Enkeltje Thailand

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
marcel28
kenner
kenner

Enkeltje Thailand

#1 Bericht door marcel28 » zaterdag 11 juli 2009, 10:36

Kan ik met een Triple visa een enkeltje boeken.Of gaat de Thaise ambassade daar moeilijk over doen.Weet niet wanneer ik terugkeer.Ik weet wanneer ik met een Triple Visa terug moet,
dus zijn geldigheid (buiten de evt. extensies)

Thats all
Er zijn armen en rijken,armen omarmen,rijken bereiken..help de armen door ze te bereiken

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

Re: Enkeltje Thailand

#2 Bericht door stevenl » zaterdag 11 juli 2009, 10:51

Geen probleem.

Ik denk alleen dat je zult zien dat een retourtje met flexibele retourdatum (of vaste retourdatum maar gratis te wijzigen) goedkoper is.

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid

#3 Bericht door Sert » zaterdag 11 juli 2009, 12:04

Als je met een toeristen visum naar Thailand wilt, zal elke vliegmaatschappij bij het inchecken vragen om het vliegticket waarmee je Thailand verlaat.
Kun je deze niet laten zien, dan mogen ze weigeren om je in te checken.

Dit heeft te maken met het gegeven dat de vliegmaatschappij verantwoordelijk wordt gehouden voor jouw vertrek uit Thailand.

In sommige gevallen (1 jaar ED visum) kan de vliegmaatschappij besluiten om je een verklaring te laten tekenen waarin je aangeeft dat je op de hoogte bent van de regels en dat de vliegmaatschappij niet verantwoordelijk kan worden gehouden voor jouw vertrek.

Ik heb het zelf vaker meegemaakt - op diverse vliegvelden: mijn vlucht naar Bangkok is altijd de retour-vlucht. Bij de vraag naar mijn ticket uit Thailand wijs ik op het visum in mijn paspoort (meestal zien ze dat zelf al).
En ook meegemaakt dat geweigerd werd om iemand in te checken die geen exit-ticket kon tonen!

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Mario08 » zaterdag 11 juli 2009, 14:41

Sert schreef:Als je met een toeristen visum naar Thailand wilt, zal elke vliegmaatschappij bij het inchecken vragen om het vliegticket waarmee je Thailand verlaat.
Kun je deze niet laten zien, dan mogen ze weigeren om je in te checken.

Dit heeft te maken met het gegeven dat de vliegmaatschappij verantwoordelijk wordt gehouden voor jouw vertrek uit Thailand.

In sommige gevallen (1 jaar ED visum) kan de vliegmaatschappij besluiten om je een verklaring te laten tekenen waarin je aangeeft dat je op de hoogte bent van de regels en dat de vliegmaatschappij niet verantwoordelijk kan worden gehouden voor jouw vertrek.

Ik heb het zelf vaker meegemaakt - op diverse vliegvelden: mijn vlucht naar Bangkok is altijd de retour-vlucht. Bij de vraag naar mijn ticket uit Thailand wijs ik op het visum in mijn paspoort (meestal zien ze dat zelf al).
En ook meegemaakt dat geweigerd werd om iemand in te checken die geen exit-ticket kon tonen!
Met een visum maakt het niet uit of je een enkeltje hebt of niet en of je bewijs hebt dat je het land weer evrlaat of niet. Uitsluiend wanneer je ZONDER visum naar Thailand reist moet je bewijs hebben dat je binnen 30 dagen het land verlaat.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door prajak » zaterdag 11 juli 2009, 16:07

Het is al weer zeven en een half jaar geleden maar ik kwam met een enkeltje naar Thailand doch wel met een non im O voor een jaar in mijn pas.

kaidon
heeft ervaring
heeft ervaring

#6 Bericht door kaidon » zaterdag 11 juli 2009, 19:00

Ik ben in februari jl. met een twee maanden ticket en zonder visum naar Thailand gegaan en ik heb er geen probleem gehad.
Alleen een verklaring moeten tekenen bij het inchecken op de heenreis dat je op eigen risico gaat voor het geval je niet in het land zou worden toegelaten.
Het zal ook negatieve publiciteit geven wanneer een toerist (die bv meer landen wil bezoeken) niet meer wordt toegelaten. Je moet alleen zelf opletten dat je geen overstay oploopt.

Mario08
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Mario08 » zondag 12 juli 2009, 02:51

kaidon schreef:Ik ben in februari jl. met een twee maanden ticket en zonder visum naar Thailand gegaan en ik heb er geen probleem gehad.
Alleen een verklaring moeten tekenen bij het inchecken op de heenreis dat je op eigen risico gaat voor het geval je niet in het land zou worden toegelaten.
Het zal ook negatieve publiciteit geven wanneer een toerist (die bv meer landen wil bezoeken) niet meer wordt toegelaten. Je moet alleen zelf opletten dat je geen overstay oploopt.
De controle wordt aan de airline overgelaten, de Thaise immigratie checkt zelden. Sommige airlines controleren niet, andere laten je een verklaring ondertekenen zoals in jouw geval en weer anderen volgen de regels nauw gezet en weigeren je.

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#8 Bericht door stevenl » zondag 12 juli 2009, 08:07

Sert,

Wat jij beschrijft is voor een entree in Thailand zonder visum, dus visum vrij.

Zoals eerder geschreven: met visum is de vlucht en immigratie in Thailand geen probleem met een enkele reis of retourticket met retorudatum verder dan 1 maand weg.

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid

#9 Bericht door Sert » zondag 12 juli 2009, 11:32

Ik had al op de website van het consulaat gezien dat zonder visum inchecken problemen kan geven.

Maar goed, de vraag is uiteindelijk al beantwoord.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”