udon thani - sakhon nakhon - nong khai
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Re: udon thani - sakhon nakhon - nong khai
Voor Nl maakt het vwb kosten visum laos NIKS uit of je dat op brug of vooraf doet-het is inmiddels 37 US$, op de brug kan je met THB betalen-maar dat gaat je kosten-ongunstige wisselkoers. Mogelijk krijg je echter meer tijd vooraf-2 mnd ipv 30 dagen op grens=brug. EN pasfoto niet vergeten-maar die kunnen ze voor 20/30 THB extra snel-snel met hun mobiel even maken tegenwoordig/
Ik zal vriendlief-die uit Sak Nak komt eens vragen wat er verder te zien is-maar omdat ik er nooit van wat gehoord heb, denk ik dat het niet veel zal zijn. Onder Thai is die regio bekend vanwege de Vietnamezen die hond lusten. Een ietsje verder ligt THAt Phanom, met Isans grootste en ''heiligste''temple=wat. De rit langsheen de Mekong is aardig-maar niet overdonderend. Als je wat meer couler locale wilt-doe dan de andere kant langsheen mekong-Nong Khai westwaards-ri. Loei. Je kan-MITS visum laos voraf geregeld, inmiddels ook daar ergens de grens passeren.
En dit komt vanaf Ping Yao, Shanzhi province, China-volgende week 60 years of liberation with red flag and Mao rising again!
Ik zal vriendlief-die uit Sak Nak komt eens vragen wat er verder te zien is-maar omdat ik er nooit van wat gehoord heb, denk ik dat het niet veel zal zijn. Onder Thai is die regio bekend vanwege de Vietnamezen die hond lusten. Een ietsje verder ligt THAt Phanom, met Isans grootste en ''heiligste''temple=wat. De rit langsheen de Mekong is aardig-maar niet overdonderend. Als je wat meer couler locale wilt-doe dan de andere kant langsheen mekong-Nong Khai westwaards-ri. Loei. Je kan-MITS visum laos voraf geregeld, inmiddels ook daar ergens de grens passeren.
En dit komt vanaf Ping Yao, Shanzhi province, China-volgende week 60 years of liberation with red flag and Mao rising again!
- RuudThai
- Expat
Hallo Pong, Vietnamezen die hond lusten?? Vietnamezen lusten inderdaad hond (en kat), maar al die honden die geslacht worden in Ban Tha Rae (op de weg 22 Sakon Nakhon - Nakhon Phanom) zijn echt niet alleen voor Vietnamezen. De hele provincie (en wijde omstreken!) eet hond en dat doen de Thai echt zelf. Ik zie regelmatig song-thaews vol hondjes naar de slachterij rijden. Als in ons dorp een hond een kip doodbijt, dan wordt hij samen met die kip opgegeten.. En geen Vietnamees die er in ons dorp woont!pong schreef:Ik zal vriendlief-die uit Sak Nak komt eens vragen wat er verder te zien is-maar omdat ik er nooit van wat gehoord heb, denk ik dat het niet veel zal zijn. Onder Thai is die regio bekend vanwege de Vietnamezen die hond lusten.
-
- Volwaardig lid
was in China de laatste weken-dus niet veel tijd om na te zien of reageren. Dit is enkel het verhaal van wat vriendlief me vetrelde-en breeduit lachte (hij is half Thai-ma en half VN=pa). Heeft in NL ook breeduit in de krant gestaan-de hondenopkopers-oude afgesleten honden worden geruild tegen emmer+bezem, meen ik. Dat er daar geslacht wordt betekent in principe niet dat het vlees niet voor export kan zijn bedoeld-dat vervoert wat makkelijker als levendige waar. Maar verder klopt het dus aardig vwb de reputatie van die chiangwat, nah?
vwb de bezienswaardigheden nog even geduld
vwb de bezienswaardigheden nog even geduld
-
- Volwaardig lid
Oh, in Ban Muang ben ik ook een beetje tehuis. Das ist een maand per jaargagastorm schreef:ben december en januari weer 7 weken in mijn geliefde Isaan (regio Ban Muang

Waar woon jij, gagastorm, in Ban Muang?

Ik was drie weeken gelee in Nong Khai. Het heeft me goed bevallen.

Ik was in een nieuw hotel (gebouwd in februarie 09) aan de Mekong en de kamer was Baht 700

Hartelijke groetjes uit Bern en Ban Muang! michaleo มิคาเอล
-
- Zeer veel ervaring
hallo michaleo,
ik woon niet in ban muang zelf, tussen ban muang en phon pisai om precies te zijn
ongeveer 2 maanden / jaar
de foto's die je maakte zijn me idd bekend van Ban muang...
wat is de naam van dat nieuwe hotel in nongkai? ben wel benieuwd...
(ik denk dat ik dat in 2008 nog in de steigers heb gezien...)
ik woon niet in ban muang zelf, tussen ban muang en phon pisai om precies te zijn
ongeveer 2 maanden / jaar
de foto's die je maakte zijn me idd bekend van Ban muang...
wat is de naam van dat nieuwe hotel in nongkai? ben wel benieuwd...
(ik denk dat ik dat in 2008 nog in de steigers heb gezien...)
-
- Zeer veel ervaring
hoi Geert,
bedankt voor je bijna uitnodiging
voor een biertje
de rit loei - phu rua- chiang khan -... nongkai is idd zeer leuk en heb ik ook al
2maal gedaan (zelfs 1 x in 1 dag pfft)
waarschijnlijk gaan we dan dit jaar ff ook westwaarts voor een weekje
ben aan het denken aan via udon thani - pitsunalok- sukho thai / chiang mai - chiangrai..
is dat een beetje goed te doen met de auto?? raadgevingen? (buiten links rijden
enige bezienswaardigheden / tips / hotels aanraders op onze route???
bedankt alvast,
gagastorm
bedankt voor je bijna uitnodiging

de rit loei - phu rua- chiang khan -... nongkai is idd zeer leuk en heb ik ook al
2maal gedaan (zelfs 1 x in 1 dag pfft)
waarschijnlijk gaan we dan dit jaar ff ook westwaarts voor een weekje
ben aan het denken aan via udon thani - pitsunalok- sukho thai / chiang mai - chiangrai..
is dat een beetje goed te doen met de auto?? raadgevingen? (buiten links rijden

enige bezienswaardigheden / tips / hotels aanraders op onze route???
bedankt alvast,
gagastorm
-
- Volwaardig lid
De naam is Baan Mae Rim of Maekong Rivergagastorm schreef:wat is de naam van dat nieuwe hotel in nongkai?

Het hotel is juist in het westen aansluitend aan de indochina market.

Hartelijke groetjes uit Bern en Ban Muang! michaleo มิคาเอล