Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom
Moderator: Loempia
-
Mart
- Erelid

Bericht
door Mart » vrijdag 08 januari 2010, 12:08
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
-
Rene
- Volwaardig lid

Bericht
door Rene » vrijdag 08 januari 2010, 16:46
In Nederland zijn ze regelmatig van de pot gerukt. Vaak schaam ik me er voor ook NLer te zijn door dit soort idioterie. Deze stad staat zeer slecht aangeschreven als het om uitwassen gaat in die sfeer en ze weten niet hoe gek ze moeten doen om de inburgeringsplichtige buitenlanders te pamperen.
En oma ligt in haar volgescheten luier zonder koekje bij de koffie omdat het te duur is om dat goed te regelen. Schiet mij maar lek.
Ik ga zo eerst maar eens €830,- overmaken naar de IND-maffia en copulatiefoto's printen van ons 2tjes want ze willen het naadje van de kous weten heb ik net via de post binnengekregen. Het is te beschamend voor woorden.

Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.
-
prajak
- Volwaardig lid

Bericht
door prajak » vrijdag 08 januari 2010, 17:04
Het is te zot voor woorden ! Fase EEN van inburgeren is de FIETS nemen en ben je kreupel dan is er de elektrische fiets en de rolstoel en daarna pas de taxi.
Zag je vandaag de eerste meneer van Mokum, Cohen op TV ? Over de probleemjeugd die zoveel overvallen pleegt. Wat zegt meneer Cohen ? We moeten die jonge criminelen plukken ! Hoe dan wel ? WE ZULLEN ZE HUN NIKES AFPAKKEN ! Nou ja, daarvan valt toch je kunstgebit uit ! De softe benadering van jong tuig helpt niet. Hun Nikes afpakken. Het idee !.
Ruud Lubbers kreeg tig jaar terug vet kommentaar omdat hij jong tuig wilde heropvoeden en gebruikte het woord kampementen. Dat werd direct in verband gebracht met nazi-Duitsland en was bepaald een ongelukkig woord van hem. Hij bedoelde "niet meer gebruikte kazernes" en had dat dan ook moeten zeggen. Maar het idee was direct van de baan. En het gekke is, die aanpak bleek later in ander kader wel te werken.
-
RuudThai
- Expat

Bericht
door RuudThai » vrijdag 08 januari 2010, 18:04
Door dit soort idiote uitwassen scoort Wilders zo hoog. Gouda is nou niet zo groot dat je het niet op de fiets kunt doen. En ze hebben stadsbussen ook nog. En wát bang dat ze anders niet zullen komen! Ze moeten gewoon die cursus doen, anders geen Nederlanderschap of een vergunning tot verblijf voor 5 jaar. Dan jaarlijks verlengen tegen een extra vet tarief!
-
Jim
- Volwaardig lid

Bericht
door Jim » zaterdag 09 januari 2010, 02:24
zo gaat dat met subsidies.
het geld moet op anders krijgen ze volgend jaar minder.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
-
prajak
- Volwaardig lid

Bericht
door prajak » zaterdag 09 januari 2010, 04:23
Als je Thai wilt worden moet je ook de taal leren al hoeft dat niet perfect te zijn; praten en verstaan is al genoeg, er wordt geen schrijftest gedaan. Daarna moet je twee liederen kunnen zingen, het echte volkslied en het lied van de Koning. Maar daarvoor moet je eerst resident worden en dat kost naast een hap poen (ruim 2 ton) ook het doorstaan van controles op van alles en nog wat.
Nu is er wel een verschil. Je kunt als farang uit westerse landen in Thailand gemakkelijker een jaarvisum krijgen dan een Thai in NL.
-
dutch
- Expat

Bericht
door dutch » zaterdag 09 januari 2010, 04:52
Met een "retirements" visum ben je uitgesloten van residentie.

"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
-
Ben
- Expat

Bericht
door Ben » zaterdag 09 januari 2010, 05:10
dutch schreef:Met een "retirements" visum ben je uitgesloten van residentie.

Retirements zijn ook uitgesloten van belasting dutch

-
dutch
- Expat

Bericht
door dutch » zaterdag 09 januari 2010, 05:37
Ben schreef:dutch schreef:Met een "retirements" visum ben je uitgesloten van residentie.

Ik denk dat ik een meer dan nuttige bijdrage lever aan de Thaise economie
Maak er verder ook geen drama van ,maar vind het een raar besluit.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
-
jumbo
- Expat

Bericht
door jumbo » maandag 11 januari 2010, 04:09
dutch schreef:Ben schreef:dutch schreef:Met een "retirements" visum ben je uitgesloten van residentie.

Ik denk dat ik een meer dan nuttige bijdrage lever aan de Thaise economie
Maak er verder ook geen drama van ,maar vind het een raar besluit.
Inderdaad is 'belasting betalen' een criteria en dat is weer een controle (althans dat denken ze) op het inkomen van de aanvrager. Ik zou dus zeggen waarom niet openstellen voor pensionado's en daar ook een inkomensminimum aan verbinden en vervolgens al of niet belasten...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum