Big trouble in tourist Thailand

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Big trouble in tourist Thailand

#61 Bericht door Jim » zondag 20 september 2009, 11:37

Sert schreef:en de lokale bevolking moet de overlast van luidruchtige straalbezopen toeristen kennelijk maar klakkeloos accepteren.
gek he, al die dronken mensen als er meer barretjes en disco's dan huizen in je dorp zijn ;)

in korat kom ik iig weinig dronkaards tegen.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Mart
Erelid
Erelid

#62 Bericht door Mart » zondag 20 september 2009, 11:43

Jim schreef:
Sert schreef:en de lokale bevolking moet de overlast van luidruchtige straalbezopen toeristen kennelijk maar klakkeloos accepteren.
gek he, al die dronken mensen als er meer barretjes en disco's dan huizen in je dorp zijn ;)

in korat kom ik iig weinig dronkaards tegen.
In Nong Hang - Isaan - is er zelf geen bar :mrgreen: dus ik kan alleen thuis dronken worden ;) maat ja .... dan Mrs :cry: :cry: :cry: met de deegrol van Pieter :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid

#63 Bericht door Sert » zondag 20 september 2009, 17:35

Niks mis met uitgaan, strandtentjes en een hoop gezelligheid.
Maar er is een groep, die graag straalbezopen wordt, uitermate luidruchtig wordt en zo een hoop overlast veroorzaakt. Die keuze maken ze zelf en dan zijn de consequenties ook voor hen.

Pakweg anderhalf jaar geleden was ik op een feest dat werd gehouden bij iemand thuis. Mooie locatie! Aan het einde van dat feest, ergens bij het ochtendgloren, was de eigenaar straalbezopen en uitermate onbeschoft. Ik heb m'n spullen gepakt en ben vertrokken.
Degene die mij had uitgenodigd (een vriend van de huis eigenaar) probeerde die avond de ruzie te sussen. Argument: ja, maar hij was dronken.
Dat is dus nooit een argument bij mij - ook als je dronken bent, blijf je verantwoordelijk voor je daden.

Idem dito voor de dronken toeristen die onbeschoft tekeer gaan in Thailand. Als je pech hebt, tref je een Thai die dat beledigende gedrag niet pikt. Helemaal als elke zin tig keer voorzien is van "f#ck". Als er dan geslagen wordt: eigen schuld.

Maar inderdaad - dat is inherent aan de toeristische plaatsen. In Korat zal het nauwelijks voorkomen. Moet zulk gedrag dan maar geaccepteerd worden in de toeristische plaatsen?

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#64 Bericht door mooatje » zondag 20 september 2009, 19:06

Iemand die zijn drinken onder controle houdt,de beleefdheidsnormen van thuis uit gebruikt zal in Thailand weinig problemen hebben.De Thai zelf beseffen heel goed dat een vreemdeling niet alles weet.Als hij zich correct probeert te gedragen wordt dat heel erg gewaardeerd..Foutjes worden dan niet aangerekend omdat ze de goede bedoelingen weten.
Maar het onbeschoft gedrag dat je dagelijks meemaakt in het uitgangsleven maakt dat ze een lage dunk hebben van vreemdelingen,en dan wordt er nog niets gezegd van de kledij.25 jaar Thailand heeft me heel goed doen beseffen dat je met vriendelijkheid,geduld en beleefdheid ver geraakt.
Neem dan nog de normale voorzichtigheid in acht en je hebt geen problemen.
Thailand leren kennen doe je niet uit boeken.Die zijn een gids om het land te verkennen,niet zaligmakend.En je leert er de bevolking niet persoonlijk mee kennen.
Maar zoals je in filmpjes kan zien,zuipen onbeschoft gedrag en een taalkeuze die dikwijls van weinig opvoeding getuigt,geen respect voor een ander daar knapt een Thai op af.
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

Bart
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#65 Bericht door Bart » zondag 20 september 2009, 20:33

Ik heb altijd meer last van onberekenbare dronken Thai dan van dronken toeristen!

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#66 Bericht door mooatje » zondag 20 september 2009, 20:44

Hangt er van af waar je je bevind.Toeristen of Thai.Dronken Thai ga je inderdaad ook beter uit de weg.Mannen of vrouwen.
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#67 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 23 september 2009, 07:41

Aflevering 3 is beschikbaar:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OFR-2eV1Q7A[/youtube][/quote]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VQ1I5fFXciM[/youtube][/quote]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=o3PnYjBH39M[/youtube][/quote]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_rB3vuy8v9U[/youtube][/quote]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kIrU7pGy0pk[/youtube][/quote]
Live your dream, don't dream your life.

jumbo
Expat
Expat

#68 Bericht door jumbo » woensdag 23 september 2009, 10:28

Zag van het weekend een ouwe euro knakkerd in een soort van slecht bewakingsuniform lopen,
borst vooruit....liep wat ongemakkelijk op schoenen leek wel
Wat zijn dat voor figuren toeristen politie ofzo?? of was het carnaval ergens??
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#69 Bericht door Geert S » woensdag 23 september 2009, 10:34

mooatje schreef: Maar het onbeschoft gedrag dat je dagelijks meemaakt in het uitgangsleven maakt dat ze een lage dunk hebben van vreemdelingen,en dan wordt er nog niets gezegd van de kledij.25 jaar Thailand heeft me heel goed doen beseffen dat je met vriendelijkheid,geduld en beleefdheid ver geraakt.
Ben het met iedereen eens dat dronken Thai minstens zo irritant zijn als dronken falang, beiden ga ik uit de weg. En kan me inderdaad zelf ook erg irriteren aan de uitmonstering van sommige touristen die je dan op straat tegen komt, korte broeken, T-shirts, alles vuil en versleten, onverzorgd, mischien staat dat 'stoer' in het westen maar het is erg on-Thais en de gemiddelde Thai zal het ook beslist niet begrijpen of kunnen waarderen. Idemdito het taalgebruik, men zou zich toch wel ietsje meer mogen aanpassen aan het land, er zijn dan momenten dat ik me echt loop te schamen voor mede-westerlingen.

Anderszijds, Thailand is wel het land van de eeuwige paradox, het land waar de linkerhand altijd maar liever niet wil weten wat de rechterhand doet. Al dat hoogstaande gedrag en zo is prachtig, maar er gebeurd heel erg veel wat allemaal niet zo hoogstaand is en waar dan allemaal niet over gepraat mag worden, hoe lang ik ook in Thailand woon ik denk niet dat ik daar ooit helemaal aan zal wennen. Het is natuurlijk heel mooi om onbeschofte touristen te vergelijken met de net geklede, uiterst beleefde, en bescheiden Thai maar er wordt heel erg veel onder het vloerkleed geveegd en in die zin kun je niet altijd van touristen verwachten dat ze even goed zijn in het leven van een dubbel-leven als sommige Thai dat zijn..

Fritsie
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#70 Bericht door Fritsie » woensdag 23 september 2009, 10:35

Afgelopen weekend liep de toeristenpolitie van Pattaya (ook niet vies van de handel in poeders trouwens) rond in leger outfit. Een vrij kansloze vertoning.....

printen44
Expat
Expat

#71 Bericht door printen44 » woensdag 23 september 2009, 13:38

Ach, hier in Ngao hebben we maar vijf buitenlanders wonen en toeristen zijn er in geen velden of wegen te bekennen, dus doen we maar wat de meeste Thais doen, blijven lachen. :lol:

Overigens kwam ik regelmatig in Pattaya en stoorde mij ook aan hoe sommige toeristen eruit zagen. Ik noem dat altijd de getaoeerde, bierbuiken met een Singha-hempje aan.

In Chiang Mai zijn er ook veel toeristen, maar in het algemeen zijn die "beschaafder" dan die in Pattaya. Maar ja, Chiang Mai wordt dan ook wel "De Roos van het Noorden" genoemd en hoe wordt Pattaya ook al weer genoemd? De "Riool van de Golf van Thailand"? :lol: :lol: :lol: :lol:

thaitravel
heeft ervaring
heeft ervaring

#72 Bericht door thaitravel » woensdag 23 september 2009, 17:51

printen44 schreef:Ach, hier in Ngao hebben we maar vijf buitenlanders wonen en toeristen zijn er in geen velden of wegen te bekennen, dus doen we maar wat de meeste Thais doen, blijven lachen. :lol:

Overigens kwam ik regelmatig in Pattaya en stoorde mij ook aan hoe sommige toeristen eruit zagen. Ik noem dat altijd de getaoeerde, bierbuiken met een Singha-hempje aan.

In Chiang Mai zijn er ook veel toeristen, maar in het algemeen zijn die "beschaafder" dan die in Pattaya. Maar ja, Chiang Mai wordt dan ook wel "De Roos van het Noorden" genoemd en hoe wordt Pattaya ook al weer genoemd? De "Riool van de Golf van Thailand"? :lol: :lol: :lol: :lol:
Wist niet dat er ook kledingsvoorschriften waren in pattaya!!! (sarcastisch bedoeld uiteraard) maar ja als je je constant stoort aan hoe iemand eruitziet of wat voor kleding die draagt dan kan je er ook maar beter wegblijven dan stoor je je er ook niet aan,persoonlijk zou ik op andere dingen letten maar ieder zijn heug en meug nietwaar?
In al die riolen (om maar even jou bewoording te gebruiken) kan je van alles tegenkomen is het niet?
Op en elk gebied waar uitgaans leven gecombineerd word met prostitutie,drank en drugs zul je ook alle lagen van een bevolking tegenkomen en gepaard gaan met gesodemieter en uiterlijke verschijning dat is logisch.
Lekker belangrijk zou ik zeggen,en elke roos heeft zijn dorens by the way.
Als ik een avond naar een opera zou gaan (kots) kom je ook weer heel ander volk tegen dan een avond op de wallen in amsterdam,hoor je mij ook niet over zeuren,dat hoort erbij en stoor me er ook niet aan trouwens als dat al zo was bleef ik er wel weg.
Het gaat toch om de gehele entourage dus chill out man maak je niet zo druk er zijn wel ergere dingen.

M.v.g ThaiTravel
If you want to change the world think again cause you cant.

Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#73 Bericht door Kees » woensdag 23 september 2009, 20:32

Het gaat toch om de gehele entourage dus chill out man maak je niet zo druk er zijn wel ergere dingen.
Het gaat er niet direct om wat "wij als toeristen" er van denken, maar meer om de aanpassing die men zou moeten behoren te maken als men in Thailand verblijft.
Niet klagen, maar dragen.

Bart
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#74 Bericht door Bart » woensdag 23 september 2009, 21:24

printen44 schreef:Ach, hier in Ngao hebben we maar vijf buitenlanders wonen en toeristen zijn er in geen velden of wegen te bekennen, dus doen we maar wat de meeste Thais doen, blijven lachen. :lol:

Vind je die Thai dan altijd netjes aangekleed? Vieze tattoes...schoenen als slippers dragen en zich schaatsend door een shoppingmall bewegen. Jeans met grote gaten er in...oke da's misschien de mode dan. Kom op zeg :) wat maakt het uit hoe iemand er uit ziet. Persoonlijk houd ik wel van kleurrijke figuren!

Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#75 Bericht door Gardensafari » woensdag 23 september 2009, 21:37

Bart schreef:

Vind je die Thai dan altijd netjes aangekleed? Vieze tattoes...schoenen als slippers dragen en zich schaatsend door een shoppingmall bewegen. Jeans met grote gaten er in...oke da's misschien de mode dan. Kom op zeg :) wat maakt het uit hoe iemand er uit ziet. Persoonlijk houd ik wel van kleurrijke figuren!
Kleurrijk, excentriek, prima! Maar asociaal... Mensen die geheel bezopen, met hun druppelende piemel nog uit de broek, lallend rondlopend, of erger nog: luidkeels schreeuwend om 3 uur 's-nachts, zijn simpelweg asociaaltjes. Of het nu westerse toeristen zijn in Pattaya, dronken Thai op het lokale platteland, straalbezopen Engelsen in de Spaanse costa's of stomdronken Russen in Turkse all inclusive hotels maakt niet uit. De rest van de mensheid heeft er last van. En dat soort wangedrag goedpraten was leuk in de jaren '70, maar wordt gelukkig langzamerhand niet meer geaccepteerd.

En dan vind ik de Thai nog heel erg tolerant....
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”