Thaksin-soap goes on
Moderator: Loempia
-
- Expat
- Contacteer:
Re: Thaksin-soap goes on
Mijn hoop is een bloedloze staatsgreep.
Ik heb al eerder aangegeven dat ik denk dat Thailand niet rijp is voor democratie, en dat een sterke figuur beter is voor Thailand dan democratie.
En ik schat in dat een staatgreep binnenkort de enige manier is om geweld te vermijden.
Ik heb al eerder aangegeven dat ik denk dat Thailand niet rijp is voor democratie, en dat een sterke figuur beter is voor Thailand dan democratie.
En ik schat in dat een staatgreep binnenkort de enige manier is om geweld te vermijden.
- jumbo
- Expat
Ik denk dat het iedereen zijn hoop is.stevenl schreef:Mijn hoop is een bloedloze staatsgreep.
Eea zal afhangen van hoe snel de troonopvolging geregeld is ofwel hoelang de rouwperiode gaat duren. In die tijd zal niemand wat durven te ondernemen.
Indien er nog tijd is voor een verkiezing waar men verwacht dat de democraten sterker uit naar voren gaan komen dan is het leed geleden.... en zal de UDD zichzelf niet in de vingers willen snijden. Dus 2 cruciale momenten staan de Thai (en ons een beetje) op korte termijn te wachten.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
- vleespet
- Volwaardig lid
De boel afromen is niet meer als normaal zeg jij,maar volgens mij heb je het artikel niet goed gelezen,het verschil met de buurlanden is 13 maal zo groot.En die sleutel is er overigens wel,je moet alleen willen delen.jumbo schreef:Ik ben geen SP-erRuudThai schreef:[Rijken houden elkaar altijd een hand boven het hoofd, ook al zijn ze het politiek oneens! Dat moet een SP-er toch weten!
Vergelijkende cijfers met 30 jaar geleden vind ik niet bijster interessant, toen was Thailand nog niet eens democratisch in Westerse ogen.
Nu is Thailand wel democratisch?? In welk Thailand woon jij???
Ruud, ik verwees niet voor niets naar de kniesoor en vwb de vergelijking gaat het om investeringen en infrastructuur, het is er nu allemaal wel en daardoor is de pot groter geworden.
Dat de rijken (lees voorlopers, investeerders, zakenmensen en risicolopers) de boel afromen is niet meer als normaal. Je kan de boel nou eenmaal niet eerlijk verdelen, daar bestaat geen sleutel voor.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau
- jumbo
- Expat
Er is niemand die zijn winst uit onderneming wil delen met anderen, geef mij maar eens aan wie of waar dat gebeurdvleespet schreef: De boel afromen is niet meer als normaal zeg jij,maar volgens mij heb je het artikel niet goed gelezen,het verschil met de buurlanden is 13 maal zo groot.En die sleutel is er overigens wel,je moet alleen willen delen.
Verschil met de buurlanden is 13 maal zo groot? Welke buurlanden??
Laos, Cambodia, Myanmar?? Denk jij dat er 1 cijfer of getal wat die landen over de interne verhoudingen (lees weggesluiste rijkdommen naar huidige dictators) naar buiten brengen correct is??
Dan wordt het tijd dat je voortaan een gewoon petje opzet als je gaat zonnen..

Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
- RuudThai
- Expat
Takkie moet in het nieuws blijven anders wordt hij snel vergeten, dus kwettert hij op z'n Twitterding dat hij half volgend jaar terugkomt.
Thaksin says he will return to Thailand by middle of next year
Former prime minister Thaksin Shinawatra said on his Twitter page Wednesday that he would return to Thailand no later than the middle of next year.
He was answering a question posted by a fan as to when he would return to Thailand.
"I think it's no later than the middle of next year," Thaksin replied.
The Nation 30-12-2009
Former prime minister Thaksin Shinawatra said on his Twitter page Wednesday that he would return to Thailand no later than the middle of next year.
He was answering a question posted by a fan as to when he would return to Thailand.
The Nation 30-12-2009
- vleespet
- Volwaardig lid
Nog even wachten dus,het is weer tijd voor een socialer beleid.Voor zo`n 5000 hmongs komt het jammer genoeg te laat.RuudThai schreef:Takkie moet in het nieuws blijven anders wordt hij snel vergeten, dus kwettert hij op z'n Twitterding dat hij half volgend jaar terugkomt.
The Nation 30-12-2009
- RuudThai
- Expat
Hahaha, lamenielachûh, Takkie een socialer beleid voeren? Ja, in z'n eigen zak misschien.vleespet schreef:Nog even wachten dus,het is weer tijd voor een socialer beleid.Voor zo`n 5000 hmongs komt het jammer genoeg te laat.
Het afgelopen jaar hebben miljoenen van de allerarmste Thais een cheque van 2000 baht gekregen, ondanks de kredietcrisis. De minimumlonen zijn verhoogd, er is gesleuteld aan het onderwijs om dat gratis te krijgen (is nog in parlementaire behandeling dacht ik) en er wordt getracht om de werkloosheid zo laag mogelijk te houden.
Als binnenkort (proces wordt half januari hervat) dan ook nog de door corruptie verkregen 76 miljard baht van Takkie definitief wordt geconfisceerd door de Thaise Staat, dan kunnen ze nog eens cheques gaan uitdelen en daarbij vertellen dat dat geld door Takkie gestolen was van het volk en nu wordt teruggegeven door de regering Abhisit.

En dacht je nou werkelijk dat de Hmong onder Takkie een ander lot hadden ondergaan? Diens partij heette niet voor niets "Thai Rak Thai" (Thais houden van Thais), en wat niet-Thai was kon opsodemieteren. En als ze wel Thai waren maar geen voorbeeld-Thai werden ze ook afgevoerd. Zie de 2500 doden door de War On Drugs en de tenminste 85 doden in het Tak Bai incident.
Ik vind het overigens wel een foute beslissing van deze regering om de Hmong na zoveel jaar in een vluchtelingenkamp te hebben geaccepteerd, nu zonder meer de grens over te zetten.
Nederland had er vast wel wat opgenomen, als uitgenodigde vluchteling. Net zoals eerder (in 2001) is gebeurd met een paar honderd Birmezen (meestal Karen en Mon), die ook uit Thaise vluchtelingenkampen kwamen.
- vleespet
- Volwaardig lid
Ik ben blij dat je er om kunt lachen,volgend jaar wordt het werkelijkheid,die kansloze actie om de bevolking achter zich te krijgen met een paar bathjes is mislukt,een meerderheid van de bevolking is deze regering spuugzat.
- RuudThai
- Expat
Thaksin laat weer eens van zich horen:
Thaksin: Politics is a fish story
Published: 9/01/2010 at 03:48 PM Bangkok Post
Fugitive former prime minister Thaksin Shinawatra on Saturday afternoon phoned in to talk to the children joining the Children’s Day celebration at a hotel in Chiang Mai, telling them that they should not listen to political story as it’s a fish story.
The event was held by the red-shirt people group in the province.
Thaksin said children should listen to their parents but do not believe in political story as it involves mostly with untrue thing.
“The current government is also a liar and thus children should not listen to it”, Thaksin said.
He suggested children acquire information on interesting issues from the Internet instead.
He said the children must use their brains to fight against the existing injustice.
---------
Ongelooflijk: wat een liederlijke laagheid om kinderen te betrekken in je wanhopige pogingen om de macht terug te grijpen in Thailand. Hij zinkt steeds dieper.....

Thaksin: Politics is a fish story
Published: 9/01/2010 at 03:48 PM Bangkok Post
Fugitive former prime minister Thaksin Shinawatra on Saturday afternoon phoned in to talk to the children joining the Children’s Day celebration at a hotel in Chiang Mai, telling them that they should not listen to political story as it’s a fish story.
The event was held by the red-shirt people group in the province.
Thaksin said children should listen to their parents but do not believe in political story as it involves mostly with untrue thing.
“The current government is also a liar and thus children should not listen to it”, Thaksin said.
He suggested children acquire information on interesting issues from the Internet instead.
He said the children must use their brains to fight against the existing injustice.
---------
Ongelooflijk: wat een liederlijke laagheid om kinderen te betrekken in je wanhopige pogingen om de macht terug te grijpen in Thailand. Hij zinkt steeds dieper.....

- vleespet
- Volwaardig lid
Ongelooflijk: wat een liederlijke laagheid om kinderen te betrekken in je wanhopige pogingen om de macht terug te grijpen in Thailand. Hij zinkt steeds dieper..... Ik vind dit nog wel meevallen,ik ken mensen die een vliegveld bezet houden om de macht te grijpen.
-
- Volwaardig lid
We kennen ook mensen die argeloze markt kooplui in Bangkok afschieten
- RuudThai
- Expat
Bij The Nation hebben ze, net als vaak bij de Teleraaf, zeker even niks te doen; allerlei vermakelijke en minder vermakelijke speculaties onder het kopje:
THAKSIN'S JUDGEMENT DAY
On the ropes
Zie: http://www.nationmultimedia.com/2010/01 ... 120283.php
THAKSIN'S JUDGEMENT DAY
On the ropes
Zie: http://www.nationmultimedia.com/2010/01 ... 120283.php
- RuudThai
- Expat
Even een update in deze soap:
UAE asks Thaksin to leave
Published: 13/03/2010 at 03:58 PM
Online news: Local News Bangkok Post
Convicted former prime minister Thaksin Shinawatra has been asked to leave Dubai by the government of the United Arab Emirates, a Thai foreign affairs spokesman confirmed on Saturday.
“A high ranking government official of the UAE has confirmed that the fugitive ex-premier has been asked to leave the UAE for having violated an agreement that he would not use the country as base for his political activities,” Panich Vikitsreth, assistant to Foreign Minister Kasit Piromya said.
The UAE has sent a signal to Thaksin to stop using it as his political base and causing problems for Thailand and to leave the country, Mr Phanich said.
He had no idea when Thaksin would leave the UAE or where he would go. But if his ministry learns his whereabouts and if Thaksin uses that particular country as political base, the government of that country will be asked to follow the decision made by the United Arab Emirates.
"Wherever he goes, we hope that country will not let themselves be used as a platform from which he can conduct his political activities," Foreign Ministry's spokesman Thani Phongpakdi said on Saturday.
On Saturday morning, Thaksin denied via his Twitter page that he was being expelled by the UAE. He wrote he was leaving the Mideast to meet his two daughters in Europe.
"Thank you for your dedication.... I want to give my support to the people in the North," he told his followers on Twitter Saturday, before announcing that he was about to fly from Dubai to Europe to see his two daughters.
The Shinawatra family left the country ahead of this weekend's rally by supporters of Thaksin. The fugitive's two daughters left Bangkok on Wednesday and are currently in Switzerland. Their mother and brother left for Hong Kong at about the same time.
Kan Thaksin zomaar naar Zwitserland? Er loopt toch een internationaal arrestatiebevel tegen hem? Hj zal daar wel profiteren van het bankgeheim en misschien wat centjes ophalen om de demonstrerende roodhemden te betalen...
UAE asks Thaksin to leave
Published: 13/03/2010 at 03:58 PM
Online news: Local News Bangkok Post
Convicted former prime minister Thaksin Shinawatra has been asked to leave Dubai by the government of the United Arab Emirates, a Thai foreign affairs spokesman confirmed on Saturday.
“A high ranking government official of the UAE has confirmed that the fugitive ex-premier has been asked to leave the UAE for having violated an agreement that he would not use the country as base for his political activities,” Panich Vikitsreth, assistant to Foreign Minister Kasit Piromya said.
The UAE has sent a signal to Thaksin to stop using it as his political base and causing problems for Thailand and to leave the country, Mr Phanich said.
He had no idea when Thaksin would leave the UAE or where he would go. But if his ministry learns his whereabouts and if Thaksin uses that particular country as political base, the government of that country will be asked to follow the decision made by the United Arab Emirates.
"Wherever he goes, we hope that country will not let themselves be used as a platform from which he can conduct his political activities," Foreign Ministry's spokesman Thani Phongpakdi said on Saturday.
On Saturday morning, Thaksin denied via his Twitter page that he was being expelled by the UAE. He wrote he was leaving the Mideast to meet his two daughters in Europe.
"Thank you for your dedication.... I want to give my support to the people in the North," he told his followers on Twitter Saturday, before announcing that he was about to fly from Dubai to Europe to see his two daughters.
The Shinawatra family left the country ahead of this weekend's rally by supporters of Thaksin. The fugitive's two daughters left Bangkok on Wednesday and are currently in Switzerland. Their mother and brother left for Hong Kong at about the same time.
Kan Thaksin zomaar naar Zwitserland? Er loopt toch een internationaal arrestatiebevel tegen hem? Hj zal daar wel profiteren van het bankgeheim en misschien wat centjes ophalen om de demonstrerende roodhemden te betalen...

Laatst gewijzigd door RuudThai op zondag 14 maart 2010, 03:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Expat
Wat is dit nu Ruudthai. Ik ben toch wel gewend dat jij beter leest dan je hier toont.
Thaksin is niet in Zwitserland maar zijn dochter.
Of wil je wederom een aantal reacties over je af roepen.
N.
N.
I am not in Thailand but Thailand is in me
- RuudThai
- Expat
Sorry, ik had het bericht gelezen dat hij in Zwitserland zit bij zijn dochters, maar dat stond weer niet in het door mij geplaatste nieuwsitem. Bij deze alsnog het betreffende bericht:chaiyaphum schreef:Wat is dit nu Ruudthai. Ik ben toch wel gewend dat jij beter leest dan je hier toont.
N.
Thaksin makes phone-in to address protesters
Former prime minister Thaksin Shinawatra made a phone-in to address the red-shirt protesters at the Pan Fah Bridge at 8:45 pm Saturday night.
In his five-minute talk, he thanked the protesters for showing up in high number.
Thaksin said the country was still under the military rule and the government was backed by "ruling elites".
Thaksin said he was not in Cambodia but he was in Europe with his daughters.
He said he would make another phone call to talk to the red-shirt protesters on Sunday.
The Nation
Het blijft raar dat een veroordeelde crimineel zomaar een phone-in kan houden. Ik zie Willem Holleeder al een toespraak willen houden voor een Nederlands radio- of tvstation o.i.d.

Overigens zie ik nu net dat het toch al in het vorige bericht stond. Even goed lezen chaiyaphum!