Einde ED visa in zicht ?

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Einde ED visa in zicht ?

#16 Bericht door prajak » woensdag 30 december 2009, 17:29

Wereldburger, je hebt de essentie van mijn verhaal niet meegekregen. Je wilt hier wonen en moet DUS voldoen aan de voorwaarden. Dat de politie jouw papieren nakijkt is volstrekt normaal; dat overkomt me al als ik 50 km van mijn huis naar Udon rijd. Daar zitten wegcontroles en ik zal mijn paspoort daar moeten tonen en men kijkt de visumstempels na. Heel normaal, ook in NL. Dat je daar meer achter zoekt is jouw hersenspinsel. Leer er mee leven, je bent in een ander land dan NL en je bent buitenlander en gast. Dat schijn je niet te beseffen. Jammer. Beschuldig me niet dat ik regels maak. Voor mij ben je welkom. Van mij mag je blijven. Maar volg de regels. Ben je nu weer wat blijer ?

joepattaya
Expat
Expat

Re: Einde ED visa in zicht ?

#17 Bericht door joepattaya » donderdag 31 december 2009, 04:44

Wereldburger in Thailand schreef: Vorige week nog meegemaakt dat "Tourist Police" (what's in a name} mijn workpermit kwam controleren, op zoek naar geld, terecht of onterecht. Zij zijn daar niet toe gerechtigd en dat heb ik ze even minnetjes medegedeeld. Ze struinen de hele buurt of naar een "Eindjaarsbonus". Waarschijnlijk komt dat me in de toekomst wel ergens duur te staan :evil: , maar recht is recht. Zal wel weer worden afgedaan als eigen schuld omdat een Thais gezichtsverlies heeft geleden :mrgreen: .
Het is slechts mijn bedoeling om een reeel beeld te scheppen over het werkelijke Thailand om eventuele toekomstige LOS-gangers te waarschuwen dat Thailand ook zijn nadelen heeft.
In mijn dorp is het schering en inslag dat "politiefunctionarissen" je papieren controleren; het liefst op momenten dat je deze niet bij je hebt. In mijn dorp wordt veel gebruik gemaakt van police volunteers (Thai en buitenlander) bij politie controles. De vrijwilligers hebben absoluut geen recht en macht om maar ook iets uit te voeren en je mag zonder meer weigeren om mee te werken aan een papieren controle. Vraag altijd naar een 'echte' politiefunctionaris en deze jongens sturen je vaak door zonder te kijken.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”