Golden Horse Tempel in Mae Chan

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Ellenellen
komt net kijken
komt net kijken

Golden Horse Tempel in Mae Chan

#1 Bericht door Ellenellen » zaterdag 24 oktober 2009, 18:35

In december gaan we weer naar Thailand, we hebben er voor 10 dagen een auto gehuurd en willen heel graag naar de Golden Horse tempel in Mae Chan. Is er al eens iemand geweest? Zo ja, wat is de beste manier om er te komen? En is het inderdaad de moeite waard. Ook mooie route's vanuit Bangkok naar het noorden zijn meer dan welkom. alvast bedankt, Ellen

Bart
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Golden Horse Tempel in Mae Chan

#2 Bericht door Bart » zaterdag 24 oktober 2009, 20:08

Temple door een ex-thaiboxer opgebouwd. Ik denk zo'n 15/16 jaar oud. Hij houdt van paarden...........smaken verschillen maar ik vond het niet de moeite waard.

gr

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door Nimnuan » zondag 25 oktober 2009, 00:30

Is dat de monnik uit "Bhudda's Lost Children"?
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

Akang
Expat
Expat

#4 Bericht door Akang » zondag 25 oktober 2009, 04:45

a dat is inderdaad van Budha's lost children en ik vind het zonde dat het nu een soort va toeristische trekpleister wordt die als al dan niet 'de moeite waard' wordt beschouwd.
Ze kunnen zeker hulp gebruiken en natuurlijk gaat de geinteresseerde er bijvoorbeeld na het zien van de films er heen maar alsjeblieft zeg al je met je gezin in een auto stapt en verwacht daar ge-entertaind te worden, vergeet het maar en ook staat er geen joekel van een tempel die het fotograferen waard is of waar leuke souvenirs te koop zijn.

Zoek je dus een mooie bestemming, ga naar een an de andere mooie stukken/tempels etc van Thailand.
Het is lastig er te komen en als je maar tien dagen hebt zou ik het niet doen.
Overweeg je er toch naartoe te gaan, zou ik me beetje verdiepen in wat je er aan treft!
Even the longest journey starts with the first step...

Carlah
komt net kijken
komt net kijken
Contacteer:

#5 Bericht door Carlah » zondag 25 oktober 2009, 13:12

We komen toevallig net van het feest in de tempel op 23 en 24 oktober en dat is wel een belevenis. Van Thais dansen tot bokswedstrijden. De tempel is lastig te vinden als je de weg niet weet en dat is ook niet 1, 2, 3 uit te leggen. Er is een kaart van The Golden Triangle waar de tempel op staat. De tempel is geen toeristische attractie en 'niet mooi' om te zien. Als je de monnik zelf wilt zien is de kans daarop zeer klein, hij is immers bijna meestal op pad. Tenzij je van te voren je komst aankondigt. Op 20 januari is het jaarlijkse feest van het zoveeljarig bestaan, dan is bijna iedereen aanwezig.

Ellenellen
komt net kijken
komt net kijken

#6 Bericht door Ellenellen » zondag 25 oktober 2009, 14:23

We verwachten ook helemaal niet om daar "ge-entertaind" te worden en zien het ook niet als een toeristische trekpleister! Hoe kom je daar bij?
We hebben de film en het boek van Buddha's lost children en vorige week de dokumantaire gezien van Revisited Buddha's lost children, en zijn daardoor geinteresseerd geraakt. Ook zijn we langer in Thailand dan 10 dagen, we hebben 10 dagen een auto maar blijven 4 weken, omdat het voor ons de 4de keer is hebben we de toeristische dingen al wel gezien.

thongdee
Expat
Expat

#7 Bericht door thongdee » zondag 25 oktober 2009, 23:14

Ellenellen schreef:We verwachten ook helemaal niet om daar "ge-entertaind" te worden en zien het ook niet als een

Dat is the spririt! Een tempel ga je niet om zen pracht en praal , maar de eenvoud , heb er nu 100den op men memoires staan en de tempels waar ik van hou zijn die "forrest tempels" achterin , geen fatsoenlijke weg naartoe,maar wel een echte uitstraling !waar je woorden terugvind om over na te denken , en geen afleiding om je even te kunnen verdiepen,waar de monniken in hun werkkleding terugvind om snel zich even te verfrissen en ervaringen met je delen en uitwisselen ........

Heb trouwens wel een heel respect voor die Khru Ba Neua Chai Kossito.
คิดดี พูดดี ทำดี โลกนี้น่าอยู่
Gelukkig zijn
is niet krijgen wat we verlangen...
Maar tevreden zijn met wat we hebben...

Ellenellen
komt net kijken
komt net kijken

#8 Bericht door Ellenellen » maandag 26 oktober 2009, 20:03

Juist Thongdee, jij begrijpt het, ook wij hebben veel respect voor hem en ook voor Khun Mae Ead.
Vooral daarom zouden we er graag naar toe gaan. En dat doen we dus ook!

Akang
Expat
Expat

#9 Bericht door Akang » dinsdag 27 oktober 2009, 03:30

Ik geef toe mijn reactie is wat bot en komt een beetje kort door de bocht over!
Het is er prachtig en na een aantal keren Thailand vind je de weg wel ;)

Hoop dat t een mooie ervaring wordt!
Even the longest journey starts with the first step...

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”