Verlenging Non Immigrant O, multiple entries
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Verlenging Non Immigrant O, multiple entries
Mijn Non immigrant O multiple entries vervalt per 7-10 en ik wil hem verlengen. Ik probeer al een aantal keren het Thais consulaat in Amsterdam te bereiken per telefoon maar de telefoonnummers op de website verbinden beiden door met de fax of zijn langdurig bezet.
Wie heeft ervaring met de verlenging van dit visum vanuit Nederland?
Wie heeft ervaring met de verlenging van dit visum vanuit Nederland?
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.
- pietk
- Expat
Re: Verlenging Non Immigrant O, multiple entries
Afgelopen augustus een nieuw Non O gehaald in Amsterdam.
Als je aan de voorwaarden, die op hun site staan, voldoet geen enkel probleem.
Kon er deze keer niet op wachten, zoals voorheen, maar kon het de volgende dag op halen wat volgens de daar aanwezige mevrouw de huidige regel is.
Kon er deze keer niet op wachten, zoals voorheen, maar kon het de volgende dag op halen wat volgens de daar aanwezige mevrouw de huidige regel is.
-
- Volwaardig lid
Bedankt voor je antwoord Piet.pietk schreef:Afgelopen augustus een nieuw Non O gehaald in Amsterdam.
Ik heb vanmorgen een email gestuurd naar het consulaat en heb het volgende antwoord heden middag al gekregen;
Ik ging er van uit dat een verlenging wel eens goedkoper zou kunnen zijn. Dacht het ergens gelezen te hebben inclusief de informatie dat je na 3 jaren ononderbroken dit visum gehad te hebben je een verblijfsvergunning kunt aanvragen. De info kan ik nergens meer vinden en heb deze vraag per email gesteld aan het consulaat.Geachte meneer ....,
Helaas bestaat de mogelijkheid, een visum te verlengen, niet.
U kunt een nieuw visum aanvragen en vindt op de website welke papieren u daarvoor dient te overleggen.
Met vriendelijke groet,
Kind regards,
Royal Thai Consulate-General, Amsterdam
De Lairessestraat 143
1075 HJ Amsterdam
Tel: +31(0)20-4651532
Maar ik heb het vermoeden dat het niet klopt.

Ik wacht het antwoord af.
- Geert S
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Klopt (ten dele) wel, maar je haalt twee dingen door elkaar. Een multiple-entry non-O visum moet je inderdaad afhalen bij een consulaat in het buitenland (een multiple-entry wordt meestal alleen in het thuisland afgegeven, maar je schijnt het ook te kunnen krijgen in Kuala Lumpur, da's een stuk dichterbij). Je kunt die niet verlengen, maar kunt gewoon een nieuw visum afhalen, tegenwoordig is het inderdaad wel zo dat je er twee werkdagen voor moet uittrekken helaas.Rene schreef:Dacht het ergens gelezen te hebben inclusief de informatie dat je na 3 jaren ononderbroken dit visum gehad te hebben je een verblijfsvergunning kunt aanvragen. De info kan ik nergens meer vinden en heb deze vraag per email gesteld aan het consulaat.
Wat jij bedoeld met een 'verblijfsvergunning' moet je voor naar een immigratiebureau hier in Thailand, daar heeft het Thaise consulaat en de Thaise ambassade verder niets mee te maken. Je hebt dan ongeveer dezelfde regels, maar je hebt daarnaast dan ook nog regels voor je inkomen en/of voor hoeveelheid vermogen op een Thaise bankrekening (regels schijnen per immigratiebureau wat te verschillen). Je hebt dan elke 90 dagen een meldingsplicht, maar hoeft dus niet meer telkens de grens over, dus dat scheeld wel. Als je echter toch naar het buitenland moet is het wat onhandiger, omdat je dan een re-entry permit moet aanvragen anders vervalt alles en moet je weer van voren af aan beginnen. Maar anderen weten hier beslist veel meer van af dan ik.
-
- Volwaardig lid
Visum O multiple, aanvragen bij Consulaat, kan zelfs per post!
Je download het formulier voor Multiple O van de site.
Vult dat in": je paspoort - 2 pasfoto's - kopieën van je inkomsten (AOW, Pensioen) kopie van je ticket en een retourenveloppe met een aangetekende zegel en je eigen adres.
Dat in een enveloppe naar het Consulaat, aangetekend en je krijgt alles keurig na 7 werkdagen per post terug.
Doe wel ook de 120€ er bij in. Je kan dat bij het postkantoor nog verzekeren voor 3€.
Het schijnt dat ook bij aangetekend het geld er nog wel is wordt uitgehaald! zover is het al.
Je download het formulier voor Multiple O van de site.
Vult dat in": je paspoort - 2 pasfoto's - kopieën van je inkomsten (AOW, Pensioen) kopie van je ticket en een retourenveloppe met een aangetekende zegel en je eigen adres.
Dat in een enveloppe naar het Consulaat, aangetekend en je krijgt alles keurig na 7 werkdagen per post terug.
Doe wel ook de 120€ er bij in. Je kan dat bij het postkantoor nog verzekeren voor 3€.
Het schijnt dat ook bij aangetekend het geld er nog wel is wordt uitgehaald! zover is het al.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!
-
- Volwaardig lid
je verblijf kun je verlengen als je aan bepaalde voorwaarden voldoet. Welke voorwaarden dat zijn hangt af van de redenen waarom je een non-O visum hebt gekregen:
- huwelijk met een Thaise?
- ouder dan 50?
- vrijwilligerswerk?
etc.
Zonder die informatie kan je vraag niet worden beantwoord.
- huwelijk met een Thaise?
- ouder dan 50?
- vrijwilligerswerk?
etc.
Zonder die informatie kan je vraag niet worden beantwoord.
-
- Volwaardig lid
Multiple O visum kun je niet verlengen, moet je nieuwe aanvragen.
-
- Volwaardig lid
Bedankt allen voor het meedenken en de antwoorden.Geert S schreef:Klopt (ten dele) wel, maar je haalt twee dingen door elkaar. Een multiple-entry non-O visum moet je inderdaad afhalen bij een consulaat in het buitenland (een multiple-entry wordt meestal alleen in het thuisland afgegeven, maar je schijnt het ook te kunnen krijgen in Kuala Lumpur, da's een stuk dichterbij). Je kunt die niet verlengen, maar kunt gewoon een nieuw visum afhalen, tegenwoordig is het inderdaad wel zo dat je er twee werkdagen voor moet uittrekken helaas.Rene schreef:Dacht het ergens gelezen te hebben inclusief de informatie dat je na 3 jaren ononderbroken dit visum gehad te hebben je een verblijfsvergunning kunt aanvragen. De info kan ik nergens meer vinden en heb deze vraag per email gesteld aan het consulaat.
Wat jij bedoeld met een 'verblijfsvergunning' moet je voor naar een immigratiebureau hier in Thailand, daar heeft het Thaise consulaat en de Thaise ambassade verder niets mee te maken. Je hebt dan ongeveer dezelfde regels, maar je hebt daarnaast dan ook nog regels voor je inkomen en/of voor hoeveelheid vermogen op een Thaise bankrekening (regels schijnen per immigratiebureau wat te verschillen). Je hebt dan elke 90 dagen een meldingsplicht, maar hoeft dus niet meer telkens de grens over, dus dat scheeld wel. Als je echter toch naar het buitenland moet is het wat onhandiger, omdat je dan een re-entry permit moet aanvragen anders vervalt alles en moet je weer van voren af aan beginnen. Maar anderen weten hier beslist veel meer van af dan ik.
Geert, bedankt voor de immigrations-tip. Ik ben me door de stof aan het worstelen. Het houdt nogal wat in. "Criterion and conditions of foreign nationals residential permit consideration" Leeftijd en inkomen is geen probleem, maar moet nog uitzoeken welke regels erbij komen of dat het en/of is. Je schijnt ook de taal te moeten beheersen maar op welk niveau is me nog niet duidelijk.
Heeft iemand hier ervaring mee?
- jumbo
- Expat
Je komt niet in aanmerking tenzij je hier woont en ik begrijp uit het feit dat je het Non visum in Amsterdam aanvraagt en verkrijgt dat je hier niet woont?
Je zult dus getrouwd moeten zijn met een Thaise of hier werken omdat je op een retirement visum geen residentie kan aanvragen...
Het Thai spreken is een farce; je kunt een advocaat mee nemen om de testen door te komen..
En het is uitsluitend dat jezelf moet kunnen voorstellen voor een camera...
Je zult dus getrouwd moeten zijn met een Thaise of hier werken omdat je op een retirement visum geen residentie kan aanvragen...
Het Thai spreken is een farce; je kunt een advocaat mee nemen om de testen door te komen..
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
- Volwaardig lid
Ja Jumbo, ik weet het maar het gaat niet over de korte termijn. Ik wil alvast geïnformeerd zijn voor de toekomst. Binnen een paar jaar zal er aan mijn huidige status het een en ander verandert zijn en daarom wil ik graag weten hoe het zit. Misschien verandert er wat in de regels maar dat zie ik dan wel weer.jumbo schreef:Je komt niet in aanmerking tenzij je hier woont en ik begrijp uit het feit dat je het Non visum in Amsterdam aanvraagt en verkrijgt dat je hier niet woont?
-
- Volwaardig lid
er is mij wijs gemaakt in thailand bij emigratie kantoor
kom hier heen als toerist en ik ben ouder als 50
neem alle benodigde papieren mee van uit nederland
in het engels en zorg dat je voldoende geld aantoon
baar op een thaise bankrekening heb staan.
en je krijgt een visum of verblijfs vergunning voor
een jaar aleen moet je elke 90 dagen melden en
denk een klein bedrag betalen .
dit is wat ik augustes meegedeelt kreeg nu ik
ga het volgend jaar hopelijk waar maken dus ik kom
er achter of het klopt
kom hier heen als toerist en ik ben ouder als 50
neem alle benodigde papieren mee van uit nederland
in het engels en zorg dat je voldoende geld aantoon
baar op een thaise bankrekening heb staan.
en je krijgt een visum of verblijfs vergunning voor
een jaar aleen moet je elke 90 dagen melden en
denk een klein bedrag betalen .
dit is wat ik augustes meegedeelt kreeg nu ik
ga het volgend jaar hopelijk waar maken dus ik kom
er achter of het klopt
-
- Volwaardig lid
Je moet binnenkomen met een O-visum "retirement" dat kan een 3 maanden visum zijn.
Dan moet je in Thailand naar de Ned. Ambassade je pensioen en AOW (zeg inkomen) laten legaliseren, tenminste over een inkomen van 60.000 Bht, p.m. beschikken dan hoef je geen bankrekening te openen, OF 800.000 Bht op een thaise rekening storten, dit alles als je niet getrouwd bent met een thaise.
Als je getrouwd met een thaise is het bedrag op de bank 400.000 Bht.
Met dit alles ga je naar de emigratie in de omg. waar je woont en kunt een extensie van stay aanvragen. Dan kun je een jaar krijgen, met dien verstande dat je je elke 90 dagen moet melden. Je moet dan wel als je Thailand wil verlaten een stempel halen en ik dacht 1900 Bht. betalen. Je kan ook een multiple aanvragen, als je er voor die 90 dgn. uitgaat hoef je je niet te melden en hebt bij binnenkomst weer 90 dgn. Dit kost dan wel een stuk meer.
Hoop dat het duidelijk is! Je krijgt dit niet als je met een toeristenvisum binnenkomt!!!!
p.s. 2 pasfoto.s meenemen
vr.gr.
Dan moet je in Thailand naar de Ned. Ambassade je pensioen en AOW (zeg inkomen) laten legaliseren, tenminste over een inkomen van 60.000 Bht, p.m. beschikken dan hoef je geen bankrekening te openen, OF 800.000 Bht op een thaise rekening storten, dit alles als je niet getrouwd bent met een thaise.
Als je getrouwd met een thaise is het bedrag op de bank 400.000 Bht.
Met dit alles ga je naar de emigratie in de omg. waar je woont en kunt een extensie van stay aanvragen. Dan kun je een jaar krijgen, met dien verstande dat je je elke 90 dagen moet melden. Je moet dan wel als je Thailand wil verlaten een stempel halen en ik dacht 1900 Bht. betalen. Je kan ook een multiple aanvragen, als je er voor die 90 dgn. uitgaat hoef je je niet te melden en hebt bij binnenkomst weer 90 dgn. Dit kost dan wel een stuk meer.
Hoop dat het duidelijk is! Je krijgt dit niet als je met een toeristenvisum binnenkomt!!!!
p.s. 2 pasfoto.s meenemen
vr.gr.
-
- Expat
Je kan alles in Nederland regelen door een Non Immigrant O-A bij de ambassade aan te vragen.
Dit is een long stay visum en de O-A staat voor "pre approved"
Voordeel is o.a. dat je bij de aanvraag geen geld op een Thaise bank hoeft te hebben (dat komt bij de verelnging).
Je hebt er nu alle tijd voor dus waarom niet?
Verder zie http://www.mfa.go.th/web/2482.php?id=2493
Bij aankomst in Thailand volgend jaar krijg je bij binnenkomst 365 dagen verblijf op de paspoort gestempeld.
Verder elke 90 dagen bij je immigratiekantoor melden (of brief sturen)
Voordeel is o.a. dat je bij de aanvraag geen geld op een Thaise bank hoeft te hebben (dat komt bij de verelnging).
Bij aankomst in Thailand volgend jaar krijg je bij binnenkomst 365 dagen verblijf op de paspoort gestempeld.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Expat
- Contacteer:
Er zitten zo te zien nog al wat verschillen in de benodigde papieren tussen wat er op de site van het Thaise Consulaat A'dam en de site van het Thaise Min. BuZa.dutch schreef:Je kan alles in Nederland regelen door een Non Immigrant O-A bij de ambassade aan te vragen.
Op die van het Consulaat heb je nodig:
Paspoort, aanvraagformulier, kopie vluchtgegevens, 2 pasfoto's, (en in mijn geval) kopie trouwacte (Thais).
Op die van het Thaise Min. BuZa:
Paspoort, 3 aanvraagformulieren, 3 pasfoto's, personal data form, bewijs van goed gedrag, doktersverklaring, trouwacte.
Ik probeer al twee dagen het Consulaat in A'dam en Den Haag te bellen maar die zijn volledig onbereikbaar, wordt doorgeschakeld naar een fax of een lange pieptoon of wordt gewoon afgebroken.
Mijn situatie is als volgt, ik wil zo snel mogelijk naar mijn vrouw in Thailand, het is inmiddels duidelijk dat ik mijn vrouw niet naar Nederland kan krijgen. Bizarre situatie, we hebben hier in Nederland vorig jaar een bedrijfje opgericht, een website waar we de bezoekers leren Thaise kleibloemen te maken http://www.thaiflowerart.com. Mijn vrouw is mede-eigenaar van de v.o.f en betaald dus ook belasting in Nederland, maar na een adviesaanvraag MVV bij de IND is het duidelijk geworden dat naar Nederland komen als zelfstandig ondernemer uitgesloten is. Voor een regulier MVV voldoe ik niet aan de inkomensvereiste, (het bedrijfje heeft nog te weinig omzet). Er zit dus niets anders op om zo snel mogelijk naar Thailand te verhuizen en daar onze handeltje voort te zetten.
Ik zal dus een Non-immigrant-O visum moeten aanvragen. Heb ik nog een vraag, wat zal ons gezamenlijk inkomen moeten bedragen wil ik volgend jaar voor een verlenging in aanmerking komen, en hoe ga ik dat aantonen.
Laatst gewijzigd door hansy op donderdag 08 oktober 2009, 08:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Volwaardig lid
Heb je de EU-route nog niet ontdekt??hansy schreef:Er zitten zo te zien nog al wat verschillen in de benodigde papieren tussen wat er op de site van het Thaise Consulaat A'dam en de site van het Thaise Min. BuZa.dutch schreef:Je kan alles in Nederland regelen door een Non Immigrant O-A bij de ambassade aan te vragen.
Op die van het Consulaat heb je nodig:
Paspoort, aanvraagformulier, kopie vluchtgegevens, 2 pasfoto's, (en in mijn geval) kopie trouwacte (Thais).
Op die van het Thaise Min. BuZa:
Paspoort, 3 aanvraagformulieren, 3 pasfoto's, personal data form, bewijs van goed gedrag, doktersverklaring, trouwacte.
Ik probeer al twee dagen het Consulaat in A'dam en Den Haag te bellen maar die zijn volledig onbereikbaar, wordt doorgeschakeld naar een fax of een lange pieptoon of wordt gewoon afgebroken.
Mijn situatie is als volgt, ik wil zo snel mogelijk naar mijn vrouw in Thailand, het is inmiddels duidelijk dat ik mijn vrouw niet naar Nederland kan krijgen. Bizarre situatie, we hebben hier in Nederland vorig jaar een bedrijfje opgericht, een website waar we de bezoekers leren Thaise kleibloemen te maken http://www.thaiflowerart.com. Mijn vrouw is mede-eigenaar van de v.o.f en betaald dus ook belasting in Nederland, maar na een adviesaanvraag MVV bij de IND is het duidelijk geworden dat naar Nederland komen als zelfstandig ondernemer uitgesloten is. Voor een regulier MVV voldoe ik niet aan de inkomensvereiste, (het bedrijfje heeft nog te weinig omzet). Er zit dus niets anders op om zo snel mogelijk naar Thaialnd te verhuizen en daar onze handeltje voort te zetten.
Ik zal dus een Non-immigrant-O visum moeten aanvragen. Heb ik nog een vraag, wat zal ons gezamenlijk inkomen moeten bedragen wil ik volgend jaar voor een verlenging in aanmerking komen, en hoe ga ik dat aantonen.