thxFritsie schreef:Wat Borat hier zegt is dat hij het gewoon moet proberen na alle voor en tegens te hebben afgewogen. Het daadwerkelijk slagen van zijn plan is een tweede en daar kom je alleen maar achter doorje de stap te nemen. Nederlanders zijn een risicomijdend volkje dat zich tegen alles probeert te verzekeren, liefst dubbel. Daardoor wordt ieder gedrag dat afwijkt van het gangbare, met argusogen bekeken en eerder afgeraden dan toegejuigd.Mart schreef: Heer Borat, U woont kennelijk nog in NL.
Lees eens goed wat Stofke in zijn eerste bericht schreef:
Ik moet eerst werk vinden van hieruit , eer ik me daar kan gaan vestigen...
De Bangkok Post en The Nation staan dagelijks vol personeelsadvertentie.
Hier in Thailand kan men dagelijks - via de computer - een A3 formaat krant kopen, zwart wit, als men daar behoefte aan heeft. Dat is natuurlijk in NL ook mogelijk, en dan snuffelen.
Dat enige van ons - expats - hier negatief reageren is het gevolg van dat zoveel "gasten "hier even aan de slag willen en dan liefst nog hulp willen krijgen van een papieren forum.
Om vanuit NL werk in TH te vinden zijn een aantal opties genoemd.
De meeste van ons die hier wonen zijn meestal niet zij die niet in het diepe durven te springen maar de meeste van ons die hier nu nog wonen, hebben er veel zien komen en veel zien gaan.
Negativisme, afzeiken en ontmoedigen en woorden van de zelfde strekking, dat is opbouwend, niet waar.
Geef U hem nu eens een eerlijk advies. Ik neem aan dat U regelmatig in Th komt, en daarom moet weten, dat alleen hoogopgeleidde mensen dan pas in aanmerking komen voor een job als men een bijdrage levert aan het bedrijf, cq land.
Wat Stofke moet doen is een inschatting maken van de consequenties (financieel, sociaal, etc) indien hij besluit om naar Thailand af te reizen op zoek naar werk. Zorg bv dat je voor 6 maanden voldoende financiele middelen hebt om hier rond te kunnen komen. Mocht je plan niet slagen binnen die periode dan keer je terug naar Nederland of Belgie en ga je daar weer aan het werk. Je ben dan wat geld armer en een ervaring rijker. Niets mis mee lijkt me. Bereid je goed voor, legaliseer je diploma's en bekijk de vacature sites voor de functieeisen die gesteld worden. Zie het als een lange vakantie waaruit mogelijk een permanent verblijf kan volgen.
Op deze manier ben ik vorig jaar naar Thailand gekomen en binnen een maand had ik een baan. Werk nu inmiddels ruim een jaar bij een Thais effectenkantoor. Bevalt me nog steeds prima en met het salaris kan ik prima rondkomen in hartje Bangkok. Het kan dus wel, maar een flinke hoeveelheid geluk moet je wel hebben.