Thaise stopcontact. Ik wil echter dat ie altijd goed, stabiel vastzit. Vandaar.

RuudThai
Expat
Expat

#12 Bericht door RuudThai » woensdag 14 mei 2014, 17:15

De koperen klemmetjes in de stopcontacten waar jouw stekker met z'n ronde pootjes in moet, zijn van een dusdanig slechte kwaliteit dat na 1 x openbuigen ze niet meer terugveren en dus voor altijd geen goed contact meer maken. Een enkele uitzondering daargelaten. Dus je moet mazzel hebben.

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#13 Bericht door robin33 » woensdag 14 mei 2014, 17:24

Neem Altijd een Verleng/uitbreidingsblok mee wiebelt er maar 1 stekker

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#14 Bericht door robin33 » woensdag 14 mei 2014, 17:28

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Wat foto,s van het ouderlijk huis van mijn wederhelft.

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#15 Bericht door robin33 » woensdag 14 mei 2014, 17:28

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Wat foto,s van het ouderlijk huis van mijn wederhelft.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”