Visum procedure en/of multi entray
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Visum procedure en/of multi entray
Kan iemand mij verwijzen naar de juiste procedures voor een visum vanuit NL. Het staat wel op de site, maar moet je nu wel of niet eerst een ticket hebben en gaan de betaling via en automatische incasso, na het inleveren van een bankoverzicht?
Kun je bv wanner je een visum voor 3 maanden aanvraagt een fictieve datum invullen en daarbinnen dan een ticket aanschaffen op een andere datum? Ik kon het niet vinden op dit forum.
Er bestaat ook nog zoiets als een multi-entray. Is dit handiger?
Kun je bv wanner je een visum voor 3 maanden aanvraagt een fictieve datum invullen en daarbinnen dan een ticket aanschaffen op een andere datum? Ik kon het niet vinden op dit forum.
-
- Volwaardig lid
Re: Visum procedure en/of multi entray
Als je een visum aanvraagd voor 3 maanden, dan moet je na aanvraag van het visum binnen 3 maanden vertrekken. Bij een 3 maanden visum, moet een retourticket zijn, pasfoto's, bewijs van inkomen of uitkering, het geld voor het visum (kun je vinden op de site van het Thais Consulaat) een ingevuld formulier, kun je downloaden en een enveloppe met je eigen adres en een aangetekende sticker. Dat doe je in een envelop en stuurt dat aangetekend naar het consulaat en je krijgt je pas met visum binnen 7 werkdagen terug.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!
-
- Volwaardig lid
menan schreef:Kan iemand mij verwijzen naar de juiste procedures voor een visum vanuit NL. Het staat wel op de site, maar moet je nu wel of niet eerst een ticket hebben en gaan de betaling via en automatische incasso, na het inleveren van een bankoverzicht?
Het lijkt mij het handigste je informatie daar te halen waar iedereen hem haalt namelijk de instantie die de visa verstekt
zijnde of het consulaat in Amstrdam of als dat dichterbij is voor jou de ambassade in Den Haag
Deze geven de visa uit en kennen dus elke regel met betrekking tot al je vragen
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.
-
- Volwaardig lid
Daarbij opgemerkt dat het Consulaat beter geinformeerd is en de mensen daar nederlands spreken.
Persoonlijk vind ik het daar veel prettiger.
Persoonlijk vind ik het daar veel prettiger.
-
- Volwaardig lid
Heb eigenlijk al een uitstekend antwoord gevonden op deze site
http://www.thailandreisgids.nl/alles-ov ... ailand.php

-
- Volwaardig lid
Mijn complimenten, had deze site nog nooit gezien!
Goed en overzichtelijk.
Goed en overzichtelijk.
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Prima, overzichtelijke site. Heb slechts één foutje ontdekt: bij het 60-dagen visum staat: Als u het land dus tussentijds verlaat, is dit visum dus niet meer nodig en moet er een nieuw visum worden aangevraagd.. Dat "niet meer nodig" moet natuurlijk zijn "niet meer geldig", maar verder heel goed, met links naar formulieren etc. Misschien kan de moderator deze pagina onder de links opnemen. Heb dank Menan!menan schreef:Heb eigenlijk al een uitstekend antwoord gevonden op deze site![]()
Knor, knor,
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
-
- Volwaardig lid
Misschien is het ook handig te vermelden wat toch wat onduidelijk is en wat na een gesprek met de ambassade duidelijk is geworden.
B.v bij een multi-entray moet je 120 euro in een envelop doen. (vreemd eigenlijk). Je kunt dan 4 x 90 dagen het land in. Je moet er dus na 90 dagen wel even uit. Maar je hebt geen last van die 15 dagenvisum over land.
Tevens geven zij aan dat er minstens 5 dagen tusen moet zitten tussen de vliegdatum en de aanvraag voor het visum. Anders sturen zij het niet op. Tevens geven zij aan dat je altijd verplicht bent een ticket te reserveren voor de aanvraag. Dus niet eerst het visum en dan de ticket boeken.
Wanneer je naar Amsterdam gaat kun je het geluk hebben dat je visum nog diezelfde dag afgehandeld wordt. Anders moet je de volgende dag terugkomen. Dit geldt natuurlijk alleen voor mensen die op kort termijn een ticket aanschaffen en haast hebben.
B.v bij een multi-entray moet je 120 euro in een envelop doen. (vreemd eigenlijk). Je kunt dan 4 x 90 dagen het land in. Je moet er dus na 90 dagen wel even uit. Maar je hebt geen last van die 15 dagenvisum over land.
Tevens geven zij aan dat er minstens 5 dagen tusen moet zitten tussen de vliegdatum en de aanvraag voor het visum. Anders sturen zij het niet op. Tevens geven zij aan dat je altijd verplicht bent een ticket te reserveren voor de aanvraag. Dus niet eerst het visum en dan de ticket boeken.
Wanneer je naar Amsterdam gaat kun je het geluk hebben dat je visum nog diezelfde dag afgehandeld wordt. Anders moet je de volgende dag terugkomen. Dit geldt natuurlijk alleen voor mensen die op kort termijn een ticket aanschaffen en haast hebben.
-
- Volwaardig lid
Dacht dus dat ik je goed had ingelicht! Het geld in de envelop, hierbij opgemerkt is dat je het wel aangetekend opstuurt, maar daarna ook nog een verzekering van 3 euro kunt afsluiten, voor evt. diefstal!!!!
Dat was voor ons ook nieuw! het komt nogal is voor dat het geld eruit is.
Dat was voor ons ook nieuw! het komt nogal is voor dat het geld eruit is.
-
- Volwaardig lid
Met een multiple entry kun je gedurende een jaar onbeperkt naar Thailand reizen, en iedere keer dat je Thailand binnenkomt krijg je toestemming om maximaal 90 dagen te blijven. Het is dus niet beperkt to 4 keer. (Je kunt overigens de zlefde dag weer terugkeren).menan schreef:Misschien is het ook handig te vermelden wat toch wat onduidelijk is en wat na een gesprek met de ambassade duidelijk is geworden.
Door enekele dagen voor je visum afloopt Thailand te verlaten en weer binenn te komen krijg je opnieuw 90 dagen en zo kun je bijna 15 maanden verblijf in Thailand uit het visum halen.
-
- Volwaardig lid
Moet je voor aan aanvraag van een multi-entray een vast adres opgeven? Ik ga zelf op de bonnevooi en zie wel waar ik terecht kom. Kom ik daarmee weg? Ik zie dat je wel bij een verlenging een formulier kunt invullen vor ee re-entray. Maar moet je bij de aanvraag van het visum ook nog een formnulier invullen en die meesturen of zien ze het aan het ticket zelf wel. Ik zou anders de ambassade zelf wel even bellen, maar de aanvraag moet morgen eigelijk de deur uit, vandaar mijn vraag nu.
-
- kenner
Toch maar even bijspringen aangezien ik diverse malen naar Thaialnd ben afgereist met visums.menan schreef:Kan iemand mij verwijzen naar de juiste procedures voor een visum vanuit NL. Het staat wel op de site, maar moet je nu wel of niet eerst een ticket hebben en gaan de betaling via en automatische incasso, na het inleveren van een bankoverzicht?
1.Je dient weldegelijk een retourticket (kopie van je E-Ticket) in een grotere envelop te doen
2.2 pasfotos
3.visum aanvraag downloaden.....Bij 3 maanden dien je dus een double entree te vragen a 60 euro
4.kleinere envelop met je eigen adres erop
BEIDEN enveloppen aangetekend verzenden (groene sticker a 7 euro)
5.Adres van verblijf vul je gewoon adres in van je hotel bijvoorbeeld
6. triple visa : 90 euro double visa: 60 euro
Inkomensbewijzen voor touristvisums geheel niet nodig
Dus eerst ticket boeken en kopieren!
Ga volgende maand weer voor 6 maanden en heb dus een triple visa nodig
Er zijn armen en rijken,armen omarmen,rijken bereiken..help de armen door ze te bereiken
-
- Expat
- Contacteer:
Marcel,
Retour tocket is officieel vereist, maar zonder retourticket wordt een visum ook afgegeven. Nog sterker, veel mensen vragen een visum aan omdat ze geen retourticket hebben en dus officieel niet in aanmerking komen voor visumvrije entree.
Op het moment is een single entry officieel gratis, en er zijn geluiden dat alle toeristenvisa gratis worden afgegeven.
Retour tocket is officieel vereist, maar zonder retourticket wordt een visum ook afgegeven. Nog sterker, veel mensen vragen een visum aan omdat ze geen retourticket hebben en dus officieel niet in aanmerking komen voor visumvrije entree.
Op het moment is een single entry officieel gratis, en er zijn geluiden dat alle toeristenvisa gratis worden afgegeven.
-
- Volwaardig lid
Marcel, Menan heeft het over een Non Immigrant O dat is geen toeristenvisum, daar moet hij wel inkomenspapieren en een ticket voor overleggen. Het adres in Thailand kan zijn van personen waar je verblijft of een hotel waar je logeert. Dat hoeft geen vast adres te zijn.
-
- Volwaardig lid
Ga of bel naar het Consulaat in Adam hier helpen ze je in goed Nederlands.
http://www.thaiconsulate-amsterdam.org/home_nl.asp
Ambassade word je op zijn Thais geholpen. ( Als je in Thailand geweest bent weet je dus hoe )
http://www.thaiconsulate-amsterdam.org/home_nl.asp
Ambassade word je op zijn Thais geholpen. ( Als je in Thailand geweest bent weet je dus hoe )