Kamer wil Wilhelmus bij inburgering
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Re: Kamer wil Wilhelmus bij inburgering
Je vergeet de klapschaats, ringsteken, gansknuppelen en halal slachten.
-
- Erelid
Die van mij kan dus zo naar Nederland, want die eet ook nog:perry schreef:En wat is de volgende nieuwe inburgerings wet
1 Kaas met appelstroop eten
2 Zak hollandse drop
3 Op klompen kunnen lopen
4 Haring eten
5 In Sinterklaas geloven ?
6 Speculaas eten
7 Boerenkool lust die van mij al![]()
Wordt met de dag gekker![]()
Erwtensoep, tomaten soep, groente soep, bruine bonen soep
Bruine bonen, spruitjes, witlof, andijvie, prei, bloemkool
Biefstuk, varkenshaas, gebakken lever
en geloofd ook nog in de Kerstman ......
maar ze wil helemaal niet naar Nederland, trouwens ik ook niet meer

Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
dat iedereen gelukkig was
-
- Volwaardig lid
perry schreef:En wat is de volgende nieuwe inburgerings wet
1 Kaas met appelstroop eten
2 Zak hollandse drop
3 Op klompen kunnen lopen
4 Haring eten
5 In Sinterklaas geloven ?
6 Speculaas eten
7 Boerenkool lust die van mij al![]()
Wordt met de dag gekker![]()
Kaas kan ik aan blijven dragen voor die van mij
Drop kende ze al is ze niet echt gek op maar eet het ondertussen wel
Klompen heeft ze bij haar eerste tourist bezoek al meegenomen naar LOS
Een haring kar kom ik niet aan voorbij
Sinterklaas kent ze niet maar wel de Santaclaus
Boerenkool bah, maar bloemkool met een sausje en aarappeltjes met een stukje cordonbleu is haar favorieten eten boven alle thaise gerechten, eten we dus meestal wel 1 x per wek.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.
-
- Standaard Lid
Sja, wat is er met de taalkennis gebeurt/gebeurdt/gebeurd....jumbo schreef:Ben het met je eens Sert, spelvauten maken we allemaal, maar de jeugd maakt er een potje van en ik vind dat het lerarengilde daarvoor aansprakelijk is. Ze laten tegenwoordig iedereen maar toe naar elke stroom die er bestaat in het onderwijs.
Hoe je het ook wendt of keert, de spelling op zich is nauwelijks aan veranderingen onderhevig, maar computerprogramma's met spelcheckers e.d. maken het de jeugd te gemakkelijk. De spelregels (hehe) worden daardoor vergeten.
Ook de zgn. turbo/urbantaal is hier naar mijn mening een oorzaak
Heb nog een oudere kennis die een gewone arbeider was, maar hij emailt absoluut zonder fouten. Slechts de zgn. broederschool en de ambachtschool gehad....kwestie van de regels erin rammen als je jong bent. Zullen ze 't kofschip nog kennen, nog tafels opdreunen???
Betwijfel het, en ook als ik naar mijn eigen kinderen kijk....
Tafels opdreunen schijnen ze niet meer te doen op de basisschool. Ik heb begrepen dat de kinderen nu zo'n kaart hebben waarbij ze horizontaal 7 opzoeken, verticaal 8 en op het kruispunt daarvan het getal 56 vinden. Geen idee of ze die kaart de rest van hun leven bij zich gaan dragen of volledig gaan vertrouwen op een rekenmachine.
Ach, ik had jaren geleden al de grootste lol om aan de kassiere nog een pakje sigaretten te vragen, na het aanslaan van het eindbedrag. Dan moest de kassiere bv. 3,10 bij 13,60 optellen om mij het eindbedrag te noemen. Oeps...hoofdrekenen.
Daarnaast schijnt de 1e jaars PABO student te zakken voor de eindtoets van de basisschool. Klinkt raar, als een 12-jarige daar wel voor slaagt, maar het was een heet hangijzer enkele maanden geleden.
Ik kreeg ooit een schriftelijke stage beoordeling van een begeleidster die haar HBO opleiding al had afgerond. Ze vroeg wat ik er van vond en ik antwoorde dat het vermoeiend lezen was met 3 grammatica fouten in elke zin. En zij maakte ook patienten rapportages. Ai...pijnlijk.
Als 90% van alle Nederlanders slaagt voor het inburgeringsexamen, dan is het acceptabel om dat examen voor te schotelen aan immigranten.
-
- komt net kijken
Ik zou me maar eens gaan verdiepen in de geschiedenis van Nederland, dan is het allemaal een stuk duidelijker waar dat volkslied nou over gaatjanjaap schreef:het Wilhelmus
o my god
de koning van hispanje ben ik van duitsche bloed
wat heeft dat in godsnaam met nederland te maken ?????
wat heeft het koningshuis met nederland te maken
ze komen allemaal uit het buitenlend
pay pay

- jumbo
- Expat
Alsof we hem met die gasten wel winnen....Oboema schreef:Als we echt een lik op stuk beleid gaan voeren dan kunnen we de WK titel voetbal wel vergeten. Nog voor de aftrap zal de helft van de selectie het veld al moeten verlaten.......
De enige keren dat 'we' maar enigszins in de uurt kwamen waren de buitenlanders reserve belgen zoals Rensenbrink
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- Expat
Ook in Thailand gaat het (of was het al
) bergafwaarts met de rekenvaardigheid.
Als ik straks weer in The Mall mijn 10 blikjes ceasar hondenvoer koop a raison van 40 baht,dan komt er eerst de rekenmachine aan te pas om 10 x 40 uit te rekenen.Als ik vervolgens 500 baht geef,heeft men deze machine weer nodig om 500 -400 te kunnen berekenen.
Ik heb het idee dat het in Nederland al niet veel anders is.
Het is vanaf de Mammoet bergafwaarts gegaan
Geschiedenis lessen.......een lachertje als ik af moet gaan op wat mijn (jongere) familieleden allemaal (niet) weten.
Ik begon met 9 jaar aan Frans-11 jaar, Engels-12 jaar, Duits en latijn.Ik heb er mijn hele leven plezier van gehad.
Ja..........ik weet het.ik ben al een ouwe knar !!! Vooruitgang

Als ik straks weer in The Mall mijn 10 blikjes ceasar hondenvoer koop a raison van 40 baht,dan komt er eerst de rekenmachine aan te pas om 10 x 40 uit te rekenen.Als ik vervolgens 500 baht geef,heeft men deze machine weer nodig om 500 -400 te kunnen berekenen.

Ik heb het idee dat het in Nederland al niet veel anders is.
Het is vanaf de Mammoet bergafwaarts gegaan

Geschiedenis lessen.......een lachertje als ik af moet gaan op wat mijn (jongere) familieleden allemaal (niet) weten.
Ik begon met 9 jaar aan Frans-11 jaar, Engels-12 jaar, Duits en latijn.Ik heb er mijn hele leven plezier van gehad.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
- Ben
- Expat
Hoe was het ook al weer een slimme meid is op haar TOEKOMST voorbereid
GESCHIEDENIS is verleden tijd , dat Bonifatius op 5 juni in Dokkum 754 werd vermoord lekker belangrijk daarbij was het ook nog een Engelsman wat moet je er mee .
Aardrijkskunde veel belangrijker, zo snel mogelijk te weten komen waar Thailand ligt

-
- Volwaardig lid
Heel belangrijk voor als ze weer terug willenBen schreef:Geschiedenis lessen.......een lachertje als ik af moet gaan op wat mijn (jongere) familieleden allemaal (niet) weten.
Hoe was het ook al weer een slimme meid is op haar TOEKOMST voorbereid
GESCHIEDENIS is verleden tijd , dat Bonifatius op 5 juni in Dokkum 754 werd vermoord lekker belangrijk daarbij was het ook nog een Engelsman wat moet je er mee .
Aardrijkskunde veel belangrijker, zo snel mogelijk te weten komen waar Thailand ligt

Werk om te leven leef niet om te werken.
- RuudThai
- Expat
Helemaal niet belangrijk: ze kopen een ticket naar Bangkok, ze sluiten hun ogen in het vliegtuig en ze slapen tot de aankomst in BKK. Net alsof ze een busticket Sakon Nakhon-Bangkok kopen, doen ze precies hetzelfde....perry schreef:Heel belangrijk voor als ze weer terug willenBen schreef: Aardrijkskunde veel belangrijker, zo snel mogelijk te weten komen waar Thailand ligt

- Pieter
- Volwaardig lid
Simian schreef:Ik zou me maar eens gaan verdiepen in de geschiedenis van Nederland, dan is het allemaal een stuk duidelijker waar dat volkslied nou over gaatjanjaap schreef:het Wilhelmus
o my god
de koning van hispanje ben ik van duitsche bloed
wat heeft dat in godsnaam met nederland te maken ?????
wat heeft het koningshuis met nederland te maken
ze komen allemaal uit het buitenlend
pay pay
nou nou weet je dat den inburgerings dag ... den dag waarop alle nieuwe nederlanders worden gevierd
de slechts gekozen dag was omdat op die dag de eerste "officieele" grondwet werd goedgekeurd door...
niet democratisch maar gewoon door de over over grootvader van lexxie met een penneschreek zodat ineens 3 miljoen belgen nederlanders werden

Den dames en heren politika hebben dus ook het benul van geschiedenis van een oester
Pieter

-
- Standaard Lid
Kijk eens aan, de discussie van kort geleden wordt nu bevestigd door een onderzoekje in Nederland:
http://www.nu.nl/economie/2142039/helft ... kenen.html
Het bijbehorende discussie topic op nujij.nl staat voor bijna 50% vol met taalfouten, en dat is bijna een bevestiging van het onderwerp op nu.nl!
Heb er de afgelopen dagen eens goed op gelet, maar dit forum steekt met kop en schouders boven alle andere fora uit als het gaat om grammaticaal correcte teksten.
Met mijn leeftijd van 38 ben ik een van de jongsten hier, ik denk dat je kunt concluderen dat het onderwijs van 'vroegah' echt een stuk beter was dan tegenwoordig.
http://www.nu.nl/economie/2142039/helft ... kenen.html
Het bijbehorende discussie topic op nujij.nl staat voor bijna 50% vol met taalfouten, en dat is bijna een bevestiging van het onderwerp op nu.nl!
Heb er de afgelopen dagen eens goed op gelet, maar dit forum steekt met kop en schouders boven alle andere fora uit als het gaat om grammaticaal correcte teksten.
Met mijn leeftijd van 38 ben ik een van de jongsten hier, ik denk dat je kunt concluderen dat het onderwijs van 'vroegah' echt een stuk beter was dan tegenwoordig.