Hoe gek gaat het worden ?

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
joepattaya
Expat
Expat

Re: Hoe gek gaat het worden ?

#16 Bericht door joepattaya » zaterdag 12 december 2009, 06:33

greenthaiway schreef:
Joepattaya:
Prajak en ondergetekende zijn ervaringsdeskundigen wat Imm Office Nong Khai betreft.
Jij ook?
Pas als je er bent geweest begrijp je de ergenis...
Je hebt volkomen gelijk, sorry.
Helaas valt er over de immigratie kantoren in de provincie Chonburi niets te melden; schijnbaar hebben ze (immigratie officieren en ook hun clientele) hun zaakjes wel voor elkaar :evil:
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#17 Bericht door prajak » zaterdag 12 december 2009, 06:45

Ik ben het ook niet met Joep eens. Er zijn in NK EXTRA regels gekomen en dat niet omdat alle klanten er met de pet naar gooien doch omdat er een paar zijn die dat wel doen en die verpesten het voor de mensen zoals ik en Greenthaiway en de farang in kwestie die hun rommel wel goed in orde hebben. NK staat al jaren bekend als "lastig" en is ook in thaivisa dot com besproken. Er is nota bene een hele crew vervangen na klachten tot in headoffice Bangkok aan toe.

Maar als er ook fraude opduikt bij andere kantoren dan gaan ook daar de regel strakker aangetrokken worden. Terecht, zeg ik dan, maar lastig voor de mensen van goede wil.

dutch
Expat
Expat

#18 Bericht door dutch » zaterdag 12 december 2009, 07:15

Dat je je aan de regels moet houden, dat is duidelijk.
Dat er extra eisen door plaatselijke immigratie diensten worden opgesteld dat kan ik,met jouw verklaring erbij,ook nog begrijpen.
Echter....dat immigratie zou (kunnen) bepalen op welk van de (ik geloof 12/13 verschillende) visa groepen iemand zich zou moeten aanmelden ???
Weet je zeker dat ALLE informatie die je kennis heeft gegeven correct is?
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#19 Bericht door prajak » zaterdag 12 december 2009, 09:19

Ja. Al jaren een ret visum, al jaren gehuwd, al jaren meer dan een mio inkomen, al jaren een mio per jaar in de bank from abroad. Wat is er nieuw ? Afgelopen jaar een huis gekocht, uiteraard op zijn vrouw's naam.

Nog iets vreemds. Als je VOORAF op de Imm hier een afspraak laat maken door een visumkantoor dan ben je voor alle soorten visa ineens klaar, vijf minuten en weer buiten. Zelfs farang die geen geld in de bank hebben maar pinnen uit een buitenlandse rekening. Dat zou toch tijd moeten vergen.

Ach, mijn oren worden minder. Ik hoor niets eens meer iets rinkelen, af en toe.

joepattaya
Expat
Expat

#20 Bericht door joepattaya » zaterdag 12 december 2009, 11:26

prajak schreef:Ik ben het ook niet met Joep eens. Er zijn in NK EXTRA regels gekomen en dat niet omdat alle klanten er met de pet naar gooien doch omdat er een paar zijn die dat wel doen en die verpesten het voor de mensen zoals ik en Greenthaiway en de farang in kwestie die hun rommel wel goed in orde hebben. NK staat al jaren bekend als "lastig" en is ook in thaivisa dot com besproken. Er is nota bene een hele crew vervangen na klachten tot in headoffice Bangkok aan toe.

Maar als er ook fraude opduikt bij andere kantoren dan gaan ook daar de regel strakker aangetrokken worden. Terecht, zeg ik dan, maar lastig voor de mensen van goede wil.
Dream on Prajak, op elk immigratie kantoor wordt de hele crew eens in de zoveel jaar stapsgewijs vervangen. In Pattaya scihuift de hele bende elke 6 maanden op naar een hoger nivo in de hierarchie, evenals in Sri Racha. Waar ik een poos lang bij het verversen van mijn visum, steeds opgevangen werd door het opperhoofd met een bakkie koffie. Ik ken iemand in het Noorden van het land, die op zich ook heel weinig moeite heeft met de immigratie-piepels aldaar; neemt regelmatig de mensen mee voor de lunch (kost hem misschien 100 baht) en geeft steevast 1000 baht als beloning op het moment dat hij zijn verlenging overhandigt krijgt.
Sinds de openingen van nieuwe immigratie kantoren kun je er van uit gaan dat zo goed als elk immigratie kantoor 'ververst' is.

Wij moesten voor onze studenten een poos geleden ook een serie foto's inleveren van huis, huis in straat, student voor het huis, student bij het straatnaam bordje, kortom een heel plakboek. Op dit moment neemt men weer genoegen met huurcontracten, huisboeken of zelfs alleen maar een business card van het hotel, totdat er weer een onverlaat misbruik maakt van de situatie en dan worden weer wat regels aangescherpt.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Soi 24
Expat
Expat

#21 Bericht door Soi 24 » zaterdag 12 december 2009, 12:58

Ach 's-lands wijs 's-lands eer, misschien een idee om eens wat mooie kerstpakketjes te gaan uitdelen op NK Immigrationoffice............ ;) :mrgreen:
"There are no facts, only interpretations."
- Friedrich Nietzsche (1844-1900)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#22 Bericht door prajak » zaterdag 12 december 2009, 15:56

Ik zal de tip van soi24 doorgeven aan de mensen die het nodig hebben. Ik heb er nimmer problemen behalve dan dat vertalen en certificeren van de ambassadebrief. Ach, die kosten vallen wel mee. Een Thai die naar NL wil gaan moet meer rommel inleveren dan ik. En als ik mijn paspoort vernieuw MOET ik naar BKK en dat kost 5 mille vliegen en een nacht hotel om niet te praten van de legeskosten en de ellende te voldoen aan die nieuwe foto-eisen. Mijn smoel wordt in fotoshop gedaan om aan die eisen te voldoen. En zo slecht zie ik er nu ook niet uit, maar dat vind ik zelf......

Soi 24
Expat
Expat

#23 Bericht door Soi 24 » zaterdag 12 december 2009, 19:23

Idd Soi 24 is druk doende voor elkaar te krijgen om de future mrs. Soi 24 voor een 3 maanden durende "snuffelstage" naar het kikkerland achter de dijken te halen.

Blijft toch vreemd dat wij een ticket boeken in het vliegtuig stappen, een stempeltje halen bij de paspoortcontrole en een maand in Thailand kunnen blijven met feitelijk 0 toelatingseisen. En andersom moet je bijvoorbeeld op de meest belachelijke wijze aantonen dat mevrouw geen "vestigingsgevaar" vormt. Je gaat er bijna naar verlangen om een Thaise ambtenaar te mogen "belonen".........

Natuurlijk weet ik ook wel het waarom, maar over ongelijkheid gesproken.......... :roll:
"There are no facts, only interpretations."
- Friedrich Nietzsche (1844-1900)

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#24 Bericht door Rene » zaterdag 12 december 2009, 22:50

Soi 24 schreef:Idd Soi 24 is druk doende voor elkaar te krijgen om de future mrs. Soi 24 voor een 3 maanden durende "snuffelstage" naar het kikkerland achter de dijken te halen.

Blijft toch vreemd dat wij een ticket boeken in het vliegtuig stappen, een stempeltje halen bij de paspoortcontrole en een maand in Thailand kunnen blijven met feitelijk 0 toelatingseisen. En andersom moet je bijvoorbeeld op de meest belachelijke wijze aantonen dat mevrouw geen "vestigingsgevaar" vormt. Je gaat er bijna naar verlangen om een Thaise ambtenaar te mogen "belonen".........

Natuurlijk weet ik ook wel het waarom, maar over ongelijkheid gesproken.......... :roll:
Tja, die ongelijkheid heeft natuurlijk te maken met de financiële achtergronden.
Wij brengen er poen heen en de gemiddelde niet-westerling komt het in NL halen.
Maar ongelijkheid is een topissue, vergelijk maar met de diverse landen die in NL geen visum nodig hebben en zomaar binnen kunnen wandelen. Je kunt het niet beredeneren. Bijvoorbeeld Japanners. Je ziet ze massaal. Ik begrijp geen knor van die ongelijkheid
:roll:
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”