Mexicaanse griepprik in Thailand
Moderator: Loempia
-
- Expat
Mexicaanse griepprik in Thailand
Onderstaand een deel vd brief die ik via email ontving vande Nederlande Vereniging.
De Nederlandse overheid heeft aangegeven geen vaccins beschikbaar te stellen voor Nederlanders in het buitenland. Zij dienen terug te vallen op de lokale zorg.
In Thailand is het lokale vaccinprogramma vertraagd. Bumrungrad hospital verwacht pas in de tweede helft van december (buitenlandse) vaccins beschikbaar te hebben.
Van verschillende Nederlanders in Thailand uit de risicodoelgroepen hebben wij vernomen dat zij graag in de gelegenheid zouden zijn zich in Thailand te laten vaccineren. Sommige landgenoten zijn zelfs al naar Singapore gevlogen om daar een prik te halen.
Leden van de NVT hebben het initiatief genomen om op kleine schaal vaccins uit Nederland te halen. De inentingen worden verricht door de Surawong Medical Clinic (Surawong Road, soi Surawong Plaza, dat is de soi met het Sarika Cafe op de hoek, t.o. Montien Hotel..).
Mocht u, of uw kind, tot de doelgroep behoren en u heeft interesse in een vaccinatie dan kunt contact opnemen met Khun Aan, verpleegkundige aan de bovengenoemde kliniek, bij voorkeur per e-mail (an.ontour@gmail.com) of telefonisch 081-4464618.
De kostenraming ligt tussen de Baht 500,-- en Baht 900,-- (voornamelijk voor transport vanuit NL en vergoeding voor de kliniek) en zijn afhankelijk van de schaal waarop vaccins kunnen worden verkregen en verstrekt (voor inenting in de kliniek in Bangkok). Bij voldoende aanvragen uit Hua Hin, Pattaya en/of Chiang Mai zal worden getracht ook daar โ€prikactiesโ€ te organiseren.
Mocht er meer vraag zijn dan aanbod dan hebben de hogere risicogroepen voorrang.
In tegenstelling tot wat in Nederland wordt aanbevolen (2 prikken) wordt hier, mede in het licht van de beperkte beschikbaarheid, de meer internationaal geaccepteerde norm gevolgd van 1 prik.
De Nederlandse Verenigingen in Thailand juichen dit vaccinatieprogram van harte toe, maar kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor teleurstelling bij onvoldoende beschikbaarheid of enige vorm van schade en of letsel ondervonden n.a.v. de vaccinatie.
De gezamenlijke Nederlandse Verenigingen in Thailand,
unqiuote
De Nederlandse overheid heeft aangegeven geen vaccins beschikbaar te stellen voor Nederlanders in het buitenland. Zij dienen terug te vallen op de lokale zorg.
In Thailand is het lokale vaccinprogramma vertraagd. Bumrungrad hospital verwacht pas in de tweede helft van december (buitenlandse) vaccins beschikbaar te hebben.
Van verschillende Nederlanders in Thailand uit de risicodoelgroepen hebben wij vernomen dat zij graag in de gelegenheid zouden zijn zich in Thailand te laten vaccineren. Sommige landgenoten zijn zelfs al naar Singapore gevlogen om daar een prik te halen.
Leden van de NVT hebben het initiatief genomen om op kleine schaal vaccins uit Nederland te halen. De inentingen worden verricht door de Surawong Medical Clinic (Surawong Road, soi Surawong Plaza, dat is de soi met het Sarika Cafe op de hoek, t.o. Montien Hotel..).
Mocht u, of uw kind, tot de doelgroep behoren en u heeft interesse in een vaccinatie dan kunt contact opnemen met Khun Aan, verpleegkundige aan de bovengenoemde kliniek, bij voorkeur per e-mail (an.ontour@gmail.com) of telefonisch 081-4464618.
De kostenraming ligt tussen de Baht 500,-- en Baht 900,-- (voornamelijk voor transport vanuit NL en vergoeding voor de kliniek) en zijn afhankelijk van de schaal waarop vaccins kunnen worden verkregen en verstrekt (voor inenting in de kliniek in Bangkok). Bij voldoende aanvragen uit Hua Hin, Pattaya en/of Chiang Mai zal worden getracht ook daar โ€prikactiesโ€ te organiseren.
Mocht er meer vraag zijn dan aanbod dan hebben de hogere risicogroepen voorrang.
In tegenstelling tot wat in Nederland wordt aanbevolen (2 prikken) wordt hier, mede in het licht van de beperkte beschikbaarheid, de meer internationaal geaccepteerde norm gevolgd van 1 prik.
De Nederlandse Verenigingen in Thailand juichen dit vaccinatieprogram van harte toe, maar kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor teleurstelling bij onvoldoende beschikbaarheid of enige vorm van schade en of letsel ondervonden n.a.v. de vaccinatie.
unqiuote
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Volwaardig lid
Re: Mexicaanse griepprik in Thailand
Apart om ter lezen dat "Leden van de NVT het initiatief hebben genomen om op kleine schaal vaccins uit Nederland te halen". Ik heb vrij goede contacten maar ik kreeg het vaccin niet te pakken op de commerciele markt omdat, zo werd gezegd, het (nog) niet vrijgegeven is.dutch schreef:Onderstaand een deel vd brief die ik via email ontving vande Nederlande Vereniging.
unqiuote
Live your dream, don't dream your life.
-
- Volwaardig lid
Als straks die hele hysterie tot rust gekomen is zullen de handelaren hun winkeltjes wel open zetten en gaat het in de uitverkoop. Misschien gepaard met nog een beetje angstmakerij om de restantjes kwijt te raken. In ieder geval heeft het grote paniekzaai-instument geen gezichtsverlies nu een groot deel in het bloed zit.Wouter_Udon schreef: Apart om ter lezen dat "Leden van de NVT het initiatief hebben genomen om op kleine schaal vaccins uit Nederland te halen". Ik heb vrij goede contacten maar ik kreeg het vaccin niet te pakken op de commerciele markt omdat, zo werd gezegd, het (nog) niet vrijgegeven is.
En nu maar hopen dat het geen late nadelige gevolgen heeft voor de gezondheid.

Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.
-
- Erelid
Lees dit:
http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen ... _rivm.html
En Aura Timen zal twee vergaderingen missen.
“Ik ben volgende week in Bangkok de pandemie aan het bestrijden”, zegt ze.
Ik heb een email gezonden, maar nog geen reactie,
http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen ... _rivm.html
En Aura Timen zal twee vergaderingen missen.
“Ik ben volgende week in Bangkok de pandemie aan het bestrijden”, zegt ze.
Ik heb een email gezonden, maar nog geen reactie,

Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
-
- Expat
Wij zijn dan wel de "vergeten groep" in dat verre buitenland (eigen schuld,dikke bult
).maar hiernaar toe reisjes organiseren................dat blijft toch altijd in trek.
Geef me dat e-mail adres even Mart,dan zal ik ze ook eens even een leuk briefje sturen.
Wacht even..........misschien zitten er hier wel allochtonen die gered moeten worden?.Ja....dat is het ,wij zijn (hier) allochtonen en dat is een heilig woord in Nederland.Dat zal het zijn

Geef me dat e-mail adres even Mart,dan zal ik ze ook eens even een leuk briefje sturen.

Wacht even..........misschien zitten er hier wel allochtonen die gered moeten worden?.Ja....dat is het ,wij zijn (hier) allochtonen en dat is een heilig woord in Nederland.Dat zal het zijn

Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Erelid
In Nederland heten de allochtonen nu NIEUWE NEDERLANDERS en in Thailand dan OUWE THAIENdutch schreef:Wij zijn dan wel de "vergeten groep" in dat verre buitenland (eigen schuld,dikke bult).maar hiernaar toe reisjes organiseren................dat blijft toch altijd in trek.
![]()
Geef me dat e-mail adres even Mart,dan zal ik ze ook eens even een leuk briefje sturen.![]()
Wacht even..........misschien zitten er hier wel allochtonen die gered moeten worden?.Ja....dat is het ,wij zijn (hier) allochtonen en dat is een heilig woord in Nederland.Dat zal het zijn![]()

Het email adres is:
wim.wannet@rivm.nl
Website http://www.rivm.nl
Naar Bangkok, fluitje van 1 cent

Even naar Khon Kaen ruim 2 uur, even wachten, een uurtje vliegen, taxi, prik halen, taxi terug, even wachten, terug vliegen, naar huis 2 uur.Alles bij elkaar een prikkie.
Ach je moet wat over hebben voor een prikkie, of het risico nemen

Was het maar waar dat ....................
- jumbo
- Expat
geen biertje??Mart schreef:In Nederland heten de allochtonen nu NIEUWE NEDERLANDERS en in Thailand dan OUWE THAIENdutch schreef:Wij zijn dan wel de "vergeten groep" in dat verre buitenland (eigen schuld,dikke bult).maar hiernaar toe reisjes organiseren................dat blijft toch altijd in trek.
![]()
Geef me dat e-mail adres even Mart,dan zal ik ze ook eens even een leuk briefje sturen.![]()
Wacht even..........misschien zitten er hier wel allochtonen die gered moeten worden?.Ja....dat is het ,wij zijn (hier) allochtonen en dat is een heilig woord in Nederland.Dat zal het zijn![]()
![]()
![]()
Het email adres is:
wim.wannet@rivm.nl
Website http://www.rivm.nl
Naar Bangkok, fluitje van 1 cent![]()
![]()
Even naar Khon Kaen ruim 2 uur, even wachten, een uurtje vliegen, taxi, prik halen, taxi terug, even wachten, terug vliegen, naar huis 2 uur.Alles bij elkaar een prikkie.
Ach je moet wat over hebben voor een prikkie, of het risico nemen
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- Expat
Mart,
De postwebmaster geeft aan dat e-mail adres onbekend is.
Jammer het was net zo'n leuk en uitermate sarcastisch mailtje
This is an automatically generated Delivery Status Notification. Delivery to the following recipients failed. wim.wannet@rivm.nl
unquote
De postwebmaster geeft aan dat e-mail adres onbekend is.
Jammer het was net zo'n leuk en uitermate sarcastisch mailtje

This is an automatically generated Delivery Status Notification. Delivery to the following recipients failed. wim.wannet@rivm.nl
unquote
Ronald Reagan
Ronald Reagan