december:hoge golven??

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
afra
Volwaardig lid
Volwaardig lid

december:hoge golven??

#1 Bericht door afra » donderdag 15 oktober 2009, 20:38

Wij gaan( net als Cynthia) op 13 december naar Bangkok. Helaas gaan we, omdat we een boerderij hebben en de boer 2 weken al veel vind, maar twee weken. Nu lees ik net dat er in december hoge golven kunnen zijn: dus eilanden werden afgeraden. Wij wilden de laatste dagen op koh chang verblijven.
Verder vind ik de berichten over de koning nogal verontrustend. Moet ik me zorgen maken over bovenstaande of gewoon vergeten. Ohj a wij gaan voor de tweede keer (18 jaar geleden samen) en nu met onze 3 jongens.
We hebben er super zin in maar ik ben nogal een zorgenmaker.
Wie stelt me al dan niet gerust? :(

joris
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: december:hoge golven??

#2 Bericht door joris » donderdag 15 oktober 2009, 20:53

je kunt je altijd wel druk maken over dingen !
150.000 euro bij de DSB bv.

de hoge golven is voor iedereen persoonlijk , de ene vind dit juist super en de ander vindt het niks,
het is alleen wel zo , als het water wat onrustiger is dan is het water vaak ook wat minder helder.
ja de koning van thailand is een ander verhaal, maar dit onmogelijk om je hier nu op in te stellen , er kunnen van diversen dingen gebeuren , maar het kan ook nog maanden duuren. thailand zal denk ik ok wel zo slim zijn het nieuws pas naar buiten te brengen als ze de zaakjes op order heeft, als ze al niet het een en ander aan het voor bereiden zijn.
het ergste wat naar mijn mening kan gebeuren is dat er 2 kampen ontstaan met allebei een militaire macht/politie en politieke banden in het buitenland!
ik begreep van mijn vriendin dat de dochter van de koning zeer geliefd is maar zij omdat zij een dame is deze functie niet kan bekleden,
ik vind thailand wat betreft het volk ook wel een land met 1 leider.
hoe dan ook zal het wereld nieuws worden met de langst zittende koning ter wereld , de banden tussen nederland en thailand zijn ook zeer goed dus dit zal het nederlands konings huis ook raken
gewoon op vakantie gaan en er van genieten .
in de buurt van koh chang zal je overigens weinig merken van onrust en je bent binnen een no time in cambodja !
veel plezier

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid

#3 Bericht door Sert » donderdag 15 oktober 2009, 22:19

Geen idee over de zee rond Koh Chang.
Rond Koh Samui / Phangan / Tao kan het eind december en begin januari behoorlijk waaien, en dan worden de golven wat hoger. Soms is de zee te ruw voor de (houten) nachtferries, en die stoppen dan voor een paar nachten.
Overdag varen de boten totdat de golven hoger zijn dan 5m. Het probleem zit 'm meer in de passagiers, die zeeziek worden. Buiten gaan zitten, ogen op de horizon houden en je voelt je maag weer rustig worden. Bovendien stinkt het binnen meestal naar zakjes-vullende medepassagiers....

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#4 Bericht door stevenl » vrijdag 16 oktober 2009, 04:53

In December komt de wind uit het Oosten. Dat betekent in geval van een sterke wind voor de Golf van Thailand hoge golven, voor de Andaman Zee een rustige zee.

afra
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door afra » vrijdag 16 oktober 2009, 06:46

Dus een extra stripje reistabletten is wel een goed idee. Vorige keer tijdens het big game fish gebeuren, geen vis gezien en kotsziek tijdens rustige zee. Jammer dat dramamine in Nederland niet meer verkrijgbaar is. Iemand tips?

Om nog even op het politieke gebeuren terug te komen: we gaan met drie kinderen waarvan de jongste 7 is en ben je toch eerder bezorgd. Dat het zich alleen in Bangkok zal afspelen, daar ben ik ook wel redelijk van overtuigd. Maar ach, Joris heeft gelijk: waarom van te voren al zorgen maken. De beste man leeft misschien nog wel een aantal jaren. Maar het drukt toch wel een beetje de voorpret.

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#6 Bericht door stevenl » vrijdag 16 oktober 2009, 06:51

Geen idee hoe lang de man nog heeft, maar zelfs als hij overlijdt heb ik geen idee wat er gebeurt.

Zeeziektetabletten: kun je hier bij iedere apotheek kopen, 2 Baht per pilletje.

joepattaya
Expat
Expat

#7 Bericht door joepattaya » zondag 18 oktober 2009, 04:58

Afgelopen jaren zijn er diverse mensen verdronken nabij de eilanden in het Zuiden. Was hun eigen schuld, want ondanks de waarschuwingen ging men toch te water en werden gegrepen door de onderstroom. Sommige mensen nemen Thailand niet serieus en denken dat ze alles beter weten. Let gewoon op waarschwuwingsborden en doe geen dingen die je in NL ook niet zou doen. Gelukkig heeft ieder eiland een loef- en een lijzijde, dus er is altijd wel een plek om te water te gaan.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid

#8 Bericht door Sert » zondag 18 oktober 2009, 12:34

joepattaya schreef:Afgelopen jaren zijn er diverse mensen verdronken nabij de eilanden in het Zuiden. Was hun eigen schuld, want ondanks de waarschuwingen ging men toch te water en werden gegrepen door de onderstroom. Sommige mensen nemen Thailand niet serieus en denken dat ze alles beter weten. Let gewoon op waarschwuwingsborden en doe geen dingen die je in NL ook niet zou doen. Gelukkig heeft ieder eiland een loef- en een lijzijde, dus er is altijd wel een plek om te water te gaan.
diverse mensen?

welke eilanden in het zuiden bedoel je? Tao/Phangan/Samui ??

joepattaya
Expat
Expat

#9 Bericht door joepattaya » maandag 19 oktober 2009, 02:39

Sert schreef:
joepattaya schreef:Afgelopen jaren zijn er diverse mensen verdronken nabij de eilanden in het Zuiden. Was hun eigen schuld, want ondanks de waarschuwingen ging men toch te water en werden gegrepen door de onderstroom. Sommige mensen nemen Thailand niet serieus en denken dat ze alles beter weten. Let gewoon op waarschwuwingsborden en doe geen dingen die je in NL ook niet zou doen. Gelukkig heeft ieder eiland een loef- en een lijzijde, dus er is altijd wel een plek om te water te gaan.
diverse mensen?

Diverse mensen (lees: een aantal, een paar)
Die eilanden dus!
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door Kees » maandag 19 oktober 2009, 09:25

Sert schreef:
diverse mensen?

Uit de Phuket Gazette van 25 september.
Het zijn er dit seizoen (op Phuket) dus al 10

http://www.phuketgazette.net/dailynews/ ... sp?Id=7815
Niet klagen, maar dragen.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”