non-im-O vervalt en dan...

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

non-im-O vervalt en dan...

#1 Bericht door prajak » donderdag 17 september 2009, 10:07

Daar komt een NL-er mee die niet in TF zit. Non-im-O nog een keer gebruikt net voor vervaldatum en dan de laatste keer 90 dagen. Dan terug naar NL voor een nieuw non-im-O en familiebezoek maar dat komt financieel niet zo uit. Wil nog een maand wachten.

Mijn mening is, dat meneer gewoon een 30-dagen stempeltje kan halen (na de laatste 90 even de grens over) en desnoods nog eens 15 (bij landgrens) en dan naar NL. Maar er zijn mensen in zijn omgeving die beweren dat hij wel 15 dg TH uit blijven zijn voordat hij die 30 dg krijgt. Ik kan me dat niet voorstellen maar ja, verwarring is snel gesticht.

Wie ?

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid

Re: non-im-O vervalt en dan...

#2 Bericht door Sert » donderdag 17 september 2009, 10:39

De huidige regels:
Visa-exemption bij binnenkomst via de grens: 15 dagen
Visa-exemption bij binnenkomst via vliegveld: 30 dagen

Dus als je het mij vraagt: 15 dagen is wat hij krijgt.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door carpediem » donderdag 17 september 2009, 12:29

Sert schreef:De huidige regels:
Visa-exemption bij binnenkomst via de grens: 15 dagen
Visa-exemption bij binnenkomst via vliegveld: 30 dagen

Dus als je het mij vraagt: 15 dagen is wat hij krijgt.
Dit lijkt me juist, nooit anders gehoord.
pluk de dag (carpediem)

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Mario08 » donderdag 17 september 2009, 13:01

Bovenstaande is correct. 15 dagen bij een landsgrens, 30 dagen als hij terugkeert via een luchthaven.

Er is natuurlijk ook nog de mogelijkheid om niet alleen even de grens oevr te gaan maar een gratis touristen visa te halen bij een consulaat of ambasade in een naburig land. Dat levert hem 60 dagen op. Vientianne geeft zelfs dubbele touristenvisa gratis. Elk touristen visa kan bovendien met 30 dagen verlengt worden voor 1,900 baht en een pasfoto.

Je stelt dat hij op familiebezoek is. Indien hij een Thaise echtgenote of kind heeft kan hij een extensie van verblijf krijgen van 60 dagen op vertoon van zijn huwelijks certificaaat dan wel geboorte acte van het kind. Kosten 1,900 baht en een pasfoto.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door prajak » donderdag 17 september 2009, 16:19

Sert en Carpediem, weet je dat zeker ? Je hebt een non im O, je bent aan je laatste 90 dagen toe, je gaat er uit, en komt binnen zonder visum. Ik denk dat je eerst 30 dagen krijgt, en daarna 15 bij een landgrens. Zover ik weet krijg je pas 15 dagen als je al een 30 dagen hebt gehad.

Nu woont die meneer in regio Sakon Nakhon dus de grens is dichtbij, hij zou iedere 15 dagen kunnen gaan. Easy. Maar ik denk dat hij eerst 30 krijgt. Het verschil is 1.600 baht voor Laos en wat reiskosten.

Joep Pattaya, heb je een visie ?

Anders ga ik het vragen in TV.

Ben
Expat
Expat

#6 Bericht door Ben » donderdag 17 september 2009, 17:01

Mario08 schreef:Bovenstaande is correct. 15 dagen bij een landsgrens, 30 dagen als hij terugkeert via een luchthaven.

Er is natuurlijk ook nog de mogelijkheid om niet alleen even de grens oevr te gaan maar een gratis touristen visa te halen bij een consulaat of ambasade in een naburig land. Dat levert hem 60 dagen op. Vientianne geeft zelfs dubbele touristenvisa gratis. Elk touristen visa kan bovendien met 30 dagen verlengt worden voor 1,900 baht en een pasfoto.

Je stelt dat hij op familiebezoek is. Indien hij een Thaise echtgenote of kind heeft kan hij een extensie van verblijf krijgen van 60 dagen op vertoon van zijn huwelijks certificaaat dan wel geboorte acte van het kind. Kosten 1,900 baht en een pasfoto.
Deze is de juiste

Die NON O is verkregen op een basis van en dat kunnen er meerdere zijn , zonder een basis van krijg je die niet en alleen een toerist visa .

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door prajak » donderdag 17 september 2009, 17:28

Ben, het is dus 15 dagen ? Tenzij binnenvliegen ?

Maar die 15 dagen kan verlengd worden met weer 15 tot max 90 ?

Ben
Expat
Expat

#8 Bericht door Ben » donderdag 17 september 2009, 18:37

prajak schreef:Ben, het is dus 15 dagen ? Tenzij binnenvliegen ?

Maar die 15 dagen kan verlengd worden met weer 15 tot max 90 ?
De laatste keer met de 30 dagen was het na 3 runs een ticket laten zien dat je daarna Thailand verlaat met de 15 dagen regeling weet ik niet of dat zo gebleven is .
Of dat je tot 90 dagen heen en weer kunt .

Maar 3 keer zou in principe moeten kunnen 45 dagen als het langer kan is het een rekensommetje wat het voordeligst is 6 x een run of een toerist aanschaffen over de grens .

Maar nu in elk geval is het 15 dagen als hij via de landgrens gaat .

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door prajak » vrijdag 18 september 2009, 04:52

Het is me duidelijk, over de landgrens 15 dagen. Arme mensen die in Laos of Cambodja beginnen en dan Thailand willen doen zonder T visum. Maar voor de meneer die hier al jaren woont is het zuur, hij zal dus 2 x 15 dagen moeten doen en dan naar NL gaan. Het gaat maar om een maandje.

Ik zal hem berichten en dan zien we wel verder.

Dank allemaal.

joepattaya
Expat
Expat

#10 Bericht door joepattaya » vrijdag 18 september 2009, 09:55

prajak schreef:Het is me duidelijk, over de landgrens 15 dagen. Arme mensen die in Laos of Cambodja beginnen en dan Thailand willen doen zonder T visum. Maar voor de meneer die hier al jaren woont is het zuur, hij zal dus 2 x 15 dagen moeten doen en dan naar NL gaan. Het gaat maar om een maandje.

Ik zal hem berichten en dan zien we wel verder.

Dank allemaal.
Volgens mij kan de 15 dagen "truc" maar 4 keer op een rij gedaan worden; daarna moet je weer via de lucht binnenkomen.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”