Woning in Korat te huur gevraagd
Moderator: Loempia
-
- Erelid
Woning in Korat te huur gevraagd
Namens een goede vriend, die al ruim 3 jaar in Thailand woont.
Gezocht een huurwoning in Korat, mag in de stad zijn, maar dan buiten de drukte, maar mag ook in een omliggend dorp of stadje.
Huurprijs tot 10.000 Tb/per maand.
Alle tips zijn welkom, bij voorkeur via een PB.
Gezocht een huurwoning in Korat, mag in de stad zijn, maar dan buiten de drukte, maar mag ook in een omliggend dorp of stadje.
Huurprijs tot 10.000 Tb/per maand.
Alle tips zijn welkom, bij voorkeur via een PB.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was
-
- Volwaardig lid
Re: Woning in Korat te huur gevraagd
Ben benieuwd Mart, ik heb dat 1 aug ook gevraagd in dit onderdeel en nul reacties. Misschien moet je het proberen in het korat forum, koratfarang dot com.
- Jim
- Volwaardig lid
alleen dutch woont pemanent in de omgeving van korat.
als hij het niet weet dan weet niemand 't hier.
als hij het niet weet dan weet niemand 't hier.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
- De Beweerder
- Expat
A millionaire in free time, can not save time only use 

-
- Expat
Uiteraard had ik Koratmap door kunnen geven (ik ben er zelf lid van
).
Dacht dat het opgeven van links niet toegestaan was (commerciele links en dit is er net iets tussen in).
Jim,
Ik weet niets van de huizenmarkt hier.Heb mijn eigen huis gebouwd en daarmede is mijn kennis af.

Dacht dat het opgeven van links niet toegestaan was (commerciele links en dit is er net iets tussen in).
Jim,
Ik weet niets van de huizenmarkt hier.Heb mijn eigen huis gebouwd en daarmede is mijn kennis af.

"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- heeft ervaring
Hoe is dat je eigenlijk afgegaan om je eigen huis te bouwen? Ik zit er namelijk zelf ook over na te denken om zoiets te doen. Alhoewel het dan voornamelijk in de vrije momenten zou zijn.dutch schreef:Uiteraard had ik Koratmap door kunnen geven (ik ben er zelf lid van).
Jim,
-
- Erelid
Verdiep je eerst in: waar, wat zijn de regels, wat mag het kosten, hoe wil je het aanpakken.justice strike schreef: OFF TOPIC.
Hoe is dat je eigenlijk afgegaan om je eigen huis te bouwen? Ik zit er namelijk zelf ook over na te denken om zoiets te doen. Alhoewel het dan voornamelijk in de vrije momenten zou zijn.
Voor mij was het niet zo'n groot probleem, aangezien ik een bouw deskundige

Meer weten : stuur me een PB en dan gaan we verder met jouw bouwplan.
-
- heeft ervaring
gelukkig kan mijn vader mij daarmee helpen. Hij is leraar bouwtechniek en de tekeningen kan hij ook wel laten maken. Maar ik was even benieuwd naar de gang van zaken. In Nederland is het soms wel veel rompslomp. Ik ben nu in het midden van een verbouwing, het was echt een drama.Mart schreef:Verdiep je eerst in: waar, wat zijn de regels, wat mag het kosten, hoe wil je het aanpakken.justice strike schreef: OFF TOPIC.
Hoe is dat je eigenlijk afgegaan om je eigen huis te bouwen? Ik zit er namelijk zelf ook over na te denken om zoiets te doen. Alhoewel het dan voornamelijk in de vrije momenten zou zijn.
Voor mij was het niet zo'n groot probleem, aangezien ik een bouw deskundigeben. Heb zelf enige ontwerpen gemaakt, en had 3 jaar geleden al een bouwvergunning terwijl er een totaal ander huis is verrezen.Hier op het dorp waren weinig regels, wat het mocht kosten was ook geen probleem, en ik heb zelf de leiding genomen en een aantal bouwvakkers het werk laten doen. De technische zaken zoals water en electra zijn door mijn handen gemaakt. De bouwtijd was van april 2008 tot december 2008 met een korte onderbreking vanwege de regenperiode. Verdiep je ook in nieuwe bouwtechnieken en materialen, er zijn meer mogelijkheden dan alleen de manier waarop de Thais huizen bouwen.
Meer weten : stuur me een PB en dan gaan we verder met jouw bouwplan.
-
- Erelid
Bouwtekening in het Thais,justice strike schreef: OFF TOPIC.
gelukkig kan mijn vader mij daarmee helpen. Hij is leraar bouwtechniek en de tekeningen kan hij ook wel laten maken. Maar ik was even benieuwd naar de gang van zaken. In Nederland is het soms wel veel rompslomp. Ik ben nu in het midden van een verbouwing, het was echt een drama.

-
- Expat
Eigenlijk schrijf ik het verkeerd:"ik heb mijn eigen huis ontworpen".
Allereerst had ik de "bouwkundige" ervaring van mijn werk,waarbij ik het genoegen had om in de laatste expatjob, GM te zijn van een nieuw te bouwen fabriek in Indonesie.Leiding van het ontwerp team (in USA) en de bouwcrew in Indonesie en het operationeel worden van het geheel (equipment installatie-de bezetting selectie-en opstart).
Het huis ontwerp heb ik samen met mijn vrouw gedaan.Een 1 1/2 jaar proces waarbij steeds iets werd veranderd,maar waarbij we al onze wensen wilden vervullen.
Heb een Thaise architect naar Indonesie gehaald en ons uiteindelijke plan laten omzetten naar een "as to build" tekening.
Heb de architect de leiding gegeven over de bouw-afwerking en in een contract de details en garantie laten vastleggen.
Toen de bouw eenmaal bezig was en wij nog steeds in Indonesie waren, ben ik regelmatig wezen controleren.Ging ook wel redelijk omdat veel van mijn zakenreizen via Singapore of Bangkok liepen en ik dan een tussenstop maakte.
Woon er nu bijna 5 jaar.
Vanwege mijn leeftijd en woonervaring (7 huizen in 4 verschillende landen) was het toch wel duidelijk wat ik wilde hebben,omdat je al deze ervaring daar in kan verwerken.(Bovendien heb je als je ouder bent wat meer geld ter beschikking
)
Allereerst had ik de "bouwkundige" ervaring van mijn werk,waarbij ik het genoegen had om in de laatste expatjob, GM te zijn van een nieuw te bouwen fabriek in Indonesie.Leiding van het ontwerp team (in USA) en de bouwcrew in Indonesie en het operationeel worden van het geheel (equipment installatie-de bezetting selectie-en opstart).
Het huis ontwerp heb ik samen met mijn vrouw gedaan.Een 1 1/2 jaar proces waarbij steeds iets werd veranderd,maar waarbij we al onze wensen wilden vervullen.
Heb een Thaise architect naar Indonesie gehaald en ons uiteindelijke plan laten omzetten naar een "as to build" tekening.
Heb de architect de leiding gegeven over de bouw-afwerking en in een contract de details en garantie laten vastleggen.
Toen de bouw eenmaal bezig was en wij nog steeds in Indonesie waren, ben ik regelmatig wezen controleren.Ging ook wel redelijk omdat veel van mijn zakenreizen via Singapore of Bangkok liepen en ik dan een tussenstop maakte.
Woon er nu bijna 5 jaar.
Vanwege mijn leeftijd en woonervaring (7 huizen in 4 verschillende landen) was het toch wel duidelijk wat ik wilde hebben,omdat je al deze ervaring daar in kan verwerken.(Bovendien heb je als je ouder bent wat meer geld ter beschikking

"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- heeft ervaring
Het is super als je je eigen huis kan laten bouwen... Voorlopig ben ik even gebonde aan datgene wat er aangeboden wordt... het is altijd een compromis. Dat is bij het bouwen van je eigen huis niet zo, mits je daarvoor kunt betalen.
-
- Volwaardig lid
weet iemand een goede site waar je huur appartementen kan bekijken in een bepaalde stad ( chantaburi)
de meeste zijn een paar jaar oud en alleen voor de steden waar veel toerisme is .
alvast badankt
de meeste zijn een paar jaar oud en alleen voor de steden waar veel toerisme is .
alvast badankt