Verlenging Non Immigrant O, multiple entries

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Sert
Standaard Lid
Standaard Lid

Re: Verlenging Non Immigrant O, multiple entries

#16 Bericht door Sert » woensdag 07 oktober 2009, 16:14

Als je je handeltje gaat voortzetten in Thailand, waarom ga je dan een non-O aanvragen? Daarmee mag je niet werken in Thailand, en zo te zien ga je dat wel doen.

hansy
Expat
Expat
Contacteer:

#17 Bericht door hansy » donderdag 08 oktober 2009, 08:14

Sert schreef:Als je je handeltje gaat voortzetten in Thailand, waarom ga je dan een non-O aanvragen? Daarmee mag je niet werken in Thailand, en zo te zien ga je dat wel doen.
Eerst maar daar naartoe, dan hebben we een jaar om de handel legaal te maken. Ik wil zo snel mogelijk weg (heb het gehad hier).
Als ik lees wat er allemaal nodig is om een Non-immigrant-B aan te vragen dan zijn we daar nog niet aan toe, we zitten echt nog in de opbouwfase.
De website trekt wel veel bezoekers wereldwijd, maar de verkopen zijn nog aan de lage kant. Mijn vrouw heeft in Thailand nog wel voldoende op de bank om het een tijdje vol te houden en gelukkig heb ik een bemiddelde schoonfamilie die altijd terzijde zal staan.
Maar mijn vraag was, hoe zit het met de verschillen tussen het Thaise Consulaat en het Thaise Min BuZa, wie kan daar wat over zeggen?

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#18 Bericht door Rene » donderdag 08 oktober 2009, 08:25

Hansy, je hebt mijn vraag nog niet beantwoord.
Weet je hoe de EU-route werkt?
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

hansy
Expat
Expat
Contacteer:

#19 Bericht door hansy » vrijdag 09 oktober 2009, 13:02

Rene schreef:Hansy, je hebt mijn vraag nog niet beantwoord.
Weet je hoe de EU-route werkt?
Ik ben op de hoogte van de EU-route, maar ik heb mijn beslissing reeds genomen.
Ik ga weg hier, ik heb het gehad met ons Nederlandje.
Ik heb na wat meer informatie van Sert, besloten om een Non-B aan te vragen en ik heb goede hoop dat dat gaat lukken.
Ik heb mijn hele ondernemingsplan in het Engels vertaald en aangepast aan de Thaise situatie en wil hiermee naar de Thaise Ambassade. Mijn vrouw heeft inmiddels ook zoiets van "Ik wil helemaal niet in een land wonen waar ik niet welkom ben" en is behoorlijk pissed-off op het Nederlandse beleid. Het Thaise ondernemers beleid m.b.t. tax is ook stukken gunstiger 15% CIT voor een Unregistered Ordinairy Partnership als je bruto jaarinkomen onder de 1 miljoen ฿ is. In Nederland betaal je 30%.
Ik hoef nu ook niet meer alle producten die ik in Thailand koop te importeren naar Nederland, zitten ook enorme kosten aan vast.
We hebben vorige maand een heel leuk huis gehuurd in zo'n Thaise Vinexwijk in Khlongluang Pathumthani op een km afstand van de Talad Thai en de hele inboedel van het 2 kamer condominium in het centrum van Bangkok verhuisd. Ongelofelijk 70 verhuisdozen uit dat kleine hokje. Ik kan niet wachten om terug te gaan en hoop dat ik dat zo snel mogelijk kan realiseren, moet nog wel een hoop regelen hier in Nederland.

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#20 Bericht door Rene » vrijdag 09 oktober 2009, 16:56

hansy schreef: Ik ben op de hoogte van de EU-route, maar ik heb mijn beslissing reeds genomen.
Ik ga weg hier, ik heb het gehad met ons Nederlandje.
Ik heb na wat meer informatie van Sert, besloten om een Non-B aan te vragen en ik heb goede hoop dat dat gaat lukken.
Ik heb mijn hele ondernemingsplan in het Engels vertaald en aangepast aan de Thaise situatie en wil hiermee naar de Thaise Ambassade. Mijn vrouw heeft inmiddels ook zoiets van "Ik wil helemaal niet in een land wonen waar ik niet welkom ben" en is behoorlijk pissed-off op het Nederlandse beleid. Het Thaise ondernemers beleid m.b.t. tax is ook stukken gunstiger 15% CIT voor een Unregistered Ordinairy Partnership als je bruto jaarinkomen onder de 1 miljoen ฿ is. In Nederland betaal je 30%.
Ik hoef nu ook niet meer alle producten die ik in Thailand koop te importeren naar Nederland, zitten ook enorme kosten aan vast.
We hebben vorige maand een heel leuk huis gehuurd in zo'n Thaise Vinexwijk in Khlongluang Pathumthani op een km afstand van de Talad Thai en de hele inboedel van het 2 kamer condominium in het centrum van Bangkok verhuisd. Ongelofelijk 70 verhuisdozen uit dat kleine hokje. Ik kan niet wachten om terug te gaan en hoop dat ik dat zo snel mogelijk kan realiseren, moet nog wel een hoop regelen hier in Nederland.
Ok, duidelijke plannen. Maar dat wel of niet welkom zijn geldt ook voor Thailand. Ze maken je het ook niet makkelijk om daar te verblijven. Iedere 90 dagen als een gedetineerde je melden bij de reclassering en als je te laat bent een flinke boete of gevangenisstraf.
Maar goed, ik wens je veel succes. :D

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid

#21 Bericht door Sert » vrijdag 09 oktober 2009, 17:26

Nou nou zeg,
als je te laat bent met die 90 dagen en een boete krijgt, dan
a. ligt dat ten eerste aan jezelf.
b. snap je gewoon niet hoe het spelletje hier werkt.

@hansy: die 15% corporate income tax hoef je je de eerste 3 jaar zeker niet druk om te maken. Je hebt nl. aardig wat investeringen en kosten, en die kun je over 3 en/of 5 jaar uitsmeren (mijn boekhouder doet dat voor me). Ga vooral vanaf de eerste dag ALLE bonnetjes verzamelen. Bijvoorbeeld als je je brommer voltankt - benzinekosten mag je volledig opvoeren in je kostenadministratie.
Ook als je spullen vanuit Nederland stuurt - bewaar alle pakbonnen en vrachtbrieven - die kun je allemaal als kostenpost boeken.

hansy
Expat
Expat
Contacteer:

#22 Bericht door hansy » vrijdag 09 oktober 2009, 18:17

Bedankt Sert, we zijn nu al bonnetjes aan het sparen. Mijn vrouw heeft een Thais boekhouddiploma en heeft jaren lang de boekhouding voor de bedrijven van haar ouders gedaan dus dat zit wel goed.
Maar hoe krijg ik nu contact met de Ambassade, het is me een keer gelukt om een Nederlandse dame op het Consulaat in A'dam aan de lijn te krijgen maar toen ik vragen begon te stellen werd ik verwezen naar de Ambassade in Den Haag. Ik ga het denk ik maar via een e-mail proberen om een afspraak te maken.

@René, dat om de 90 dagen melden vind ik geen probleem en ik zal me daarom zeker geen gedetineerde voelen.
Ik ben het overigens met het Thaise beleid t.a.v. Farang eens, maakt het ze niet te gemakkelijk, als ze dat niet zouden doen zat het land vol met klaplopers en uitvreters. Ik heb een jaartje een cocktailbar op Koh Phangang gehad en daar heb ik er genoeg voorbij zien komen. En kijk maar eens wat het vreemdelingen beleid in Nederland gebracht heeft, maar nu is het te laat. De hardere lijn die nu gevolgd wordt is zoals het spreekwoord zegt: Als het kalf verdronken is dempt men de put. Helaas is mijn vrouw van het hedendaagse beleid de dupe en zijn wij nu min of meer verplicht, willen wij als man en vrouw kunnen leven en een toekomst opbouwen om dit in Thailand te doen, (wat ik overigens helemaal geen straf vind). Het is alleen lastig steeds de plannen om te gooien, maar ook dat heb ik al zo vaak in mijn leven gedaan, dat ik hier niet meer warm of koud van word.

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#23 Bericht door Rene » vrijdag 09 oktober 2009, 18:44

hansy schreef:@René, dat om de 90 dagen melden vind ik geen probleem en ik zal me daarom zeker geen gedetineerde voelen.
Ik ben het overigens met het Thaise beleid t.a.v. Farang eens, maakt het ze niet te gemakkelijk, als ze dat niet zouden doen zat het land vol met klaplopers en uitvreters. Ik heb een jaartje een cocktailbar op Koh Phangang gehad en daar heb ik er genoeg voorbij zien komen. En kijk maar eens wat het vreemdelingen beleid in Nederland gebracht heeft, maar nu is het te laat. De hardere lijn die nu gevolgd wordt is zoals het spreekwoord zegt: Als het kalf verdronken is dempt men de put. Helaas is mijn vrouw van het hedendaagse beleid de dupe en zijn wij nu min of meer verplicht, willen wij als man en vrouw kunnen leven en een toekomst opbouwen om dit in Thailand te doen, (wat ik overigens helemaal geen straf vind). Het is alleen lastig steeds de plannen om te gooien, maar ook dat heb ik al zo vaak in mijn leven gedaan, dat ik hier niet meer warm of koud van word.
Hansy,
Mijn opmerking is ook niet zo heavy bedoelt en je hebt gelijk dat het anders volstroomt met rare piepels maar als je bewezen hebt dat je van goede wil bent en hebt in positieve zin bijgedragen dan zou men toch op een gegeven moment die 90 dagenmelding in kunnen trekken, desnoods ieder jaar of zo.
In Nederland hebben wij dat strikte beleid te danken aan het misbruik door figuren die iedere keer opnieuw scheiden en een nieuwe vriend of vriendin uit hun land van herkomst laten overkomen en de onwil om te integreren met gevolg het niet kunnen aanpassen aan een volledig andere cultuur, het parasiteren van een groot deel van hun en de vele criminele activiteiten. Dit is erg jammer voor de goedwillenden.

Ik begrijp dat je sowieso naar Thailand wilde. De EU-route voor gehuwden is erg simpel, veel eenvoudiger dan de hele heisa van de mvv-route. Ik kies voor de mvv-route omdat ik anders eerst getrouwd zou moeten zijn en dat is me nu nog net even een stap te vroeg anders deed ik dat, het is ook een stuk goedkoper en je hebt als Nederlander dan ineens ook meer rechten als je in een ander land van de EU hebt gewoond. Je hoeft je niet eens uit te schrijven hier in NL.

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#24 Bericht door Mario08 » donderdag 15 oktober 2009, 04:22

Sert schreef:Als je je handeltje gaat voortzetten in Thailand, waarom ga je dan een non-O aanvragen? Daarmee mag je niet werken in Thailand, en zo te zien ga je dat wel doen.
Met geen enkel visum mag je werken. Om te mogen werken is een werkvergunning vereist. Deze wordt ook afgegeven op een non-O visum. Alleen wanneer je in Thailand verblijft op een extensie op grond van retirement wordt de werkvergunning geweigerd.

Ben
Expat
Expat

#25 Bericht door Ben » donderdag 15 oktober 2009, 09:42

Mario08 schreef:
Met geen enkel visum mag je werken. Om te mogen werken is een werkvergunning vereist. Deze wordt ook afgegeven op een non-O visum. Alleen wanneer je in Thailand verblijft op een extensie op grond van retirement wordt de werkvergunning geweigerd.

Sjuust Mario .

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid

#26 Bericht door Sert » zondag 18 oktober 2009, 18:32

En Hans, welk visum is het geworden?
Mario08 schreef:
Er staat ook niet dat je met een visum mag werken.

hansy
Expat
Expat
Contacteer:

#27 Bericht door hansy » dinsdag 20 oktober 2009, 19:31

Hi Sert,
Vandaag bij het consulaat geweest, en het wordt een Non-B.
Alle documenten waren in orde, kreeg er zelfs een klein complimentje voor, het ondernemingsplan was niet echt nodig.
Ik had alles maar meegenomen omdat ik niet wist wat ik allemaal nodig had. Het ging makkelijker dan ik dacht, donderdag kan ik het ophalen en vertrek 24 nov. voorgoed naar Thailand.

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid

#28 Bericht door Sert » dinsdag 20 oktober 2009, 21:24

Goedzo!
Nou, nog een maand lang sokken aanhouden dan (schijnt dat het 's nachts vriest in Nederland).

Ben
Expat
Expat

#29 Bericht door Ben » dinsdag 20 oktober 2009, 21:53

Sert schreef:En Hans, welk visum is het geworden?
Mario08 schreef:
Er staat ook niet dat je met een visum mag werken.
Als je je handeltje gaat voortzetten in Thailand, waarom ga je dan een non-O aanvragen? Daarmee mag je niet werken in Thailand, en zo te zien ga je dat wel doen
:roll: :roll: :roll:

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid

#30 Bericht door Sert » woensdag 21 oktober 2009, 08:17

Sjonge jonge, de post hierboven spreekt boekdelen.

Ben, wat denk je dat bedoeling is? Een wedstrijdje houden wie hier de langste wijsneus heeft, of Hans helpen aan de juiste papieren te komen zodat hij in Thailand z'n bedrijf legaal kan voortzetten?

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”