mooatje schreef:
Maar het onbeschoft gedrag dat je dagelijks meemaakt in het uitgangsleven maakt dat ze een lage dunk hebben van vreemdelingen,en dan wordt er nog niets gezegd van de kledij.25 jaar Thailand heeft me heel goed doen beseffen dat je met vriendelijkheid,geduld en beleefdheid ver geraakt.
Ben het met iedereen eens dat dronken Thai minstens zo irritant zijn als dronken falang, beiden ga ik uit de weg. En kan me inderdaad zelf ook erg irriteren aan de uitmonstering van sommige touristen die je dan op straat tegen komt, korte broeken, T-shirts, alles vuil en versleten, onverzorgd, mischien staat dat 'stoer' in het westen maar het is erg on-Thais en de gemiddelde Thai zal het ook beslist niet begrijpen of kunnen waarderen. Idemdito het taalgebruik, men zou zich toch wel ietsje meer mogen aanpassen aan het land, er zijn dan momenten dat ik me echt loop te schamen voor mede-westerlingen.
Anderszijds, Thailand is wel het land van de eeuwige paradox, het land waar de linkerhand altijd maar liever niet wil weten wat de rechterhand doet. Al dat hoogstaande gedrag en zo is prachtig, maar er gebeurd heel erg veel wat allemaal niet zo hoogstaand is en waar dan allemaal niet over gepraat mag worden, hoe lang ik ook in Thailand woon ik denk niet dat ik daar ooit helemaal aan zal wennen. Het is natuurlijk heel mooi om onbeschofte touristen te vergelijken met de net geklede, uiterst beleefde, en bescheiden Thai maar er wordt heel erg veel onder het vloerkleed geveegd en in die zin kun je niet altijd van touristen verwachten dat ze even goed zijn in het leven van een dubbel-leven als sommige Thai dat zijn..