enkeltje thailand visa vraagje

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
douwe
komt net kijken
komt net kijken

enkeltje thailand visa vraagje

#1 Bericht door douwe » zondag 25 oktober 2009, 13:14

Hallo,
Ik heb vanuit Auckland een enkel ticket gekocht naar Phuket en ben nu bang dat ik of het land niet wordt ingelaten of al eerder bij het inchecken geweigerd wordt.
Nu wil ik thailand 3.5 maanden blijven maar in die tijd ook nog cambodja, laos en ( vietnam ) bezoeken.
Het liefst wil ik mijn ticket terug naar huis nog niet vastleggen, dus wat kan ik het best doen, nu al een enkeltje boeken naar laos ( hopend dat ik daar wel binnen kom met enkel ticket..) en welk visa aan te vragen voor thailand?
laatste vraagje :D Kan ik in NZ ook een visa aanvragen voor een thailand of misschien laos?

Alvast bedankt,
groetjes douwe

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid

Re: enkeltje thailand visa vraagje

#2 Bericht door Sert » zondag 25 oktober 2009, 15:37

Inderdaad: een of ander ticket van een vlucht waarmee je Thailand verlaat.

Of je neemt vooraf contact op met de airline hierover. Je kan nl. ook een verklaring tekenen waarin je zegt dat de airline op geen enkele manier verantwoordelijk kan worden gehouden mocht je Thailand niet verlaten.

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door Khon Neua » zondag 25 oktober 2009, 21:48

Zorg dat je een visa hebt. Haal dit bij de thaise ambassade in Auckland.

douwe
komt net kijken
komt net kijken

#4 Bericht door douwe » maandag 26 oktober 2009, 00:13

Oke, heel erg bedankt voor de snelle reactie!
wij hadden zelf de volgende opties bedacht:
1. Visa regelen in NL of in NZ ( dat kan? )en terug ticket naar huis al vast zetten omdat dit moet omdat ik met een enkel niet binnen kom.
2. Een ticket boeken binnen 30 dagen naar laos een enkele of een retour en dan de retour niet vliegen.

Andere ideen?, of misschien een tip wat het beste is , ben niet van plan om voor verrassingen te staan eenmaal daar aangekomen.
alvast bedankt douwe

Manuel
Expat
Expat
Contacteer:

#5 Bericht door Manuel » maandag 26 oktober 2009, 05:51

douwe schreef: 1. Visa regelen in NL of in NZ ( dat kan? )en terug ticket naar huis al vast zetten omdat dit moet omdat ik met een enkel niet binnen kom.
Indien je enig soort visa hebt kan je met een enkeltje het land binnenkomen zonder enige problemen.
En ja, visa regelen kan in NL en/of NZ.

douwe
komt net kijken
komt net kijken

#6 Bericht door douwe » maandag 26 oktober 2009, 11:11

Oke heel erg bedankt dit bevestigt ook meteen mijn gesprek wat ik net heb gehad met het thaise consulaat te Amsterdam. Mevrouw vertelde dat je met een enkel ticket ( one-way) gewoon het land binnenkomst maar je komt niet in aanmerking voor de visitors permit van 30 dagen dus moet je al een visa hebben geregeld.

Zij wisten alleen niet waar of je een visa moest aanvragen in NZ, en hoelang het daar duurt.
Wellington, auckland..

douwe

Ben
Expat
Expat

#7 Bericht door Ben » maandag 26 oktober 2009, 12:34

douwe schreef:Oke heel erg bedankt dit bevestigt ook meteen mijn gesprek wat ik net heb gehad met het thaise consulaat te Amsterdam. Mevrouw vertelde dat je met een enkel ticket ( one-way) gewoon het land binnenkomst maar je komt niet in aanmerking voor de visitors permit van 30 dagen dus moet je al een visa hebben geregeld.

Zij wisten alleen niet waar of je een visa moest aanvragen in NZ, en hoelang het daar duurt.
Wellington, auckland..

douwe
gewoon ff vragen
http://www.thaiembassynz.org.nz/

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”