Met Thaise motor of auto naar buurlanden ?

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Met Thaise motor of auto naar buurlanden ?

#1 Bericht door prajak » vrijdag 21 augustus 2009, 07:33

Wie heeft daar ervaring mee. Motor op mijn naam, broer rijdt het ding, heb groen boekje, verzekering en belasting, en hij uiteraard benodigde rijbewijzen. Ik stel me voor dat je in een ander land eerst een WA dekking moet nemen, of hier toevoegen voor buitenland, maar wat is er nog meer ? Tijdelijke vrijstelling invoer, borgsom, wat kan er nog meer mis gaan ? Wie ?

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Met Thaise motor of auto naar buurlanden ?

#2 Bericht door carpediem » vrijdag 21 augustus 2009, 07:47

Je kunt met moter/auto naar Laos, Cambodja en Maleisie. Voertuig moet op je eigen naam staan. Voor Laos heb je paars; een soort int. kentekenbewijs nodig voor de auto af te halen bij transport office.
Maleisie kun je tijdelijke verzekering aan de grens kopen.
Laos moet je verzekeren voor 100 THB maar wat dat inhoudt weet ik niet.
Cambodja heb ik geen verzekering kunnen vinden; moest daar wel aan de douane (Hat Lek) 100 bath per dag betalen om land in te kunnen, denk dat dit niet officieel is.
Het blijft bij alle ghrenzen gedoe met de papieren.
Voor Laos heb je ook nog voor en achter een T (Thailand) nodig.
Maleisie nummerplaat voor en achter in romaans schrift; aan de grens te verkrijgen.

Als iemand een tijdelijke buitenland verzekering weet graag info.
pluk de dag (carpediem)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Met Thaise motor of auto naar buurlanden ?

#3 Bericht door prajak » zaterdag 22 augustus 2009, 05:21

Dank. Als ik goed lees kun je Laos dus niet in met een gehuurde/geleende auto of motor. Dan vraag ik me hoe verhuurbedrijven dat doen. Die laten hun auto's wel naar Laos gaan. Of mensen die ergens in TH een motor kopen en toch de buurlanden doen, die hebben die motor in Thailand niet op naam kunnen krijgen als toerist. Dat je aan de grens een verzekering neemt snap ik, ook als ze je de wegenbelasting laten dokken. Dit is geen EU. En maak je schade heeft de farang het gedaan. Snap ik ook al klopt het niet altijd. Wij zijn de multimulti in deze regio.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”