Thaksin-soap goes on

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

Re: Thaksin-soap goes on

#31 Bericht door stevenl » donderdag 29 oktober 2009, 03:32

RuudThai schreef:
Khemkhaeng schreef:Laat we maar afwachten wie het laatst lacht tijdens nieuwe verkiezingen...
Nou, Thaksin niet! Die mag niet eens meedoen aan verkiezingen, hij moet eerst zijn straf van 2 jaar uitzitten. En in die tijd kunnen alle tijdelijke stopgezette aanklachten over al die andere corruptiegevallen in gang worden gezet en dan zit hij nog 20 jaar vast...... Daarom durft hij niet terug naar Thailand!
Maar mochten zijn aanhangers winnen (ik denk het niet trouwens), dan kunnen ze de wet weer gaan wijzigen waardoor Thaksin weer terug kan komen en ongestraft weer terug keren in de politiek. En dan zijn we weer precies op het punt waarom de geelhemden demonstreerden en de vliegvelden bezetten in 2008 (pas een jaar geleden, het voelt veel langer dan dat).

RuudThai
Expat
Expat

#32 Bericht door RuudThai » donderdag 29 oktober 2009, 12:36

stevenl schreef:
RuudThai schreef:
Khemkhaeng schreef:Laat we maar afwachten wie het laatst lacht tijdens nieuwe verkiezingen...
Nou, Thaksin niet! Die mag niet eens meedoen aan verkiezingen, hij moet eerst zijn straf van 2 jaar uitzitten. En in die tijd kunnen alle tijdelijke stopgezette aanklachten over al die andere corruptiegevallen in gang worden gezet en dan zit hij nog 20 jaar vast...... Daarom durft hij niet terug naar Thailand!
Maar mochten zijn aanhangers winnen (ik denk het niet trouwens), dan kunnen ze de wet weer gaan wijzigen waardoor Thaksin weer terug kan komen en ongestraft weer terug keren in de politiek. En dan zijn we weer precies op het punt waarom de geelhemden demonstreerden en de vliegvelden bezetten in 2008 (pas een jaar geleden, het voelt veel langer dan dat).
Nee, ik denk niet dat ze die wet kunnen wijzigen: ten eerste is er scheiding tussen politiek en de rechtspraak en de politiek mag zich niet bemoeien met de rechtsgang. Wél mag een wet veranderd worden maar dat kan nooit een onherroepelijk geworden vonnis teniet doen.
Ten tweede kan alleen het staatshoofd gratie verlenen, en dan alleen nog als een deel van de straf is uitgezeten. Maar dan lopen die andere zaken al dus zal hij telkens gratie moeten vragen.
De enige mogelijkheid is dat er een thaksingezinde staatsgreep plaatsvindt met afschaffing van de monarchie. Dan mag mijnheer T. de plaats innemen van staatshoofd.

Ben
Expat
Expat

#33 Bericht door Ben » donderdag 29 oktober 2009, 14:04

Nee, ik denk niet dat ze die wet kunnen wijzigen: ten eerste is er scheiding tussen politiek en de rechtspraak en de politiek mag zich niet bemoeien met de rechtsgang. Wél mag een wet veranderd worden maar dat kan nooit een onherroepelijk geworden vonnis teniet doen.
Ten tweede kan alleen het staatshoofd gratie verlenen, en dan alleen nog als een deel van de straf is uitgezeten. Maar dan lopen die andere zaken al dus zal hij telkens gratie moeten vragen.
De enige mogelijkheid is dat er een thaksingezinde staatsgreep plaatsvindt met afschaffing van de monarchie. Dan mag mijnheer T. de plaats innemen van staatshoofd.
MAG :?:

STAATSHOOFD :?:

DICTATOR :?:

RuudThai
Expat
Expat

#34 Bericht door RuudThai » donderdag 29 oktober 2009, 14:47

Ben schreef:
MAG :?:

STAATSHOOFD :?:

DICTATOR :?:
Dan MAG (van de coupeplegers) mijnheer T. de plaats innemen van STAATSHOOFD (als president) en zal dan regeren als een DICTATOR (zo beter :?: :?: :idea: :shock: ).

Ben
Expat
Expat

#35 Bericht door Ben » donderdag 29 oktober 2009, 15:45

Dan MAG (van de coupeplegers) mijnheer T. de plaats innemen van STAATSHOOFD (als president) en zal dan regeren als een DICTATOR (zo beter :?: :?: :idea: :shock: ).
En dan ga ik gele T shirts verkopen :D :D

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#36 Bericht door Wouter_Udon » donderdag 29 oktober 2009, 17:17

Ben schreef:
En dan ga ik gele T shirts verkopen :D :D

Pas dan maar op dat. als het allemaal zover komt, je niet een enkeltje NL gratis krijgt aangeboden. :mrgreen:
Live your dream, don't dream your life.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#37 Bericht door prajak » vrijdag 30 oktober 2009, 16:36

Nee, geen republiek. Daar is het volk lang niet klaar voor. Het respect voor staatshoofd en familie zit te diep geworteld. Zelfs een monarchie naar westers model zit er hier nog lang niet in.

Ja, gratie kan voordat de straf een aanvang neemt. Dat hebben we gezien aan die dronken Zwitser die een verfbus op een foto van de Koning had leeggespoten. Wel een verschil. Die Zwitser was geheid in de bak vermoord, T komt in een bijzondere bak voor de jongens van het pluche. Verschil moet er wezen.

Ja/neen, T komt terug. Er is een vet old boys network om hem heen dat heel gevoelig is voor zaken als leuke functies en goed gevulde kontzakken. Het zou me niet verwonderen als het leger niet ingrijpt als hij de grens over komt. De huidige legerleiding is democratisch. Het is een taak voor justitie.

Dit land heeft een benevolente dictator nodig met steun van het Huis. De huidige PM is een Aziatische Balkenende. Hij bedoelt het goed maar is niet sterk. Zwaaien naar links en zwaaien naar rechts al zit dit land anders in elkaar.

Maar alles beter dan T.

Manuel
Expat
Expat
Contacteer:

#38 Bericht door Manuel » zaterdag 31 oktober 2009, 05:12

prajak schreef:Maar alles beter dan T.
Daar sluit ik mij bij aan......

Maar ik denk zeker dat velen zich kunnen herinneren dat ik nooit veel sympathy gehad heb voor Mr T.

Ben
Expat
Expat

#39 Bericht door Ben » donderdag 05 november 2009, 05:28

Manuel schreef:
prajak schreef:Maar alles beter dan T.
Daar sluit ik mij bij aan......

Maar ik denk zeker dat velen zich kunnen herinneren dat ik nooit veel sympathy gehad heb voor Mr T.

http://www.nationmultimedia.com/2009/11 ... 115906.php

Daar heeft men in bepaalde landen een woord voor .

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#40 Bericht door prajak » donderdag 05 november 2009, 07:37

Een NL woord. Klap in het gezicht. Oorvijg. Ik snap ze wel, als T terug aan de macht komt geeft hij die twee tempeltuinen weg EN het continentaal plat waar herrie over is. Tegen een aantrekkelijk bijdrage geparkeerd op een leuk eiland.

jumbo
Expat
Expat

#41 Bericht door jumbo » donderdag 05 november 2009, 08:14

T heeft dat gebied toentertijd al geregeld met, en naar horen zeggen al toegezegd aan, Hun Sen / Cambodia waarbij de heren de olieconcessies vanuit de golf en voor cambodia zouden delen.....
Dat de uitlevering wordt genegeerd is wel wat vreemd, dat zou binnen de Asean toch geregeld moeten kunnen worden
Andere grote spelers zijn o.m. de US en wat andere financiers die Cambodia gezamenlijk overeind houden met leningen....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#42 Bericht door prajak » donderdag 05 november 2009, 16:43

Het continentaal plat is verdeeld maar men heeft ruzie over een stukje daarvan. En juist in dat stukje heeft C nu een concessie vergeven aan een van de grote olieklubs. Dat betekent poen. En daarom is men in TH zo vasthoudend aan die paar km2 moeras bij die tempel. Daar toegeven betekent zwakte.

Daar juist heeft C mijnen gelegd waaraan diverse Thaise mensen en soldaten de benen kwijt zijn geraakt. Je zou denken dat C nimmer meer mijnen zou gebruiken (na Pol Pot en zijn trawanten) maar de waarheid is anders. Men leert nooit.

jomel17
Expat
Expat

#43 Bericht door jomel17 » donderdag 05 november 2009, 19:50

T haalt zelfs hier de krant weer..... http://www.nrc.nl/buitenland/article240 ... ol_Thaksin
หลงรัก

vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#44 Bericht door vleespet » donderdag 05 november 2009, 21:41

jomel17 schreef:T haalt zelfs hier de krant weer..... http://www.nrc.nl/buitenland/article240 ... ol_Thaksin
Let vooral op BBP thailand-8000$ BBP cambodja-1.900$,als hij er 5 jaar zit zijn de rollen omgedraaid.Je kunt zeggen wat je wilt van thaksin,maar economisch is hij een kanjer,dat heeft hij al bewezen.Plus het feit dat Cambodja ongekende mogelijkheden heeft om te groeien in de regio.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

jumbo
Expat
Expat

#45 Bericht door jumbo » vrijdag 06 november 2009, 02:38

vleespet schreef:
jomel17 schreef:T haalt zelfs hier de krant weer..... http://www.nrc.nl/buitenland/article240 ... ol_Thaksin
Let vooral op BBP thailand-8000$ BBP cambodja-1.900$,als hij er 5 jaar zit zijn de rollen omgedraaid.Je kunt zeggen wat je wilt van thaksin,maar economisch is hij een kanjer,dat heeft hij al bewezen.Plus het feit dat Cambodja ongekende mogelijkheden heeft om te groeien in de regio.
IK denk dat dat wel meevalt, ten eerste had Thaksin de tijd mee hier en zijn de hervormingen die hij hier doorvoerde op de langere termijn niet zo effectief als gedacht.
De infrastructuur van Cambodia is van een dermate laag nivo dat de MNC zich wel een paar keer zullen bedenken om zich daar te vestigen.
Daarnaast zijn ze in Cambodia nog een slag corrupter als hier en heeft men niet het intellect om de boel aan te pakken en dat kan Thaksin ook niet alleen.
Hun Sen is een meeloper met zeer beperkt intellect en zolang hij niet begrijpt wat de effecten zijn van een aanpak van onderaf zal eea gedoemd zijn te mislukken omdat Thaksin veel meer een kampioen is van de populistische aanpak...en juist geen economoon is
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”