Van Bangkok naar Koh Chang
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Re: Van Bangkok naar Koh Chang
Het rijgedrag van de chauffeurs in de kleinere bussen is sterk wisselend in mijn ervaring. Soms kun je relaxed zitten in zo'n minibus, maar er zijn inderdaad chauffeurs die behoorlijk scheuren.....
Johan
-- Happiness is a choice that requires effort at times --
-
- heeft ervaring
Nimnuan schreef:Het rijgedrag van de chauffeurs in de kleinere bussen is sterk wisselend in mijn ervaring. Soms kun je relaxed zitten in zo'n minibus, maar er zijn inderdaad chauffeurs die behoorlijk scheuren.....
dat is absoluut waar. Na een jaar afhankelijk zijn van openbaar vervoer (en zelf rijdend) is mijn standaard verlegd.
Ik snoerde me in (als enige in het busje) met de gordels die wel aanwezig waren dit keer... De rest deed ze pas om toen de bestuurder dat verzocht bij het naderen van een politiepost.
De gelatenheid over verkeersveiligheid is stuitend... Als nieuwkomer zou ik in dezelfde situatie geen oog dichtdoen. Nu sliep ik het merendeel richting Trat...
Heb overigens ook met de grote bus ook ongelooflijke taferelen meegemaakt, dus weet niet of dat zo veel beter is...
Succes,
Ketsara
-
- Volwaardig lid
Haha, vind t wel hylarisch om te lezen
Ik ben dus ook niet snel benauwd en dat ook niet snel te krijgen in auto...........maar ik houd nu maar overal rekening mee.
Hier in Rotterdam....kunnen ze ook als gekken rijden! Menig twijfel gehad waar ze het rijbewijs vandaan hebben....opgespaard bij de DE ofzo.
Ooit in een taxi gezeten in Barcelona, ook een ervaring om niet snel te vergeten
Maar ik houd dus rekening met roekeloos rijden, al had ik zoiezo al wel verwacht dat verkeersregels er zijn, maar nageleefd worden een 2e is.

Hier in Rotterdam....kunnen ze ook als gekken rijden! Menig twijfel gehad waar ze het rijbewijs vandaan hebben....opgespaard bij de DE ofzo.
Ooit in een taxi gezeten in Barcelona, ook een ervaring om niet snel te vergeten

Maar ik houd dus rekening met roekeloos rijden, al had ik zoiezo al wel verwacht dat verkeersregels er zijn, maar nageleefd worden een 2e is.
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!
Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)
Daarom dit jaar weer een retourtje naar het land van de glimlach:-) Al zou een enkeltje me meer deugd doen;-)
-
- Volwaardig lid
Ah kijk! Dat wist ik niet! Dacht dat het OV daar gewoon van die grote bussen hadden.stevenl schreef:Dat zijn de prijzen voor prive vervoer, niet voor openbaar vervoer. En de minibusjes en grote bussen zijn openbaar vervoer.
Is er makkelijk onderscheid te maken tussen die busjes? Dus duidelijk te zien of het van het ov bedrijf is of een privé busje?
Terug uit Thailand en een hele mooie ervaring rijker! Ben verliefd op dit mooie land!
- Jim
- Volwaardig lid
je kan het beste gewoon even boeken bij een tourbureautje.
dan wordt je netjes bij je hotel opgepikt.
dan wordt je netjes bij je hotel opgepikt.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
-
- Volwaardig lid
En wat ik tot nu toe heb begrepen, zijn er veeeel van die bureautjes. Toch?
We zitten straks in de wijk, Pratunam. Dus daar ook vast wel van die bureautjes. Schijnt wel een gunstige ligging te hebben. Hoop ik maar
Want geboekt hebben we al.
We zitten straks in de wijk, Pratunam. Dus daar ook vast wel van die bureautjes. Schijnt wel een gunstige ligging te hebben. Hoop ik maar

-
- Volwaardig lid
Ja, ook in Pratunam heb je dit soort bureau's. Eventueel even bij de balie van je hotel navragen. Pratunam ligt zeker gunstig als je veel wilt shoppen 

Johan
-
- Volwaardig lid
Ik kom er niet om te shoppen
Shoppen kan ik hier ook....en mijn man maak ik er ook niet blij mee
Nee, Bangkok echt voor de mooie oude dingetjes zeg maar. Cultuur opsnuiven....en dan hoeft niet bij de H&M (bij wijze van dan) maar had al gelezen dat je met een half uurtje in het oude centrum bent.
Ach, was een mooie aanbieding dit hotel....heb al geboekt.....kom wel in het oude pittoreske gedeelte. Taxi, Sky train, metro of weet ik t wat.

Nee, Bangkok echt voor de mooie oude dingetjes zeg maar. Cultuur opsnuiven....en dan hoeft niet bij de H&M (bij wijze van dan) maar had al gelezen dat je met een half uurtje in het oude centrum bent.
Ach, was een mooie aanbieding dit hotel....heb al geboekt.....kom wel in het oude pittoreske gedeelte. Taxi, Sky train, metro of weet ik t wat.
-
- Volwaardig lid
Neem je wel een gasmasker mee?Esther schreef:Bangkok echt voor de mooie oude dingetjes zeg maar. Cultuur opsnuiven.....

Een echt oud centrum is niet te vinden volgens mij maar actie en bezienswaardigheden genoeg.
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.
-
- Volwaardig lid
Online te koop?
De lucht schijnt er idd wel "smerig" te zijn....vandaar ook een paar tussendoor naar Koh Chang, kan t masker weer even af

De lucht schijnt er idd wel "smerig" te zijn....vandaar ook een paar tussendoor naar Koh Chang, kan t masker weer even af

-
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Ik snap best dat je sommige mannen niet blijmaakt me shoppen. Het is voor mijzelf ook geen favoriet tijdsverdrijf. Echter koop ik altijd wat kleren als ik in Thailand ben. Dan hoef ik dat in NL niet meer te doen en dat scheelt enorm veel in de portemonnaie. Bangkok is een waar shoppersparadijs.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.
-
- Volwaardig lid
Maar wel eerst passen!marceziani schreef:Ik snap best dat je sommige mannen niet blijmaakt me shoppen. Het is voor mijzelf ook geen favoriet tijdsverdrijf. Echter koop ik altijd wat kleren als ik in Thailand ben. Dan hoef ik dat in NL niet meer te doen en dat scheelt enorm veel in de portemonnaie. Bangkok is een waar shoppersparadijs.
Ik kocht eens een paar broeken op een drukbezochte markt. 2 zwarte Levis 501. De taillewijdte was ok maar de lengte was op de Thai afgestemd. Daar kwam ik dus te laat achter. Nu heeft mijn kleinere kameraad er plezier van.
Och.., het was maar een paar euro.
Wel checken op afwerking en andere handicaps want de kwaliteit laat vaak te wensen over ook in de shoppingmalls en andere winkels.
2 paar mooie schoenen voor mijn lief liggen al na een paar keer dragen in de vuilnisbak. Lijm liet los toen ze nat werden en spontane scheuren in het suede waardoor het schuimrubber uitpuilde. Good quality sir!! Jaja

Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.
-
- Volwaardig lid
Voor mij ideaal de thaise lengte...ben 1.60
Mijn man met z´n 1.95 kan ze aan als kniebroek
Ach, zoveel zal ik niet mee terug slepen. Je zit immers aan de 20 kg max bagage. Kom je erover dan is het alsnog een dure broek of weet ik t wat.

Ach, zoveel zal ik niet mee terug slepen. Je zit immers aan de 20 kg max bagage. Kom je erover dan is het alsnog een dure broek of weet ik t wat.