Titel "Global Finance minister of the year" voor Thailand

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
RuudThai
Expat
Expat

Titel "Global Finance minister of the year" voor Thailand

#1 Bericht door RuudThai » donderdag 07 januari 2010, 18:29

Uit The Nation van 7 januari:

Korn awarded finance minister of the year, Global and Asia-Pacific

Thai Finance Minister Korn Chatikavanij has been awarded "Finance Minister of the Year 2010" for both global and Asia Pacific regions by the Banker magazine of the Financial Times.
The London-based magazine selected the outstanding finance ministers for five regions including the Americas, Europe, Asia Pacific, Africa, and the Middle East.

Korn was first chosen to be the "Finance Minister of the Year" for the Asia Pacific region and was then given the global award respectively.

The magazine complimented the Thai minister on his financial management skills as he assumed the finance minister position of Thailand amid the economic stagnation. In addition, he was given credits for his contributions to promote and enhance financial and economic cooperation in Asean.

Other four finance ministers receiving the awards are Luis Carranza from Peru for Americas, Jacek Rostowski from Poland for Europe, Charles Koffi Diby from C๔te d'Ivoire (the Ivory Coast) for Africa, and Youssef Boutros-Ghali from Egypt for the Middle East.
-----------
Dan doet Thailand het klaarblijkelijk erg goed in de wereld op financieel terrein.
Wat ik al vermoedde want de Thaise baht blijft de laatste weken maar stijgen t.o.v. zowel dollar, euro als pond. Helaas! :( :cry: :evil:

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Titel "Global Finance minister of the year" voor Thailand

#2 Bericht door Pieter » vrijdag 08 januari 2010, 02:01

RuudThai schreef:Uit The Nation van 7 januari:

Korn awarded finance minister of the year, Global and Asia-Pacific

Thai Finance Minister Korn Chatikavanij has been awarded "Finance Minister of the Year 2010" for both global and Asia Pacific regions by the Banker magazine of the Financial Times.
The London-based magazine selected the outstanding finance ministers for five regions including the Americas, Europe, Asia Pacific, Africa, and the Middle East.

Korn was first chosen to be the "Finance Minister of the Year" for the Asia Pacific region and was then given the global award respectively.

The magazine complimented the Thai minister on his financial management skills as he assumed the finance minister position of Thailand amid the economic stagnation. In addition, he was given credits for his contributions to promote and enhance financial and economic cooperation in Asean.

Other four finance ministers receiving the awards are Luis Carranza from Peru for Americas, Jacek Rostowski from Poland for Europe, Charles Koffi Diby from C๔te d'Ivoire (the Ivory Coast) for Africa, and Youssef Boutros-Ghali from Egypt for the Middle East.
-----------
Dan doet Thailand het klaarblijkelijk erg goed in de wereld op financieel terrein.
Wat ik al vermoedde want de Thaise baht blijft de laatste weken maar stijgen t.o.v. zowel dollar, euro als pond. Helaas! :( :cry: :evil:
Laat die gast nou ook nog Nederlands bloed hebben ( 1/8 )

hoezo helaas.

ik werk en wordt betaald in Bath dus t.o.v. de Euro 8-) 8-) 8-)
Ik heb in december net aardige zak met geld naar Thailand overgemaakt
Tot nu toe goed gegokt.

De volgende crisis zal zijn dat de markten zoals die in Thailand nog verder zullen opgeblazen worden

en zeepbellen ploffen een keer is het niet volgend jaar dan is het wel een paar jaar later.

Gewoon degene met de grootste zakken met geld denken dat hier de komende periode
het meeste rendement te halen is.

Pieter 8-) 8-)

jumbo
Expat
Expat

#3 Bericht door jumbo » vrijdag 08 januari 2010, 03:15

Pieter schreef:en zeepbellen ploffen een keer is het niet volgend jaar dan is het wel een paar jaar later.
Zoals als een eerder aangehaald op dit en andere fora. Eens zul je gelijk hebben, maar als je het nou eens motiveert?????

Wanneer?? Over pakweg 7 jaar als de volgende cyclus zich aandient indien er zich geen gekke dingen voordoen zoals politieke of sociale omwentelingen....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Pieter » vrijdag 08 januari 2010, 03:35

jumbo schreef:
Pieter schreef:en zeepbellen ploffen een keer is het niet volgend jaar dan is het wel een paar jaar later.
Zoals als een eerder aangehaald op dit en andere fora. Eens zul je gelijk hebben, maar als je het nou eens motiveert?????

Wanneer?? Over pakweg 7 jaar als de volgende cyclus zich aandient indien er zich geen gekke dingen voordoen zoals politieke of sociale omwentelingen....

Zoals ik al zei ik werk en als ik het zou kunnen voorspellen zou ik niet meer hoeven werken

(hoewel sommige dat ook werk vinden)

ik denk dat de volgende crisis veel sneller komt dan de analisten voorspellen
de 7 jaren cyclus zou wel eens onverwacht een jaar of 4 kunnen duren.
De stijging gaat harder dus de zeepbel zal eerder groot zijn.

Natuurlijk moet je nu even wachten met Thailand zou ik zeggen persoonlijk :evil: :evil:
Iedereen weet wel waarom

motivatie: dat zegt mijn glazen bol :P :( :idea:

Maar landen als Maleisia Cambodja enzo voor de mannen met de centen ..

Pieter :mrgreen: :mrgreen:

Mart
Erelid
Erelid

#5 Bericht door Mart » vrijdag 08 januari 2010, 08:00

Pieter schreef: motivatie: dat zegt mijn glazen bol :P :( :idea:
Pieter :mrgreen: :mrgreen:
Heb je die van Tawan gekocht of gekregen :)
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”