rondreis

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
hanneke
komt net kijken
komt net kijken

rondreis

#1 Bericht door hanneke » zondag 12 juli 2009, 19:54

hallo allemaal,

misschien het zoveelste verzoek om naar een reisopzet te kijken...maar toch wil ik graag jullie belangrijke op/aanmerkingen of tips horen!

Wij zullen volgende week woensdag vertrekken naar Thailand..Voor de eerste keer. Na een hoop wikken en wegen ben ik tot het volgende reisprogramma gekomen..
dag 1 aankomst Bangkok
dag 2 doorreis naar Pitsanulok, vanuit hier in een keer door naar Sukhothai
dag 3 verblijf in Sukhothai
dag 4 doorreis naar Chaing Mai
dag 5, 6, en 7 verblijf in Chiang Mai
dag 8 en 9 Pai
dag 10 vertrek richting Chaing Rai(mogelijk overnachting in Fang)
dag 11 Fang/Chaing Rai
dag 12, 13,14 Chiang Rai
dag 15 terug naar bangkok met vliegtuig, naar kanchanaburi
dag 16 kanchanaburi
dag 17 naar Ayutthaya
dag 18 Ayutthaya
dag 19,20,21 Bangkok
dag 22 vlucht terug

Nou, ik ben benieuwd wat jullie mening is.. :?:

Groetjes, Hanneke

printen44
Expat
Expat

Re: rondreis

#2 Bericht door printen44 » maandag 13 juli 2009, 04:38

Even een ander vraagje. Gaan jullie met een groep of met een paar man (vrouw). Is de reis geheel verzorgd of regelen jullie hier in Thailand alles?

De planning ziet er naar mijn mening prima uit. Genoeg rustpunten en op het Noorden en Centraal gefixeerd.

Probeer in die dag in Kanchanaburi een boottocht op de Kwai te maken.

Hou er wel rekening mee dat het regentijd is, maar dat wil niet zeggen dat het elke dag regent. Het is wel warm hier in het Noorden de afgelopen weken. Niet veel regen ten opzichte van verleden jaar.

Bezoek de "Witte Wat" bij Chiang Rai. Moet je daar naar het toilet, dan wil je er in wonen. Prachtig versierd zijn die toiletten. Echt een kunstwerk. De tempel en bijhorende gebouwen zijn overigens ontworpen door een beeldhouwer/schilder.

Als je de tijd hebt, neem de Mekong Route. Dat is van Chiang Rai, via Mae Sai naar Chaen Sang en dan verder langs de Mekong. Je komt dan uiteindelijk via een prachtige route langs de Mekong en door de bergen uit in Phayao, 90 km van Chiang Rai vandaan. In Phayao ligt het grootste natuurlijke meer van Thailand.

De route Chiang Mai-Fang-Chiang Rai is een prachtige route. Prima dat je die in twee delen maakt.

Neem vooral de tijd. Het Noorden van Thailand is voor mij het mooiste deel van Thailand, maar ik woon er dan ook. :lol:

hanneke
komt net kijken
komt net kijken

#3 Bericht door hanneke » maandag 13 juli 2009, 10:47

Hoi!

Nee deze reis heb ik zelf in elkaar geknutseld.. :D We zullen met twee personen gaan, man en vrouw.
Bedankt voor je tips! Ik zal ze zeker meenemen in de reis!

Groetjes, Hanneke
18 december is het weer zover!

Ben
Expat
Expat

#4 Bericht door Ben » maandag 13 juli 2009, 11:13

hanneke schreef:hallo allemaal,

misschien het zoveelste verzoek om naar een reisopzet te kijken...maar toch wil ik graag jullie belangrijke op/aanmerkingen of tips horen!

Wij zullen volgende week woensdag vertrekken naar Thailand..Voor de eerste keer. Na een hoop wikken en wegen ben ik tot het volgende reisprogramma gekomen..
dag 1 aankomst Bangkok
dag 2 doorreis naar Pitsanulok, vanuit hier in een keer door naar Sukhothai
dag 3 verblijf in Sukhothai
dag 4 doorreis naar Chaing Mai
dag 5, 6, en 7 verblijf in Chiang Mai
dag 8 en 9 Pai
dag 10 vertrek richting Chaing Rai(mogelijk overnachting in Fang)
dag 11 Fang/Chaing Rai
dag 12, 13,14 Chiang Rai
dag 15 terug naar bangkok met vliegtuig, naar kanchanaburi
dag 16 kanchanaburi
dag 17 naar Ayutthaya
dag 18 Ayutthaya
dag 19,20,21 Bangkok
dag 22 vlucht terug

Nou, ik ben benieuwd wat jullie mening is.. :?:

Groetjes, Hanneke
Als je toch naar Pai gaat waarom dan ook niet door naar mehong Son .

printen44
Expat
Expat

#5 Bericht door printen44 » maandag 13 juli 2009, 13:14

"Als je toch naar Pai gaat waarom dan ook niet door naar mehong Son."

Daar is waarschijnlijk de tijd tekort voor. Hoewel de afstand niet zo groot is, is het wel de weg van de 1000 bochten. Heel erg mooi, maar je kunt niet snel rijden. Met het vliegtuig ben je er zo, dat is waar.

Afstanden zijn hier in het Noorden behoorlijk groot. Omdat er veel wegen door bergen gaan, gaat het langzamer. Zo ging ik een keer van Chiang Mai naar Samung. Dat is maar 53 km, maar deed er meer dan anderhalf uur over, van wegen de vele bochten in de weg. De weg Chiang Mai-Fang-Chiang Rai is maar een twee-baansweg. De hele Mekong route is, op een paar kilometers na, ook twee-baans.

Ook een tip: Als je in Chiang Rai bent, bezoek dan Doi Tung, ong. 50 km van Chiang Rai. Het was het verblijf van de moeder van de huidige Koning. Ze heeft daar in de bergen veel goeds gedaan voor de bergstammen en heeft een prachtige tuin aangelegd. Ook kan je haar huis bezichtigen die even verderop staat. Ook is er een tentoonstellingsruimte waarveel van haar leven is uitgebeeld. Rij je van Doi Tung weg, is er een wat smalle, maar goed begaanbare weg de bergen in. Na 3 kilometer vind je bovenop een berg een tempel met drie Pagodes. Thais komen er naar toe om de moeder van de Koning de nodige eer te bewijzen. Ook is een gedeelte van haar as, gedeelte van de as van haar man en van haar dochter in de Pagodes gemetseld. Een prachtig uitzicht op de bergen vind je daar. Je kan tot in Burma kijken.

Ben
Expat
Expat

#6 Bericht door Ben » maandag 13 juli 2009, 13:41

printen44 schreef:"Als je toch naar Pai gaat waarom dan ook niet door naar mehong Son."

Daar is waarschijnlijk de tijd tekort voor. Hoewel de afstand niet zo groot is, is het wel de weg van de 1000 bochten. Heel erg mooi, maar je kunt niet snel rijden. Met het vliegtuig ben je er zo, dat is waar.

Afstanden zijn hier in het Noorden behoorlijk groot. Omdat er veel wegen door bergen gaan, gaat het langzamer. Zo ging ik een keer van Chiang Mai naar Samung. Dat is maar 53 km, maar deed er meer dan anderhalf uur over, van wegen de vele bochten in de weg. De weg Chiang Mai-Fang-Chiang Rai is maar een twee-baansweg. De hele Mekong route is, op een paar kilometers na, ook twee-baans.

Ook een tip: Als je in Chiang Rai bent, bezoek dan Doi Tung, ong. 50 km van Chiang Rai. Het was het verblijf van de moeder van de huidige Koning. Ze heeft daar in de bergen veel goeds gedaan voor de bergstammen en heeft een prachtige tuin aangelegd. Ook kan je haar huis bezichtigen die even verderop staat. Ook is er een tentoonstellingsruimte waarveel van haar leven is uitgebeeld. Rij je van Doi Tung weg, is er een wat smalle, maar goed begaanbare weg de bergen in. Na 3 kilometer vind je bovenop een berg een tempel met drie Pagodes. Thais komen er naar toe om de moeder van de Koning de nodige eer te bewijzen. Ook is een gedeelte van haar as, gedeelte van de as van haar man en van haar dochter in de Pagodes gemetseld. Een prachtig uitzicht op de bergen vind je daar. Je kan tot in Burma kijken.
Doi tung Doi inthanon Doi Suthep Chiang rai Pai Mehong son allemaal al gedaan met eigen auto goed te doen het duurt idd wel wat langer .

Busjes van CM naar Pai +/- 400 bath maar je kan beter naar Mehongson vliegen en dan de teugweg met de busjes naar Pai en zo weer door naar CR

Maar ze moeten niks de route die ze maken is al bezienswaardig genoeg .

Carlah
komt net kijken
komt net kijken
Contacteer:

#7 Bericht door Carlah » maandag 13 juli 2009, 13:42

Dag Hanneke,

Wij waren ook erg onder de indruk van de tempel van Khru Bah, zie http://www.boeddhaslostchildren.com
Als je toch richting Chiang Rai gaat, was voor ons wel wat lastig te vinden, maar anders kom je het maar vragen in Chiang Mai, zie http://www.leenamassage.com

Goede reis en veel plezier,

Carla

Ben
Expat
Expat

#8 Bericht door Ben » maandag 13 juli 2009, 16:13

Vergeet deze ook niet Wat rong Khun
De witte tempel van Chiang Rai .

http://www.pbase.com/boon3887/wat_rong_khun

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door Rene » woensdag 15 juli 2009, 12:39

Hanneke,
Mocht je besluiten om naar Wat Rong Khun te gaan, wat beslist een aanrader is, vergeet dan niet je mond weer te sluiten na je verbazing. :mrgreen:
Even voor jullie gemak,
Het is makkelijk te vinden. Als je op weg 1 in zuidwestelijke rijdt is het vanaf de Big-C in Chiang Rai na 12 km aan je rechter hand. Kan niet missen.

Je hebt bij Ciang Rai en Chiang Mai ook op meerdere plaatsen heetwaterspuiters, de zogenaamde geisers, oa op de weg tussen CM en CR. Zoek even op Google. Het water is er echt heet. Eitje er in koken is een leuke picknickstop.
Veel plezier op deze mooie trip. :D
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Zaan
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#10 Bericht door Zaan » zaterdag 25 juli 2009, 17:51

Waarom ga je met het vliegtuig naar Bangkok om vervolgens weer terug richting het noord westen te gaan naar Kanchanaburi.
Persoonlijk zou ik me eens gaan oriënteren of er vanaf Chiang Mai niet een trein rechtstreeks naar Kanchanaburi gaat...

Nou ben ik natuurlijk niet heel objectief want ik vond de treinreis Bangkok - Chiang Mai geweldig, dus enigzins bevooroordeeld... ;)

Edje
Expat
Expat

#11 Bericht door Edje » maandag 27 juli 2009, 16:57

Kanchanaburi heb je meer als één dag voor nodig als je alles wilt zien.
Vooral alles wat met de 2de wereldoorloog te maken had sprak mij aan.
En er is nog veel meer te zien; watervallen, tijgertempel (voor sommigen :?: ), het al eerder genoemde tochtje op de River Kwai en een schitterende omgeving om dagtochten te maken.
Overnachten ? http://www.orientalkwai.com/ Een rustgevend resort onder NL leiding die ook nog de weg weten in deze streek.
Groetjes; Edje

hanneke
komt net kijken
komt net kijken

#12 Bericht door hanneke » zondag 23 augustus 2009, 23:31

Nou na een ontzettend mooie reis..bedankt voor al jullie suggesties trouwens, heb ik besloten om weer terug te gaan. Ik heb mijn ticket geboekt en zal 18 december op het vliegtuig stappen.

NU wil ik tijdens de volgende reis graag de Isaan verkennen. Ik wil hierbij graag een stuk langs de mekong afreizen. Heeft iemand hier evaring mee?

Groetjes, Hanneke
18 december is het weer zover!

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”