Visa?? Ik snap er helemaal niks van

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Sweep
komt net kijken
komt net kijken

Visa?? Ik snap er helemaal niks van

#1 Bericht door Sweep » donderdag 27 augustus 2009, 04:17

Hallo, :D :(

Ik heb een ticket op 24 september van Amsterdam naar Bangkok.
Op 15 april vlieg ik van Bangkok naar Australie

Vandaag heb ik bij het Thaise consulaat een double entry aangevraagd (2x 2x maanden)
Nu begrijp ik dat je die in Thailand weer met 30 dagen kan verlengen dus 2x 90 dagen.

Nu las ik ergens dat je in een periode van 180 dagen niet langer dan 90 dagen in Thailand kan zijn? Klopt dit? :(
Ergens anders las ik weer dat je dit kan oplossen door een visum in het buitenland aan te vragen. Is dit anders dan even de grens over?

Zelf was ik van plan er na 90 dagen even uit te gaan. Dan gebruik maken van mijn 2e entry en weer 90 dagen te blijven en wat zou dan vervolgens het beste zijn?

Kan iemand mij hier duidelijk in verschaffen?

Alvast hartelijk bedankt :D

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Visa?? Ik snap er helemaal niks van

#2 Bericht door Mario08 » donderdag 27 augustus 2009, 05:50

De 90 dagen regel waar je het over hebt is afgeschaft en gold bovendien voor mensen die zonder visa naar Thailand reisden. Daarover hoef je je dus niet druk te maken.

Na je tweede keer 90 dagen kun je een nieuw toeristen visa aanvragen. Ik raad je aan daarvoor naar Vientianne, Laos te reizen.

Sweep
komt net kijken
komt net kijken

#3 Bericht door Sweep » donderdag 27 augustus 2009, 15:51

Bedankt voor je snelle antwoord.

Ah gelukkig dat die 90 dagen niet geldt. :D

Dus even samenvattend

1 x 2 maanden dan verlening aanvragen met 30 dagen dan even het land uit. Ik verblijf dan in Koh Samui. Wat is dan de dichtsbijzijnde grensplaats??

Dan weer na 2 maanden verlenging aanvragen met 30 dagen en dan weer een nieuw toeristenvisum aanvragen bij een ambassade. Ik verblijf dan in Krabi. Dus Maleisie in de buurt. Weet je ook waar daar een ambassade zit?
En krijg je dan weer een visum voor 2 maanden?

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Okie » donderdag 27 augustus 2009, 16:36

Helemaal gelijk. Voor de laatste 30 dagen heb je in principe geen visum meer nodig mits je na het verlaten van Thailand per vliegtuig terug keert krijg je een visa examption stamp bij aankomst en die is 30 dagen geldig.

Okie

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid

#5 Bericht door Sert » donderdag 27 augustus 2009, 17:22

Sweep schreef:1 x 2 maanden dan verlening aanvragen met 30 dagen dan even het land uit. Ik verblijf dan in Koh Samui. Wat is dan de dichtsbijzijnde grensplaats??
Ranong, aan de westkust. 2 immigratiekantoren: Victoria point (midden in de modderige, stinkende haven) en Andaman Club (kwartiertje ten noorden van Ranong.
Sweep schreef:Dan weer na 2 maanden verlenging aanvragen met 30 dagen en dan weer een nieuw toeristenvisum aanvragen bij een ambassade.
Denk er aan dat je een visum voor Thailand alleen kan aanvragen buiten Thailand.
Sweep schreef:Ik verblijf dan in Krabi. Dus Maleisie in de buurt. Weet je ook waar daar een ambassade zit?
En krijg je dan weer een visum voor 2 maanden?
Malaysia optie 1: Penang
Malaysia optie 2: Kotabharu

Sweep
komt net kijken
komt net kijken

#6 Bericht door Sweep » vrijdag 28 augustus 2009, 03:38

Ja dat is waar. Ik heb er genoeg aan om de laatse maand even het land uit te vliegen en dan weer terug te komen. Dan heb ik aan 30 dagen genoeg.

Dat Penang ziet er wel leuk uit. Mischien wel leuk om er een paar dagen te blijven?
Zag dat er van uit Krabi een vlucht naar toe gaat dus dat komt mooi uit.

Nou, hartelijk bedankt voor de tips.

Nog 1 vraagje, nu las ik dat je voor Birma ook een visum nodig hebt. Moet je die dan ook van te voren regelen of kan je dat aan de grens doen

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door prajak » vrijdag 28 augustus 2009, 03:55

Birma, zover ik weet kun je een dagpas krijgen maar zorg er voor tijdig weg te zijn. Een visum aanvragen, probeer eens het consulaat in NL, in Etten Leur ?, maar dat is een honorair consul, ik meen dat hij Versteeg heet. Anders Duitsland. Even zoeken bij Google.

Mart
Erelid
Erelid

#8 Bericht door Mart » vrijdag 28 augustus 2009, 04:44

Als je naar Birma wil alleen voor een stempel kan je beter gebruik maken van de Andaman Club, leuke bootreis vam een half uur. Je hebt dan beslist geen visa nodig
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door pong » vrijdag 28 augustus 2009, 12:12

nog een waarschuwing-het ziet er nl. naar uit dat je werkelijk niets van Thailand afweet: het THAISE Nw Jr is songkran-dat ozo leuke watersmijtfestival, bijzonder sterk in BKK-en begint op 14/4 en duurt dan een paar dagen. Dus je hebt echt een hele leuke datum uitgezocht om vanaf BKK kleddernat naar OZzieland te vliegen.
De goedkoopste vluchten NAAR Thailand in de regio zijn per AirAsia, bvb. vanaf KUL=Kuala Lumpur, de hoofdstad van malaysia. Ze hebben soms ook vluchten naar Phuket of Krabi daarvanaf (kan voor 20-25€/single, mits slim geboekt). Wees eens avontuurlijk en plak een paar daagjes in Malaysia ertussendoor in, je kan bvb. met de nachttrein vanaf Surat naar Butterworth=Penang, Malaysia. De meeste punten die je vraagt, en meer info over deze, in elke doe-het-zelf reisgids.
Als je echt Burma=Myanmar langer wil bezoeken dan MOET je via Yangon=de hoofdstad binnenvliegen, een visum by de Embassy in BKK kost 8/900 THB met 2 wachtdagen. Bereid je voor op een enorme cultuurschok en grote armoe. Ook voor hier weer: goedkoopste vluchten met AirAsia (retour BKk-RGN voor 50/60€ goed mogelijk)
die IN Thailand gepleegde verlenging van je 2 mnd visum kost je wel geld-1900 THB per keer (tegen de 50€)-dus dat geld kan je ook betseden aan een wat afwisseling brengend reisje tussendoor. Tot 10/3 kan je bvb. in KUl of Penang ook nog en gratis nieuw 2-mnd toeristenvisum regelen.

Mart
Erelid
Erelid

#10 Bericht door Mart » vrijdag 28 augustus 2009, 12:30

OFF TOPIC
Mijnheer Pong, sorry hoor maar Songkran begint op 13 april 2010, maar in sommige steden of dorpen reeds eerder.
De grote uittocht begint 9 april en de thuisreis zal vermoedelijk wel 18 april zijn, dus weer een zeer lang weekend.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

dutch
Expat
Expat

#11 Bericht door dutch » vrijdag 28 augustus 2009, 13:20

Dat is de week waarin ik 2 koelkasten vol heb en de deur niet uitkom :D
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door vleespet » vrijdag 28 augustus 2009, 15:38

dutch schreef:Dat is de week waarin ik 2 koelkasten vol heb en de deur niet uitkom :D
Gelukkig,ik dacht al dat ik de enige was.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door Rene » vrijdag 28 augustus 2009, 15:47

vleespet schreef:
dutch schreef:Dat is de week waarin ik 2 koelkasten vol heb en de deur niet uitkom :D
Doe niet zo krap, ga thuis met je kleren onder de douche en loop de straat op. Gezellig toch?!! :D :mrgreen: Wel in goede conditie zijn om weg te kunnen springen voor alcomobilisten maar daar hebben jullie lang genoeg voor kunnen trainen. :mrgreen: :mrgreen:
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door vleespet » vrijdag 28 augustus 2009, 16:19

Rene schreef:
vleespet schreef:
Doe niet zo krap, ga thuis met je kleren onder de douche en loop de straat op. Gezellig toch?!! :D :mrgreen: Wel in goede conditie zijn om weg te kunnen springen voor alcomobilisten maar daar hebben jullie lang genoeg voor kunnen trainen. :mrgreen: :mrgreen:
Rene het water is het probleem niet.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#15 Bericht door Rene » vrijdag 28 augustus 2009, 17:54

vleespet schreef: Rene het water is het probleem niet.
Ok, misschien mis ik iets. Mijn eerste cofrontatie met de songkran was in het rootsdorp van mylady. Het was één boel gezelligheid en ik zat al meteen in de luidruchtige optocht aldaar.
Wat is het dan wel? De alcohol en relaterend daaraan het verkeer?
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”