kunst knie operatie in korat

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

kunst knie operatie in korat

#1 Bericht door Jim » dinsdag 15 december 2009, 03:28

gezien de gemiddelde leeftijd op dit forum zal iemand dit best kunnen weten ;)

meh moet een nieuwe knie omdat het kraakbeen versleten is.
waar kan dit goed (en liefst ook goedkoop) gedaan worden?
enne... raakaa tauraai ongeveer?

de genen met tijd en energie over mogen trouwens gerust een hulpfonds oprichten :mrgreen:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

jumbo
Expat
Expat

Re: kunst knie operatie in korat

#2 Bericht door jumbo » dinsdag 15 december 2009, 04:53

Jim schreef:gezien de gemiddelde leeftijd op dit forum zal iemand dit best kunnen weten ;)

de genen met tijd en energie over mogen trouwens gerust een hulpfonds oprichten :mrgreen:

kraakbeen kan volgens mij ook geregenereerd worden met de juiste medicatie
zelfs oefening baart in dit geval kunst
effe googelen
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

dutch
Expat
Expat

#3 Bericht door dutch » dinsdag 15 december 2009, 08:39

Jim schreef:gezien de gemiddelde leeftijd op dit forum zal iemand dit best kunnen weten ;)

Wil je eerst even je belasting gegevens.je medische dossier en je pincode hier openbaar maken (oh ... en ook het saldo van je bankrekening(en) anders beginnen we er niet meer aan.
Al die vragen die dan weer op je afkomen .Beter meteen goed geregeld,niet ???? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ;) ;) ;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Jim » dinsdag 15 december 2009, 08:50

tja, a good deed never goes unpunished ;)
jumbo schreef: kraakbeen kan volgens mij ook geregenereerd worden met de juiste medicatie
zelfs oefening baart in dit geval kunst
effe googelen
ok, ik zal ff zoeken.
ze ziet sowieso heel erg tegen een operatie op, dus als het met medicijnen op te lossen is zou dat wel mooi zijn.

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Jim » dinsdag 15 december 2009, 09:19

ik heb iets gevonden over glucosamine.
ziet er veel belovend uit.

straks maar even kijken wat de dokter er van zegt en of het hier uberhaupt te krijgen is .

jumbo
Expat
Expat

#6 Bericht door jumbo » dinsdag 15 december 2009, 09:28

Jim schreef:ik heb iets gevonden over glucosamine.
ziet er veel belovend uit.

straks maar even kijken wat de dokter er van zegt en of het hier uberhaupt te krijgen is .
is hier (thailand) te krijgen en is inderdaad wat de artsen normaliter voorschrijven
heb wel een sitje voor je indien gewenst

Mart
Erelid
Erelid

#7 Bericht door Mart » dinsdag 15 december 2009, 10:16

dutch schreef:
Wil je eerst even je belasting gegevens.je medische dossier en je pincode hier openbaar maken (oh ... en ook het saldo van je bankrekening(en) anders beginnen we er niet meer aan.
Al die vragen die dan weer op je afkomen .Beter meteen goed geregeld,niet ???? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ;) ;) ;)
En niet vergeten, kopie aankomst kaart, trouwakte, geboortebewijzen, BSN , vervaldatum paspoort, naam en adres schoonfamilie, contact adressen in NL :o :o :o :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

jumbo
Expat
Expat

#8 Bericht door jumbo » dinsdag 15 december 2009, 10:39

Mart schreef:
dutch schreef:
En niet vergeten, kopie aankomst kaart, trouwakte, geboortebewijzen, BSN , vervaldatum paspoort, naam en adres schoonfamilie, contact adressen in NL :o :o :o :lol:
Wat heeft een band uit Volendam met alles van doen, de rest kan ik wel begrijpen, maar dat slaat alles

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door prajak » dinsdag 15 december 2009, 10:58

Ik heb een versleten heup en dat is iets anders dan een knie. Zo, dat was een open deur. Wat ik gemeen heb met de schrijver is dat je met versleten heup of knie geen deuren meer kunt intrappen, zelfs geen open deuren.

Ik stond op het punt me in Rama ziekenhuis Khon Kaen te laten opereren (5 k euro) want glucosamine helpt bij mij niet. Toen kreeg ik uit de USA gezonden Move Free Advanced van een bedrijf met de naam Schiff. Op de doos staan de zere plekken aangestreept en daar zit heup en knie bij. Voet, schouder, hand en elleboog ook.

Binnen twee weken succes. Darna zond mijn zuinig aangelegde broer me Move Free van het bedrijf Kirkland en binnen twee weken was de pijn terug. Kirkland stopt iets minder glijmiddel in zijn pillen en is dus goedkoper. Overigens, het belangrijkste bestanddeel van die pillen is visgraat ! Het maakt een stevig glijmiddel aan als buffer tegen de schokken.

Voor 90 pillen Schiff betaal je 17,50 dollar maar eer het hier is ben je per pil een halve euro kwijt. Drie per dag, reken uit wat het per jaar kost maar pijn is erger en op mijn 63e een nieuwe heup betekent tijdens mijn leven er nog in laten spijkeren..... Dus probeer ik die operatie uit te stellen.

Tenminste EEN lid uit dit forum gebruikt het ook (voor familie) en zodra de familie de USA verlaat zal ik met hem overleggen gezamenlijk in te kopen. Dat spaart porto, want de is duurder dan de pillen zelf.

Helpen ze ? Bij mij wel. Ik voel de rommel nog kraken maar de ergste pijn is weg. Ik gebruik geen pijnstillers meer. Bij een ander hoeft het niet zo te werken. We zitten niet allemaal hetzelfde in mekaar.

Mart
Erelid
Erelid

#10 Bericht door Mart » dinsdag 15 december 2009, 11:19

jumbo schreef:
Mart schreef:
dutch schreef:
Wat heeft een band uit Volendam met alles van doen, de rest kan ik wel begrijpen, maar dat slaat alles
:o :o :? :? Het burgerservicenummer (BSN) is een persoonsnummer en vervangt het sofi-nummer per 26 november 2007. :o :o

Kan ook zijn Bond Sonder Naam , Band Sonder Naam :lol: :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door prajak » dinsdag 15 december 2009, 16:29

BZN is die beroemde band die is gestopt. Ik heb hun laatste dvd met de tranen en het was ontroerend. En nu zie ik de leader weer zingen....

BSN is Burger Service Nummer. Dat was vroeger het Fiscaal Nummer. Dat laatste woord was nog te begrijpen. Het was jouw registratie in de computer van de Nationale Belasting Gaarder.
Burger Service Nummer ... wat is dat ? Betekent dit dat de overheid service verleent aan de burger ? La me niet lachen...... Het is een nieuwe variant van Big Bro. En straks die autoheffing, en de mobieltjes, effe een uitstapje maken is er niet meer bij. Blij dat ik hier ben, en redelijk anoniem voor de overheid.

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door Jim » woensdag 23 december 2009, 10:20

kleine update:

het kraakbeen is dermate versleten (bot op bot) dat er niets meer te regeneren valt.
operatie kost 100k en de nieuwe knie zal dan 25 jaar mee gaan.

mijn zwager(s)(innen) zijn opeens vergeten wat het begrip gatanjoe ook al weer inhoud en geven niet thuis.
had ook eigenlijk niet anders verwacht.

maar wie het laatst lacht, lacht het best want geen enkele hoeveelheid tamboen zal ze van hun baab kunnen bevrijden :D :lol:

na een weekje ziekenhuis moet meh weer wat rond kunnen hobbelen (de koeien uitlaten)

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door Jeanette » woensdag 23 december 2009, 12:22

Een dikke €2000,- dus. Weet je dat je hier moeite hebt om sowieso de prijs te vinden?

http://www.maasstadziekenhuis.nl/Afdeli ... _kunstknie

Tja, je zou je natuurlijk door een goed verzekerde farang aan kunnen laten rijden? :o 8-) :o

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door Jim » woensdag 23 december 2009, 12:41

helaas ben ik de enige (hopelijk goed verzekerde) farang in de wijde omtrek.
mijn vrouw zal het waarschijnlijk niet op prijs stellen als ik op schoonmoeder inrijd.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#15 Bericht door prajak » woensdag 23 december 2009, 16:18

Met slechts een ton baht kosten kom je er genadig vanaf ! Mijn heup gaat meer kosten terwijl een kunstknie veel ingewikkelder is.

Welk ziekenhuis heb jij ? En heb je referenties van andere farang ? Heb je een dexascan laten maken om na te kijken of er ook sprakje is van botontkalking ? Dat laatste kan de genezing ernstig belemmeren.

Sorry, ik wil je niet bang maken. Maar kreeg dat advies uit NL.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”