Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom
Moderator: Loempia
-
justice strike
- heeft ervaring

Bericht
door justice strike » dinsdag 25 augustus 2009, 10:43
jumbo schreef:justice strike schreef:
Hehe... ik vat hem, ik snap nu ook meteen waarom je daar zoveel nadruk op legt

.
Objectief gezien, staat de VU hoger aangeschreven dan Chula (welke de hoogste aangeschreven universiteit in Thailand is). Ik denk echter dat dat zeer moeilijk bij te brengen is, wellicht dat ik beter een recommendatie kan krijgen van een professor aan de universiteit van Chula, dat heeft wellicht meer toegevoegde waarde dan een vertaling van de diploma.
Overigens weet ik in het geheel niet wat er uit zo'n legalisering komt. In Nederland is dat nog redelijk recht getrokken door te zeggen: "Het is HBO of MBO" Wat moet ik bedenken met zo'n legalisering in Thailand? Trekken ze dan de vergelijking "equivalent to Chulalonkorn or Tamasat"? of zeggen ze gewoon "university degree" Bij het laatste zet het natuurlijk geen zoden aan de dijk.
Ik weet niet of Chula a) hoger staat aangeschreven dan de VU b) de beste is in Thailand, dat laatste hangt af van de richting van je studie....
Klopt zeker, Ik keek even snel naar een algemene lijst.
De legalisering geeft aan dat het een originele bul is uitgegeven onder de Nederlandse accreditatie, dan kunnen ze dus een vergelijking maken met bekendere accr zoals UK, AUS of USA, niets meer en niets minder als een waardering geven aan je papiertje
hmm, anders dus als in Nederland en feitelijk moet de waardering dus nog steeds gedaan worden door degene die ja aanneemt (en dus moet weten hoe dat precies zit met de kwaliteit van de VU)
Goed het gesprek neemt al snel een hele andere wending dat ik eigenlijk op wilde gaan, uiteindelijk wil ik niet ingeschat worden als "beter" dan de rest (wat overigens ook maar relatief is), maar gewoon een baan.
-
Borat
- Volwaardig lid

Bericht
door Borat » dinsdag 25 augustus 2009, 16:47
Goed het gesprek neemt al snel een hele andere wending dat ik eigenlijk op wilde gaan, uiteindelijk wil ik niet ingeschat worden als "beter" dan de rest (wat overigens ook maar relatief is), maar gewoon een baan.
Goed, dan snel in het vliegtuig stappen en op zoek naar een baan ipv hier je tijd verdoen, misschien zoekt god nog een hulpje.
-
jumbo
- Expat

Bericht
door jumbo » woensdag 26 augustus 2009, 02:53
Sert schreef: Singapore loopt qua IT pakweg 10 jaar voor op Thailand en de grote bedrijven hebben daar een vestiging.
Is dat zo Sert?? Waarmee lopen ze dan 10 jaar voor op Thailand?? Daar ben ik erg benieuwd naar.
Ik ga er gemakshalve maar van uit dat je snapt dat deze bedrijven en bedrijven uit andere industrien een (hoofd) vestiging hebben in Singapore uit belastingtechnische overwegingen.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
-
justice strike
- heeft ervaring

Bericht
door justice strike » woensdag 26 augustus 2009, 07:02
Ik denk dat het nogal overtrokken is... en als Thailand echt 10 jaar achterloopt dan is dat alleen maar meer reden om er juist wel te zitten. Dan valt er namelijk geld te verdienen
Ik ben er nog niet echt over uit of ik mijn contacten wil gaan aanboren, ik vraag namelijk niet graag om een gunst. Het is wel eventjes een goede reminder dat ik die zeker kan gebruiken mocht het nodig zijn. Overigens heb ik vernomen dat de verdeling junior, medior, senior vrij gebruikelijk is in Thailand en dat ik dus derhalve niet direct opgescheept zou zitten met een managers baan (leuk, maar ik vind nog niet dat ik daar aan toe ben). We zien het wel. Ik heb er in iedergeval wel zin in

-
justice strike
- heeft ervaring

Bericht
door justice strike » woensdag 26 augustus 2009, 07:09
Borat schreef:
Goed, dan snel in het vliegtuig stappen en op zoek naar een baan ipv hier je tijd verdoen, misschien zoekt god nog een hulpje.
sorry, maar dat is werk onder mijn niveau

-
justice strike
- heeft ervaring

Bericht
door justice strike » maandag 07 september 2009, 11:03
er zit wat schot in. Heb al een verzoek gekregen om te solliciteren, dus het ziet er rooskleurig uit. Ze wilden alleen dat ik mag werken, de voertaal is engels dus de taal zal geen probleem zijn. Meteen ook in een speciaal programma dus dat is helemaal top als ik het voor elkaar krijg
Nu die maat van me nog

-
thongdee
- Expat

Bericht
door thongdee » maandag 07 september 2009, 13:31
justice strike schreef:er zit wat schot in. Heb al een verzoek gekregen om te solliciteren, dus het ziet er rooskleurig uit. Ze wilden alleen dat ik mag werken, de voertaal is engels dus de taal zal geen probleem zijn. Meteen ook in een speciaal programma dus dat is helemaal top als ik het voor elkaar krijg
Nu die maat van me nog

Solliciteren, dat geeft ergens moed , succes ermee ....
คิดดี พูดดี ทำดี โลกนี้น่าอยู่
Gelukkig zijn
is niet krijgen wat we verlangen...
Maar tevreden zijn met wat we hebben...
-
justice strike
- heeft ervaring

Bericht
door justice strike » maandag 07 september 2009, 14:03
thongdee schreef:justice strike schreef:er zit wat schot in. Heb al een verzoek gekregen om te solliciteren, dus het ziet er rooskleurig uit. Ze wilden alleen dat ik mag werken, de voertaal is engels dus de taal zal geen probleem zijn. Meteen ook in een speciaal programma dus dat is helemaal top als ik het voor elkaar krijg
Nu die maat van me nog

Solliciteren, dat geeft ergens moed , succes ermee ....
Goed de contacten waren erg positief nadat ze een beetje gehoord had wat ik allemaal gedaan had

dus dat is natuurlijk altijd mooi. Maar ik ga wat meer lijntjes uithangen want je moet nooit op 1 paard inzetten.
-
jumbo
- Expat

Bericht
door jumbo » dinsdag 08 september 2009, 01:57
justice strike schreef:er zit wat schot in. Heb al een verzoek gekregen om te solliciteren, dus het ziet er rooskleurig uit.
Ze wilden alleen dat ik mag werken, de voertaal is engels dus de taal zal geen probleem zijn. Meteen ook in een speciaal programma dus dat is helemaal top als ik het voor elkaar krijg
Nu die maat van me nog

Mag werken?? Van wie???
-
Borat
- Volwaardig lid

Bericht
door Borat » dinsdag 08 september 2009, 06:06
Van God Jumbo......
-
justice strike
- heeft ervaring

Bericht
door justice strike » dinsdag 08 september 2009, 06:20
jumbo schreef:justice strike schreef:er zit wat schot in. Heb al een verzoek gekregen om te solliciteren, dus het ziet er rooskleurig uit.
Ze wilden alleen dat ik mag werken, de voertaal is engels dus de taal zal geen probleem zijn. Meteen ook in een speciaal programma dus dat is helemaal top als ik het voor elkaar krijg
Nu die maat van me nog

Mag werken?? Van wie???
Ja sorry. er had moeten staan, ze wilden alleen
weten dat ik mag werken.
Laatst gewijzigd door
justice strike op dinsdag 08 september 2009, 07:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
dutch
- Expat

Bericht
door dutch » dinsdag 08 september 2009, 07:02
Moeten ZIJ dat niet weten,of ze een buitenlander kunnen/willen/mogen aanstellen??
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
-
jumbo
- Expat

Bericht
door jumbo » dinsdag 08 september 2009, 07:09
dutch schreef:Moeten ZIJ dat niet weten,of ze een buitenlander kunnen/willen/mogen aanstellen??
ik vermoed dat het te maken heeft met de status aparte van de OP
Ik dacht met een dubbel paspoort
-
justice strike
- heeft ervaring

Bericht
door justice strike » dinsdag 08 september 2009, 07:12
dutch schreef:Moeten ZIJ dat niet weten,of ze een buitenlander kunnen/willen/mogen aanstellen??
Nee, dat hoeft niet. Ik weet ook niet precies wat de obsessie is om bij dit punt te blijven hangen. Kunnen we dit niet als voldaan beschouwen en verder gaan met de andere zaken die te maken hebben met het werken in Thailand?
-
jumbo
- Expat

Bericht
door jumbo » dinsdag 08 september 2009, 07:23
justice strike schreef:dutch schreef:Moeten ZIJ dat niet weten,of ze een buitenlander kunnen/willen/mogen aanstellen??
Nee, dat hoeft niet. Ik weet ook niet precies wat de obsessie is om bij dit punt te blijven hangen. Kunnen we dit niet als voldaan beschouwen en verder gaan met de andere zaken die te maken hebben met het werken in Thailand?
Je stelt iets wat andere forumleden zoals ondergetekende niet duidelijk is en wellicht omdat de volledige informatie ontbreekt. Lijkt me dan logisch dat er vragen volgen want het kan natuurlijk ook zo zijn dat je een andere weg hebt gevonden dan welke men normaal volgt......