Corinne schreef:Ruud wist je nou die vogel van mij?
Of heb je het te druk met de Bangkok post? 
Hèhèhè, zo'n opmerking kan alleen een
Nederlandse vrouw maken......
Ik doe ook nog wel's wat anders dan naar zo'n schermpie te koekeloeren, bijv. boodschappen doen met echtgenote, de vaderlijke verplichtingen t.o.v. dochter- en zoonlief nakomen, de doe-het-zelf-klussen in huis doen die vrouwen niet kunnen, zware dingen verplaatsen wat vrouwen niet kunnen doen enz.enz.
Maar ik heb ondertussen even gekeken in mijn vogelgidsje Birds of Thailand, want ik ken het vogeltje niet uit mijn hoofd. Door de hoeveelheid geel kwam ik net als Vogelsuper ook uit bij een wielewaal, dat is kenmerkend voor al die soorten in de hele wereld. Maar ik kan op de foto erg moeilijk de grootte van het beestje en het soort snavel bepalen. Die wielewaal is nl. zo groot als een tortelduif en voor mijn gevoel is de vogel op de foto een stuk kleiner. Bovendien zie je wielewalen nauwelijks want ze zitten bijna altijd in boomtoppen.
Het genoemde vogelgidsje is lang niet volledig want er zijn hier veel meer soorten dan er in staan. Dus andere "kandidaten" kan ik niet vinden. Is het een kleine vogel met een dunne snavel dan kan het ook een honingzuigersoort zijn. Op bijv. Doi Inthanon heb ik daar meer dan 10 verschillende soorten van gezien, in de mooiste kleuren.
En Jack: de vogelrijkdom kan per streek enorm verschillen. Misschien zitten in jouw gebied ook wel erg veel vogels diep in de bergen. Ik zit zelf best wel in een vogelrijk gebied en dat komt ook doordat ik aan een groot meer woon met tussen het meer en mijn huis ook nog een grote ( 1 rai) vijver. En daar is het enorm druk met vogels.
In het vogelgidsje staat ook bij iedere vogel waar ze voorkomen. Bij veel vogels wordt vermeld dat ze algemeen voorkomen behalve in het Noordoosten

. Hier vangen en eten ze alles, van kleine rotvogeltjes tot grote witte reigers, alles halen ze neer. Bah! Maar snappen doe ik het wel, ze hebben ook niks te makken en kunnen nog geen kip of vis elke dag kopen.
Groet,
Ruud